Casper Ruud

Svar
drazyc

Re: Casper Ruud

Legg inn av drazyc »

Bjonte skrev: søn mai 21, 2023 9:04 am
drazyc skrev: lør mai 20, 2023 9:15 pm Gøy med Nicolai Kjær, som med sin seier i J300-turnering i dag er topp 40 blant juniorer, og det i en alder av 16 år. Han er helt i rute med Caspers progresjon. Han blir forhåpentligvis å se i juniorturneringen i Wimbledon og US Open.
Veldig gøy! Fin trøst etter Caspers lille kollaps at Kjær tar sin karrieres hittil største seier. Slo topp 5 junior i semifinalen, tok sin andre tittel på 3 uker, og spilte finale i den tredje…. Tåler sammenlikning med de fleste dette. Ikke helt Alcaraz kanskje, - som slo Ramos Vinolas i Rio som 16 åring, men virkelig sterkt allikevel. Med tanke på alle de som vokser ut av juniortabellen fremover, er han praktiskt talt som en topp 10 spiller å regne. Og kanskje en for de store anledninger også, med tanke på hans u16 major seier i fjor!
Neste turnering er en j500 (500 poeng; stor turnering), før French Open går etter det. Gjenstår å se om det kanskje vanker et wc til han…?

Bare å lage en egen tråd for gutten! Om ingen gjør det snart, gjør jeg det selv.
Ja, det ser helt klart bra ut. Jeg har ikke sett Nicolai spille, men sett noen glimt på video. Han er/blir vel en del høyere enn Casper? Mener å ha sett bilder med han sammen med Rune og han er allerede omtrent like høy. Og Rune er jo 188 cm. Så jeg vil tro Kjær kan bli rundt 190. Fin høyde det. Aner du noe om hva som er styrkene og svakhetene hans i spillet? Av det jeg har sett, har backhanden sett bra ut.

Men men, mye kan skje selvsagt, og det finnes mange knallgode juniorer som aldri hevder seg på seniornivå. Husker det for noen år siden var mye snakk om stortalentene Quinzi og Kozlov. De har det aldri blitt noe av. Quinzi tror jeg har gitt opp.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Nei, har ikke sett han spille ennå, men har hørt han server veldig bra og har en god backhand. Synes han så høyere ut enn Rune allerede nå, så han er / blir rimelig høy! Håper han ikke drar seg enda mer…. I en Italiensk avis ble «soliditet» fremhevet som en styrke…. Blir uansett veldig gøy å følge videre!! Allerede til uka er det en grade A, j500 på gang!! Nicolai møter koreanske nr 54, Hoyoung Roh i første runden.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

lok1 skrev: lør apr 29, 2023 4:27 pm Hvis Arnaldi vinner mot Munar i morgen vil det bli første gang en spiller Casper har tapt mot i år har vunnet påfølgende kamp.
Ikke akkurat en god statistikk for vår mann.
Rune tapte finalen, så statistikken forlenges.

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

drazyc skrev: søn mai 21, 2023 2:54 pm Aner du noe om hva som er styrkene og svakhetene hans i spillet? Av det jeg har sett, har backhanden sett bra ut.
Jeg så to live stream matcher i fjor, da han vant i Monte Carlo, men han har nok utviklet seg siden dengang. Spillere utvikles jo mye i den alderen, kan jo bare ta en kikk på NM-finalene med Casper og frem til han vant i Sevilla, for å se hvor mye de utvikler seg på kort tid i den alderen.

Men så langt jeg husker hadde han en meget bra serv og en sterk backhand, dessuten har han høyden på sin side i ung alder. Men når en ser på at han i semien nå i Santa Croce slo den 18 år gamle og nå ranket nr: 3 på juniorrankingen, Rodrigo Mendez (rykket opp en plass denne uka), så tegner dette meget bra videre for Nicolai. For en ting er å slå andre juniorer som ikke har nådd full høyde ennå, noe annet er det å slå Mendez i en semi nå. Den matchen skulle jeg virkelig ha likt å sett. Den aller viktigste egenskapen er jo psyken og vinnerviljen og den har han tydeligvis inne allerede.

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

Klart for Casper i Geneve i dag. Discovery+ sender ikke fra Geneve, så da blir det å ty til gode gamle TennisTV igjen. Matchen er satt opp til å starte kl. 18.00 og er mot amerikanske J.J. Wolf. Han er ingen grusspesialist og denne matchen bør jo Casper vinne. Selv har jeg ihvertfall god tro, da Casper omsider har begynt å vise form på grusen. (Vel det var jo selvsagt Estoril da). Spillet i Roma var jo glimrende, selv om han kollapset litt mentalt mot en Rune som skrudde opp tempoet i andre settet der.

Uansett foreløpig ligger han på fjorårets grus-skjema, med en seier i en ATP250, en semifinale i Roma. Så da gjelder det bare å vinne i Geneve og komme seg til finalen i RG, så er dette helt i rute...

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Il-pirata skrev: ons mai 24, 2023 12:37 pm Klart for Casper i Geneve i dag. Discovery+ sender ikke fra Geneve, så da blir det å ty til gode gamle TennisTV igjen. Matchen er satt opp til å starte kl. 18.00 og er mot amerikanske J.J. Wolf. Han er ingen grusspesialist og denne matchen bør jo Casper vinne. Selv har jeg ihvertfall god tro, da Casper omsider har begynt å vise form på grusen. (Vel det var jo selvsagt Estoril da). Spillet i Roma var jo glimrende, selv om han kollapset litt mentalt mot en Rune som skrudde opp tempoet i andre settet der.
Casper har aldri tapt i Geneve, så det er jo en fantastisk statistikk. Så er det jo høyden, så disse hc-spillerne er ikke sjanseløs siden det blir litt tempo. Men Wolf skal slås, og selv om det er uka før FO så håper jeg han går langt her - han har spilt såpass lite tennis i år at det ikke gjør noe å få noen kamper her.

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

GoingKronos skrev: ons mai 24, 2023 12:49 pm
Casper har aldri tapt i Geneve, så det er jo en fantastisk statistikk. Så er det jo høyden, så disse hc-spillerne er ikke sjanseløs siden det blir litt tempo. Men Wolf skal slås, og selv om det er uka før FO så håper jeg han går langt her - han har spilt såpass lite tennis i år at det ikke gjør noe å få noen kamper her.
Ja, i fjor, så bygde de jo opp mot formtopp til RG, gjennom Roma og så Geneve. Mener at de ikke slapp opp på hardtrening før semi og finale i Geneve i fjor. Det var jo absolutt en suksessoppskrift, så mulig de gjør noe av det samme i år. Ja, Casper har en fantastisk statistikk i Sveits, håper virkelig den fortsetter. Men spillet var såpass imponerende i Roma, at jeg virkelig har trua nå. Det var rett og slett mentalt, at han trodde han nærmest hadde seieren i boks i andre settet mot Rune, samtidig at Rune satset alt, som gjorde at Casper røk i den matchen.

Den mest imponerende matchen hans i RG i fjor, syntes jeg faktisk var den første matchen på centre court mot Tsonga i hans aller siste match. Det at Casper dro den i land med det trykket, var imponerende.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

VGTV sender for de som har det

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

lok1 skrev: ons mai 24, 2023 1:51 pm VGTV sender for de som har det
De har ihvertfall skaffet seg kommentatorer som kan kommentere tennis nå. Husker for noen år siden da de for aller første gang streamet en av Caspers matcher og de brukte en som tydeligvis kun hadde kommentert fotball tidligere og som til stadighet fortalte oss at: -"Nå slår han og der går ballen i nettet, osv." :lol:

startelver

Legg inn av startelver »

Da får vi se om Sveits fortsetter å levere.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Il-pirata skrev: ons mai 24, 2023 4:50 pm
lok1 skrev: ons mai 24, 2023 1:51 pm VGTV sender for de som har det
De har ihvertfall skaffet seg kommentatorer som kan kommentere tennis nå. Husker for noen år siden da de for aller første gang streamet en av Caspers matcher og de brukte en som tydeligvis kun hadde kommentert fotball tidligere og som til stadighet fortalte oss at: -"Nå slår han og der går ballen i nettet, osv." :lol:
Det var i Kitzbuhel, og kommentatoren trodde de spilte best av ett sett! Haha!

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Sender kampen til Casper på Eurosport?

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

TheBaseline skrev: ons mai 24, 2023 6:11 pm Sender kampen til Casper på Eurosport?
Har vel blitt bemerket her at det er VG+ Eller tennis tv

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Kampen så langt kan vel oppsummeres med en avskrudd Wolf i første sett og en påskrudd Wolf i andre sett.

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

Solid dette Casper, J.J. slet med åpningsnerver og hevet seg etter det. Men Casper viste hvem som er topp 10 spiller og vant de viktige poengene. Gjorde det han skulle, byggde et greit fundament for å gå langt i denne turneringen, uten at han storspillte i dag.

J.J. er uansett en sterk spiller når han er påskrudd og server i + 220 km/t (228 km/t, var det høyeste jeg så), er vriene selv på grus (rask grus i Geneve). Han håndterte etterhvert også Caspers toppspinn bra, ved å ta de tidlig.

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

Jøss, Wu trakk seg plutselig mot Zverev nå, da blir ihvertfall ikke Caspers match forsinket. Ser ut til å starte om 20 minutter, klokka 19.00.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Sendes denne på Eurosport? Finner ikke noe oversikt

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

rommegrot skrev: tor mai 25, 2023 6:49 pm Sendes denne på Eurosport? Finner ikke noe oversikt
vg+ som har rettighetene til denne turneringen

Genial

Legg inn av Genial »

rommegrot skrev: tor mai 25, 2023 6:49 pm Sendes denne på Eurosport? Finner ikke noe oversikt
Nei, Eurosport har ikke rettigheter til Geneve.

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

rommegrot skrev: tor mai 25, 2023 6:49 pm Sendes denne på Eurosport? Finner ikke noe oversikt
Som sagt VG+ eller også TennisTV.

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

Vrien motstander på grus Jarry.

Genial

Legg inn av Genial »

Hva skjer med Ruud sitt returspill i dette settet? Tatt 3 poeng på seks servegame og et TB når Jarry server.

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

Bryter jaggu tilbake. Var sikker på at det var kjørt der.

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

Kommer Casper gjennom dette, vil det være gull verdt for RG. Fy pokker så imponerende av Ruud så langt.

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

Synd, glapp igjen på slutten og dette var ikke bra for selvfortroende.

Genial

Legg inn av Genial »

Jarry med 46 % på første serve i tredje sett. Da er det svakt av Ruud å tape.

Et skritt frem, ett tilbake.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Greit nok resultat dette. Casper har fått mange kamper nå og jeg synes spillet sitter bedre nå, selv om det ble tap mot en svært overbevisende Jarry. Han har vunnet Genève to ganger allerede, så nå får han i stedet tid til å forberede seg ordentlig i Paris.

startelver

Legg inn av startelver »

Nei det vil seg ikke, har ingen store forhåpninger i FO heller, men får satse på en "good run" på favorittunderlaget.

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

Hva som imponerte meg med Casper i denne matchen, var at han ikke henfalt til den sutringen han har hatt en tendens til tidligere i år, men beholdt roen og det gjorde Jarry nervøs i de avgjørende øyeblikkene. Dvs. helt frem til slutten av matchen, da Casper hadde 30-0 i egen serve og likevel ble brutt, fordi Jarry bare ga f... og spilte uten det presset han hadde da han ledet.

Ruud var heller ikke Jarrys største skalp på grus, han slo Zverev da han var ranket 3. Men hadde Casper tatt dette, ville han fått fyllt opp selvtillitsglasset helt fullt, nå skjedde desverre ikke det og en liten tvil i avgjørende øyeblikk ble sådd om han havner i en slik jevn match igjen. Fikk litt US Open vibber en stund, en finale Casper fort kunne vunnet, da han hadde Alcaraz litt i kne en liten stund og det er de avgjørende situasjonene psyken er så viktig. Men hadde dette vært en 5. setts match tror jeg Ruud likevel hadde tatt det.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Helt utrolig at han klarte å tape mot Jarry som kun er en middelmådig spiller.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»