Allahu Akbar over høyttalere i Drammen.

Svar
Solvgutt1

Re: Allahu Akbar over høyttalere i Drammen.

Legg inn av Solvgutt1 »

HYYYL skrev: lør okt 09, 2021 4:17 pm
Solvgutt1 skrev: lør okt 09, 2021 4:13 pm
kytec skrev: lør okt 09, 2021 3:42 pm

Hvorfor lyver du?
Jeg lyver ikke.
Hvilken kirke ringte hver time?
På Nygårdshøyden

Brukeravatar
Gideg
Innlegg: 424

Legg inn av Gideg »

Solvgutt1 skrev: lør okt 09, 2021 4:23 pm
HYYYL skrev: lør okt 09, 2021 4:17 pm
Solvgutt1 skrev: lør okt 09, 2021 4:13 pm

Jeg lyver ikke.
Hvilken kirke ringte hver time?
På Nygårdshøyden
Johanneskirken.
Den har aldri ringt en gang pr time.
Har bodd ganske nær den endel år.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

HYYYL skrev: lør okt 09, 2021 4:25 pm
Solvgutt1 skrev: lør okt 09, 2021 4:23 pm
HYYYL skrev: lør okt 09, 2021 4:17 pm

Hvilken kirke ringte hver time?
På Nygårdshøyden
Johanneskirken.
Den har aldri ringt en gang pr time.
Har bodd ganske nær den endel år.
Det er flere kirker som høres på nygårdshøyden. Hvor mange ganger mener du Johanneskirken ringer?

Brukeravatar
Gideg
Innlegg: 424

Legg inn av Gideg »

Solvgutt1 skrev: lør okt 09, 2021 4:28 pm
HYYYL skrev: lør okt 09, 2021 4:25 pm
Solvgutt1 skrev: lør okt 09, 2021 4:23 pm
På Nygårdshøyden
Johanneskirken.
Den har aldri ringt en gang pr time.
Har bodd ganske nær den endel år.
Det er flere kirker som høres på nygårdshøyden. Hvor mange ganger mener du Johanneskirken ringer?
Den katolske kirke ligger nede på nygård, den ringer heller ikke hver time.
Slutt å avspor debatten med løgn.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

HYYYL skrev: lør okt 09, 2021 4:31 pm
Solvgutt1 skrev: lør okt 09, 2021 4:28 pm
HYYYL skrev: lør okt 09, 2021 4:25 pm

Johanneskirken.
Den har aldri ringt en gang pr time.
Har bodd ganske nær den endel år.
Det er flere kirker som høres på nygårdshøyden. Hvor mange ganger mener du Johanneskirken ringer?
Den katolske kirke ligger nede på nygård, den ringer heller ikke hver time.
Slutt å avspor debatten med løgn.
Har du noen beviser for disse grove anklagene dine?

Brukeravatar
Gideg
Innlegg: 424

Legg inn av Gideg »

Solvgutt1 skrev: lør okt 09, 2021 4:38 pm
HYYYL skrev: lør okt 09, 2021 4:31 pm
Solvgutt1 skrev: lør okt 09, 2021 4:28 pm
Det er flere kirker som høres på nygårdshøyden. Hvor mange ganger mener du Johanneskirken ringer?
Den katolske kirke ligger nede på nygård, den ringer heller ikke hver time.
Slutt å avspor debatten med løgn.
Har du noen beviser for disse grove anklagene dine?
Det er streng tatt du som må komme med beviser, det er du som påstår at en kirke ringer med klokkene hver time.
Hadde en kirke ringt så ofte ville naboene gått bananas pga støyen.
Det ville blitt omtalt i media.
Det er heller ikke lovlig.

fazz

Legg inn av fazz »

Number4 skrev: fre okt 08, 2021 9:44 pm Det var det før i tiden.....men, you know!
Før i tiden? Når kirkeklokkene ringte inn jevnt og trutt? Begge deler er støyforurensing og burde holdes innendørs. Folk flest er ikke religiøse og burde ikke bli prakket på slikt tull.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

HYYYL skrev: lør okt 09, 2021 4:41 pm
Solvgutt1 skrev: lør okt 09, 2021 4:38 pm
HYYYL skrev: lør okt 09, 2021 4:31 pm

Den katolske kirke ligger nede på nygård, den ringer heller ikke hver time.
Slutt å avspor debatten med løgn.
Har du noen beviser for disse grove anklagene dine?
Det er streng tatt du som må komme med beviser, det er du som påstår at en kirke ringer med klokkene hver time.
Hadde en kirke ringt så ofte ville naboene gått bananas pga støyen.
Det ville blitt omtalt i media.
Det er heller ikke lovlig.
Jeg ser, du har ingen beviser, men forsøker å avspore debatten med grove anklager. Ikke noe nytt der altså. At naboene hadde blitt gal hvis klokkene hadde spilt hver time er da en drøy påstand. I Oslo spiller klokkene på rådhuset også hver time Blir folk der gale?

Om det er hver time, annenhver time eller hver fjerde time er uansett et sidespor. Så lenge man tillater klokkespill og ringing av klokker flere ganger om dagen, og også i helgene, så er selvfølgelig ikke et to minutters bønnerop i uka noen ordensforstyrrelse.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Solvgutt1 skrev: lør okt 09, 2021 4:13 pm
kytec skrev: lør okt 09, 2021 3:42 pm
Solvgutt1 skrev: lør okt 09, 2021 2:24 pm
Kirkeklokkene har jo blitt nevnt. Da jeg studerte i Bergen hadde jeg lesesal nær en kirke der klokkene rang hver time. I tillegg rang de i sånn 10-15 minutter en gang om dagen. Jeg bodde også nær en kirke (det er utrolig mange kirker i Bergen) som vekte meg med kirkeklokker hver helg, og noen ganger også i hverdagene. Da var det snakk om mer enn to minutter.

DET var ordensforstyrrelse det, men siden det åpenbart er lovlig, så regner jeg med at bønnerop to minutter i uka også er lovlig. Hvis man ser helt objektivt på det.
Hvorfor lyver du?
Jeg lyver ikke.
Hva heter kirken som ringer hver time?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

kytec skrev: lør okt 09, 2021 4:48 pm
Solvgutt1 skrev: lør okt 09, 2021 4:13 pm
kytec skrev: lør okt 09, 2021 3:42 pm

Hvorfor lyver du?
Jeg lyver ikke.
Hva heter kirken som ringer hver time?
Det er vel Johanneskirken da. Mulig det er St. Paul i tillegg, og at det ikke var en enkelt kirke som ringte hver gang. Det er som sagt mange kirker i Bergen. Men de ringte flere ganger hver dag. Ikke to minutter i uka.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Solvgutt1 skrev: lør okt 09, 2021 4:44 pm
HYYYL skrev: lør okt 09, 2021 4:41 pm
Solvgutt1 skrev: lør okt 09, 2021 4:38 pm
Har du noen beviser for disse grove anklagene dine?
At naboene hadde blitt gal hvis klokkene hadde spilt hver time er da en drøy påstand. I Oslo spiller klokkene på rådhuset også hver time Blir folk der gale?
Det hadde blitt et helvete om en kirke hadde ringt hver time. INGEN ville godtatt det.

Jeg husker ikke at klokkene på Oslo Rådhus ringer hver time, men hvis man skal tro på en løgner som deg så er det vel slik at det ikke er særlig mange naboer til Oslo rådhus og fjorden er nærmeste nabo.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Bor rett ved en kirke og den ringer en gang i uka, søndag fra ca 1045

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Folk_flesk skrev: lør okt 09, 2021 4:05 pm
Neptun skrev: lør okt 09, 2021 3:47 pm
Folk_flesk skrev: lør okt 09, 2021 3:11 pm

Nå er det vel lovverket og ikke SIAN som bestemmer om det skal diskrimineres på religiøst grunnlag eller ei.
Åpenbart at du er en av dem som forsvarer en ideologi som er uforenlig med norsk lov og vestlige verdier.
Hvor kan jeg finne kommentarene din der du angriper islam og muslimer for å sette sin egen tro og kultur foran norsk lov?
Og ikke minst der du angriper muslimske land for å være dysfunksjonelle shit-land.
I motsetning til deg og andre høyreradisser er jeg istand til å vurdere mennesker som individer, selv om de forholder seg til en annen religion enn majoriteten.
Det må du bare fortsette å gjøre.
Vi som har skapt og som bygger videre på dette landet viser ikke til Norge for å beskrive islam, men til land som Saudi-Arabia, Afghanistan, Pakistan, Iran og Somalia. De fleste i Vesten er i stand til å se den enorme forskjellen på vestlige land og muslimske land og derav dra slutninger om islams påvirkning. Men ikke alle er i stand til dette, som vi vet.
Sist redigert av Neptun den lør okt 09, 2021 4:56 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Solvgutt1 skrev: lør okt 09, 2021 4:51 pm
kytec skrev: lør okt 09, 2021 4:48 pm
Solvgutt1 skrev: lør okt 09, 2021 4:13 pm

Jeg lyver ikke.
Hva heter kirken som ringer hver time?
Det er vel Johanneskirken da. Mulig det er St. Paul i tillegg, og at det ikke var en enkelt kirke som ringte hver gang. Det er som sagt mange kirker i Bergen. Men de ringte flere ganger hver dag. Ikke to minutter i uka.
Så nå har det gått fra HVER time til flere ganger om dagen. Lurer på hvor mye du ytterlig går ned (flere ganger i uken?) før du tusler ut med halen mellom beina?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Nattevakt skrev: lør okt 09, 2021 4:54 pm Bor rett ved en kirke og den ringer en gang i uka, søndag fra ca 1045
Hvordan hadde du reagert om den ringte hver time (slik som kirka til solvgutt)?

Brukeravatar
Gideg
Innlegg: 424

Legg inn av Gideg »

kytec skrev: lør okt 09, 2021 4:57 pm
Nattevakt skrev: lør okt 09, 2021 4:54 pm Bor rett ved en kirke og den ringer en gang i uka, søndag fra ca 1045
Hvordan hadde du reagert om den ringte hver time (slik som kirka til solvgutt)?
Bare fantasi fra sølvgutt, mulig det ringer i hode hans i ett sett.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Neptun skrev: lør okt 09, 2021 4:54 pm
Folk_flesk skrev: lør okt 09, 2021 4:05 pm
Neptun skrev: lør okt 09, 2021 3:47 pm

Åpenbart at du er en av dem som forsvarer en ideologi som er uforenlig med norsk lov og vestlige verdier.
Hvor kan jeg finne kommentarene din der du angriper islam og muslimer for å sette sin egen tro og kultur foran norsk lov?
Og ikke minst der du angriper muslimske land for å være dysfunksjonelle shit-land.
I motsetning til deg og andre høyreradisser er jeg istand til å vurdere mennesker som individer, selv om de forholder seg til en annen religion enn majoriteten.
Det må du bare fortsette å gjøre.
Vi som har skapt og som bygger videre på dette landet viser ikke til Norge for å beskrive islam, men til land som Saudi-Arabia, Afghanistan, Pakistan, Iran og Somalia.
Hva mener du med at du har "skapt landet"? På meg og sikkert mange andre så virker det som det eneste du er i istand til å skape er forenklinger og fordommer.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Trenger de religiøse å bråke så jævlig bare fordi de tror på eventyr?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

kytec skrev: lør okt 09, 2021 4:57 pm
Nattevakt skrev: lør okt 09, 2021 4:54 pm Bor rett ved en kirke og den ringer en gang i uka, søndag fra ca 1045
Hvordan hadde du reagert om den ringte hver time (slik som kirka til solvgutt)?
Når jeg bodde i reykjavik hadde jeg leilighet rett ved halgrimskirka og den ringte vel en gang i timen på dagtid, husker ikke om det var hver dag eller bare i helgene .Etter en stund så blir man vant til det.

Har også bodd på grønland i oslo i samme gaten som Islamic cultural center og kan ikke huske at bønneropene var plagsomme, synes det var koselig på fredager de var ferdig med fredagsbønnen da jeg var på vei hjem fra jobb, masse glade mennesker som skulle ta helg

Tenk deg folk som frivillig har gjøkur eller sånn klokke som plinger etter hvor mye klokka slår da blir bønnerop et par ganger i døgnet bare barnematen
Sist redigert av Ostemanden den lør okt 09, 2021 5:04 pm, redigert 1 gang totalt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

kytec skrev: lør okt 09, 2021 4:53 pm
Solvgutt1 skrev: lør okt 09, 2021 4:44 pm
HYYYL skrev: lør okt 09, 2021 4:41 pm
At naboene hadde blitt gal hvis klokkene hadde spilt hver time er da en drøy påstand. I Oslo spiller klokkene på rådhuset også hver time Blir folk der gale?
Det hadde blitt et helvete om en kirke hadde ringt hver time. INGEN ville godtatt det.

Jeg husker ikke at klokkene på Oslo Rådhus ringer hver time, men hvis man skal tro på en løgner som deg så er det vel slik at det ikke er særlig mange naboer til Oslo rådhus og fjorden er nærmeste nabo.
Klokkespiller hver time er helt vanlig. Det er skjer i Oslo (https://www.oslo.kommune.no/radhuset/kl ... slo-radhus, i Ålesund(https://www.smp.no/nyheter/2019/11/23/K ... 457990.ece), I Hamar(https://www.hamar.kommune.no/category6173.html), i Kristiansand(https://www.kristiansand.as/kristiansan ... irker.html) for å nevne noen.

Jeg finner ingen faktisk informasjon om hvor ofte klokkene i Johanneskirken eller andre kirker i Bergen ringer. Jeg husker at de rang flere ganger om dagen. En time er nok et godt anslag. Om det var annenhver time, så betyr det ikke så mye for meg. Men når dere begynner å argumentere med at "INGEN ville godtatt klokkespill hver time" og at "folk hadde gått bananas" så er dere altså fullstendig på viddene. Rett og slett et helt ugyldig argument. At det ikke er mange naboer til Oslo Rådhus er jo en komplett kunnskapsløs påstand. Mener du dette?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Folk_flesk skrev: lør okt 09, 2021 4:59 pm
Neptun skrev: lør okt 09, 2021 4:54 pm
Folk_flesk skrev: lør okt 09, 2021 4:05 pm

I motsetning til deg og andre høyreradisser er jeg istand til å vurdere mennesker som individer, selv om de forholder seg til en annen religion enn majoriteten.
Det må du bare fortsette å gjøre.
Vi som har skapt og som bygger videre på dette landet viser ikke til Norge for å beskrive islam, men til land som Saudi-Arabia, Afghanistan, Pakistan, Iran og Somalia.
Hva mener du med at du har "skapt landet"? På meg og sikkert mange andre så virker det som det eneste du er i istand til å skape er forenklinger og fordommer.
Vi som skaper verdier og arbeidsplasser - og som holder faste på et levesett som har gjort at Norge er et av de beste landene i verden å bo i. I motsetning til dere som likestiller oss med fjernkulturelle kaosland der de kun er i stand til å rive ned og ødelegge det som er bra. Ikke bare det, men som også ønsker personer med slike verdier velkommen til Norge med alt hva det medfører.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Neptun skrev: lør okt 09, 2021 5:06 pm
Folk_flesk skrev: lør okt 09, 2021 4:59 pm
Neptun skrev: lør okt 09, 2021 4:54 pm

Det må du bare fortsette å gjøre.
Vi som har skapt og som bygger videre på dette landet viser ikke til Norge for å beskrive islam, men til land som Saudi-Arabia, Afghanistan, Pakistan, Iran og Somalia.
Hva mener du med at du har "skapt landet"? På meg og sikkert mange andre så virker det som det eneste du er i istand til å skape er forenklinger og fordommer.
Vi som skaper verdier og arbeidsplasser - og som holder faste på et levesett som har gjort at Norge er et av de beste landene i verden å bo i. I motsetning til dere som likestiller oss med fjernkulturelle kaosland der de kun er i stand til å rive ned og ødelegge det som er bra. Ikke bare det, men som også ønsker personer med slike verdier velkommen til Norge med alt hva det medfører.
Så innvandrere som kommer hit for å jobbe skaper ikke verdier?

Er du framsynt2?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Neptun skrev: lør okt 09, 2021 5:06 pm
Folk_flesk skrev: lør okt 09, 2021 4:59 pm
Neptun skrev: lør okt 09, 2021 4:54 pm

Det må du bare fortsette å gjøre.
Vi som har skapt og som bygger videre på dette landet viser ikke til Norge for å beskrive islam, men til land som Saudi-Arabia, Afghanistan, Pakistan, Iran og Somalia.
Hva mener du med at du har "skapt landet"? På meg og sikkert mange andre så virker det som det eneste du er i istand til å skape er forenklinger og fordommer.
Vi som skaper verdier og arbeidsplasser - og som holder faste på et levesett som har gjort at Norge er et av de beste landene i verden å bo i. I motsetning til dere som likestiller oss med fjernkulturelle kaosland der de kun er i stand til å rive ned og ødelegge det som er bra. Ikke bare det, men som også ønsker personer med slike verdier velkommen til Norge med alt hva det medfører.
Du minner litt om Trump og måten han og sekten hans prater om meksikanere på. Se på england om dagen etter mesteparten av arbeidsinnvandringen stoppet da er det ingen som vil ta de litt lavere betalt jobbene som samfunnet er avhengig av

Brukeravatar
Gideg
Innlegg: 424

Legg inn av Gideg »

Nattevakt skrev: lør okt 09, 2021 5:02 pm
kytec skrev: lør okt 09, 2021 4:57 pm
Nattevakt skrev: lør okt 09, 2021 4:54 pm Bor rett ved en kirke og den ringer en gang i uka, søndag fra ca 1045
Hvordan hadde du reagert om den ringte hver time (slik som kirka til solvgutt)?
Når jeg bodde i reykjavik hadde jeg leilighet rett ved halgrimskirka og den ringte vel en gang i timen på dagtid, husker ikke om det var hver dag eller bare i helgene .Etter en stund så blir man vant til det.

Har også bodd på grønland i oslo i samme gaten som Islamic cultural center og kan ikke huske at bønneropene var plagsomme, synes det var koselig på fredager de var ferdig med fredagsbønnen da jeg var på vei hjem fra jobb, masse glade mennesker som skulle ta helg

Tenk deg folk som frivillig har gjøkur eller sånn klokke som plinger etter hvor mye klokka slår da blir bønnerop et par ganger i døgnet bare barnematen
Tror ikke det er mange nordmenn (etniske norske) som synes bønnerop er koselig.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

HYYYL skrev: lør okt 09, 2021 5:12 pm
Nattevakt skrev: lør okt 09, 2021 5:02 pm
kytec skrev: lør okt 09, 2021 4:57 pm

Hvordan hadde du reagert om den ringte hver time (slik som kirka til solvgutt)?
Når jeg bodde i reykjavik hadde jeg leilighet rett ved halgrimskirka og den ringte vel en gang i timen på dagtid, husker ikke om det var hver dag eller bare i helgene .Etter en stund så blir man vant til det.

Har også bodd på grønland i oslo i samme gaten som Islamic cultural center og kan ikke huske at bønneropene var plagsomme, synes det var koselig på fredager de var ferdig med fredagsbønnen da jeg var på vei hjem fra jobb, masse glade mennesker som skulle ta helg

Tenk deg folk som frivillig har gjøkur eller sånn klokke som plinger etter hvor mye klokka slår da blir bønnerop et par ganger i døgnet bare barnematen
Tror ikke det er mange nordmenn (etniske norske) som synes bønnerop er koselig.
Tror du misforsto setningen min men det går bra, har dysleksi så bommer ofte på , & .

Det jeg mente var at det var alltid så hyggelig stemning utenfor moskeen da fredagsbønnen var ferdig.

Og bønnerop går helt fint så lenge man ikke drar opp volumet på 11 og holder på i timesvis, litt går bra

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Folk_flesk skrev: lør okt 09, 2021 4:05 pm
I motsetning til deg og andre høyreradisser er jeg istand til å vurdere mennesker som individer, selv om de forholder seg til en annen religion enn majoriteten.
Det er du ikke. Høyresiden er de onde og du forsvarer alltid islam, selv i saker som dette. Jeg kommer ikke til å godta bønnerop uansett hvilken religion det kommer fra, men du mener vi må godta dette fordi det er islam. Hadde det vært kristne som ønsket å rope at vi alle skal knele for kristne fantasifigurer ut på høytalere så hadde vel pipa fått en annen låt ja.

Du forsvarer alltid islam, uansett sak. Hadde det vært en sak om at muslimer skulle få spesialtillatelse til tvangsekteskap i Norge så hadde du vel argumentert for det og.
Sist redigert av Ka9nen den lør okt 09, 2021 5:20 pm, redigert 1 gang totalt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Neptun skrev: lør okt 09, 2021 5:06 pm
Folk_flesk skrev: lør okt 09, 2021 4:59 pm
Neptun skrev: lør okt 09, 2021 4:54 pm

Det må du bare fortsette å gjøre.
Vi som har skapt og som bygger videre på dette landet viser ikke til Norge for å beskrive islam, men til land som Saudi-Arabia, Afghanistan, Pakistan, Iran og Somalia.
Hva mener du med at du har "skapt landet"? På meg og sikkert mange andre så virker det som det eneste du er i istand til å skape er forenklinger og fordommer.
Vi som skaper verdier og arbeidsplasser - og som holder faste på et levesett som har gjort at Norge er et av de beste landene i verden å bo i.
Kanskje en fordel å legge fra seg dette pompøse selvskrytet? Du fremstår jo som en virkelighetsfjern klovn når du messer i vei om at du selv skaper verdier og bygger landet, mens folk du ikke er enig med ødelegger det ved å importere "skadelige elementer". Det må gå an å ha debatt om innvandring uten at du skal redusere deg til dette Komiske Ali-nivået.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Er egentlig denne Allah så jævlig akbar?

Brukeravatar
Gideg
Innlegg: 424

Legg inn av Gideg »

Nattevakt skrev: lør okt 09, 2021 5:17 pm
HYYYL skrev: lør okt 09, 2021 5:12 pm
Nattevakt skrev: lør okt 09, 2021 5:02 pm

Når jeg bodde i reykjavik hadde jeg leilighet rett ved halgrimskirka og den ringte vel en gang i timen på dagtid, husker ikke om det var hver dag eller bare i helgene .Etter en stund så blir man vant til det.

Har også bodd på grønland i oslo i samme gaten som Islamic cultural center og kan ikke huske at bønneropene var plagsomme, synes det var koselig på fredager de var ferdig med fredagsbønnen da jeg var på vei hjem fra jobb, masse glade mennesker som skulle ta helg

Tenk deg folk som frivillig har gjøkur eller sånn klokke som plinger etter hvor mye klokka slår da blir bønnerop et par ganger i døgnet bare barnematen
Tror ikke det er mange nordmenn (etniske norske) som synes bønnerop er koselig.
Tror du misforsto setningen min men det går bra, har dysleksi så bommer ofte på , & .

Det jeg mente var at det var alltid så hyggelig stemning utenfor moskeen da fredagsbønnen var ferdig.

Og bønnerop går helt fint så lenge man ikke drar opp volumet på 11 og holder på i timesvis, litt går bra
Ikke enig med deg i dette.
Bønnerop er en uting.
Mulig muslimer og utlendinger synes det er "koselig, men nordmenn flest vil ikke ha dette her i norge.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Saliph skrev: lør okt 09, 2021 5:18 pm Er egentlig denne Allah så jævlig akbar?
For noen er han det for andre er gud stor.

Er vel derfor det heter personlig livssyn. Folk skal få tro på akkurat det de vil så lenge det ikke er til skade for samfunnet rundt

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»