Giro di Lombardia 2021

Svar
emin

Giro di Lombardia 2021

Legg inn av emin »

Med 35.3 km igjen går Pogacar solo!

emin

Legg inn av emin »

9 mann som jakter Pogacar og en av de er Masnada som fører for Alaphilippe. Fordel Pogacar det her hvis kreftene holder.

emin

Legg inn av emin »

Masnada fikk gå alene på utforkjøringen og har hentet mange sekunder på Pogacar. Med 18 km igjen er han bare 10 sekunder bak Pogacar.

emin

Legg inn av emin »

Pogacar og Masnada har 36 sekunder på Roglic, Bardet, Alaphilippe, Woods, Gaudu, Vingegaard, Valverde og Adam Yates med 10 km igjen.

Vino4ever

Legg inn av Vino4ever »

Gaad, Bala kommer aldri til å vinne dette

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Pog må jo tømme seg for å holde unna. Masnada kan jo bare cashe inn på tampen her.

Luchs

Legg inn av Luchs »

Veldig stilig hvis Masnada tar dette, for en sjanse han har fått her

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Masnada har litt kick siden han klarte å følge pog på det bratteste i den korte bakken.

Vino4ever

Legg inn av Vino4ever »

Hvorfor gikk du ikke med Masnada, Bala? Jeg er så sur her

emin

Legg inn av emin »

Pogacar tar spurten enkelt!

SanctusUnum

Legg inn av SanctusUnum »

Poggen er et villdyr.

Luchs

Legg inn av Luchs »

Potensielt lurt av Fausto å vente lenge, men ikke såå lenge helst.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Overlegent av pog. For en rytter. Herlig når det betaler seg å gå solo. Men det er nesten bare han som kan ligge å dunke watt for å holde luka. 9 av 10 ganger blir slike forsøk kjørt inn etter kort tid.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Enorm sesong av Pogacar. Soleklart årets Velo d'Or-vinner. Og kanskje beste sesong dette årtusenet.

Spår også at han vil få den største karrieren av alle de glimrende unge rytterne som har kommet frem de siste par årene. Foran både Eveneopoel, Van der Poel, Van Aert, Pidcock, Bernal og flere andre.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Ingen tvil om at pogacar har det høyeste toppnivået. Roglic er vel den jevneste. Han er alltid bra, tross litt svak dag i dag

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

All-Equal skrev: lør okt 09, 2021 5:35 pm Ingen tvil om at pogacar har det høyeste toppnivået. Roglic er vel den jevneste. Han er alltid bra, tross litt svak dag i dag
Så har vi også de andre jeg nevner. Evenepoel er jo kanskje et generasjonstalent, men ble satt kraftig tilbake av den stygge kræsjen i Lombardia i fjor, og denne sesongen ble mest en mellomsesong. Neste år kan forhåpentligvis se hva han virkelig er god for. Duell mot Almeida og Carapaz/Bernal i Giroen?

De to Van-ene er jo også helt eksepsjonelle ryttere, og jeg tror de kunne blitt toppet de beste endagsrytterne (Bettini, Boonen, Cancellara, Gilbert) vi har sett dette årtusenet, men begge to prøver å bite over for mye. Van Aert skal spurte, kjøre tempo og fjell og CX, og det går utover endagersrittene. Mens Van der Poel skal kjøre både CX, terreng og landevei. Hvis de prioriterer klassikerne på landeveien, så tror jeg de kan få massive karrierer.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

KongOlav2 skrev: lør okt 09, 2021 6:04 pm
All-Equal skrev: lør okt 09, 2021 5:35 pm Ingen tvil om at pogacar har det høyeste toppnivået. Roglic er vel den jevneste. Han er alltid bra, tross litt svak dag i dag
Så har vi også de andre jeg nevner. Evenepoel er jo kanskje et generasjonstalent, men ble satt kraftig tilbake av den stygge kræsjen i Lombardia i fjor, og denne sesongen ble mest en mellomsesong. Neste år kan forhåpentligvis se hva han virkelig er god for. Duell mot Almeida og Carapaz/Bernal i Giroen?

De to Van-ene er jo også helt eksepsjonelle ryttere, og jeg tror de kunne blitt toppet de beste endagsrytterne (Bettini, Boonen, Cancellara, Gilbert) vi har sett dette årtusenet, men begge to prøver å bite over for mye. Van Aert skal spurte, kjøre tempo og fjell og CX, og det går utover endagersrittene. Mens Van der Poel skal kjøre både CX, terreng og landevei. Hvis de prioriterer klassikerne på landeveien, så tror jeg de kan få massive karrierer.

Ja, det at mvdp og van aert kjører så mye vil gjøre at prestasjonene vil svinge mer. De kan ikke stille på road race i toppform hver gang da. Min kommentar var mest mynta på gt-ryttere/klatrere. Der mener jeg at pog har et ellevilt maksnivå. Men vi så jo at han ble kjørt av i em mens Markus Hoelgaard klarte å henge bedre med. Lurer på om det var årets løp sett med mine øyne. Ellers er rogla bunnsolid og kommer til å bite fra seg også neste år. Han er 26 eller noe?

Skal bli gøy å se evenepoel neste år med godt grunnlag i sekken. Kjører jo noen helt vanvittige takk på w/kg. Skaper mer action og dynamikk og når han vet at han må vinne solo. Kan jo ikke spurte.

Men har DSM drept talentet til Leknessund? Kjørte jo fra benoot i Sveits i vår. Han har definitivt blltt en dårligere syklist. Burde kunnet sitte med i dag. Har det skjedd noe med han? Kan vel ikke skylde på 'nytt utstyr' lenger...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»