Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Someone

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Someone »

Kjøttkaker, men jukser så er både ferdige fra Gilde og posesaus fra Toro

startelver

Legg inn av startelver »

Glycinello skrev: man feb 06, 2023 7:34 pm Vårruller og stekt ris med egg og grønnsaker. Sweet chilisaus til dipping.
Får vårruller her helt ferske fra et Thaikjøkken. 15 kr stykk. :P

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

I dag blir det å steke et par kyllinglår i ovnen, bake noen små poteter og servere med gresk salat og tzatziki.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

startelver skrev: tir feb 07, 2023 10:58 am
Glycinello skrev: man feb 06, 2023 7:34 pm Vårruller og stekt ris med egg og grønnsaker. Sweet chilisaus til dipping.
Får vårruller her helt ferske fra et Thaikjøkken. 15 kr stykk. :P
Sikkert en del bedre enn de jeg spiste fra frysedisken i går:)

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1316

Legg inn av izzet2015 »

I dag blir det løkball og bacon, og en softis til dessert.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Hvitløksmarinert kalkun, fløtegratinerte poteter, fløtesaus

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

KingKongHalvor skrev: tir feb 07, 2023 11:27 am I dag blir det å steke et par kyllinglår i ovnen, bake noen små poteter og servere med gresk salat og tzatziki.
Det får vente til i morgen. De hadde flott skrei på tilbud, så da blir det årets første fedtmåltid. Som vanlig er det første av den rene og enkle sorten, skiver trukket i lettsaltet vann, servert med kokt potet og gulrot, og en enkel smørsaus til. Fisken er stjerna i dag.
Og så får man jo en anledning til å smake på en bløt og saftig beaujolais, dette blir bra.😋

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Luftet ideen om kjøttaker, hjemmelagde , for fruen nå. Så da blir det det. Kokte poteter og grønnsaker fra fryseboksen. Brun saus har vi også igjen.
Gledes

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Omelett med pølser, makaroni, løk, paprika, sjampinjong, brokkoli, tomat og revet ost. Servert med en smurt bagel.

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Bjoro33 skrev: tir feb 07, 2023 6:52 pm Luftet ideen om kjøttaker, hjemmelagde , for fruen nå. Så da blir det det. Kokte poteter og grønnsaker fra fryseboksen. Brun saus har vi også igjen.
Gledes
Aaaahhh for et deilig måltid . Gammeldags, men bedre enn det meste.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Ale skrev: ons feb 08, 2023 11:20 am Kebabpizza med gyroskjøtt. Min favoritt.
Nice. Favorittmaten på en onsdag :) Viktig å kose seg innimellom.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Noen kjappe burgere med agurkmix og rødløk

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Onsdager er hjemme alene dag. Tenker alltid at jeg skal lage noe kult. Ender opp med å gå i fryseren og ta opp noe kjapt.

Minuttburger

Legg inn av Minuttburger »

Har sett meg lei på at alle burgersteder opererer med brioche brød, i stedet for classic med sesamfrø.
Hjemmelaget burger med gulost, bacon, og masse krydder.

Cheddar osten kan de også få beholde.

MrPets

Legg inn av MrPets »

Overtidsmat på jobb i dag. Tipper sushi eller bánh mi.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Pasta med reker, sitronpesto, sjampinjong, spinat, rødløk, paprika og noen godt mode tomater.

Someone

Legg inn av Someone »

Fiskesuppe. Om ikke hjemmelaget, så fersk fra min lokale fiskehandler. Hadde noen rester av torsk og uer i fryseren, som også havnet oppi suppen

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Bilde



En moussaka med par tre tilbehør inntil.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Feelsocl skrev: tor feb 09, 2023 12:13 am Bilde



En moussaka med par tre tilbehør inntil.
Er du kokk?

Moussakaen min ligner på en blanding av suppe og brent grøt..., men den smaker jo godt da:-)

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Guttorm123 skrev: tor feb 09, 2023 12:19 am
Feelsocl skrev: tor feb 09, 2023 12:13 am
En moussaka med par tre tilbehør inntil.
Er du kokk?

Moussakaen min ligner på en blanding av suppe og brent grøt..., men den smaker jo godt da:-)
Da ville garantert presentasjoen vært sterkere. :lol:


Et generelt råd er å ha i mindre vann enn hva som er oppført på de ulike pakninger.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Feelsocl skrev: tor feb 09, 2023 12:33 am

Da ville garantert presentasjoen vært sterkere. :lol:


Et generelt råd er å ha i mindre vann enn hva som er oppført på de ulike pakninger.
Har prøvd dette, .. Den skal vel også stå en liten stund etter den er tatt ut av ovnen..., men er man sulten, så...:-)

Someone

Legg inn av Someone »

Som med biff, så trenger jo gjerne slike former/gratenger gjerne å hvile litt etter steking

fargerik

Legg inn av fargerik »

MLE har lagt noe indrefilet av svin i sin spesielle marinering, nå er vi litt på to planeter vedrørende hva som skal skje videre. Tror hun vinner, og at det blir thaimat med ris.
Men det er nok kjøtt til at det kan bli en potetrett i mårå...

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg har kylling liggende til marinering. Lager en tikka masala på slump i dag.

Kan gå alle veier.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Hvitløksmarinert kalkun, fløtegratinerte poteter og peppersaus blir middag om ikke lenge

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Fiskegrateng fra Lofoten. Det har blitt lite Findus etter at jeg fikk tips om den. Kvalitet!

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

LeSorcier skrev: tor feb 09, 2023 3:52 pm Fiskegrateng fra Lofoten. Det har blitt lite Findus etter at jeg fikk tips om den. Kvalitet!
Den har jeg ikke prøvd, er den frossen? Jeg er blitt veldig glad i den ferske de har på Rema. Mye raskere å lage enn frossen er den også.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Ukens minst planlagte- og mest spennende- middag. Kun lov til å bruke det som finnes i kjøleskap/fryser/kjøkkenskap. Resultatet ble en gryterett med laks, reker, ris, paprika, brokkoli, løk, hvitløk med kokosmelk og peanøttsmør.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Glycinello skrev: tor feb 09, 2023 7:19 pm Ukens minst planlagte- og mest spennende- middag. Kun lov til å bruke det som finnes i kjøleskap/fryser/kjøkkenskap. Resultatet ble en gryterett med laks, reker, ris, paprika, brokkoli, løk, hvitløk med kokosmelk og peanøttsmør.
Kokosmelk og peanøttsmør...ble det bra?

Queenie

Legg inn av Queenie »

Så Sfinx til 39 kr i dag, jeg kjøpte det ikke, men tankene gikk til FD.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»