Casper Ruud

Svar
GoingKronos

Re: Casper Ruud

Legg inn av GoingKronos »

Veldig fint sett etter et par svake game i starten, kanskje vi kan skru opp forventningene litt.

Mehell

Legg inn av Mehell »

GoingKronos skrev: tir jan 17, 2023 12:25 pm Veldig fint sett etter et par svake game i starten, kanskje vi kan skru opp forventningene litt.
29 minutter på å vinne førstesett lar seg høre.
Servene hans har virkelig forbedret seg de siste 14-15 månedene, forresten. Backhanden hans begynner å bli god og.

Mehell

Legg inn av Mehell »

I følge den ene kommentatoren på Tennis TV så er Caspers forehand ranket som nr.1 på ATP-touren. Spenstig, hvis det stemmer.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Syntes det ikke ser så bra ut nå. Syntes hans servereturer ikke er allverden.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Sportsidiot skrev: tir jan 17, 2023 12:55 pm Syntes det ikke ser så bra ut nå. Syntes hans servereturer ikke er allverden.
Er vel denne tsjekkeren som spiller smart. Kommer med veldig raske returer, og Casper har enda ikke klart å finne helt ut av det.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Dette er fryktelig å se på, passiv og dårlig.

Mehell

Legg inn av Mehell »

GoingKronos skrev: tir jan 17, 2023 1:15 pm Dette er fryktelig å se på, passiv og dårlig.
Motstanderen er ekstremt aggresiv, så Casper sliter med å finne helt ut av hvordan han skal forholde seg til ham ser det ut til.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Mehell skrev: tir jan 17, 2023 1:02 pm
Sportsidiot skrev: tir jan 17, 2023 12:55 pm Syntes det ikke ser så bra ut nå. Syntes hans servereturer ikke er allverden.
Er vel denne tsjekkeren som spiller smart. Kommer med veldig raske returer, og Casper har enda ikke klart å finne helt ut av det.
Jo men Casper spiller ofte korte returer. Men ser ut som han drar i land dette.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Dette er på nivå, om ikke mer aggresivt enn Tsonga. Helt vilt å se på av tsjekkieren. Så skal det sies at Ruud legger opp til det med svært korte returer til tider.
Sist redigert av Centrist den tir jan 17, 2023 1:23 pm, redigert 1 gang totalt.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Sportsidiot skrev: tir jan 17, 2023 1:18 pm
Mehell skrev: tir jan 17, 2023 1:02 pm
Sportsidiot skrev: tir jan 17, 2023 12:55 pm Syntes det ikke ser så bra ut nå. Syntes hans servereturer ikke er allverden.
Er vel denne tsjekkeren som spiller smart. Kommer med veldig raske returer, og Casper har enda ikke klart å finne helt ut av det.
Jo men Casper spiller ofte korte returer. Men ser ut som han drar i land dette.
Ja, er enig i det. Casper kan med fordel få mer lengde på returene sine.
Tror også han hadde hatt nytte av å komme med flere backhand slices, for å ta noe av tempoet bort fra tsjekkeren og gi ham muligheten til å forhaste seg og dermed gjøre flere feil.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Centrist skrev: tir jan 17, 2023 1:22 pm Dette er på nivå, om ikke mer aggresivt enn Tsonga. Helt vilt å se på av tsjekkieren. Så skal det sies at Ruud legger opp til det med svært korte returer til tider.
Det hele føles litt vilt og desperat. Nesten uvirkelig at det går såpass bra for ham for øyeblikket.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Det var flaks på setpoint, ikke kontroll der.

Utrolig viktig, om han hadde tapt settet så hadde det blitt en skikkelig lang og tøff match. Nå bør kanskje litt av fighter-viljen dø ut hos tsjekkeren.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Vant heldigvis tiebreaket. Nå forventer jeg at 3.sett skal bli en transportetappe.
Casper skal ha funnet ut av motstanderen nå, og i tillegg nekter jeg å tro at Machac klarer å spille så aggresivt og så mye på marginer enda et sett uten at feilprosenten skyter i været.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Skal sies at denne tsjekkeren virker som en artig spiller å se på. Har aldri sett ham spille før, men kan fort være en som jeg leter opp noen ganger utover sesongen.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Dette er bare dårlig

Mehell

Legg inn av Mehell »

GoingKronos skrev: tir jan 17, 2023 1:52 pm Dette er bare dårlig
Synes ikke det er så dårlig jeg. Har sett ham bedre, for all del, men samtidig så møter han i dag en motstander som går for vinnere omtrent hver gang han slår til ballen.
Helt utrolig at tsjekkeren ikke har større feilprosent enn det han har. Mye marginer inn på en marginal spillestil, men er bra av Casper å stå i mot og.

Mehell

Legg inn av Mehell »

De som filmer har virkelig sansen for kjæresten til Machac. Har aldri sett noen bli zoomet inn så mange ganger i løpet av en kamp før.

Hun er pen da, kan ikke nekte for det.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Mehell skrev: tir jan 17, 2023 2:11 pm

Synes ikke det er så dårlig jeg. Har sett ham bedre, for all del, men samtidig så møter han i dag en motstander som går for vinnere omtrent hver gang han slår til ballen.
Helt utrolig at tsjekkeren ikke har større feilprosent enn det han har. Mye marginer inn på en marginal spillestil, men er bra av Casper å stå i mot og.
Syns han spiller en challenger-spiller god, lite variasjon, korte og svake returer, dårlig kroppsspråk. All grunn til å stille spørsmål med formen til Casper, og den mildt sagt merkelige oppkjøringen.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

GoingKronos skrev: tir jan 17, 2023 1:52 pm Dette er bare dårlig
Vil da ikke være første gang Casper har hatt en relativt forsiktig start på en GS, for å komme som en kule formmessig senere i turneringen.

Skal helst slippe unna et fjerde sett. Vil ikke ha spenning her.

Mehell

Legg inn av Mehell »

GoingKronos skrev: tir jan 17, 2023 2:21 pm
Mehell skrev: tir jan 17, 2023 2:11 pm

Synes ikke det er så dårlig jeg. Har sett ham bedre, for all del, men samtidig så møter han i dag en motstander som går for vinnere omtrent hver gang han slår til ballen.
Helt utrolig at tsjekkeren ikke har større feilprosent enn det han har. Mye marginer inn på en marginal spillestil, men er bra av Casper å stå i mot og.
Syns han spiller en challenger-spiller god, lite variasjon, korte og svake returer, dårlig kroppsspråk. All grunn til å stille spørsmål med formen til Casper, og den mildt sagt merkelige oppkjøringen.
Litt mer variasjon i returspillet, litt lengre returer, og komme med flere backhand slices når han får muligheten. Det er det jeg ville ha bestilt hvis jeg hadde hatt muligheten.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Problemet er at han lar Mahcac styre spillet nærmest totalt. Virker paralysert når tsjekkeren kommer not nettet, minus noen få ganger.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Centrist skrev: tir jan 17, 2023 2:29 pm Problemet er at han lar Mahcac styre spillet nærmest totalt. Virker paralysert når tsjekkeren kommer not nettet, minus noen få ganger.
Joda, men er ikke lett når du møter en som er i overkant offensiv og aggresiv. Casper må nok først sørge for å få lengre returer konsekvent, og ta det derfra.

Genial

Legg inn av Genial »

Ufattelig dårlig kvalitet på Ruud sitt spill i dag. Blir brutt 4/6 ganger i TB og kunne fort ha ligget under i sett her.

Spørs om det var et sjakktrekk og dra på exhibition-turne i Sør-Amerika i stedet for hvile, men Team Ruud legger seg fort på rygg for Nadal.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Genial skrev: tir jan 17, 2023 2:32 pm

Spørs om det var et sjakktrekk og dra på exhibition-turne i Sør-Amerika i stedet for hvile
Var nok en del penger involvert der, vil jeg tro.
Men Casper skal uansett ha en måneds pause etter Australian Open, så nok av tid til å lade batteriene da.

Centrist

Legg inn av Centrist »

GoingKronos skrev: tir jan 17, 2023 2:21 pm
Mehell skrev: tir jan 17, 2023 2:11 pm

Synes ikke det er så dårlig jeg. Har sett ham bedre, for all del, men samtidig så møter han i dag en motstander som går for vinnere omtrent hver gang han slår til ballen.
Helt utrolig at tsjekkeren ikke har større feilprosent enn det han har. Mye marginer inn på en marginal spillestil, men er bra av Casper å stå i mot og.
Syns han spiller en challenger-spiller god, lite variasjon, korte og svake returer, dårlig kroppsspråk. All grunn til å stille spørsmål med formen til Casper, og den mildt sagt merkelige oppkjøringen.
Oppkjøringen er noe merkelig ja, men samtidig så er det også slik de største stjernene har ladet opp de siste sesongene. Tror det er lurt av Ruud i den alderen han er nå og eksperiementere litt kontra å skulle gjøre det om 4-5 år.

Men hjelpes. Blir dette en 5-setter er jeg redd han ryker.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Centrist skrev: tir jan 17, 2023 2:44 pm
GoingKronos skrev: tir jan 17, 2023 2:21 pm
Mehell skrev: tir jan 17, 2023 2:11 pm

Synes ikke det er så dårlig jeg. Har sett ham bedre, for all del, men samtidig så møter han i dag en motstander som går for vinnere omtrent hver gang han slår til ballen.
Helt utrolig at tsjekkeren ikke har større feilprosent enn det han har. Mye marginer inn på en marginal spillestil, men er bra av Casper å stå i mot og.
Syns han spiller en challenger-spiller god, lite variasjon, korte og svake returer, dårlig kroppsspråk. All grunn til å stille spørsmål med formen til Casper, og den mildt sagt merkelige oppkjøringen.
Oppkjøringen er noe merkelig ja, men samtidig så er det også slik de største stjernene har ladet opp de siste sesongene. Tror det er lurt av Ruud i den alderen han er nå og eksperiementere litt kontra å skulle gjøre det om 4-5 år.

Men hjelpes. Blir dette en 5-setter er jeg redd han ryker.
Jeg sitter og blir mer og mer imponert over denne tsjekkeren. Men strikken kommer til å ryke, selv om han sikkert føler at han svever på en sky og har karrierens beste øyeblikk akkurat nå.

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Har Ruud noengang publikum på sin side?

Sportsidiot

Legg inn av Sportsidiot »

Er videre,men ingen flying start og ingen overbevisende seier,men han vant og det er det viktigste.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Kom seg videre, men alle varseltrekanter må settes bak Ruud sitt navn - det så begredelig ut.

Spent på hva oddsen mot Brooksby blir, forstår at han slet litt med skade i oppkjøringen, men tok seg lett videre i 1.runde. Tror ikke Casper skal være noe særlig til favoritt i det oppgjøret.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Machac kommer vi til å se mer av.

Casper kommer seg videre og det er alt som teller, formen kommer til å stige i løpet av turneringen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»