Casper Ruud

Svar
dalagubbe

Re: Casper Ruud

Legg inn av dalagubbe »

Dette må jo gå nå

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Slår han Jarry i tre strake så er det respekt ass

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Jarry er kokt

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Jarry virker sliten.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Veldig bra, Casper!

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

Tom nå, Jarry

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

JADA! Tre strake sett gitt

DennisB

Legg inn av DennisB »

happykjeksbit skrev: man jun 05, 2023 3:55 pm Tom nå, Jarry
Tom nå, Jerry ;)

Grattis Casper! Hadde alle marginer med seg i dag.

Landsem

Legg inn av Landsem »

Gratuler med kvartfinale plass Casper

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

En mental triumf dette, må føles utrolig godt.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Sykt bra casper

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Der er Ruud videre gitt

3 t og 20 min🙈

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

JADDAAA!!!!!!!!!!

spårt

Legg inn av spårt »

Jada! Sterkt mentalt å ta det i 3 sett, viktigst å være best på de viktigste poengene. Jarry med 3/17 på breakballer…

happykjeksbit

Legg inn av happykjeksbit »

DennisB skrev: man jun 05, 2023 3:56 pm
happykjeksbit skrev: man jun 05, 2023 3:55 pm Tom nå, Jarry
Tom nå, Jerry ;)
Nettopp :)

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Fantastisk!

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Bra at han klarte å nå kvartfinalen selv om han ikke har spilt sin beste tennis. Nå må det sies at han også har vært heldig med trekningen.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Det er bare så utrolig gøy å ha en nordmann som kommer langt i GS. Har drømt om dette lenge, og selv om han kanskje aldri vinner en GS så er det veldig morsomt å ha en nordmann å heie på.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

LeSorcier skrev: man jun 05, 2023 3:54 pm Veldig bra, Casper!
I dag har Casper varmet opp med dokumentaren til Kristoffersen. Råsterk på avgjørende poeng.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Sjeldent sett Ruud så mentalt sterk som idag. Tungt når Jarry setter noen vinnere på rad der som er umulig å stanse, men Ruud bare fortsetter å spille solid, noen fantastiske poeng på defensiven, så kommer sjansene.

Best i nesten samtlige, avgjørende poeng i kampen og vinner tie break, bryter i game 11 og bryter i game 11. Så sterkt.

Kunne nok vært noe mer offensiv som @drazyc nevnte, og vinden ble en faktor som Ruud sier nå. Tror Ruud valgte å være mer forsiktig da han så at det sannsynligvis ville være nok til å vinne kampen i lengden.
Sist redigert av Lew_Ashby den man jun 05, 2023 4:01 pm, redigert 1 gang totalt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Fikk sett litt på denne kampen innimellom, og jeg likte det jeg så. Ruud virka meget solid og var sterk i de avgjørende øyeblikkene. Utnytta breakballer klart bedre enn Jarry og spilte tøft når han trengte det. Da er det bare å håpe på at han får muligheten til å ta revansje på Rune i kvarten. Kan jo bli Cerundolo i stedet, men jeg håper altså på dansken (utrolig nok).

startelver

Legg inn av startelver »

Det ble uansett en ganske jevn kamp der marginene var på riktig side, må heve seg et par hakk mot Rune.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Vinden blåser opp all grusen i dette intervjuet😂

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

De går dypt til verks med analyser av Ruuds kamp bare synd jeg ikke får med meg hva de sier

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

startelver skrev: man jun 05, 2023 4:02 pm Det ble uansett en ganske jevn kamp der marginene var på riktig side, må heve seg et par hakk mot Rune.
Casper har noen fordeler: mentalt sterk, erfaring og fysisk sterk. Dersom det blir en lang kamp tror jeg faktisk det vil favorisere Casper. Rune har talent og blir definitivt tøff, men han er ikke så mentalt sterk som Casper, han mangler erfaring og jeg stoler ikke helt på fysikken hans. Tror vi alle bør håpe på en lang kamp💪

Brukeravatar
rexenes
Innlegg: 698

Legg inn av rexenes »

TheBaseline skrev: man jun 05, 2023 2:09 pm Lol! Told you han ville tape. Og dere lo av meg fordi jeg var ærlig. Ok.
Men han vant knepent 3-0 da.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kan gå mot TB i første sett for Rune om ikke dansken utnytter mulighet nå.

Cerundolo blir som ventet ingen walkover.

Som i forrige runde synes jeg Rune ser litt ukonsentrert ut i perioder. Har ikke råd til det idag eller mot Ruud. Når han er på så er han magisk dog.

DennisB

Legg inn av DennisB »

TheBaseline skrev: man jun 05, 2023 4:07 pm
startelver skrev: man jun 05, 2023 4:02 pm Det ble uansett en ganske jevn kamp der marginene var på riktig side, må heve seg et par hakk mot Rune.
Casper har noen fordeler: mentalt sterk, erfaring og fysisk sterk. Dersom det blir en lang kamp tror jeg faktisk det vil favorisere Casper. Rune har talent og blir definitivt tøff, men han er ikke så mentalt sterk som Casper, han mangler erfaring og jeg stoler ikke helt på fysikken hans. Tror vi alle bør håpe på en lang kamp💪
Hadde ikke tenkt å svare, er sjelden innom og snakker om taktikk, mentalitet og ferdigheter, men her måtte jeg.

I år, eller fra i fjor høst, har det vært motsatt. Rune er knallsterk i hodet, og har vært bedre mentalt enn Ruud. Vel og merke om dansken ikke lar temperamentet ta overhånd.

Erfaring har de begge to. Holger har tatt så mange topp 10-skalper at han har den erfaringen som trengs. Han har vært best av de to i år.

Fysisk er de nok ganske like, men jo lengre kampen varer, jo mer tror jeg på dansk seier. Som da de møttes sist, da Casper ikke hadde mer å gi, kom forskjellen mellom dem fram. Rune er per i dag den beste spilleren av de to, etter mitt syn. Og Rune vil være oddsmessig, men relativt knapp favoritt. Om han vinner i dag, selvsagt.

Men det er ikke dermed sagt at Casper ikke vinner. Han har en relativt god sjanse, men da tror jeg han bør gjøre det i tre, maksimalt fire sett. Det hadde også vært en fordel om Rune får en femsetter i beina i dag.
Sist redigert av DennisB den man jun 05, 2023 4:33 pm, redigert 1 gang totalt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

DennisB skrev: man jun 05, 2023 4:24 pm Erfaring har de begge to. Holger har tatt så mange topp 10-skalper at han har den erfaringen som trengs. Han har vært best av de to i år.
Kommentarer i Rune-Cerundolo-matchen nå sa nettopp at Rune og Djokovic har flest seire mot topp 10-spillere siste 12 mnd. 11 seire!

Neste på listen har 6 (bla Sinner, Norrie og Rublev tror jeg han nevnte).

Hvor mange har Ruud egentlig? Kan ikke være mange.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Lew_Ashby skrev: man jun 05, 2023 4:29 pm Hvor mange har Ruud egentlig? Kan ikke være mange.
4. Skal sies at det har vært vanskeligere for Casper enn Rune å møte topp 10 motstand også pga ranking

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»