Casper Ruud

Svar
Skraevadottir

Re: Casper Ruud

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: søn mar 12, 2023 9:33 pm
Skraevadottir skrev: søn mar 12, 2023 9:19 pm Har det ikke vært relativt kjølig der? Får ikke like mye igjen for topspin da. Så han prøvde å flate ut litt av og til, men det funka ikke så bra. Ble litt for mange feil da.
Nja, på dagtid pleier IW å være spinnvennlig. Thiem har jo vunnet der tidligere, og Nadal har likt forholdene der hele sin karriere. Men det har vært en del snakk om ballene i år, så kanskje det er annerledes i år.
Ja, som jeg var inne på i det forrige innlegget, så er det jo litt forskjell på morgen- og dagtemperaturene i IW, og det kan også være forskjell i luftfuktighet når man kommer litt ut i kveldstimene (også tidlig på morningen, men så tidlig starter de jo ikke). Midt på dagen med 26-27 grader, lite luftfuktighet og relativt høyt over havet skal bety gode forhold for Ruud, men da kampen begynte i dag var det bare litt over 20 grader. Men som du sier, det kan være noe med ballene, og det skal ha større betydning enn noen få grader. Det var jo noe greier med de ballene i Australian Open også, da også med dårlige resultater fra Ruud (og Nadal). Men jeg syns ikke forehanden til vår mann har sett like skarp ut etter US Open i fjor generelt sett.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Skraevadottir skrev: søn mar 12, 2023 10:01 pm
drazyc skrev: søn mar 12, 2023 9:33 pm
Skraevadottir skrev: søn mar 12, 2023 9:19 pm Har det ikke vært relativt kjølig der? Får ikke like mye igjen for topspin da. Så han prøvde å flate ut litt av og til, men det funka ikke så bra. Ble litt for mange feil da.
Nja, på dagtid pleier IW å være spinnvennlig. Thiem har jo vunnet der tidligere, og Nadal har likt forholdene der hele sin karriere. Men det har vært en del snakk om ballene i år, så kanskje det er annerledes i år.
Ja, som jeg var inne på i det forrige innlegget, så er det jo litt forskjell på morgen- og dagtemperaturene i IW, og det kan også være forskjell i luftfuktighet når man kommer litt ut i kveldstimene (også tidlig på morningen, men så tidlig starter de jo ikke). Midt på dagen med 26-27 grader, lite luftfuktighet og relativt høyt over havet skal bety gode forhold for Ruud, men da kampen begynte i dag var det bare litt over 20 grader. Men som du sier, det kan være noe med ballene, og det skal ha større betydning enn noen få grader. Det var jo noe greier med de ballene i Australian Open også, da også med dårlige resultater fra Ruud (og Nadal). Men jeg syns ikke forehanden til vår mann har sett like skarp ut etter US Open i fjor generelt sett.
Casper var jo god i Torino for så vidt, men i 2023 har jeg til gode å se en kamp der det løsner ordentlig. Jeg tror at det å spille såpass lite tennis på tre måneder, når resten av touren holder det gående, er et lite sjansespill med den tennisen Casper spiller. Jeg føler det er ganske kort vei fra et strålende nivå til et relativt ordinært nivå for hans del, og så langt har det vært veldig ordinært. Synes ikke det bare er forehanden.

Forhåpentligvis gjør det godt for Casper å få grus under bena igjen fra april av. Hvis denne formen fortsetter ut i grussesongen, er det grunn til å bli noe bekymret.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Vær og baller? Seriøst. Han er ikke bra nok om dagen. Så enkelt er det. Knapt nok spilt en ok kamp i år mot kvalifisert motstand. Andre profiler klarer seg ok.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Sportsidiot skrev: man mar 13, 2023 3:18 am Vær og baller? Seriøst. Han er ikke bra nok om dagen. Så enkelt er det. Knapt nok spilt en ok kamp i år mot kvalifisert motstand. Andre profiler klarer seg ok.
Selvsagt er han ikke bra nok for tida. Er man på topp, skal man beherske alle forhold. Ruud er ikke på topp per nå, og greier derfor ikke å takle forhold som ikke er helt ideelle for han i utgangspunktet, i tillegg til at formen i seg selv ikke er god. Så jeg er absolutt enig i det du skriver, men samtidig prøver jeg (og noen andre) å finne noen ting som kan være bidragsytende til at han ikke lykkes. Det er litt som alpinister som er gode på vårsnø og sliter når det blir is. Da er de ikke gode nok på de forholdene, men det er fortsatt interessant å diskutere hvorfor de ikke behersker forholdene like godt som andre forhold.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Interessant poeng fra Norman om forholdene i IW. Jeg har faktisk lagt merke til at spinn er mindre effektivt i år enn vanlig.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Mye tøffere trekning for Casper i Miami. Ivashka - Botic - Zverev/RBA - Sinner/Rublev er veien til en semifinale mot Alcaraz

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Ikke like god i sett nummer to, men årsbeste av Casper

Mehell

Legg inn av Mehell »

UK1902 skrev: lør mar 25, 2023 1:33 am Ikke like god i sett nummer to, men årsbeste av Casper
Casper kliss overlegen, men hvis vi skal trekke frem noe negativt så får det være at han innimellom faller ned på motstanderens nivå. Kanskje han tok for lett på motstanderen og slet med å holde seg skjerpet hele kampen gjennom?

Uansett en positiv kamp, og det må være godt for Casper og å kjenne på følelsen av å være sin motstander overlegen igjen, i stedet for å måtte slite for hvert poeng.

Herlig!!!!!

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Veien til kvartfinalen ser litt bedre ut nå med både Zverev og RBA ute. Må fortsatt komme seg gjennom Zandschulp og Ruusuvuori/Daniel, men gode muligheter for det om han fortsetter som mot Ivashka

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Veldig bra, dette. Zandschulp har jo slått ham før, men det er ikke ille trekning i 3R for en Masters å være, og 4R ser lovende ut om Ruud skulle komme seg dit.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Fy fela! Gikk selvfølgelig glipp av kampen. Noen som sitter på informasjon når neste match er?

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Fin seier i natt. Måtte det bare vare. Håper dette er en indikasjon på at formen er på bedringens vei.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

rommegrot skrev: lør mar 25, 2023 11:47 am Fy fela! Gikk selvfølgelig glipp av kampen. Noen som sitter på informasjon når neste match er?
Blir vel fort søndag kveld.

startelver

Legg inn av startelver »

Bør kunne sikte seg inn mot en finale her synes jeg.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

startelver skrev: lør mar 25, 2023 3:13 pm Bør kunne sikte seg inn mot en finale her synes jeg.
Jeg synes derimot at det er ganske virkelighetsfjernt med en Casper som ikke har vunnet to kamper på rad denne sesongen og mest sannsynlig må gjennom både Sinner og Alcaraz for å nå en finale

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Casper sine kamper er virkelig ikke blitt satt opp på gunstige tidspunkt, siden kampen for dagen - forventet start 02.30 norsk tid.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

UK1902 skrev: lør mar 25, 2023 8:55 pm
startelver skrev: lør mar 25, 2023 3:13 pm Bør kunne sikte seg inn mot en finale her synes jeg.
Jeg synes derimot at det er ganske virkelighetsfjernt med en Casper som ikke har vunnet to kamper på rad denne sesongen og mest sannsynlig må gjennom både Sinner og Alcaraz for å nå en finale
Helt enig, her tenker jeg vi skal være veldig fornøyde om han når kvartfinale.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: søn mar 26, 2023 9:21 am Casper sine kamper er virkelig ikke blitt satt opp på gunstige tidspunkt, siden kampen for dagen - forventet start 02.30 norsk tid.
Ja, et verre tidspunkt natt til mandag kan en vel omtrent ikke finne. Litt synd, men sånn er det. Bare å håpe på at Ruud tar ut Zandschulp og at vi får se ham i 4R på et gunstigere tidspunkt.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Solid førstesett! Litt mye slurv på breakballene, men tok en til slutt og var soleklart best

Mehell

Legg inn av Mehell »

Casper har sett tidvis veldig bra ut i 1.sett mot Van de Zandschulp. God serving, sterk forehand, solid backhand, gode returer..
Presser nederlenderen i hver eneste ballveksling, har hatt full kontroll i sine servegames og har konsekvent gitt nederlenderen problemer i sine. Er vel 7 eller 8 breakpoints han har hatt.

Og der vant han 1.sett 6-3.

Mehell

Legg inn av Mehell »

UK1902 skrev: man mar 27, 2023 3:31 am Solid førstesett! Litt mye slurv på breakballene, men tok en til slutt og var soleklart best
Der oppdaterte jeg strømmen min. Hang noen minutter etter.

Enig. At han ikke klarte å ta vare på flere av breakmulighetene er vel omtrent det eneste man kan sette fingeren på etter første sett.

Oppmuntrende, rett og slett. Nå må man bare håpe oppturen fortsetter.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Det er nesten sykt å se hvor mye trykk Casper kan få i forehanden sin.
Må være ubehagelig å stå på motsatt side av den.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Dette ble en lang natt

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Alt for mye slurv på slutten av andresettet. Zandschulp hevet seg ganske mye i dette settet også

Mehell

Legg inn av Mehell »

UK1902 skrev: man mar 27, 2023 4:20 am Alt for mye slurv på slutten av andresettet. Zandschulp hevet seg ganske mye i dette settet også
Ja. Et jevnt 2.sett, hvor Casper rotet det til for seg selv i det siste servegamet.
Frykter egentlig at psyken til Casper har fått seg en liten knekk etter den siste tidens motgang, men håper han motbeviser meg i 3.sett.

KOM IGJEN CASPER!!!!

Mehell

Legg inn av Mehell »

Herlig. Brudd på første mulighet i 3.sett.

Og igjen.... fytti helvete, for en forehand. Hamrer jo omtrent ballen gjennom nederlenderen på et slag der.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Kom igjen Casper. Trenger deg til nattevaktene mine denne uken.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Det breaket fikk Botic servert. Håpløst mange feil..

Mehell

Legg inn av Mehell »

Ajajaj.
Momentet skiftet plutselig her. Casper mer eller mindre gir fra seg nok et servegame.

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Er frustrerende å se Casper iår. Mangler helt evnen å være kald i hodet på avgjørende baller som han var på sitt beste ifjor. Har ikke tall på hvor mange sikre vinnere han har dæljet i nettet eller utenfor. Er noe stressende hele tiden. Kanskje et tegn på at formen og selvtilliten ikke er helt i boks ennå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»