Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Mehell

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Mehell »

Glycinello skrev: søn jan 15, 2023 6:41 pm Satt og funderte på hvilken burgervariant jeg skulle kjøre i dag, da det dukket opp en tekstmelding om at jeg var invitert til potetball. Fan-tastisk. Horisontal i sofaen resten av kvelden.
Ajajajaj. Komle er perfekt som søndagsmiddag. Så er man mett så lenge etterpå også, så det er helt perfekt å bare ligge å sløve på sofaen i etterkant.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hadde potetball her også. Trukket med pinnekjøtt i gryta.

Så nå sitter jeg her som en redneck med oppkneppa bukse og uffer meg bare jeg må strekke meg etter fjernkontrollen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ble bra til slutt :D

Bilde

Someone

Legg inn av Someone »

Sulfat skrev: søn jan 15, 2023 11:36 am
Eneste grunnen må være at det blir mulig å dele opp platene, uten at de går i tusen knas.

Den som fant opp en knekkbar lasagneplate, hadde blitt rik.
Forøvrig har jeg aldri klart å finne ut hva som egentlig er den riktige rekkefølgen på plater, bechamel og ragu.
Jeg føler de i praksis mer eller mindre "smelter sammen" i stekeprosessen

Ellers er min kjepphest å kutte opp grønnsakene i små nok biter :D

Her ble det så mye kake, gjærbakst og pizza i en bursdag i ettermiddag, at selv 10km med løpeskoene på ikke frembrakte noe mer appetit enn en kopp te og en kornmo med brunost...

Mehell

Legg inn av Mehell »

Ble kebabpizza på meg.
Kjørte først ut og handlet inn en pizza, før jeg så fikk svar på et av livets essensielle spørsmål: Hva skjer hvis du mister en eske med en kebabpizza på gulvet? Svar er selvfølgelig at esken åpner seg, og at pizzaen havner med toppingen ned på gulvet.
Fikk så ringt og bestilt en ny pizza, tok en gulvvask, og hentet min pizza nummer to.

Someone

Legg inn av Someone »

En fiskegrateng ble laget i går, så da trenger den bare litt i ovnen. Noen gulerøtter rivet, også er maten klar

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Ble så mye snakk om lasagne i går, så da blir det det. Til hverdags får Toro duge.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Har kjøpt 400 gram storfe kjøtt-deig. Blir løk og muligens litt ost på i løpet av ettermiddagen.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Mandag.... Valgte varm lunsj på jobbens levering. Angret på det. Chili sin carne var både lunsj og veg lunsj... luringer. Full av søtpotet. Ris med konsens av grøt, som vanlig. Det eneste som var litt godt var en slags salat av rødkål oppi guffa....

... med varm lunsj er det OK med Jegerbrød og pålegg til Dax18, som middag - i dag sild fra Aukra og makrell fra Brattvåg.... hhv Juvik og Gjendemsjø. Grei kost på en mandag.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Pasta med kylling, rød pesto, soltørkede tomater, spinat og et aldri så lite dryss parmesan.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Taco.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Prima wienerpølser med pasta

Mehell

Legg inn av Mehell »

Pannekaker her i dag. Lettvint og godt. Sideflesk til, ikke bacon.

Hadde ikke fantasi til å finne på noe som helst, så da ble det en slik løsning.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Mehell skrev: man jan 16, 2023 7:39 pm Pannekaker her i dag. Lettvint og godt. Sideflesk til, ikke bacon.

Hadde ikke fantasi til å finne på noe som helst, så da ble det en slik løsning.
Trenger ikke fantasi når man kan lage pannekaker ;)

Mehell

Legg inn av Mehell »

Glycinello skrev: man jan 16, 2023 7:40 pm
Mehell skrev: man jan 16, 2023 7:39 pm Pannekaker her i dag. Lettvint og godt. Sideflesk til, ikke bacon.

Hadde ikke fantasi til å finne på noe som helst, så da ble det en slik løsning.
Trenger ikke fantasi når man kan lage pannekaker ;)
Hehe. Er vel en sannhet i det. Men pannekaker er strengt tatt noe som absolutt alle skal kunne lære seg da. Er jo veldig enkelt.

Synd jeg ikke klarer å lage sushi. Har prøvd noen ganger, men er ikke i nærheten av å få det til skikkelig.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mehell skrev: man jan 16, 2023 7:44 pm
Synd jeg ikke klarer å lage sushi. Har prøvd noen ganger, men er ikke i nærheten av å få det til skikkelig.
Skjære opp en død fisk i biter?

Joda, det klarer du :lol:

Mehell

Legg inn av Mehell »

SirJames skrev: man jan 16, 2023 7:50 pm
Mehell skrev: man jan 16, 2023 7:44 pm
Synd jeg ikke klarer å lage sushi. Har prøvd noen ganger, men er ikke i nærheten av å få det til skikkelig.
Skjære opp en død fisk i biter?

Joda, det klarer du :lol:
Haha. Jada, jeg kan også fiske og filetere.
Desverre er det litt vanskeligere å lage sushi.
Blir nok til at jeg stikker innom SABI sushi i løpet av uken. En av Norges aller beste sushirestauranter, og maten er rett og slett fantastisk god.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Mehell skrev: man jan 16, 2023 8:20 pm
SirJames skrev: man jan 16, 2023 7:50 pm
Mehell skrev: man jan 16, 2023 7:44 pm
Synd jeg ikke klarer å lage sushi. Har prøvd noen ganger, men er ikke i nærheten av å få det til skikkelig.
Skjære opp en død fisk i biter?

Joda, det klarer du :lol:
Haha. Jada, jeg kan også fiske og filetere.
Desverre er det litt vanskeligere å lage sushi.
Blir nok til at jeg stikker innom SABI sushi i løpet av uken. En av Norges aller beste sushirestauranter, og maten er rett og slett fantastisk god.
Har du prøvd med sushirulle?

Mehell

Legg inn av Mehell »

Chromeback skrev: man jan 16, 2023 8:34 pm
Mehell skrev: man jan 16, 2023 8:20 pm
SirJames skrev: man jan 16, 2023 7:50 pm

Skjære opp en død fisk i biter?

Joda, det klarer du :lol:
Haha. Jada, jeg kan også fiske og filetere.
Desverre er det litt vanskeligere å lage sushi.
Blir nok til at jeg stikker innom SABI sushi i løpet av uken. En av Norges aller beste sushirestauranter, og maten er rett og slett fantastisk god.
Har du prøvd med sushirulle?
Har bambusmatte, hvis det er den du mener.
Det blir en slags sushi ut av det, men hverken like delikat eller like god som de man kan få på restaurant. Dessuten så er det jo lettere å få mange forskjellige typer sushibiter når man bestiller enn hvis man må lage alle selv.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Mehell skrev: man jan 16, 2023 7:44 pm
Glycinello skrev: man jan 16, 2023 7:40 pm
Mehell skrev: man jan 16, 2023 7:39 pm Pannekaker her i dag. Lettvint og godt. Sideflesk til, ikke bacon.

Hadde ikke fantasi til å finne på noe som helst, så da ble det en slik løsning.
Trenger ikke fantasi når man kan lage pannekaker ;)
Hehe. Er vel en sannhet i det. Men pannekaker er strengt tatt noe som absolutt alle skal kunne lære seg da. Er jo veldig enkelt.

Synd jeg ikke klarer å lage sushi. Har prøvd noen ganger, men er ikke i nærheten av å få det til skikkelig.
Når det kommer til sushi så strekker fantasien min seg akkurat langt nok til at jeg klarer å ringe og legge inn en bestilling:) Holder meg til pannekaker.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Fiskesuppe til middag i dag. Den var av typen hjemmelaget med creme fraice, torsk, reker, fiskebuljong og grønnsaker.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Dampet Salma i en panne med sukkererter, vårløk, fløte og hvitvin, granateple og dill. Smaksatt med dijonsennep, salt og pepper.
Takk til Gladkokken, dette var godt. Jeg serverte med basmatiris.

Someone

Legg inn av Someone »

Her ble det "store fiskepinner" som vi kaller Findus Fish&chips. Med potetstappe og revet gulerot. Men lagde en hjemmelaget remulade til

Mehell

Legg inn av Mehell »

Ble sushi, og det var enda bedre enn forventet.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Bortelaget Thaisuppe tilsatt kalkun

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Lekte millennial og tok et par avocado toast:

Rugbrød toastet på/i Dualit (den engelskmonterte, ikke den fra Kina, mye styr derom) med litt Rørossmør under avocadoen.

https://jeffjbutler.com/2019/04/12/wher ... come-from/

SirJames

Legg inn av SirJames »

I aften blir det et par burgere med diverse

Someone

Legg inn av Someone »

Ny rett i dag, da vi tok i bruk endel av en matgave-kurv kona fikk til jul.

Tagliatelle, røde med chillismak med litt sting, sammen med stekte scampi. Freste opp litt squash, paprika, hvitløk, chilli og sukkererter som ble kokt sammen med et glass tomat og aubergine-saus. Justerte med litt matfløte og sitron

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Fikk skikkelig lyst på wok i dag, kylling og masse digge grønnsaker. Nudler eller ris, ikke bestemt meg ennå.

SirJames

Legg inn av SirJames »

KingKongHalvor skrev: tor jan 19, 2023 2:55 pm Fikk skikkelig lyst på wok i dag, kylling og masse digge grønnsaker. Nudler eller ris, ikke bestemt meg ennå.
Nudler > ris

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»