Casper Ruud

Svar
spårt

Re: Casper Ruud

Legg inn av spårt »

Bagel!

aderyn

Legg inn av aderyn »

6-0 derja, sterkt første sett

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Ruud 6-0 på 27 minutter. Er helt feilfri, fantastisk å se på. Så er selvsagt Norrie under båten, men Casper viser ingen nåde.

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

Nesten så jeg syns synd på Norrie.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

13% førsteserver vunnet av Norrie. Det er sjokkerende i en finale, tanking eller ikke.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Casper helt feilfri i førstesettet. Returnerer veldig bra og spiller bunnsolid. Serven virker mye bedre i dag enn i går også

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Nå ble han vel rundspillt i 1 sett igår og, men Rublev gikk vel sur. Skjer ikke ofte med Casper, så lovende start.
Sist redigert av Will.i.Nickersen den man okt 04, 2021 1:46 am, redigert 1 gang totalt.

Champis

Legg inn av Champis »

Will.i.Nickersen skrev: man okt 04, 2021 1:17 am Burde vært i seng, men det går jo ikke :) Kom igjen,Casper!

Med det tempoet her, kommer du kjapt i seng!

Nå pleier ikke tenniskamper å vare i samme spor hele veien, men herregud for et nivå av vår mann til nå!

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Champis skrev: man okt 04, 2021 1:46 am
Will.i.Nickersen skrev: man okt 04, 2021 1:17 am Burde vært i seng, men det går jo ikke :) Kom igjen,Casper!

Med det tempoet her, kommer du kjapt i seng!

Nå pleier ikke tenniskamper å vare i samme spor hele veien, men herregud for et nivå av vår mann til nå!
Tør ikke si at jeg ser fram til en god natts søvn, redd for jinxing her, men Norrie ser ikke påskrudd ut. men ting snur fort i tennis.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Norrie har skjerpet seg, og det blir en helt annen kamp i 2.sett

Champis

Legg inn av Champis »

Ja, og det skulle bare mangle. Casper må jobbe ordentlig for det nå.

Champis

Legg inn av Champis »

Fytti grisen!

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

Herlig.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Fy for en finale av Casper. Helt feilfri

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Vamoooooooos.
5 seire i år. Flest av alle!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Ellevill prestasjon, og utrolig å se på en del av retur og forsvarsspillet hans. Han får over en del baller som egentlig er vinnere. Tatt store steg her. Og så stabil i egen serve, full konsentrasjon hele veien og gjør stort sett glimrende valg.

spårt

Legg inn av spårt »

Knallsterkt. Vunnet 5 ATP-turneringer i år, flest av alle.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Faen så sykt. Maskin

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Krigios it's only 250 blahblah

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Er så bra. Og gir meg til og med nok med søvn. Takker så mye. Godnatt :D

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Laffano16 skrev: man okt 04, 2021 2:18 am Krigios it's only 250 blahblah
Valid poeng det. Neste år må Ruud levere bedre i større turneringer. Det blir et naturlig steg hvis han vil bli regnet som en verdensstjerne. Ellevilt nivå på karen om dagen, så har troen på at han vinner noe stort neste år.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Feltet for denne turneringa var skikkelig sterkt også. Kunne like gjerne vært en atp500-turnering

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Drøyt

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Flott av Casper å vinne enda en tittel. Men dette er en mindre turnering. Han har enda ikke slått igjennom ved å vinne store, viktige turneringer. Han ble for eksempel tidlig slått ut av den forrige grand slam turneringen. Ja, han kan sanke masse poeng ved å vinne mange mindre turneringer, men det gjør han ikke til en god spiller. Han er jo definisjonen på en journeyman. Jeg vil se han ta steget opp og vinne viktige turneringer også.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

TheBaseline skrev: man okt 04, 2021 8:30 am Flott av Casper å vinne enda en tittel. Men dette er en mindre turnering. Han har enda ikke slått igjennom ved å vinne store, viktige turneringer. Han ble for eksempel tidlig slått ut av den forrige grand slam turneringen. Ja, han kan sanke masse poeng ved å vinne mange mindre turneringer, men det gjør han ikke til en god spiller. Han er jo definisjonen på en journeyman. Jeg vil se han ta steget opp og vinne viktige turneringer også.
Nuvel, han har da flere semifinaler i M1000 på grus og et par kvartfinaler i M1000 på HC. Vil ikke kalle det journeyman, selvom tiden begynner å bli moden for en større tittel eller to.
Tatt vanvittige steg iår okke som, blir spennende å se til neste år, om han kan gå hele veien i en M1000. Har troen.

DennisB

Legg inn av DennisB »

TheBaseline skrev: man okt 04, 2021 8:30 am Flott av Casper å vinne enda en tittel. Men dette er en mindre turnering. Han har enda ikke slått igjennom ved å vinne store, viktige turneringer. Han ble for eksempel tidlig slått ut av den forrige grand slam turneringen. Ja, han kan sanke masse poeng ved å vinne mange mindre turneringer, men det gjør han ikke til en god spiller. Han er jo definisjonen på en journeyman. Jeg vil se han ta steget opp og vinne viktige turneringer også.
Absurd lesning. Å se seg blind på at dette var en 250-turnering, er helt bak mål. Denne turneringa hadde ett av de sterkeste feltene i hele år for 250 å være, kanskje DET sterkeste. Et helt normalt 500-startfelt. Som ranket 10 i verden, og 9 på Race to Torino, var han andreseedet i turneringa.

På denne tiden av året er det spillere som søker poeng for å komme med i Masters-sluttspillet. Det gjør 250-feltene sterkere enn vanlig. Rublev, som førsteseedet her, er ranket nr. 5 i verden.

Å skrive at Casper ikke er en god spiller, er så fjernt at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Det Casper har gjort i år, gjør han til den beste idrettsutøveren vi har. Vi kan sikkert krangle om det, Warholm vil sikkert være med der, men la oss være realistiske, hvor mange i verden løper 400 m hekk i konkurranse?

Tennis er en gigantisk idrett, og vi har en spiller blant de 10 beste i verden. Han har klatret seg inn slik at han høyst sannsynlig vil delta blant topp 8 i verden som får spille i den meget prestisjefylte Masters-turneringa 14. november i Torino.

Ikke bare har det aldri skjedd før at en nordmann er i nærheten av det, men måten han også gjør det på, er svært overbevisende.

Hadde han vunnet en Slam blant gutta, som du etterlyser, hadde han sannsynligvis vært blant topp 3 i verden. Han har vært svært nære i flere ATP1000. Hvis du mener at det er kun det som kvalifiserer til "en god spiller", så lurer jeg virkelig på hvilken agenda du har. Dette er svært merkelig å skrive. Casper er 22 år, og er ennå ganske fersk i tennissammenheng. Det er aldersmessig stor forskjell på WTA og ATP, hva tidlig utvikling angår.

Casper Ruud er blant verdens beste spillere i dag, siden han nå er inne i topp 10. Å endelig vinne en sterk turnering på HC, viser oss at han har tatt ytterligere steg, og er på vei oppover på rankingen fra dagens posisjon også. Han har ganske mange forbedringspoeng å hente i Slams, så jeg ser det som veldig positivt, og det vil gi gutten enda et byks på rankingen når han lykkes bedre i disse.

Og det vil han gjøre. Casper vil nå trolig bli seedet fram til kvarten i alle Slams neste år. Ingen hypertøffe trekninger fram mot den, som han har hatt noen av så langt (bortsett fra i USO). Han har vært stabiliteten selv i år, bortsett fra nevnte miss i USO. En av de mest stabile spillerne på touren. Alt ligger til rette for at han vil bedre Slam-resultatene neste år.
Nettopp fordi han nå er en veldig god spiller, og seedes deretter. Kommentatorene på min amerikanske stream i morges, var helt fra seg av beundring.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Noen kule Ruud-stats for 2021:

- 40-2 når han vinner første sett
- 5-0 i finaler
- Tittel på hard court siste 100 uker: Kyrgios 0 - Ruud 1.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Gøy at Casper gjør det så bra at både troll og idioter tar turen innom tråden.

startelver

Legg inn av startelver »

spårt skrev: man okt 04, 2021 2:15 am Knallsterkt. Vunnet 5 ATP-turneringer i år, flest av alle.
Og det viktigste av alt, dette var på HC, underlaget som "aldri" har passet Ruud, nå kan vi feie den under teppet.

Dette er stort og verdig en topp 10 spiller i verden.

Champis

Legg inn av Champis »

TheBaseline skrev: man okt 04, 2021 8:30 am Flott av Casper å vinne enda en tittel. Men dette er en mindre turnering. Han har enda ikke slått igjennom ved å vinne store, viktige turneringer. Han ble for eksempel tidlig slått ut av den forrige grand slam turneringen. Ja, han kan sanke masse poeng ved å vinne mange mindre turneringer, men det gjør han ikke til en god spiller. Han er jo definisjonen på en journeyman. Jeg vil se han ta steget opp og vinne viktige turneringer også.

Så kommer det an på hvor man legger lista for definisjonen på "én god spiller". Hvor mange spillere i verden mener du at er bedre enn Ruud? Og hvor høyt på rankingen må han være for å kunne kalles "en god spiller"?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»