Casper Ruud

Svar
GoingKronos

Re: Casper Ruud

Legg inn av GoingKronos »

Mehell skrev: fre apr 22, 2022 10:37 am Noen som vet hvordan værforholdene er der borte i dag? Håper det ikke blir nye utsettelser.
Er for øvrig på jobb, så surt for meg at den ikke går akkurat nå når jeg har tid til å følge med. Fra 12 og utover vil jeg nok ha det relativt travelt.
Lovd fint vær i dag, men regn igjen i morgen - så kan bli trøbbel å få turneringen ferdigspilt etter timeplanen. Ikke så lett å få spilt to gruskamper på samme dag siden de tar lengre tid.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Regelrett overkjøring i første sett! Dette er nivået som Casper kan vinne turneringer med fremover. Spennende om det blir konsistens!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Fikk ikke sett kampen, men ser ut som at godformen er i anmarsj. Carreno Busta og Sonego spiller enda, holdt på i 2 timer og akkurat startet tredje sett. Så om det blir en kamp til i dag så er det stor fordel Ruud.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Myp værmeldingen i morgen har de ikke stort annet valg enn å spille i kveld. Tror vi nesten kan si at PCB er avhengig av å vinne strake sett for å ha en sjanss. Og helst raske sett.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Casper fikk inn 61% av førsteservene. 70% i første sett og 56% i andre sett.
Han vant 76% på førsteserven og 62% på andreserven. Også her var første settet litt bedre enn andre.
Det var altså den første kampen på en stund hvor første settet var bedre enn andre. Kanskje fokuset datt litt, kanskje han til og med var bittelitt snill, - jeg tror han anser Finnen som en kompis.. Men det viktigste synes jeg var at Ruuso ikke hang med når Casper ga full gass. Snerten i forehanden var tilbake i fullt monn, og selvtilliten virket bra.
Tatt i betraktning av at Caspers kamp varte under halve tiden av Pablo sin, at de to alltid har spilt 3 settere, og at Casper vant de to siste oppgjørene, må jeg si jeg har trua på denne!
Ser ut til at den starter kl. 17.00!!

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Ruusuvuori har vært i Oslo flere ganger for å trene med Casper, så de er nok kompiser ja. Uten at jeg tror Casper lar seg påvirke av det, men er hyggelig å unngå smultring, da.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Holder et langt servegame. Taktisk av Casper for å slite ut Busta.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Sliter lenge med returspillet, men når det virkelig gjelder slår ham til!

Skal sies at PCB servet veldig bra frem til det siste gamet.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Ikke tiebreak-konge i dag, så går det til tredje sett. Bør vinne det her fortsatt. Misset to matchballer i andre sett.

startelver

Legg inn av startelver »

Spanjolen forsvarer seg godt, har vært i god form også på grus.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Mye miss fra forehanden i TB.

PCB har passert fem timer tennis i dag.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Zanick skrev: fre apr 22, 2022 7:20 pm
PCB har passert fem timer tennis i dag.
Skikkelig seig jævel, ser jo ganske fresh ut enda.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Virker som alle oppgjør mot Pablo må ut i 3 sett! Deilig med et brudd her. Jammen svinger formen til Casper!

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Uff uff

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Bommer gjerne med et par tre meter… Besynderlig.. Vil så gjerne se mer av den Casper vi så i første settet i første kampen i dag!!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Fryktelig nivå på Casper nå, utrolig ustabil om dagen.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Balle. Det var nok muligheten.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Heroisk av PCB.

startelver

Legg inn av startelver »

Taper mot spanjolen for første gang siden 2017. Vet ikke om dette er en trend vi ser, han har virket svak i noen kamper denne sesongen.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Utrolig skuffende start på grussesongen i Europa, og det er mye poeng å forsvare - om han ikke klarer å stabilisere seg så kommer han til å miste mye ATP-poeng. Så får vi håpe at formen kommer til French Open, kanskje han har gjort det litt annerledes i år for å få til en skikkelig grand slam.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Tror ikke det er noen trend egentlig, men har vært dårligere kontinuitet i år pga småskader, så han har ikke stabiliteten på plass. Bedre i neste turnering, vet ikke om det blir Munchen eller Madrid….

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Det er vel ingen grunn til at han skal trekke seg fra München nå i alle fall.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Resultatene vil nok variere en del. Finale i Miami var mer enn man kunne forvente, og så en liten nedtur på grusen i Europa foreløpig. Ikke helsvart, han vinner tross alt kamper selv om han ryker tidligere enn forventet.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ruud er nok ikke helt i form ennå. Får satse på et godt resultat i Madrid eller i alle fall i Roma før French Open.

BioDex

Legg inn av BioDex »

München neste uke er en 250 turnering og da er vel sjansen for en ny tittel der. Men tror det blir vanskelig å vinne de store titlene når man ser hvordan guttungen Alcaraz herjer for tiden. Og snart er Nadal tilbake...

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

NBF 13.00 i morgen. Mot Molcan.

Thomas

Legg inn av Thomas »

lok1 skrev: ons apr 27, 2022 9:05 pm NBF 13.00 i morgen. Mot Molcan.
Noen som vet hvor denne kampen vises?

Finner ingenting på discovery+

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Thomas skrev: tor apr 28, 2022 1:01 pm
lok1 skrev: ons apr 27, 2022 9:05 pm NBF 13.00 i morgen. Mot Molcan.
Noen som vet hvor denne kampen vises?

Finner ingenting på discovery+
VGTV
https://www.vgtv.no/video/231928/alex-m ... asper-ruud

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Casper helt forferdelig igjen

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Mystisk dårlig nå ja

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»