Casper Ruud

Svar
startelver

Re: Casper Ruud

Legg inn av startelver »

Nå må Casper opp et hakk, får se om Ymer blir sliten etterhvert.

startelver

Legg inn av startelver »

Er jo skikkelig prestisje mellom Norge og Sverige dette. Burde ikke mangle motivasjon.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Zanick skrev: tor jul 29, 2021 6:47 pm Helt enormt mange upressa feil. Har ikke troa på at Ruud snur dette.
Medisinsk timeout ett sett ned og 4-3 opp på Ymers serve i andre. Ser ut som det er no muskulært i høyrearmen. Blitt veldig mye tennis på Ruud siste 3 ukene, kroppen kjenner dette greit.

Millimetre unna break til 5-3, istedenfor servess og ny feil fra Ruud
4-4.

Ruud med flere nye feil og Ymer bryter til 4-5. Da er nok dette over. Forferdelig spill av Ruud, kan nok settes på kontoen for utladning og slitasje.

startelver

Legg inn av startelver »

Nå blir det tap mot Ymer. Bare å glemme denne.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Bryter tilbake. Er ikke akkurat ufortjent med svensk seier i følge statsene, kommer vel greit over tap her. Men vi får se.

Så får vi se om Casper greier å ta noen steg på hard court det neste halvåret.
Sist redigert av storpeder den tor jul 29, 2021 7:16 pm, redigert 3 ganger totalt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

startelver skrev: tor jul 29, 2021 7:06 pm Nå blir det tap mot Ymer. Bare å glemme denne.
Sykt game og Ruud bryter tilbake. Solid spill til 15-40, grufult spill og Ymer får matchball, Ymer choker helt og får 2 dobbeltfeil på 3 poeng. 5-5! Svak tennis nå.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Ymer kjenner på nervene nå. Forståelig nok, en seier her vil være karrierens største skalp.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Bare å bli ferdig, Casper er helt ute av det.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Zanick skrev: tor jul 29, 2021 7:14 pm Ymer kjenner på nervene nå. Forståelig nok, en seier her vil være karrierens største skalp.
Bryter tilbake etter et nytt game med 3-4 enkle feil fra Ruud. Kom deg på sofaen og hvile kroppen nå, Casper.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

I motsetning til i går så er det i alle fall ikek Ymer som spiller Casper dårlig. Synd, men er jo helt utpoisk med tre turneringsseire på rad.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Hjelpe meg så flaks Ymer har med nettet.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Zanick skrev: tor jul 29, 2021 7:21 pm Hjelpe meg så flaks Ymer har med nettet.
Men Ruud fikser det allikevel med solid nivåhevning. Tie break!

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Kan bli mye rart i dette tiebreaket. En avskrudd og sliten Ruud mot en overnervøs Ymer.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Zanick skrev: tor jul 29, 2021 7:23 pm Kan bli mye rart i dette tiebreaket. En avskrudd og sliten Ruud mot en overnervøs Ymer.
Haha, ja er allerede en del rart. To feil på rappen fra Ruud, i tillegg til et forsøk på vinner på returen, 3-3. Ymer ser nesten ut til kun å ha fokus på å holde ballen i gang, Ruud ender med å slå feil til slutt flere ganger enn vinnerne.

TB-kongen tar det! Om han sliter seg videre her er det nesten imponerende mobilisering.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Tiebreak-kongen tar det, utrolig spent på hva som skjer i avgjørende sett nå ...!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

storpeder skrev: tor jul 29, 2021 7:30 pm Tiebreak-kongen tar det, utrolig spent på hva som skjer i avgjørende sett nå ...!
Tror ikke vi bommer om vi spår mange enkle feil. Forhåpentligvis klarer Ruud å heve seg 10%, da skal han ta kampen greit. Fortsetter han som i 2.settet ryker han, Ymer hadde fortjent å ta settet.

startelver

Legg inn av startelver »

Hehe, fantastisk! Så mange feil men TB-kongen gjør det igjen.

Ymer kan vel kanskje føle litt press snart han også. Rent mentalt skulle man tro Casper har en liten fordel nå.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

startelver skrev: tor jul 29, 2021 7:33 pm Hehe, fantastisk! Så mange feil men TB-kongen gjør det igjen.

Ymer kan vel kanskje føle litt press snart han også. Rent mentalt skulle man tro Casper har en liten fordel nå.
Nevnte taktikken til Ymer om å bare holde ballen i spill på forehanden til nordmannen og håpe på Ruud-feil. Funket nesten, men når han skulle vinne kampen ble det rett og slett for passivt, og det hjalp ikke med 2 dobbeltfeil etter matchballen sin. Ruud hevet også spillet sitt det lille som skulle til for å straffe passiviteten til Ymer på avgjørende poengene.

Faktisk imponert over Ruud tross at han er miiiilesvis unna sitt beste. Får håpe at ikke armen hans blir verre av dette.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Ymer ser mentalt ferdig ut. Med fare for å gå på en skikkelig jinxesmell, så tipper jeg 6-0 fordel Ruud i dette tredjesettet. Ymer har en tendens til å gå på en del stygge tap.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Deilig at Casper tar prestisjen på alvor her. Når vi har kommet oss såpass forbi Sverige i ranking, så skal det ikke tapes innbyrdes. Jeg kan forstå at Ymer-gutta så gjerne ønsker Caspers skalp. Elias var milevis unna i Båstad, men her var/er det jammen nære.

Langt under pari i dag, men de beste vinner på litt dårlige dager også. Kudos for å grinde ut denne kampen (noe jeg tror han gjør nå).

startelver

Legg inn av startelver »

Ja det ser sånn ut faktisk.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

DennisB skrev: tor jul 29, 2021 7:45 pm Deilig at Casper tar prestisjen på alvor her. Når vi har kommet oss såpass forbi Sverige i ranking, så skal det ikke tapes innbyrdes. Jeg kan forstå at Ymer-gutta så gjerne ønsker Caspers skalp. Elias var milevis unna i Båstad, men her var/er det jammen nære.

Langt under pari i dag, men de beste vinner på litt dårlige dager også. Kudos for å grinde ut denne kampen (noe jeg tror han gjør nå).
Jeg er spent på Ruud-Rinderknech odds. Sånn som de har spilt i denne turneringen, er det absolutt verdt å sette noen kroner på Rinderknech, men får se hvordan det blir.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Zanick skrev: tor jul 29, 2021 7:48 pm
Jeg er spent på Ruud-Rinderknech odds. Sånn som de har spilt i denne turneringen, er det absolutt verdt å sette noen kroner på Rinderknech, men får se hvordan det blir.
Helt enig, Rinderknech bør ikke være veldig stor underdog i den kampen. Nå tar jeg det litt ut av luften, men pleier egentlig Ruud å heve seg i turneringer når han starter svakt? Husker sjeldent at han har startet en turnering svakt for så å spille seg bedre og bedre. Starter han turneringen dårlig har jeg en følelse av at han alltid også sliter videre.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Zanick skrev: tor jul 29, 2021 7:48 pm
DennisB skrev: tor jul 29, 2021 7:45 pm Deilig at Casper tar prestisjen på alvor her. Når vi har kommet oss såpass forbi Sverige i ranking, så skal det ikke tapes innbyrdes. Jeg kan forstå at Ymer-gutta så gjerne ønsker Caspers skalp. Elias var milevis unna i Båstad, men her var/er det jammen nære.

Langt under pari i dag, men de beste vinner på litt dårlige dager også. Kudos for å grinde ut denne kampen (noe jeg tror han gjør nå).
Jeg er spent på Ruud-Rinderknech odds. Sånn som de har spilt i denne turneringen, er det absolutt verdt å sette noen kroner på Rinderknech, men får se hvordan det blir.
Casper har vært litt i overkant stor favoritt i det siste, synes jeg. Også i dag. Men har tross alt innfridd. I dag var første dag han var på 1.20-tallet på en stund.
Rinderknech vant til rundt 2.60 i dag, og får høyere odds i morgen. Venter og ser litt, men rundt 1.40 på Casper. Håper ikke de øvrige går lavere (noe jeg frykter), fordi det kan bli en tøff fight i morgen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

DennisB skrev: tor jul 29, 2021 7:56 pm
Casper har vært litt i overkant stor favoritt i det siste, synes jeg. Også i dag. Men har tross alt innfridd. I dag var første dag han var på 1.20-tallet på en stund.
Rinderknech vant til rundt 2.60 i dag, og får høyere odds i morgen. Venter og ser litt, men rundt 1.40 på Casper. Håper ikke de øvrige går lavere (noe jeg frykter), fordi det kan bli en tøff fight i morgen.
Alt over 3 på Rinderknech-seier bør vel være spillbart? Evt kjører jeg på med +4,5 eller noe om oddsen er grei.

Fikk ikke sett sistesettet, men ser at Ruud nå har vunnet 99 vs 98 poeng og er opp 5-0 i avgjørende... Marginer/Leveranse når det virkelig gjaldt til slutt.
Sist redigert av Lew_Ashby den tor jul 29, 2021 7:59 pm, redigert 1 gang totalt.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Lew_Ashby skrev: tor jul 29, 2021 7:58 pm
DennisB skrev: tor jul 29, 2021 7:56 pm
Casper har vært litt i overkant stor favoritt i det siste, synes jeg. Også i dag. Men har tross alt innfridd. I dag var første dag han var på 1.20-tallet på en stund.
Rinderknech vant til rundt 2.60 i dag, og får høyere odds i morgen. Venter og ser litt, men rundt 1.40 på Casper. Håper ikke de øvrige går lavere (noe jeg frykter), fordi det kan bli en tøff fight i morgen.
Alt over 3 på Rinderknech-seier bør vel være spillbart? Evt kjører jeg på med +4,5 eller noe om oddsen er grei.
Ja. Men jeg tror vi snakker om rundt 2.80-2.90.
Sist redigert av DennisB den tor jul 29, 2021 8:03 pm, redigert 1 gang totalt.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Personlig har jeg prøvd å holde igjen oddsen på Casper litt. Han prises svært lavt nå, og det er fortjent nok, men så kommer disse kampene som i dag. En bedre motstander, så kunne han fort ha røket i dag. Frykter en reaksjon på de to foregående turneringsseirene i morgen..

Men han drar det sikkert inn ;)

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Lew_Ashby skrev: tor jul 29, 2021 7:26 pm
Zanick skrev: tor jul 29, 2021 7:23 pm Kan bli mye rart i dette tiebreaket. En avskrudd og sliten Ruud mot en overnervøs Ymer.
Ymer ser nesten ut til kun å ha fokus på å holde ballen i gang, Ruud ender med å slå feil til slutt flere ganger enn vinnerne.


En tennisfyr på twitter som er inne på det samme som deg.

Nå kjenner jeg naturligvis ikke til opplegget til Ymer, men fra utsiden ser det ut som natt/dag sammenlignet med Ruud. Casper har i fraværet av Christian fortsatt to trenere på plass, mens Ymer er representert av sin 13 år gamle lillebror... Kan selvsagt ikke coache underveis, men forberedelser før og etter, det mentale osv.

Edit: Ser ut som han slettet tweeten, faktisk. Han stilte mildt sagt spørsmålstegn rundt taktikken til Ymer i de avgjørende gamesa.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Utrolig. Kampen kan vel oppsummeres med: Sett 1 = ingen rytme, Sett 2 = Litt rytme, Sett 3 = Rytme. Og motsatt for Ymer.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Så tok faktisk Ruud dette hjem. Så virkelig ikke slik ut da Ymer servet for matchen på 4-5 (matchball) og 5-6, og feilene fra Ruud HAGLET. Men en blanding av nivåhevning av Ruud og ekstremt passivitet fra Ymer gjorde at Ruud fikset et tredjesett i et under middels tie break, og tydeligvis kjørte over Ymer i tredje sett. Fikk ikke se siste, men går ut ifra at det ikke var kun Ymer som var ferdig? Håper Ruud hevet seg litt også.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»