Casper Ruud

Svar
Will.i.Nickersen

Re: Casper Ruud

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Tenkte jeg skulle vente til etter settet var vunnet til jeg sa noe positivt, men du ødela den ,ja ;)

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Casper ledet 4-1. Det er nå 5-5. Hva faen skjedde?!?!!?

UK1902

Legg inn av UK1902 »

TheBaseline skrev: tor apr 20, 2023 7:26 pm Casper ledet 4-1. Det er nå 5-5. Hva faen skjedde?!?!!?
Her blir du litt vel opphengt i tallene vel? 4-1 er bare ett servebrudd når man starter på serve

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Joda, men Casper så ut til å ha grei kontroll på kampen til han plutselig hadde null kontroll ;)

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Will.i.Nickersen skrev: tor apr 20, 2023 7:29 pm Joda, men Casper så ut til å ha grei kontroll på kampen til han plutselig hadde null kontroll ;)
Nja, Cerundolo hadde flere sjanser til å bryte før han fikk det til i det gamet. Første gamet til Casper tok over 7 min for eksempel

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

UK1902 skrev: tor apr 20, 2023 7:31 pm
Will.i.Nickersen skrev: tor apr 20, 2023 7:29 pm Joda, men Casper så ut til å ha grei kontroll på kampen til han plutselig hadde null kontroll ;)
Nja, Cerundolo hadde flere sjanser til å bryte før han fikk det til i det gamet. Første gamet til Casper tok over 7 min for eksempel
Casper er helt elendig på førstegame(når han starter å serve), trenger tid å spille seg inn.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Ujevn kamp av dem begge så langt. Irriterende at Casper sviktet når han kunne serve hjem første sett, men det er vel strengt tatt ikke overraskende at det skjer med tanke på Caspers form og kamphistorikk den senere tiden.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

FAEN!!!!!

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

0-3 i tiebreaket. ok.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Nå gidder jeg snart ikke se på mer. Dette settet skulle vært vunnet for lenge siden!

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

0-4 nå. Dette settet er tapt. FAEN!

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

FAEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Fra 4-1 til å tape settet. ok.

Worldsport

Legg inn av Worldsport »

Når dette året er over en ikke Casper topp 10 i verdens. Aldri i verdens at han kommer til å forsvare sine poeng.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Hva har skjedd? Hvordan har Casper blitt så svak?

Mehell

Legg inn av Mehell »

Gleder meg til Casper kommer tilbake til formen han hadde tidligere. Stg for steg, men de mindre gode periodene blir dessverre for lange enda.

Mehell

Legg inn av Mehell »

TheBaseline skrev: tor apr 20, 2023 7:43 pm Fra 4-1 til å tape settet. ok.
Var bare et servebrudd, så det kunne strengt tatt vært 3-2 med samme situasjon.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Mehell skrev: tor apr 20, 2023 7:48 pm
TheBaseline skrev: tor apr 20, 2023 7:43 pm Fra 4-1 til å tape settet. ok.
Var bare et servebrudd, så det kunne strengt tatt vært 3-2 med samme situasjon.
Er ikke det som er poenget. Han ledet klart, var egentlig også overlegen spillemessig, før han kollapset totalt. Skjønner fortsatt ikke hvordan han klarte å rote bort det settet. Han var klart den beste spilleren fram til han starta å choke.

Mehell

Legg inn av Mehell »

TheBaseline skrev: tor apr 20, 2023 7:45 pm Hva har skjedd? Hvordan har Casper blitt så svak?
Det er vel veldig sammensatt og flere grunner til dette.

Men det at han valgte å reise på turne med idolet Nadal etter sesongen i stedet for å ta ferie og ny opptrening er nok en av hovedgrunnene i hvert fall.
Jeg skjønner godt at han valgte å gjøre det da. Sikkert en god slump med penger involvert, og det er vanskelig å si nei når idolet ditt spør om du vil være med på slikt.
Om ikke annet så får Casper og teamet noen gode erfaringer av dette.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Mehell skrev: tor apr 20, 2023 7:54 pm
TheBaseline skrev: tor apr 20, 2023 7:45 pm Hva har skjedd? Hvordan har Casper blitt så svak?
Det er vel veldig sammensatt og flere grunner til dette.

Men det at han valgte å reise på turne med idolet Nadal etter sesongen i stedet for å ta ferie og ny opptrening er nok en av hovedgrunnene i hvert fall.
Jeg skjønner godt at han valgte å gjøre det da. Sikkert en god slump med penger involvert, og det er vanskelig å si nei når idolet ditt spør om du vil være med på slikt.
Om ikke annet så får Casper og teamet noen gode erfaringer av dette.
Jeg tror ikke det lenger har noe fysisk eller teknisk at han dro på den turneen. Men lurer mer og mer på om bare tanken på at han har endret på sesongoppkjøringen med den kritikken som det førte til har satt han litt ut mentalt. Spesielt kampen mot Botic i Miami var noe jeg aldri har sett av Casper før, og der virket det som han var helt ute å kjøre mentalt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Sørgelige greier etter en god start.

Francke sa noe jeg bet meg merke i: "Cerundolo er god til å spille gjennom poengene når han først får overtaket". Det er godt observert, og det er nettopp dette Ruud sliter big time med i denne kampen, samt i en god del andre kamper denne sesongen. Han greier ikke kapitalisere på det overtaket han av og til får. Noen ganger misser han, noen ganger gjør han noen rare valg som å gå på nett når han ikke er i posisjon, approachen blir ikke god nok, eller forehanden blir ikke gjennomtrengende nok. Det er rett og slett Ruud langt unna sitt beste. Cerundolo slår noen flere feil enn Ruud i denne kampen, men det spiller liten rolle når han slår nesten tre ganger så mange vinnere og har en positiv vinner/feil-ratio.

Her må man gå inn og se spesifikt på hva det er som gjør at Ruud ikke greier å spille gjennom motstander eller få et så klart overtak at han presser fram feil. Bedre serving hjelper selvsagt, men det er ikke nok, ettersom det også handler om å kapitalisere på overtak.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Skraevadottir skrev: tor apr 20, 2023 8:38 pm Sørgelige greier etter en god start.

Francke sa noe jeg bet meg merke i: "Cerundolo er god til å spille gjennom poengene når han først får overtaket". Det er godt observert, og det er nettopp dette Ruud sliter big time med i denne kampen, samt i en god del andre kamper denne sesongen. Han greier ikke kapitalisere på det overtaket han av og til får. Noen ganger misser han, noen ganger gjør han noen rare valg som å gå på nett når han ikke er i posisjon, approachen blir ikke god nok, eller forehanden blir ikke gjennomtrengende nok. Det er rett og slett Ruud langt unna sitt beste. Cerundolo slår noen flere feil enn Ruud i denne kampen, men det spiller liten rolle når han slår nesten tre ganger så mange vinnere og har en positiv vinner/feil-ratio.

Her må man gå inn og se spesifikt på hva det er som gjør at Ruud ikke greier å spille gjennom motstander eller få et så klart overtak at han presser fram feil. Bedre serving hjelper selvsagt, men det er ikke nok, ettersom det også handler om å kapitalisere på overtak.
Jeg synes også at Casper har en tendens til å gi opp poeng lettere enn mange andre til tross for at han er en av de som beveger seg best på touren. Spesielt drop shots

drazyc

Legg inn av drazyc »

Skraevadottir skrev: tor apr 20, 2023 8:38 pm Sørgelige greier etter en god start.

Francke sa noe jeg bet meg merke i: "Cerundolo er god til å spille gjennom poengene når han først får overtaket". Det er godt observert, og det er nettopp dette Ruud sliter big time med i denne kampen, samt i en god del andre kamper denne sesongen. Han greier ikke kapitalisere på det overtaket han av og til får. Noen ganger misser han, noen ganger gjør han noen rare valg som å gå på nett når han ikke er i posisjon, approachen blir ikke god nok, eller forehanden blir ikke gjennomtrengende nok. Det er rett og slett Ruud langt unna sitt beste. Cerundolo slår noen flere feil enn Ruud i denne kampen, men det spiller liten rolle når han slår nesten tre ganger så mange vinnere og har en positiv vinner/feil-ratio.

Her må man gå inn og se spesifikt på hva det er som gjør at Ruud ikke greier å spille gjennom motstander eller få et så klart overtak at han presser fram feil. Bedre serving hjelper selvsagt, men det er ikke nok, ettersom det også handler om å kapitalisere på overtak.
Jeg kom inn omtrent i det Casper tapte det første settet, så jeg så stort sett bare andre sett, og det var i alle fall begredelige greier. Som du sier - Cerundolo med nesten tre ganger så mange vinnere på grus. Det skal rett og slett ikke gå an. Så heftig er ikke argentineren fra grunnlinjen. Men det er jo lett å forstå når Casper gir fra seg så mye bane uten å få lengde på ballene. Jeg er enig i at han, i motsetning til tidligere, mangler den besluttsomheten i en del av de tøffe situasjonene, og som nevnt tidligere har han en tendens til å gjøre grove feil i det poengene skal avgjøres til hans fordel. Og hans statistikk ved nettet i år må jo være aldeles håpløs. Er han ikke litt tregere i fotarbeidet enn før? Jeg synes det ser slik ut. Synes han er mye mindre rapp ute i kantene.

Nei, jeg blir mer og mer sikker på at dette er et ordentlig nivåfall som han må bruke en del tid på å komme seg ut av. Det kunne vært nyttig, tror jeg, med noen utskiftninger på trenersiden dersom dette fortsetter.

startelver

Legg inn av startelver »

Tror Casper må nullstille og tenke på hva han gjorde riktig før han gradvis klatret inn på topp 10-listen. Han er mangemillionær for lenge siden og godt etablert, men det er viktig også å opprettholde sulten og være mentalt forberedt i kamp etter kamp.

Der har han alt å lære fra Nadal.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Også fort gjort å tro at ting "kommer av seg selv" i større grad etter et slikt år som fjoråret. At det litt ubevisst blir litt sånn at man kanskje fokuserer for mye på utvikling enn opprettholding for å ta det neste steget og glemmer litt grunnen til at man klarte å prestere så bra som man gjorde. Jeg er ingen tennis-ekspert så kan ikke peke på hva Casper gjør feil eller bør gjøre annerledes sånn helt konkret, men å gå litt mer "back to basis" er nok sjelden en dum idé når man er inne i litt tyngre perioder. Forenkle litt ting, skape litt selvtillit og mestringsfølelse igjen slik at man får snudd den negative trenden.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Klarer bare ikke å engasjere meg i Ruud etter at han ønsket russere velkommen tilbake.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Neptun skrev: tor apr 20, 2023 11:54 pm Klarer bare ikke å engasjere meg i Ruud etter at han ønsket russere velkommen tilbake.
Mange måter å se ting på, og mange måter å ordlegge seg på.
Casper har vært tydelig på hva han mener om denne krigen, og han spesifiserte og at russiske idrettsutøvere som gav støtte til sitt eget hjemland i denne krigen eller som får noen form for økonomisk støtte bør være utestengt. Men han sa også at de russiske utøverne ikke har noe skyld i det som har skjedd, de er på reisefot omtrent hele året, en spiller som f.eks Rublev har vært tydelig i sin motstand mot krigen, og det blir feil å ta fra dem levebrødet utelukkende fordi de er født i et land som starter en krig (som de da ikke støtter).

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Casper bør avslutte sesongen og heller bygge seg opp

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Halve første settet i går var meget bra. Så tendenser til stort spill, og minnet mye om gamle Casper. Uheldigvis kollapset han totalt. Han må klare å beholde det gode spillet sitt gjennom hele kampen. Han kan ikke miste konsentrasjonen, slik han gjorde i går.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Mr.Meep skrev: fre apr 21, 2023 2:51 am Casper bør avslutte sesongen og heller bygge seg opp
Jepp, bare 6 måneder igjen av sesong - bare å gi opp.

Det er altså 2 uker siden han vant en turnering.

I fjor løsnet det på grusen først til Roma da han tok seg til semifinale. Før det var det litt skuffende på favorittunderlaget.

Men ja, det har vært skuffende sesong så langt, men det er ikke krise og topp 100 i tennisverden er utrolig jevnt og høyt nivå - man skal ikke mye ned i kvalitet før man begynner å gå på tap. Og i går møtte han en som på grusen kanskje er topp 20 i verden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»