Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Ka9nen

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Ka9nen »

Pizza grandiosa... med noen tilfeldige biter pepperoni. Og selvsagt Ketchup

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ka9nen skrev: lør nov 26, 2022 8:12 pm Pizza grandiosa... med noen tilfeldige biter pepperoni. Og selvsagt Ketchup
Bilde

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

haha, ketchup er kjempegodt synes jeg :lol:

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ka9nen skrev: lør nov 26, 2022 8:17 pm haha, ketchup er kjempegodt synes jeg :lol:
Bilde

Someone

Legg inn av Someone »

Ble Thai take-away fra den lokale "bua" her i denne delen av Asker. En Red Curry og en Pad Thai, med kylling

Gårdsdattra

Legg inn av Gårdsdattra »

Lutefisk, er så heldig å få hjemmelaget lutefisk, ertepure, stekte baconterninger og kokte poteter. Akevitt og pils til og etterpå, avslutter med wisky.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Testet nyretapp som biff. Smakte mye, men mørheten var ikke helt der. Tror jeg bruker resten av stykket til gryte.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Ble vel to hjemmelagede pizza-baguetter her, kan man vel kalle det. Tok oppi noe random fajitas krydderi i kjøttdeig, mais og ost og noe tacosaus i ovnen. Helt ok får man si

morrisey

Legg inn av morrisey »

Ka9nen skrev: lør nov 26, 2022 8:17 pm haha, ketchup er kjempegodt synes jeg :lol:
På en vanlig grandis er det nærmest et must. Enten det, eller så er det å gå amok med diverse krydder.

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Smultringer med kaffe og konjakk til.

Someone

Legg inn av Someone »

morrisey skrev: lør nov 26, 2022 10:59 pm
Ka9nen skrev: lør nov 26, 2022 8:17 pm haha, ketchup er kjempegodt synes jeg :lol:
På en vanlig grandis er det nærmest et must. Enten det, eller så er det å gå amok med diverse krydder.
Det mener kona også, selv tar jeg den mer "naturell". Sausen er jo strengt tatt mer eller mindre ketchup uansett

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Saturn skrev: lør nov 26, 2022 10:54 pm Ble vel to hjemmelagede pizza-baguetter her, kan man vel kalle det. Tok oppi noe random fajitas krydderi i kjøttdeig, mais og ost og noe tacosaus i ovnen. Helt ok får man si
Stekte pizzating er bra saker. En fin måte å bli kvitt rester på, og det kan varieres nærmest i det uendelige.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ketsjup på Grandiosa? Nei takk! Der allerede nok tomatsmak/tomatsaus... Forresten en av mine kjepphester mot nåværende og tidligere lunsjleverandører/kantiner - veldig mye av det de følger med noe tomatbasert. Og ofte er ikke tomatsausen god. Fredag bestilte jeg "tapas", som blant annet inneholdt kjøttboller og kylling. Hele greiene lå i en tjukk, sur og motbydelig tomatsaus. Denne burde enten være servert separat, eller bare til kjøttbollene. Det var altfor mye saus og den smakte ikke godt. Mandag skulle det være Sheperds Pie - her var det også altfor mye tomat - det smakte dårlig lasagne, bare med poteter. Det skal jo smake av kjøtt.....

Nuvel. Her i heimen blir det kjøttpudding - rester fra forrige søndag. Greit la ting ikke ligge for lenge i fryseren.
Nå venter to middager i Tallinn mandag og tirsdag, der har jeg ingen kontroll, for blir bare invitert ut der. Litt spennende i grunnen, men litt dumt ingen av kveldene er "fri" til å dra dit vi ønsker, jeg og han andre hyggelige nordmannen som skal bort.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kjøttpudding her også litt senere i aften

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Hot kyllingwings med dipp. Solo til. :-D

Someone

Legg inn av Someone »

Her ble det 1 stykk kylling laget i Römertopf. Med 40 fedd hvitløk, samt litt rotgrønnsaker i bunn. Potetstappe og brokkolini ved siden av, og en slags saus laget på alt fra kyllingkraft, fløte og hvitvinsrester

morrisey

Legg inn av morrisey »

Årets nest siste fårikål ble fortært i dag. Den siste, restene etter dagens, går i morgen.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Pizzabakeren ;) tar rester i morgen, en for tiden sjelden takeaway må være lov!

Saturn

Legg inn av Saturn »

Someone skrev: søn nov 27, 2022 5:26 pm Her ble det 1 stykk kylling laget i Römertopf. Med 40 fedd hvitløk, samt litt rotgrønnsaker i bunn. Potetstappe og brokkolini ved siden av, og en slags saus laget på alt fra kyllingkraft, fløte og hvitvinsrester
Vet ikke hvorfor men leste dette med Roy Narvestad’s stemme i hodet :lol:

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Mekket en jambalaya til middag i dag. Brukte reker og chorizo i tillegg til alt det andre som går i. Altfor lenge siden jeg spiste det sist, så dette var en innertier. Servert med store mengder ketchup.

startelver

Legg inn av startelver »

Blir laks her med bakte potet/grønnsaker.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Første søndag i advent betyr baking av julekake (med og uten sukat), og serinakaker. Derfor blir det enkel middag i dag - smashburger m/fries.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Første julerett for sesongen; julepølse og makaroni med ketsjup. + litt pizza fra gårsdagen.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Napolitansk pizza i kveld, 72-timers deig laget på lørdag.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Taco i stand&stuff

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Kyllinggryte med grønnsaker, ris og fløte blandet med sweet chilisaus.

Someone

Legg inn av Someone »

I går var det skikkelig streetfood i Jalan Alor gata i Kuala Lumpur. Vi var såpass mange så ble bare bestilt ymse retter av lokal valør og alt var godt. Drikke i form av klassiske murere (0,66l) med Tiger øl

Dessuten var det durian sesong så fikk omsiden smakt, visstnok ikke helt lurt å spise med øl til, så gikk å rapet durian i flere timer etterpå, selv om jeg bare tok 3 biter av styggedommen. Da har jeg smakt det, og trenger ikke gjøre det igjen

fargerik

Legg inn av fargerik »

Big One m/kylling.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Someone skrev: ons nov 30, 2022 2:52 am I går var det skikkelig streetfood i Jalan Alor gata i Kuala Lumpur. Vi var såpass mange så ble bare bestilt ymse retter av lokal valør og alt var godt. Drikke i form av klassiske murere (0,66l) med Tiger øl

Dessuten var det durian sesong så fikk omsiden smakt, visstnok ikke helt lurt å spise med øl til, så gikk å rapet durian i flere timer etterpå, selv om jeg bare tok 3 biter av styggedommen. Da har jeg smakt det, og trenger ikke gjøre det igjen
Durian og alkohol skal visstnok kunne gi noe ubehag, ja.
Det er veldig lett å velge bort en av dem.
Det finnes noe som er om mulig heftigere luktmessig, en thaigrønnsak som kona fiklet frem til frokost i dag.
Hun kalte det Chum, tror jeg. Fy Fxxx som det stinket! I hele huset!
Stående ordre fra meg : Aldri mer i mitt hus!!!!!
Jeg skal gi tilbake, siden hun liker Stinkfood. Surstrømming skal hun få i julegave.

Someone

Legg inn av Someone »

fargerik skrev: ons nov 30, 2022 3:27 pm
Durian og alkohol skal visstnok kunne gi noe ubehag, ja.
Det er veldig lett å velge bort en av dem.
Trengte å drikke med til mot...dessuten var det nesten verre for kollegaen som satt ved siden av meg senere, og som ikke hadde spist durian :lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»