Casper Ruud

Svar
startelver

Re: Casper Ruud

Legg inn av startelver »

Han misser alltid første serven, er så latterlig irriterende.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Puh. Det gamet var potensielt matchavgjørende.

Broady er der med en gang Ruud blir hakket for passiv. Må være på tåhev her.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Phu... Ikke bra for pumpa det her.

Etter flere tiår med tennis, blir jeg fortsatt helt svett av å se på drama som dette.. Er verre enn å spille selv.

1-1, go Casper.

startelver

Legg inn av startelver »

Ikke overbevist over dette dessverre, Casper må heve seg flere hakk. Og bli venn med underlaget.

KBY

Legg inn av KBY »

Virker mer som en typisk finale for Ruud dette, slipper motstanderen inn hele tiden og tar ikke sjansene som presenterer deg hele tiden

startelver

Legg inn av startelver »

Hvor mange dobbelfeil har han nå ? Går vi mot rekord?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Er spørsmål til dere som følger tennis tettere enn meg:

Vil dere si at Ruud er topp 30 i verden på gress pt?

startelver

Legg inn av startelver »

Nå snakker vi! Sånn skal det serves!

Investor

Legg inn av Investor »

De er jo nesten dønn like, eneste som skiller er dusken på svettebåndet.

Investor

Legg inn av Investor »

Casper blir brutt tilbake, og taper settet. Dessverre.

startelver

Legg inn av startelver »

Så kommer feilene igjen, avgjør dette nå da!!!!!!!

Investor

Legg inn av Investor »

Altfor defensiv Casper!

Investor

Legg inn av Investor »

Der ja, sånn skal det gjøres!!

DennisB

Legg inn av DennisB »

Lew_Ashby skrev: tor jul 06, 2023 4:37 pm Er spørsmål til dere som følger tennis tettere enn meg:

Vil dere si at Ruud er topp 30 i verden på gress pt?
På sitt beste, kanskje. Men jeg vil kontre med at han kan tape for langt flere enn 30 spillere på gress. Dobler du tallet, så er vi i nærheten.

Det Casper er altfor veik med, er spesielt backhand-slicene under press. De mangler spesielt fart, men også lengde, slik vi ser med andre som kan spille gresstennis. Dessuten har Casper svært sjelden noe å kontre med langt ute på backhandsiden når han er presset. Andre spillere rekker å komme i posisjon til å slå toppspinn backhand på gress også under press. Det er spesielt dette Casper må trene mer på. Så må han få mer uttelling på serven sin. Han må også bli mer komfortabel med spesielt dype volleyer. Det skjer noe mentalt når Casper kommer på nett på gress, for han viser i double at han har en decent volley også.

Casper er god på hardcourt, men i motsetning til andre som også har grus og hardcourt som gode underlag, så evner ikke Casper omstillingen til gresset. Siden han er såpass god på hardcourt, så er det litt rart, men der er han mye mer komfortabel med å spille backhand toppspinn tilbake, også under press. I Wimbledon derimot, blir dette mat for gode gresspillere.
Sist redigert av DennisB den tor jul 06, 2023 4:57 pm, redigert 4 ganger totalt.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Må si det er litt forskjell på innholdet i de 2 siste innleggene dine @Investor. Svinger humøret litt?

Investor

Legg inn av Investor »

JADDAAAAA!!!

Ghost

Legg inn av Ghost »

Snakk om å gjøre det spennende! Egentlig Broady som gir det litt vekk på fordelen der.

Ruud altfor passiv på enkelte poeng. Har åpenbart null tro på backhanden sin i dag. Slicer når han har masse tid til å gå på. På flere poeng så god tid at han kunne gått rundt med forehand også...

Men sterkt mentalt å ta de to siste gamesene i de to siste settet. Tungt for Broady.

Investor

Legg inn av Investor »

Korgutt skrev: tor jul 06, 2023 4:55 pm Må si det er litt forskjell på innholdet i de 2 siste innleggene dine @Investor. Svinger humøret litt?
Ikke humøret mitt, men spillet til Casper! 😅

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Bør gå veien nå

Ghost

Legg inn av Ghost »

Ghost skrev: tor jul 06, 2023 4:57 pm Snakk om å gjøre det spennende! Egentlig Broady som gir det litt vekk på fordelen der.

Ruud altfor passiv på enkelte poeng. Har åpenbart null tro på backhanden sin i dag. Slicer når han har masse tid til å gå på. På flere poeng så god tid at han kunne gått rundt med forehand også...

Men sterkt mentalt å ta de to siste gamesene i de to siste settet. Tungt for Broady.
Kan også legge til at slicen er forferdelig. Går aaaltfor høyt og blir jo nesten en lay-opp.

startelver

Legg inn av startelver »

Er ingen tennisekspert men det er de defensive slagene han kommer i posisjon bakover som han må gjøre noe med. Broady ser mer offensiv ut rett og slett.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Investor skrev: tor jul 06, 2023 4:58 pm
Korgutt skrev: tor jul 06, 2023 4:55 pm Må si det er litt forskjell på innholdet i de 2 siste innleggene dine @Investor. Svinger humøret litt?
Ikke humøret mitt, men spillet til Casper! 😅
Flott med engasjement sier jeg. Og viktig for interessen til en idrett.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Seff DF. Blir vel brutt nå.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

dalagubbe skrev: tor jul 06, 2023 4:59 pm Bør gå veien nå
Nope🤣 Ble akkurat brutt.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Glem det jeg sa

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Blir 5 sett nå.

Investor

Legg inn av Investor »

Blir det 0-3 nå så skal jeg løpe rundt huset naken hvis CR tar settet, og matchen!!

Staten

Legg inn av Staten »

Investor skrev: tor jul 06, 2023 4:48 pm Casper blir brutt tilbake, og taper settet. Dessverre.
Jeg har ikke mulighet til å se kampen, men følger litt med her på FD når jeg har tid. Da synes jeg det er dumt at folk sier settet er tapt når det tydeligvis ikke er riktig.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Ghost skrev: tor jul 06, 2023 5:00 pm
Ghost skrev: tor jul 06, 2023 4:57 pm Snakk om å gjøre det spennende! Egentlig Broady som gir det litt vekk på fordelen der.

Ruud altfor passiv på enkelte poeng. Har åpenbart null tro på backhanden sin i dag. Slicer når han har masse tid til å gå på. På flere poeng så god tid at han kunne gått rundt med forehand også...

Men sterkt mentalt å ta de to siste gamesene i de to siste settet. Tungt for Broady.
Kan også legge til at slicen er forferdelig. Går aaaltfor høyt og blir jo nesten en lay-opp.
Den slicen på gress må være lav og relativt hard når motstanderen øyner muligheten til å gå på nett ja.
Ellers kan den godt ha litt høyde over nettet, men da må lengden være optimal, og motstanderen ikke være på vei fram. Det er her det svikter mest for Casper, i tillegg til en for svak serve for dagen, og for dårlig oppfølging av serven.
Sist redigert av DennisB den tor jul 06, 2023 5:06 pm, redigert 1 gang totalt.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Tror fortsatt Casper taper. Men han taper i 5 sett i stedet for 3 eller 4.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»