Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
SirJames

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av SirJames »

Tacorester.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Kjøttpudding.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Pizzadeigen har stått i kjøleskapet siden fredag, så det blir en pizzavariant i løpet av kvelden.

lund

Legg inn av lund »

PapaSmurf skrev: lør okt 16, 2021 2:25 am De siste årene har vi blitt så fine på det at vi kun har laget lasagne fra bunnen av. Og det er selvsagt det beste, men i dag fikk jeg lyst på den fra Knorr. Den hadde vi alltid før i tiden, så det var nesten litt mimring. Og den er ikke så verst. Den fra Toro liker jeg ikke, selv om man pimper den opp smaker den kjedelig.

I morra er det fotballkamp, så da blir det nok en tur ut for å spise gratinert klippfisk etter kampen.
Anbefaler å prøve (rød) chilipesto i stedet for tomatsaus. Kan både lages eller kjøpes ferdig på glass. Kan spes med litt matfløte om det er for spicy.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Saritas Butter Chicken i dag, med lårfilet i biter. Har blitt en slags liten tradisjon dette på søndager - sånn kanskje en gang i måneden, med indisk på søndag. Passer godt med litt kosemat da. Skulle vel begynne å lage det hele litt mer fra grunne, har gjort det innimellom også, men av og til greit at det er enkelt og ganske godt.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

MLE lagde en aldeles fortreffelig kjøttpudding med en thai-twist i går.
Dette skal jeg spise i dag også! Med nypotet og brun saus!

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Stekt laks med pesto, aspargesbønner og tomat med ris til. Skulle vært pasta i stedet for ris, men hukommelsen min spilte meg et puss.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Pasta med kjøttdeig og noen gode sauser. Samt rødløk.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Kebab i rull hos Kebabkompaniet. Oslo kebab heter den visst og har pommes frites som en av indigrensene.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Fisketirsdag

Har lyst på røkt fisk, kolje feks, lenge siden sist.

Brukeravatar
Hallow
Innlegg: 158
Sted: Moss

Legg inn av Hallow »

I dag blir det svinefilet m/råstekte poteter, gulrøtter og peppersaus.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Svinekjøtt med paprika i ulike farger, gulrot, løk, hvitløk, ananas(!) og vårløk i sursøt saus. Med ris til.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

KingKongHalvor skrev: tir okt 19, 2021 12:34 pm Fisketirsdag

Har lyst på røkt fisk, kolje feks, lenge siden sist.
Det er skikkelig godt. I det hele tatt godt med røkt og salta ærlig fisk.

Her ble det veldig enkelt pga mye jobb og litt etterdønninger av forkjøelser. Rett og slett bare karbonader fra GIlde på brødskiver - Jegerbrødet fra Coop. Og så liker jeg sånn mykstekt løk som man finner i frysedisken hos Rema til dette formål. Topper det hele med rødbeter og drikker iskald lett lettmelk til. Temmelig godt. Men i morgen må det bli fisk!

SirJames

Legg inn av SirJames »

qbah skrev: tir okt 05, 2021 8:50 pm
SirOwen skrev: man okt 04, 2021 10:46 pm
qbah skrev: man okt 04, 2021 10:45 pm

Meget. Har vært der noen ganger. Med slike fontener for ungene oppe på det takplatået utendørs der tar jeg ikke veldig feil.
Hmm, kan ikke huske noen fontene, men har heller ikke vært på taket. Er det fra 2. etasje man kommer ut på takplatået, da eller? Har du spist på Fosters også?
Jeg tror jaggu jeg har blingset totalt her. Jeg tenker på et kjøpesenter på fastlandet i Spania. Ved Alicante. Som er ganske lik i utforming og navn (tror jeg). Den har noen slike fontener som spruter opp fra bakken som barna løper i mellom.

Tror ikke jeg har spist middag på senteret du snakker om selv om jeg har vært der på shopping. Husker det var en donut-sjappe der.

Skal for øvrig nedover i november så tar gjerne i mot tips på restauranter :-)
Okay, her er noen jeg kan anbefale nå som jeg har ristet av meg misunnelsen over at du skal dit i november :D

Vecindario
Foster's Hollywood (Comfort Food)


Arguineguin
Il Gusto: genuin restaurant med gode råvarer, argentisk biff inkludert. Hils de to hyggelige kelnerne, Leo og Ignacio.

Cabo Suroeste: digg tapasrestaurant på stranden i Patalavaca. Hils eieren Janett fra meg, så får du det beste bordet.

Palacio Chino: beste kinarestauranten i byen. Prøv "Beef Hong Kong" hvis du liker krydret, fritert mat. Hils Sing fra meg.

Bar Karile 2: flott fortauskafé med byens beste burger (serveres etter kl 14). Hils Julia og Lester (eieren) fra meg.

Palm Garden: meget god restaurant i Patalavaca, flott utsikt.


Puerto Rico
Taj Palace (ved det nye senteret Mogan Mall): deilig indisk mat.

Toro Bravo: meget flink kokk som alltid leverer. Ligger i "nye Puerto Rico". Hils Eddie fra meg.


Puerto Mogan
Clipper: genuin italiensk restaurant hvor maten er verdt å vente på. Ta gjerne båten tur/retur Puerto Rico.

Taj Tandoori: digg indisk mat. Hils eieren.

Gelatomania: øyas beste lunsjkafé med ekte italiensk is. De lager også lunsjretter fra bunn av, og har øyas beste pannekaker made to order. Prøv pannekake med 2 kuler Nocciola is, så får du en smak av himmelen.


God tur 😎😎

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

SirOwen skrev: ons okt 20, 2021 12:21 pm
qbah skrev: tir okt 05, 2021 8:50 pm
SirOwen skrev: man okt 04, 2021 10:46 pm

Hmm, kan ikke huske noen fontene, men har heller ikke vært på taket. Er det fra 2. etasje man kommer ut på takplatået, da eller? Har du spist på Fosters også?
Jeg tror jaggu jeg har blingset totalt her. Jeg tenker på et kjøpesenter på fastlandet i Spania. Ved Alicante. Som er ganske lik i utforming og navn (tror jeg). Den har noen slike fontener som spruter opp fra bakken som barna løper i mellom.

Tror ikke jeg har spist middag på senteret du snakker om selv om jeg har vært der på shopping. Husker det var en donut-sjappe der.

Skal for øvrig nedover i november så tar gjerne i mot tips på restauranter :-)
Okay, her er noen jeg kan anbefale nå som jeg har ristet av meg misunnelsen over at du skal dit i november :D

Vecindario
Foster's Hollywood (Comfort Food)


Arguineguin
Il Gusto: genuin restaurant med gode råvarer, argentisk biff inkludert. Hils de to hyggelige kelnerne, Leo og Ignacio.

Cabo Suroeste: digg tapasrestaurant på stranden i Patalavaca. Hils eieren Janett fra meg, så får du det beste bordet.

Palacio Chino: beste kinarestauranten i byen. Prøv "Beef Hong Kong" hvis du liker krydret, fritert mat. Hils Sing fra meg.

Bar Karile 2: flott fortauskafé med byens beste burger (serveres etter kl 14). Hils Julia og Lester (eieren) fra meg.

Palm Garden: meget god restaurant i Patalavaca, flott utsikt.


Puerto Rico
Taj Palace (ved det nye senteret Mogan Mall): deilig indisk mat.

Toro Bravo: meget flink kokk som alltid leverer. Ligger i "nye Puerto Rico". Hils Eddie fra meg.


Puerto Mogan
Clipper: genuin italiensk restaurant hvor maten er verdt å vente på. Ta gjerne båten tur/retur Puerto Rico.

Taj Tandoori: digg indisk mat. Hils eieren.

Gelatomania: øyas beste lunsjkafé med ekte italiensk is. De lager også lunsjretter fra bunn av, og har øyas beste pannekaker made to order. Prøv pannekake med 2 kuler Nocciola is, så får du en smak av himmelen.


God tur 😎😎

Herlig, takk for tips :)

Har du forresten prøvd restauranten La Aquarela? Nede ved Anfi del Mar. Lurer på om det ligger oppå et annet mindre hotell der. Har vurdert den flere ganger men aldri dratt dit.

Kun drøye 3 uker til nå. Det gledes 😎

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Wok med biff chop suey, ymse grønnsaker og ris.

SirJames

Legg inn av SirJames »

qbah skrev: ons okt 20, 2021 1:39 pm
Herlig, takk for tips :)

Har du forresten prøvd restauranten La Aquarela? Nede ved Anfi del Mar. Lurer på om det ligger oppå et annet mindre hotell der. Har vurdert den flere ganger men aldri dratt dit.

Kun drøye 3 uker til nå. Det gledes 😎
Ikke prøvd La Aquarela, men ser den har bra score på Tripadvisor.

Utifra menyen ser det ut som det er en taste-restaurant med mindre smaksretter, trolig litt for fancy for meg da :D

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Skulle vært fisk, endte med karbonader. Ble litt overtid i dag. Litt sliten om dagen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ulike pylser med lomper og agurkmix, kjapt og enkelt når man kommer såpass sent hjem.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

SirOwen skrev: ons okt 20, 2021 9:12 pm
qbah skrev: ons okt 20, 2021 1:39 pm
Herlig, takk for tips :)

Har du forresten prøvd restauranten La Aquarela? Nede ved Anfi del Mar. Lurer på om det ligger oppå et annet mindre hotell der. Har vurdert den flere ganger men aldri dratt dit.

Kun drøye 3 uker til nå. Det gledes 😎
Ikke prøvd La Aquarela, men ser den har bra score på Tripadvisor.

Utifra menyen ser det ut som det er en taste-restaurant med mindre smaksretter, trolig litt for fancy for meg da :D

Får se om jeg får gitt den en sjanse da :) Blir å avgi rapport i så fall. Slike menyer er jo snadder det da. Spesielt om/når de gjerne har en bra vinmeny også.

SirJames

Legg inn av SirJames »

qbah skrev: ons okt 20, 2021 11:53 pm
SirOwen skrev: ons okt 20, 2021 9:12 pm
qbah skrev: ons okt 20, 2021 1:39 pm
Herlig, takk for tips :)

Har du forresten prøvd restauranten La Aquarela? Nede ved Anfi del Mar. Lurer på om det ligger oppå et annet mindre hotell der. Har vurdert den flere ganger men aldri dratt dit.

Kun drøye 3 uker til nå. Det gledes 😎
Ikke prøvd La Aquarela, men ser den har bra score på Tripadvisor.

Utifra menyen ser det ut som det er en taste-restaurant med mindre smaksretter, trolig litt for fancy for meg da :D

Får se om jeg får gitt den en sjanse da :) Blir å avgi rapport i så fall. Slike menyer er jo snadder det da. Spesielt om/når de gjerne har en bra vinmeny også.
Ser frem til rapport.

Hvilket hotell blir bosted under oppholdet?

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

SirOwen skrev: ons okt 20, 2021 11:57 pm
qbah skrev: ons okt 20, 2021 11:53 pm
SirOwen skrev: ons okt 20, 2021 9:12 pm

Ikke prøvd La Aquarela, men ser den har bra score på Tripadvisor.

Utifra menyen ser det ut som det er en taste-restaurant med mindre smaksretter, trolig litt for fancy for meg da :D

Får se om jeg får gitt den en sjanse da :) Blir å avgi rapport i så fall. Slike menyer er jo snadder det da. Spesielt om/når de gjerne har en bra vinmeny også.
Ser frem til rapport.

Hvilket hotell blir bosted under oppholdet?
Jeg skal bo på Anfi ;)

SirJames

Legg inn av SirJames »

qbah skrev: tor okt 21, 2021 8:22 am
SirOwen skrev: ons okt 20, 2021 11:57 pm
qbah skrev: ons okt 20, 2021 11:53 pm


Får se om jeg får gitt den en sjanse da :) Blir å avgi rapport i så fall. Slike menyer er jo snadder det da. Spesielt om/når de gjerne har en bra vinmeny også.
Ser frem til rapport.

Hvilket hotell blir bosted under oppholdet?
Jeg skal bo på Anfi ;)
Haha, din snik, jeg visste ikke at jeg "pratet" med en millionær :D

Anfi er fint, har i tillegg den beste stranda på øya, etter min mening. Dog er spisestedene som ligger langs stranda ikke så veldig mye å skryte av, spør du meg :)

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

SirOwen skrev: tor okt 21, 2021 12:39 pm
qbah skrev: tor okt 21, 2021 8:22 am
SirOwen skrev: ons okt 20, 2021 11:57 pm

Ser frem til rapport.

Hvilket hotell blir bosted under oppholdet?
Jeg skal bo på Anfi ;)
Haha, din snik, jeg visste ikke at jeg "pratet" med en millionær :D

Anfi er fint, har i tillegg den beste stranda på øya, etter min mening. Dog er spisestedene som ligger langs stranda ikke så veldig mye å skryte av, spør du meg :)

Hehe, jeg trodde du gjennomskuet meg ved min "smak" i restauranter her lengre oppe. Millionær du liksom!
Har ikke leilighet der selv nei, men kjekt med nære som har tilgang der :-)
Enig vedrørende strand og restauranter der. Veldig kjip, og dyr mat egentlig. Like Amadores også jeg da, selv om stranda på Anfi er noe eget og mer behagelig på sett og vis.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Ale skrev: tor okt 21, 2021 4:15 pm Pølse og potetstappe.
Samme her. Gilde kjøttpølse (med skinn) og hjemmelaget stappe med myk løk.

Enkelt og godt.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

DoktorS skrev: lør okt 16, 2021 6:54 pm Denne var god. Kan sikkert lagres noen år, med fordel...
https://www.aperitif.no/pollisten/produ ... ux,2287988
Jada, dette var greier!

Tenker jeg kjøper en kasse, og tester en i året fremover, og så drekker alt når den er på topp (selvom det seff er litt vanskelig å vite).
Men den ga allerede mye etter et par timer lufting, så her er det potensielt gull.

Takk for tips!

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Her kommer alt på en gang!

I dag indiske lammekjøttboller i en digg currysaus. Mange ingredienser, mye hakking og kutting, men gud bedre så godt.

I morgen er det pizzakveld. Deigen laget i går, bør bli god i mårra.

Lørdag blir det risotto med sjøkreps, kamskjell i en eller annen variant, til forrett.
Beef Wellington til hovedrett, portvinssaus, stekt rosenkål og roast potatoes som tilbehør.
Ost og portvin får runde av.

Søndag blir det en helstekt Stangekylling laget etter en Jamie Oliver- oppskrift.

Og det skal drikkes masse gøtt - champagne, chablis, chateauneuf de pape, cognac osv.

God mathelg!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Blir en grei mathelg her også, ikke helt på nivå med KingKong sjøl sagt. Hatt en lammestek liggende i marinade i godt over ett døgn allerede, i morgen tidlig blir den lagt inn i ovnen for å langtidsstekes til fredagstacoen.

På lørdag blir det pinnekjøtt og kålrabistappe, på søndag blir det sikkert noe rester av pinnekjøttet, tipper typ pizza.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

KingKongHalvor skrev: tor okt 21, 2021 10:59 pm
I dag indiske lammekjøttboller i en digg currysaus. Mange ingredienser, mye hakking og kutting, men gud bedre så godt.
Etter oppskrift eller på gefühlen? Interessant!

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

lok1 skrev: fre okt 22, 2021 2:04 am
KingKongHalvor skrev: tor okt 21, 2021 10:59 pm
I dag indiske lammekjøttboller i en digg currysaus. Mange ingredienser, mye hakking og kutting, men gud bedre så godt.
Etter oppskrift eller på gefühlen? Interessant!
Lise Finckenhagen!

https://www.godt.no/oppskrift/7972/lamm ... er-i-curry

Bør absolutt lage syltet rødløk også, enkelt men godt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»