Casper Ruud

Svar
ms_8

Re: Casper Ruud

Legg inn av ms_8 »

startelver skrev: søn apr 09, 2023 1:13 pm Hadde smakt med en ny tittel nå, bookiene mener ihvertfall dette er lett match , favorittodds på 1.40 mot 2.70
1.40 tyder ikkje på lett match. Meir at Casper er favoritten med ca 70-30. I tennis bør man ned på 1.2 og lågere før man kan snakke om lett match

startelver

Legg inn av startelver »

ms_8 skrev: søn apr 09, 2023 3:09 pm
startelver skrev: søn apr 09, 2023 1:13 pm Hadde smakt med en ny tittel nå, bookiene mener ihvertfall dette er lett match , favorittodds på 1.40 mot 2.70
1.40 tyder ikkje på lett match. Meir at Casper er favoritten med ca 70-30. I tennis bør man ned på 1.2 og lågere før man kan snakke om lett match
Uansett er det ingen grunn til å være pessimist her, Casper har vært her noen ganger nå. Har stor tro på at dette går veien igjen.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Casper imponerer stort fra start av i finalen.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Kjempesett av Casper

startelver

Legg inn av startelver »

6-2 første sett, vi får se om vi han kan avgjøre dette tidlig.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Vant Casper?

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

LeSorcier skrev: søn apr 09, 2023 5:28 pm Vant Casper?
Ja!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Tiebreak-kongen!

Nydelig turnering av Casper, veldig god i dag i finalen også.

Er nok bare å begynne innskrivning på La Coupe des Mousquetaires.

startelver

Legg inn av startelver »

HVa skal til for å klatre på rankingen nå da, fra nummer 5 .

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

startelver skrev: søn apr 09, 2023 6:35 pm HVa skal til for å klatre på rankingen nå da, fra nummer 5 .
Han er allerede blitt nummer 4

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Strålende Casper! 10 titler i karrieren er stort

BioDex

Legg inn av BioDex »

UK1902 skrev: søn apr 09, 2023 6:39 pm Strålende Casper! 10 titler i karrieren er stort
Det er det så absolutt, selv om det "bare" er 250 titler. Basert på høydepunktene så dette veldig solid ut fra Ruud. Forehanden fungerte som bare det, og også backhanden var til tider imponerende. Blir spennende å se hva han får til i Monte Carlo neste uke. Hadde vært moro med en finale mot Djoko, men før det må han trolig slå både Rublev og regjerende mester Tsitsipas.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Herlig med tittel. Fikk ikke sett kampen. Noen som har et referat?

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Skraevadottir skrev: søn apr 09, 2023 11:50 pm Herlig med tittel. Fikk ikke sett kampen. Noen som har et referat?
Han var god

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

250-kongen tilbake!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

lok1 skrev: man apr 10, 2023 9:51 pm
Skraevadottir skrev: søn apr 09, 2023 11:50 pm Herlig med tittel. Fikk ikke sett kampen. Noen som har et referat?
Han var god
LOL, takk :p

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Oppdatert CV (fra Twitter):

-10x ATP 250 Titles (+2 ATP 250 finals)
- RG Finalist
- US Open Finalist
- YEC Finalist
- Miami 1000 Finalist
- Been World #2
- Ranked top 5 over 7 months (2022.09.12 - 2023.04.10)
- 2022 Sportsmanship Award

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Klart for kamp klokka 11 mot Van De Zandschulp, Casper er veldig klar favoritt - 1,25 i odds. Det er litt overraskende siden han har hatt store problemer med nederlenderen i deres tidligere møte. Tapt 3 av 4 oppgjør, i tillegg til på grusen i fjor i Munich og som vi husker i Miami i år.

Van De Zandschulp har ikke hatt noen stor sesong til nå, som kanskje forklarer oddsen. Men jeg forventer egentlig at dette blir ganske jevnt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Vinner første sett 7-5, sliter med serven - men likevel fortjent første sett. Nederlenderen slår mye feil, så om Casper bare holder ballen i gang så vinner han nok.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Tiebreak-kongen fikser det, 7-5, 7-6.

Svak kamp av nordmannen, men mentalt sterkt å snu 2.settet, så svakhet å gi fra seg break up i begge settene - men godt å ikke miste hode.

Struff i neste runde, tyskeren fullstendig avkledde De Minaur i deres møte i dag. Tror det skal bli en tøff kamp for Casper, må opp mange hakk.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Veldig fornøgd med at Casper vant denne kampen. Spesielt med tanke på at motstanden slett ikkje var ein drømmemotstander for Casper.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Ikke noen spesielt imponerende forestilling fra Casper, men viktig å vinne. Serven spesielt fungerte overhodet ikke. Gjorde også uvanlig mange enkle forehandfeil, særlig utover i kampen.

Zandschulp og Struff er ganske like spillere, så det bør ha vært en god treningskamp for tredje runde. Struff er også, som Zandschulp, en spiller Casper har slitt mot.

DennisB

Legg inn av DennisB »

"Han lå faktisk under 4–1 i såkalte game."

Med hilsen VG.

Ubegripelig at man ikke har kommet lenger i å sette seg inn i idretten, i 2023. Det etter at Ruud har vært ranket som verdenstoer. Man blir bare oppgitt.

Ruud vant altså 2-0 i såkalte sett.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

drazyc skrev: ons apr 12, 2023 1:46 pm Struff er også, som Zandschulp, en spiller Casper har slitt mot.
Vet ikke helt hvor mye man skal legge i det. Struff var i sin livs form i 2019-20, og var ranket rundt 30 de årene. Nå er han fire år eldre, ranket nummer 100 og har fortsatt mest serven å spille på. Men han er på en allright streak nå med å slått både Emil, Vinolas og de Minaur, så ingen walkover.

DennisB

Legg inn av DennisB »

LittleSteven skrev: ons apr 12, 2023 5:12 pm
DennisB skrev: ons apr 12, 2023 2:50 pm "Han lå faktisk under 4–1 i såkalte game."

Med hilsen VG.

Ubegripelig at man ikke har kommet lenger i å sette seg inn i idretten, i 2023. Det etter at Ruud har vært ranket som verdenstoer. Man blir bare oppgitt.

Ruud vant altså 2-0 i såkalte sett.
Hadde de også med faktaboksen med tennisuttrykk og hvor mye penger han kommer til å tjene denne uken? Er så nissementalitet dekningen av tennis og golf, alt fokus ligger på å forklare folk som ikke kan noe og fortelle hvor mye penger de tjener.
Hehe, ja, vi snører på oss beksemstøvlene og trekker nisselua godt nedover ørene fortsatt, ser det ut til.
Men noe trodde jeg liksom vi hadde lært, etter noen år i toppen av tennis-touren.

Jeg er forresten oppvokst med Finn Søhols kommentering på TV, og den gangen fikk vi reglene i god innpakning hver eneste gang. Det skal sies at han var artig når det gjaldt tellingen da, og hvorfor det ikke heter 45, men 40. Det var klokka som hadde en litt slakk fjær, så den falt ned fra 45 til 40..

Jeg må også si at jeg hadde en diskusjon med Christian Nilssen for en del år siden. Jeg tror det var Wimbledon han kommenterte på NRK. Jeg spurte han hvorfor han bl.a. på død og liv måtte forklare hva et tiebreak var, hver gang eneste gang. Svaret var at det gjorde de bevisst, for å opplyse nye seere om reglene.. Nye seere var viktig, og tennis var bare en nisjeidrett, mente han.

Joda, men i alle idretter kommer man inn i reglene ganske umiddelbart, og selv for nye seere, må det være fryktelig slitsomt å få dette tredd nedover ørene på nytt, og på nytt.. Jeg har aldri opplevd andre idretter med så mye regelforklaring som i tennis, opp igjennom årene. Såå komplisert er det ikke.

Så "såkalte" games og sett, henger igjen som et gufs fra fortiden.

DennisB

Legg inn av DennisB »

LittleSteven skrev: ons apr 12, 2023 5:48 pm
DennisB skrev: ons apr 12, 2023 5:35 pm
LittleSteven skrev: ons apr 12, 2023 5:12 pm

Hadde de også med faktaboksen med tennisuttrykk og hvor mye penger han kommer til å tjene denne uken? Er så nissementalitet dekningen av tennis og golf, alt fokus ligger på å forklare folk som ikke kan noe og fortelle hvor mye penger de tjener.
Hehe, ja, vi snører på oss beksemstøvlene og trekker nisselua godt nedover ørene fortsatt, ser det ut til.
Men noe trodde jeg liksom vi hadde lært, etter noen år i toppen av tennis-touren.

Jeg er forresten oppvokst med Finn Søhols kommentering på TV, og den gangen fikk vi reglene i god innpakning hver eneste gang. Det skal sies at han var artig når det gjaldt tellingen da, og hvorfor det ikke heter 45, men 40. Det var klokka som hadde en litt slakk fjær, så den falt ned fra 45 til 40..

Jeg må også si at jeg hadde en diskusjon med Christian Nilssen for en del år siden. Jeg tror det var Wimbledon han kommenterte på NRK. Jeg spurte han hvorfor han bl.a. på død og liv måtte forklare hva et tiebreak var, hver gang eneste gang. Svaret var at det gjorde de bevisst, for å opplyse nye seere om reglene.. Nye seere var viktig, og tennis var bare en nisjeidrett, mente han.

Joda, men i alle idretter kommer man inn i reglene ganske umiddelbart, og selv for nye seere, må det være fryktelig slitsomt å få dette tredd nedover ørene på nytt, og på nytt.. Jeg har aldri opplevd andre idretter med så mye regelforklaring som i tennis, opp igjennom årene. Såå komplisert er det ikke.

Så "såkalte" games og sett, henger igjen som et gufs fra fortiden.
Haha, jesus... men det bekrefter bare mitt inntrykk, om at de er opptatt av nye seere og "mannen i gata". Men synes faktisk Eurosport har mange gode.

Husker moren min, som ser en del cricket på Sky Sports mens hun er i Spania hver vinter, var så frustrert da NRK sendte VM-finalen i cricket for noen år siden. Det mente hun var verre enn tennis-kommenteringen.

Vet jeg har debattert dette før her inne, så skal ikke komme med en lang rant på nytt, men synes det er en gjenganger med dårlig og regelrett flau kommentering i Norge. Unntakene er nevnte tennis på Eurosport, fotball på TV2/Viasat, og vinteridrett.

Som et nylig eksempel liret noen i Eurosport av seg under Masters da Jon Rahm vant "her ser man ungene til Rahm med blondt krøllet hår... da kan bare spekulasjonene og konspirasjonene begynne". Jeg blir så flau over å være norsk noen ganger...
Ja, tenniskommenteringen kan ikke sammenlignes i dag, og spesielt hos Eurosport, etter at de begynte med sidekommentatorer med stor kompetanse, og ikke minst kommentatorer som faktisk har satt sine bein i en racket. Christer Francke, Jan Frode Andersen og co, har gjort mye for å bedre produktet.

Når det gjelder cricket, sliter jeg selv, innrømmer det gjerne. Der er reglene rett og slett greske for meg :lol:

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Casper spiller klokka 11 i morgen også, stor oddsfavoritt - får litt over 1,30 på den herlige gentlemannen fra Snarøya

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Sportsidiot skrev: lør apr 08, 2023 8:05 pm Denne sesongen kommer til å bli en nedtur sammenlignet med forrige sesong.
Det er det altfor tidlig å fastslå! Blir interessant mot Struff i morgen.. Kan Casper finne litt mer ut av Monte Carlo? Han har vel aldri fått til så mye der. Således har han allerede nå unngått tap av ranking poeng..

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Svak start, ned et break - 3-0 til den høyreiste tyskeren.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Rundspilling pågår. 4-1 til Jan-Lennard

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»