Har dere hørt om Squid Game på Netflix?

Svar
Chromeback

Re: Har dere hørt om Squid Game på Netflix?

Legg inn av Chromeback »

Trehjulssykkel skrev: tir okt 12, 2021 1:25 pm En ting jeg ikke skjønner noe av
► Show Spoiler
Det var vel regel 3(?) som avgjorde det. Hvorfor den var der vet jeg ikke, men har kanskje sammenheng med at det skal være barneleker, så da spiller man med barneregler også.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Chromeback skrev: tir okt 12, 2021 1:27 pm
Trehjulssykkel skrev: tir okt 12, 2021 1:25 pm En ting jeg ikke skjønner noe av
► Show Spoiler
Det var vel regel 3(?) som avgjorde det. Hvorfor den var der vet jeg ikke, men har kanskje sammenheng med at det skal være barneleker, så da spiller man med barneregler også.
► Show Spoiler

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Trehjulssykkel skrev: tir okt 12, 2021 1:32 pm
Chromeback skrev: tir okt 12, 2021 1:27 pm
Trehjulssykkel skrev: tir okt 12, 2021 1:25 pm En ting jeg ikke skjønner noe av
► Show Spoiler
Det var vel regel 3(?) som avgjorde det. Hvorfor den var der vet jeg ikke, men har kanskje sammenheng med at det skal være barneleker, så da spiller man med barneregler også.
► Show Spoiler
► Show Spoiler

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

anbessa skrev: man okt 11, 2021 8:35 pm
sertono skrev: man okt 11, 2021 7:49 pm squid game reaction episode 6 :D
Å se på folk som ser på ting... er det det dummeste påfunnet noensinne?
Jeg har aldri forstått det. Særlig siden mange av disse reaksjonsvideoene er åpenbart fake. Hva er poenget da? Å se noen som ikke er skuespillere spille en følelsesmessig reaksjon som er identisk med den alle andre får?

Men jeg ser jo selv videoer av folk som gamer, til og med brettspill, og kjæresten min forstår ingenting av det, så jeg skal ikke dømme noen.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

startelver skrev: man okt 11, 2021 11:25 pm Virker som enten elsker du serien eller mener det er noe overdrevet piss.

Amerikanerne er jo altoppslukende så kanskje ikke så rart den er populær der.
Dette gjelder jo alle hypede serier. Og det er veldig få serier jeg har begynt å se på grunn av hypen, som jeg har vært særlig imponert over. Men har jeg sett dem fra starten av, så har jeg ofte vært enig i hypen. Kanskje noe psykologi i bildet.

Dessverre har jeg ikke sett Squid Game ennå, så jeg blir vel skuffet der.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Solvgutt1 skrev: tir okt 12, 2021 1:41 pm
startelver skrev: man okt 11, 2021 11:25 pm Virker som enten elsker du serien eller mener det er noe overdrevet piss.

Amerikanerne er jo altoppslukende så kanskje ikke så rart den er populær der.
Dette gjelder jo alle hypede serier. Og det er veldig få serier jeg har begynt å se på grunn av hypen, som jeg har vært særlig imponert over. Men har jeg sett dem fra starten av, så har jeg ofte vært enig i hypen. Kanskje noe psykologi i bildet.

Dessverre har jeg ikke sett Squid Game ennå, så jeg blir vel skuffet der.
Dette henger nok mye sammen, ja. Serien er helt ok, jeg vil uten problemer anbefale den videre som en ålreit serie og underholdning, og jeg kan forstå hypen rundt den. Men går man inn og tror at man skal se en absolutt topp-serie, så blir man nok skuffet.

Poke

Legg inn av Poke »

Har sett serien på originalspråket og synes den var ok.
Serieskaperen har blitt beskyldt for å stjele/kopiere noen scener fra en japansk film "Kamisama no iu tôri (As the Gods Will) fra 2014, basert på en mangaserie med samme navn

Trailer:

startelver

Legg inn av startelver »

I dag ble det offisielt, den mest sette serien på Netflix er Squid Game, 111 millioner subscribers har sett serien. Ikke verst av noen koreanere som hadde en ide som ble virkelighet.


Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Chromeback skrev: tir okt 12, 2021 1:36 pm
Trehjulssykkel skrev: tir okt 12, 2021 1:32 pm
Chromeback skrev: tir okt 12, 2021 1:27 pm Det var vel regel 3(?) som avgjorde det. Hvorfor den var der vet jeg ikke, men har kanskje sammenheng med at det skal være barneleker, så da spiller man med barneregler også.
► Show Spoiler
► Show Spoiler
Jeg tror du er inne på noe der og hvis jeg husker riktig så blir det mer eller mindre bekreftet helt på slutten. Da de snakker sammen i leiligheten (eller hva man nå kan kalle det) hans.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Nå husker jeg ikke hvor stort dette problemet var til norsk teksting, men tror jeg hadde likt serien veldig mye bedre hvis den hadde vært on point:


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

startelver skrev: ons okt 13, 2021 1:04 pm I dag ble det offisielt, den mest sette serien på Netflix er Squid Game, 111 millioner subscribers har sett serien. Ikke verst av noen koreanere som hadde en ide som ble virkelighet.
Er ikke alle serier og filmer ideer som blir virkelighet?

anbessa

Legg inn av anbessa »

Chromeback skrev: tor okt 14, 2021 4:27 pm Nå husker jeg ikke hvor stort dette problemet var til norsk teksting, men tror jeg hadde likt serien veldig mye bedre hvis den hadde vært on point:
Nå kan ikke jeg koreansk, men jeg stusset veldig på den klin kokos damen som er brukt som eksempel av tiktokeren. Tekstingen stemte på ingen måte overens med kroppsspråk og adferd. Gjorde at jeg fant karakteren svært irriterende. Men kanskje var det oversetteren jeg burde vært irritert på?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

anbessa skrev: tor okt 14, 2021 5:29 pm
Chromeback skrev: tor okt 14, 2021 4:27 pm Nå husker jeg ikke hvor stort dette problemet var til norsk teksting, men tror jeg hadde likt serien veldig mye bedre hvis den hadde vært on point:
Nå kan ikke jeg koreansk, men jeg stusset veldig på den klin kokos damen som er brukt som eksempel av tiktokeren. Tekstingen stemte på ingen måte overens med kroppsspråk og adferd. Gjorde at jeg fant karakteren svært irriterende. Men kanskje var det oversetteren jeg burde vært irritert på?
Haha, ja jeg tenkte akkurat det samme da jeg så den tiktoken :lol: Det er så mye dårlig oversettelser der ute om dagen, skulle tro at man bare hadde funnet noen på gata samme dagen.

Men sånne eksempler for dette er ganske ille, for det ødelegger alt serieskaperne og manusforfatterne prøver å skape.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Da har jeg endelig fått sett ferdig denne serien. Jeg er ikke en person som må få med meg alt det nyeste og hotteste som "alle" prater om. Jeg har blant annet ikke sett GOT enda. Men denne serien måtte jeg bare se, og jeg ble ikke skuffet. Joda, historien har noen hull, battle royale sjangeren er ikke lenger ny og spennende, og noen av karakterene var litt irriterende (sett fra en nordmanns ståsted i alle fall), men jeg satt likevel klistret til skjermen. Jeg vil ikke spoile og skrive alt det jeg likte med serien, men for dere som har sett den: episode 6 (hint: klinkekuler). Elsket den episoden. Den kommer nok ikke på min topp 5 all time favorittliste, men jeg forstår likevel hvorfor den har blitt så populær. 8/10

PS. Ref. en diskusjon tidligere i denne tråden. Denne serien må selvfølgelig sees på originalspråket. Generelt er stort sett alt best på originalspråket (noen tegnefilmer som et unntak kanskje?).

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Ikke sett, men må vel følge resten og få sett dette etter hvert.

BioDex

Legg inn av BioDex »

"Måtte" også se denne serien etter all hypen den fikk, og ble ikke skuffet. Enkelte av episodene er helt fantastiske, spesielt ep. 6. Spill om klinkekuler har vel aldri vært mer nervepirrende og emosjonelt :shock: Kan absolutt anbefale serien til andre.

kibby

Legg inn av kibby »

Intervallhall skrev: søn okt 10, 2021 1:46 pm Beste serien jeg har sett i 2021.
Samme her!

kibby

Legg inn av kibby »

Chromeback skrev: tor okt 14, 2021 5:49 pm Det er så mye dårlig oversettelser der ute om dagen, skulle tro at man bare hadde funnet noen på gata samme dagen.
Det er så sant som det er sagt, især på Netflix. Jeg så filmen "Afterlife of the Party" her om dagen. Der sier den ene karakteren til den andre: "She came to your service" ("Hun kom i begravelsen din"), som i undertekstene ble oversatt til "Hun hjalp deg". Visste ikke om jeg skulle le eller gråte... :lol: :(

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Må være tidenes mest oppskrytte serie. Søppel etter min mening

Benson

Legg inn av Benson »

Grei serie fram til siste episode. Spesielt sekvensen helt på slutten ødela mykje av helhetsinntrykket.

startelver

Legg inn av startelver »

Kul_Djevel skrev: lør okt 16, 2021 12:56 pm Må være tidenes mest oppskrytte serie. Søppel etter min mening
Orakelet har talt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Når man leser om potensielle plotlines for en eventuell sesong to, så håper jeg at de heller lar være. Virker ikke særlig lovende.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

► Show Spoiler

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Bare lest par første innlegg på tråden.
Men terningskast 7 fra undertegnede. Blir selvsagt vanskelig å lande en god avslutning, men håper på det beste.
Mulig noe av det bedre jeg har sett.

Kan fort feste seg på hjernen denne! På samme måte som jeg nesten ukentlig tenker på "Kampen for tilværelsen"

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Er dette kødd eller for real?



Hvis dette er ekte så kan jeg i hvert fall ikke forstå hvordan noen kan forsvare å se serien dubbet :lol:

Strider

Legg inn av Strider »

Alltid 1 saueflokk serie/ting folk skal se:
Lost. 24. Game of Thrones. Squirt games eller hva det er.
Hva skjedde med Afghanistan? Eller Syria krigen for noen år siden. Glemte folk det allerede? Jaja nå er det Squirt games som gjelder...

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

lol, nvm, det er faktisk den engelske dubben, ja. Hørt rykter om at den var dårlig, men wow..
► Show Spoiler

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Altså, hahahahahha, hva er dette her for noe


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

En siste, så er jeg ferdig. Tenk at det faktisk finnes personer som synes at dette er godt utført.


Bone8

Legg inn av Bone8 »

Er det ingen andre enn meg som reagerer på hvor elendige karakterer VIP'ene var?

Dialogen var jo helt ufattelig svak.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»