Casper Ruud

Svar
Skraevadottir

Re: Casper Ruud

Legg inn av Skraevadottir »

Ruud ligger nå på 4. plass på live-rankingen ettersom han mister 45 poeng og passeres igjen av Medvedev. Kan også falle ytterligere en plass om Tsitsipas vinner Barcelona, men jeg tipper at grekeren går til finalen og choker mot Alcaraz, som han har gjort tidligere. Det er svært viktig å være topp fire inn mot Roland Garros.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Skraevadottir skrev: fre apr 21, 2023 10:39 am Ruud ligger nå på 4. plass på live-rankingen ettersom han mister 45 poeng og passeres igjen av Medvedev. Kan også falle ytterligere en plass om Tsitsipas vinner Barcelona, men jeg tipper at grekeren går til finalen og choker mot Alcaraz, som han har gjort tidligere. Det er svært viktig å være topp fire inn mot Roland Garros.
Hvorfor det, tenker du? Du tenker for å garantert unngå en eventuell kvartfinale mot Alcaraz eller Djokovic? Jeg føler at det er rimelig underordnet slik ting ser ut nå. Om han kommer seg til en kvartfinale, ville det i seg selv være en real opptur.

Nadal ligger for øvrig an til å bli seedet som nummer 14 eller 15 i French Open dersom han stiller. Da er det en uheldig topp 4-spiller som blir trukket mot han i fjerde runde. Så jeg ville ikke nødvendigvis følt det som en fordel om han har uflaks med trekningen!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: man apr 24, 2023 1:57 pm
Skraevadottir skrev: fre apr 21, 2023 10:39 am Ruud ligger nå på 4. plass på live-rankingen ettersom han mister 45 poeng og passeres igjen av Medvedev. Kan også falle ytterligere en plass om Tsitsipas vinner Barcelona, men jeg tipper at grekeren går til finalen og choker mot Alcaraz, som han har gjort tidligere. Det er svært viktig å være topp fire inn mot Roland Garros.
Hvorfor det, tenker du? Du tenker for å garantert unngå en eventuell kvartfinale mot Alcaraz eller Djokovic? Jeg føler at det er rimelig underordnet slik ting ser ut nå. Om han kommer seg til en kvartfinale, ville det i seg selv være en real opptur.

Nadal ligger for øvrig an til å bli seedet som nummer 14 eller 15 i French Open dersom han stiller. Da er det en uheldig topp 4-spiller som blir trukket mot han i fjerde runde. Så jeg ville ikke nødvendigvis følt det som en fordel om han har uflaks med trekningen!
Det er det første jeg tenker, men ikke på grunn av Roland Garros isolert. Poenget er at han forsvarer 1200 poeng og står i fare for et fryktelig rankingfall. Da kan det være stor forskjell på kvart og semi, ettersom det er så jevnt nedover på rankingen. Så må han selvsagt komme seg dit, men jeg ser ikke på det som helt usannsynlig med en god trekning. Nadal er et såpass stort spørsmålstegn at jeg ikke har tenkt så mye på at Ruud kan møte ham.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Syns kvartfinale er det naturlige målet i french open, det vil være skuffende å ryke før det. Så må selvsagt spillet opp flere hakk for at det kan gå, det er fort gjort å ryke i 2/3.runde - det er mange grusspillere der ute.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Skal være mulig å vinne flere kamper i Madrid i år enn i fjor i hvert fall. Møter Q i andre runde og Tallon i tredje. Og selv om Q-en kan bli Struff så er ikke Casper i dårlig form at det skal bli et problem.

Ser også han er påmeldt Geneve i år også. Nå har jo ikke det påvirkning på rankingen til FO, men likevel interessant at han også i år går for å spille absolutt alle grusturneringene etter Miami.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ruud møter den italienske unggutten Matteo Arnaldi i 2. runde. Arnaldi gikk en runde også i Barcelona, så en spiller i brukbar form og slett ingen kasteball på grus, men vår mann skal være stor favoritt her.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Casper sin kamp er i gang. Han har akkurat blitt brutt, og ligger under 3-1 i første sett.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Ligger under 3-1 til en fyr jeg aldri har hørt om før. Ok.

Mehell

Legg inn av Mehell »

TheBaseline skrev: fre apr 28, 2023 11:32 am Ligger under 3-1 til en fyr jeg aldri har hørt om før. Ok.
Arnaldi ser ut til å ha en slegge som forehand. Og han prøver å være agressiv så fort han får muligheten i ballvekslinger. Han ser egentlig ganske bra ut så langt.

Casper brøt tilbake, så 2-3 og servegame på ham nå.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Helt jevnt så langt. Arnaldi spiller helt på grensen, mens Casper fortsatt ikke er tilbake til god gammel form.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Gutten mangler selvtillit desverre, trist

Mehell

Legg inn av Mehell »

dalagubbe skrev: fre apr 28, 2023 11:59 am Gutten mangler selvtillit desverre, trist
Jepp. Nitrist. Han vil og vil, men får det ikke til.
Taper første sett 6-3, og man opplever til og med noe så sjeldent som at Casper får en verbal warning i siste game. Fikk ikke med meg hva som skjedde akkurat der, men kanskje noen banneord som ble ropt?

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Blir brutt i første game også, game over dette, han må nok ta en runde med seg selv etter dette, restarte, slutte å tenke konsekvens hele tiden

Mehell

Legg inn av Mehell »

dalagubbe skrev: fre apr 28, 2023 12:06 pm Blir brutt i første game også, game over dette, han må nok ta en runde med seg selv etter dette, restarte, slutte å tenke konsekvens hele tiden
Jeg tenker at det kan være fornuftig med litt hvile, noen timer hos en sportspsykolog, og så noe trening før han fortsetter sesongen.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Gud hjelpe oss alle hvor dårlig han spiller nå, null kontroll på noe som helst. 16 tapte poeng på rad, og på vei til å bli brutt for andre gang av to mulige i dette andre settet.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

På tide å ta en telefon til Bertrand Larssen.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Så han la ut bilde på Instagram i går der han annonserte et stolt samarbeid med SalMar. Kanskje på tide på fokusere på tennis og ikke alt annet reklamedrit.

Passe på så han ikke blir en mannlig Emma Raducanu.

Investor

Legg inn av Investor »

Irriterende god, denne Arnaldi!

Investor

Legg inn av Investor »

Dette blir nok tap

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Siste sjanse går nå, men dette snur han ikke, prøver å hjelpe han med en jinx her jeg nå

Investor

Legg inn av Investor »

Elendig match av Casper!

Centrist

Legg inn av Centrist »

Kall meg pessimist, men per nå bør man vel være fornøyd hvis Casper kommer til 3. runde i RG. Husk at det var meget spennende en stund i fjor mot Tsonga.
Sist redigert av Centrist den fre apr 28, 2023 1:03 pm, redigert 1 gang totalt.

spårt

Legg inn av spårt »

Nei, fy faen. Ikke i nærheten av noe som helst som minner om ok form.

Rankingmessig har ikke hans forferderlige 2023 blitt særlig hardt straffet hittil, men blir verre fremover når han forsvarer hele 1810 poeng ut grussesongen. Med nåværende nivå går det mot et kraftig fall på rankinglista i løpet av den neste måneden.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Forferdelig dårlig kamp av Casper. Sliter med å finne noe som helst positivt fra denne kampen, og han taper fortjent i strake sett mot en italiener som heller ikke briljerte veldig.

Nei, ta deg en god pause, Casper. Nyt livet litt, så kanskje andre halvdel av sesongen kan reddes.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Det første som må skje nå er at både han selv, teamet og fansen må skru ned forventningen til denne sesongen, Casper er inne i en vanskelig periode, dette snur ikke over natta, han må få noen gode opplevelser , dette er så ille at det ikke sikkert det snur før han har nådd såpass langt ned på rankingen at han må begynne å spille kvalik og første runder i turneringene igjen

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Ja vi må nok forvente at året i år blir ikkje like bra som dei to siste årene. Samstundes er Casper fortsatt på eit nivå som vi for nokon år sidan berre kunne drømme om. Det er viktig å hugse på at dei han speler imot er blant dei beste i tennis.

Dog enig med mange andre her at dette var svært skuffande

Centrist

Legg inn av Centrist »

dalagubbe skrev: fre apr 28, 2023 12:49 pm Det første som må skje nå er at både han selv, teamet og fansen må skru ned forventningen til denne sesongen, Casper er inne i en vanskelig periode, dette snur ikke over natta, han må få noen gode opplevelser , dette er så ille at det ikke sikkert det snur før han har nådd såpass langt ned på rankingen at han må begynne å spille kvalik og første runder i turneringene igjen
For å spille kvalikk må han stort sett være under 60 på rankingen, noen ganger lavere avhengig av hvem som er med og hvilken kateogri det er snakk om. Tross alt den forferdelige starten på sesongen er han faktisk 21. ranket ATP Live Race. Faller garantert litt når Madrid, og potensielt da Italia og RG er over, men å begynne å spille kvalikk igjen har jeg ingen tro på. Man må huske på at det er veldig store poengforskjeller bare innad topp 10.

"Problemet", som spårt påpekte, er at han forsvarer nesten 2000 poeng resten av grussesongen. Med denne formen er han nok utenfor topp 15 på slutten av grussesongen.

Men jeg synes ranking blir helt feil å fokusere på nå. Slik ståa er nå spiller det ingen rolle om han er ranket nummer 9, 15 eller 22. Dette pratet om "gode opplevelser" synes jeg også blir litt simpelt. Han hadde en god opplevelse i Portugal selv om han var heldig med trekningen, men etter det har han tapt mot Struff, Cerundolo og Arnaldi. Dette stikker nok dessverre dypere enn som så.
Sist redigert av Centrist den fre apr 28, 2023 1:15 pm, redigert 2 ganger totalt.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Nei, vanskelig dette, men en ting er sikkkert og det er at dette handler 70% om selvtillit, og for å spille på seg det, så må han vinne kamper, og det gjør han ikke for tiden

drazyc

Legg inn av drazyc »

Jeg har sagt det før, men for meg handler det om en del "basics" i tennisen hans for tiden. Selvtillit er selvsagt en selvforsterkende komponent, men det har til syvende og sist med tennisen å gjøre. Jeg så bare litt i dag, men for meg fremstår han tregere i alt han foretar seg enn tidligere. Forbereder seg dårligere til slagene og reagerer generelt ikke kjapt nok på det som skjer ute på banen. Beina flytter seg ikke fort nok og han blir hele tiden hengende etter i duellene.

Når det skal sies, synes jeg Arnaldi spilte oppsiktsvekkende bra til tider her. Og det er jo litt typisk. Motspillerne til Casper motiveres veldig av å møte en litt rusten Casper, slik at de selv kan innkassere en stor seier. Det er også et aspekt her.

Jeg blir bare mer og mer overbevist om at han kunne trengt et nytt blikk på spillet fra en ny trener. Det trenger ikke å være å bytte ut Christian, men å få inn en second opinion. For, med forbehold om at Casper har en skade vi ikke kjenner til, er det noe grunnleggende galt med tennisen hans for øyeblikket.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Vant Casper?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»