Casper Ruud

Svar
UK1902

Re: Casper Ruud

Legg inn av UK1902 »

Il-pirata skrev: fre mai 26, 2023 11:19 pm Litt uenig i det, for om seedingen holdes sånn nogenlunde, så er det fort spillertyper som Casper sliter litt mer med. Bublik, van de Zandschulp, Struff, Rune. Men Casper i fjorårsform er jo favoritt til å vinne slike matcher, men, ja, jeg føler ikke den trekningen er noen drømmetrekning for akkurat Casper og hans spillestil.
Kan ikke akkurat håpe på veldig mye mer. Langt ifra sikkert at VdZ (har tapt mot han på grus, men har vel aldri tenkt at Casper har spilt spesielt bra de gangene han har tapt mot nederlenderen) og Struff i det hele tatt kommer langt nok, Bublik har da Casper hatt rimelig god kontroll på og Rune er vel den av 5-8 seedene som passer Casper best (vil definitivt unngå Sinner og Tsitsipas i hvert fall)

BioDex

Legg inn av BioDex »

UK1902 skrev: fre mai 26, 2023 10:36 pm Ekstremt god trekning for Casper i Paris. Om han klarer å utnytte det kommer helt an på hvilken Casper som møter opp, men kunne vel faktisk ikke drømt om noe bedre engang
Hadde bedre trekning i fjor, men slipper nok en gang Alcaraz og Djokovic!! Men han er ikke like god som da, og kan ryke for hvem som helst, nesten. Svensken han møter først bør han slå, men har ikke troen på at han går veldig langt i turneringen.

Med Nadal ute er det ganske åpent, men Alcaraz og Djokovic er de største favorittene. Ser heller ikke bort ifra Medvedev, han imponerte stort i Roma. Rune må også nevnes med 2 masters finaler.

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

Får Casper hodet på plass, kan han nok engang gå langt, for jeg synes han nå både har spillet og fysikken inne, men mangler fortsatt psyken når det virkelig drar seg til. Han burde snørt igjen sekken mot Rune og skulle slått Jarry også, selv om Jarry nå storspiller og er i finalen i Geneve. Får Casper hodet på plass der det var helt frem til finalene både i Miami, USO og ATP sluttspill-finalen, så kan dette bli bra. (Finalen mot Nadal var han i utgangspunket sjanseløs i, uansett hvor hodet hadde vært). I akkurat den finalen der, så fikk jeg samme følelsen som da Tangstad i sin tid bokset VM finale og en i sin naivitet i forkant trodde han kunne vinne og så å innse realitetene i etterkant. Nadal i finale på grusen i Paris, vel større navn enn Ruud kaster inn håndkleet da.

Men jeg tror det er psyken det står på, for i Miami var det ingen som forventet at han skulle ta seg til en finale i en Masters på HC. I RG håpet han selv å komme til en kvartfinale og etter det, så spillte han uten press. Noe av det samme i USO, ingen forventet Ruud i finalen der, på tross av en finale i Miami på samme underlag. Og ingen ventet realistisk at han skulle ta seg helt til finalen i ATP sluttspillet innendørs heller, selv om han nådde semien året før.

De gangene Casper har oppfyllt forventningene fra omverdenen, har det vært i ATP 250, i de store turneringene har han ikke hatt noe press etter kvartfinalene når han har lyktes å gå til finale. I år derimot har det vært skyhøye forventninger til Casper, ikke minst pga. rankingen hans og det har han ikke taklet helt og røket veldig kjapt ut, botsett fra i Roma.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

BioDex skrev: lør mai 27, 2023 8:51 am Hadde bedre trekning i fjor
Uenig der. Runde tre mot Botic er vanskeligere, men fra runde 4 og ut er den bedre i år (delvis fordi han er topp 4 seedet i år selvsagt)

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

UK1902 skrev: lør mai 27, 2023 4:14 pm
BioDex skrev: lør mai 27, 2023 8:51 am Hadde bedre trekning i fjor
Uenig der. Runde tre mot Botic er vanskeligere, men fra runde 4 og ut er den bedre i år (delvis fordi han er topp 4 seedet i år selvsagt)
Får nå se om Nederlenderen kommer dit, Lajovic er en god grusspiller - dog tvilsom form, men ting kan endre seg fort. Zhang var forresten veldig god i Barcelona, RG er kanskje litt for treigt for han - men vil ikke bli sjokkert om han blir motstander i 3.runde.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

GoingKronos skrev: lør mai 27, 2023 4:56 pm Får nå se om Nederlenderen kommer dit, Lajovic er en god grusspiller - dog tvilsom form, men ting kan endre seg fort. Zhang var forresten veldig god i Barcelona, RG er kanskje litt for treigt for han - men vil ikke bli sjokkert om han blir motstander i 3.runde.
Langt ifra sikker på at han kommer dit jeg heller. Sonego i fjor er jo egentlig ikke så mye lettere enn nederlenderen uansett

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Il-pirata skrev: lør mai 27, 2023 12:38 pm Får Casper hodet på plass, kan han nok engang gå langt, for jeg synes han nå både har spillet og fysikken inne, men mangler fortsatt psyken når det virkelig drar seg til. Han burde snørt igjen sekken mot Rune og skulle slått Jarry også, selv om Jarry nå storspiller og er i finalen i Geneve. Får Casper hodet på plass der det var helt frem til finalene både i Miami, USO og ATP sluttspill-finalen, så kan dette bli bra. (Finalen mot Nadal var han i utgangspunket sjanseløs i, uansett hvor hodet hadde vært). I akkurat den finalen der, så fikk jeg samme følelsen som da Tangstad i sin tid bokset VM finale og en i sin naivitet i forkant trodde han kunne vinne og så å innse realitetene i etterkant. Nadal i finale på grusen i Paris, vel større navn enn Ruud kaster inn håndkleet da.

Men jeg tror det er psyken det står på, for i Miami var det ingen som forventet at han skulle ta seg til en finale i en Masters på HC. I RG håpet han selv å komme til en kvartfinale og etter det, så spillte han uten press. Noe av det samme i USO, ingen forventet Ruud i finalen der, på tross av en finale i Miami på samme underlag. Og ingen ventet realistisk at han skulle ta seg helt til finalen i ATP sluttspillet innendørs heller, selv om han nådde semien året før.

De gangene Casper har oppfyllt forventningene fra omverdenen, har det vært i ATP 250, i de store turneringene har han ikke hatt noe press etter kvartfinalene når han har lyktes å gå til finale. I år derimot har det vært skyhøye forventninger til Casper, ikke minst pga. rankingen hans og det har han ikke taklet helt og røket veldig kjapt ut, botsett fra i Roma.
Strålende innlegg! Jeg mener også at Casper sliter litt med psyken når det drar seg til, men det ble blankt avvist her.

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

Seneste episode med Ruud-talk med Casper og Barbara Schett: "I Think We Will See Rafa Again At Roland-Garros!"


Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Nakkeproblemer gikk fort over…. Håper det ikke er noe som ligger igjen latent og kommer igjen etter tre timer på banen!!

https://www.vg.no/sport/i/P4mBG5/gladme ... om-skjedde

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Det er hodet dette handler om ja, og selvtillit. Føler at Casper ikke har den selvtilliten man må ha for å takle jevne kamper, og jevne kamper blir det jo, alle som møter høyt rangerte spillere hever jo seg jo noe vanvittig noen ganger, så nei, jeg tror desverre dette blir en kort turnering for Casper, men ingenting ville gledet meg mere om jeg tar feil her. Ønsker Casper lykke til ihvertfall

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Når skal Casper spille? I dag eller i morgen?

UK1902

Legg inn av UK1902 »

TheBaseline skrev: man mai 29, 2023 7:17 pm Når skal Casper spille? I dag eller i morgen?
11:00 i morgen

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Både Struff og Botic ute i runde 1

drazyc

Legg inn av drazyc »

Farlig å snakke om trekning, men du verden hvordan trekningen til Casper har åpnet seg opp. Både Zandschulp, Lajovic og Struff ute, I fjorårsformen ville jeg tenkt at det var veldig gode muligheter for kvartfinale. Men føler meg langt mindre sikker i år. Lehecka, Bublik, Jarry og Paul er vel de farligste gjenstående på papiret i hans seksjon.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Dette blir spennende! Ingen kamper er selvfølgelige, selv om Alcaraz og Sinner virker å vinne på bestilling..

Casper har spilt noen særdeles gode sett men ikke så mange gode matcher. Det er vel bare et tidsspørsmål før han setter sammen veldig gode matcher? Flere gode sett på rad…?

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Da er Casper igang ja, spennende dette blir også tenker jeg, ingen selvfølge at dette går veien

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Ufattelig dårlig serving av Casper. 53 % førsteserve. Altfor dårlig. Ikke rart han ble brutt.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Ser ut til å bli en lett kamp for Casper

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Ser ut som om Casper har grei kontroll her

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Ymer gjør det jo rimelig enkelt for vår mann også da

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Ymer breaker i første game nå

drazyc

Legg inn av drazyc »

Synes ikke Casper ser noe særlig bra ut her. Men tror det er en del vind, som gjør det tøft å spille aggressivt. Får mye hjelp av Ymer heldigvis da, som gjør ganske mange enkle feil.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Casper med Dommerhjelp også

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Vanskelig å si om nivået til Casper er på høyde her men, han gjør jo det han trenger og ikke så mye mere, Ymer holder definitivt ikke nivået inne til å forsvare en førsterunde i RG

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Elendig serve game av Casper

Investor

Legg inn av Investor »

Svensken ble lett match.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

dalagubbe skrev: tir mai 30, 2023 1:14 pm Vanskelig å si om nivået til Casper er på høyde her men, han gjør jo det han trenger og ikke så mye mere, Ymer holder definitivt ikke nivået inne til å forsvare en førsterunde i RG
Førsteserve på 53 % er ikke akkurat mye å skryte av. Men så er dette grus også da...

spårt

Legg inn av spårt »

Komfortabel seier mot svak motstand. Grei start på turneringen det.

Casper seksjon har, som tidligere nevnt i denne tråden, åpnet seg veldig opp. Bublik/Zeppieri i andre runde, Tirante/Zhang i tredje runde, Paul/Jarry/Giron/Lehecka i fjerde runde. Ikke akkurat en fryktinngytende trekning på vei til en eventuell kvartfinale.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

En helt ok gjennomkjøring. Men heller ikke mer.
4 ess
2 dobbeltfeil
62% førsteserv
70% vunnet førsteserv
53% vunnet annen serve.
208 km/t Max speed
195 km/t gjennomsnittfart 1. serve.
151 km/t gjennomsnittfart annenserve.
50% egne breakballer vunnet (8/16)
100% (3/3) breakballer imot tapt.
28-17 vinnere
34 - 37 upressede feil.
18 - 26 pressede feil.
87% netpoints vunnet (13/15) (Ymer 6/12).

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Så mesteparten av de to siste settene. Syns det var ei grei gjennomkjøring, jeg. Er jo ofte sånn det blir i førsterunder for de fleste toppspillerne; de er ikke 100 % påskrudd og trenger litt tid for å komme ordentlig i gang i turneringa. Jeg syns Ymer tidvis spilte bra og er ikke enig i at han "ikke forsvarer å være i 1. runde av en GS". Det gjør han, og det er også grunnen til at han har vært der mange ganger før. Men han er en spiller med ganske klare begrensninger, da først og fremst fordi han mangler skikkelige våpen; litt som broren, som riktignok er noe bedre fordi han er ekstremt god til å bevege seg.

Da får vi se om det blir Bublik eller Zeppieri i neste runde. Bublik er jo som kjent og som nevnt ekstremt ustabil og kan fort ryke her. Det har jo allerede Zandschulp og Struff gjort, som vi har vært inne på tidligere, så denne åttedelen er svært uforutsigbar på grunn av at disse spillerne med høyt toppnivå også har lavt bunnivå. I den kategorien må en vel også plassere Lehecka, som slo Struff. Jeg blir ikke sjokkert om Lehecka taper for den mye mer begrensede Giron i neste runde. Så har man Jarry i miksen der også, men lavest odds er det jo på en 4R mellom Ruud og Paul. Det er som nevnt det jeg håper på, ettersom Paul er en noe mer forutsigbar spiller; selv om han er god og har våpen, regner jeg Ruud som kneppet bedre på det meste på grus.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»