Casper Ruud

Svar
Lew_Ashby

Re: Casper Ruud

Legg inn av Lew_Ashby »

Zanick skrev: tor jul 29, 2021 8:03 pm
En tennisfyr på twitter som er inne på det samme som deg.

Nå kjenner jeg naturligvis ikke til opplegget til Ymer, men fra utsiden ser det ut som natt/dag sammenlignet med Ruud. Casper har i fraværet av Christian fortsatt to trenere på plass, mens Ymer er representert av sin 13 år gamle lillebror... Kan selvsagt ikke coache underveis, men forberedelser før og etter, det mentale osv.

Edit: Ser ut som han slettet tweeten, faktisk. Han stilte mildt sagt spørsmålstegn rundt taktikken til Ymer i de avgjørende gamesa.
Ja tipper de fleste som så kampen nok mente at Ymer ble for passiv i det andre settet. Det spesielle var jo at det nesten gikk veien, helt fram til han måtte vinne kampen selv mot slutten av settet. Sier litt om hvor ufattelig mye feil Ruud gjorde. Men Ymer skal ha for at han løp opp en del vanskelige baller også. Han hadde også tur med nettet på noen viktige baller.

startelver

Legg inn av startelver »

@2.90 høres fristende ut.
Da legger jeg inn et bet nå på franskmannen så får vi heller tape med glede hvis Casper vinner.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Semier i morgen, da er det finale lørdag, antar jeg? Hva er det egentlig som avgjør om det spilles finale lørdag eller søndag? Plan satt opp på forhånd, eller at man av og til må bruke en ekstra dag?

Blir ev. samme som forrige uke på Casper, siden han ikke spilte 2. runde før torsdag.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ruud nå liveranket nr 13. Det er vel rekord?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Ser VG slår til med tittelen at Ruud gruset svenske, jeg vet ikke om jeg ville brukt akkurat de ordene i en kamp der svensken hadde matchball.

startelver

Legg inn av startelver »

GoingKronos skrev: tor jul 29, 2021 8:27 pm Ser VG slår til med tittelen at Ruud gruset svenske, jeg vet ikke om jeg ville brukt akkurat de ordene i en kamp der svensken hadde matchball.
Haha , hva gjør man ikke for clicks. Og svenskehatet.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Grusing i avgjørende sett i det minste.

Brukeravatar
lavskrika
Innlegg: 39

Legg inn av lavskrika »

Fantastisk seier. Nesten ingenting stemte i de to første settene og han kjempet videre mest på ren vilje. Det andre settet ble virkelig spennende på slutten og det var sykt at han overlevde det, men kan vel takke Ymer for det som ikke taklet presset. Sterkt å hale i land seieren både her og mot Vilella Martinez. Drømmen om tre titler på rad lever fortsatt...

Dejan_Stankovic89

Legg inn av Dejan_Stankovic89 »

Lew_Ashby skrev: tor jul 29, 2021 8:23 pm Ruud nå liveranket nr 13. Det er vel rekord?
Hvor høyt kommer han hvis han vinner turneringa?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Dejan_Stankovic89 skrev: tor jul 29, 2021 9:31 pm
Lew_Ashby skrev: tor jul 29, 2021 8:23 pm Ruud nå liveranket nr 13. Det er vel rekord?
Hvor høyt kommer han hvis han vinner turneringa?
Hmm. Slik jeg leser liverankingen kan han ta seg forbi Hurkacz på 12.plass om han vinner i Kitzbuhel? Et stykke opp til Shapovalov og topp 10 dessverre.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Haha. Helt konge, trodde ikke Ruud hadde det der i seg.

Ser tilfeldigvis at du også tenker at det kan være ok verdi å spille på motstander i morgen. Det skal jeg også sette noen slanter på.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Lew_Ashby skrev: tor jul 29, 2021 10:04 pm
Haha. Helt konge, trodde ikke Ruud hadde det der i seg.

Ser tilfeldigvis at du også tenker at det kan være ok verdi å spille på motstander i morgen. Det skal jeg også sette noen slanter på.
Ja, oddsen har dessverre droppet endel allerede. Men kan hende den kanskje tar seg inn, men jeg er ikke veldig optimistisk for Casper sine sjanser i morgen - han virker litt kjørt nå, og det er jo ikke det minste rart.

DennisB

Legg inn av DennisB »

1XBet alltid tidlig ute, var først med 1.37 på Casper, 3.08 på Rinder. Betfair med 1.29 - 3.05 faktisk.
Den steg raskt når de andre kom på banen, og nå er det knapt verdi på Rinder. Tror den vil stabilisere seg rundt 1.60 på Casper, men kan nå fås til opp mot 1.70.

Det ventes en tøff batalje, og oddsen står bedre i stil med hva som har vært prestert her i denne turneringen. Tror balansen er funnet nå.
Hvis Casper er fit, tror jeg han vinner også denne. Men det har blitt mange utladninger i det siste, det røyner på.
Sist redigert av DennisB den tor jul 29, 2021 10:35 pm, redigert 1 gang totalt.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Positivt overraska at han er i semifinale her. 2 tittel på rad, så gutten vil vanlegvis være både sliten fysisk og ikkje minst mentalt. Forventer ein tøff kamp i morgen og blir positivt overrasket om han vinner. Det som kan berge han er at møter folk som er eit par hakk svakere. Likevel han må levere i morgen om han skal vinne. På dette nivået er det få enkle kamper

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Skuffende motangrep av Kyrgios. Burde kunne bedre.


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

https://twitter.com/NickKyrgios/status/ ... 00133?s=19 men Kyrgios klarer nesten å gi litt skryt til slutt!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Casper er naturligvis favoritt i semifinalen mot Rinderknech, men jeg blir ikke sjokkert om det blir tap. Rinderknech kan slå alt og alle om han spiller slik han har gjort den siste tida. Men det er vel ikke utenkelig at han dropper litt i nivå nå; det er hans første semi på ATP-nivå og han har en spillestil hvor det går en del på marginer.

startelver

Legg inn av startelver »

Casper må bare være fit og skjerpet så kan han booke en ny finale.

DennisB

Legg inn av DennisB »

startelver skrev: fre jul 30, 2021 12:57 pm Casper må bare være fit og skjerpet så kan han booke en ny finale.
Jeg tror faktisk hans lille Twitter-melding og ditto svar fra Kyrgios, hjelper på å holde fokuset og dampen oppe. Han tirres nok litt av Nicks antydning om at det er mange gratispoeng å få i disse grusturneringene. Tror ikke Kyrgios hadde holdt mer enn et par runder i disse turneringene selv.

Håper vi får se en fokusert Casper, at ikke utladningen i det siste har blitt for voldsom. Da vinner han, og kanskje også i to sett.

Btw, du skulle ha spilt Rinder da han var over 3 i odds ;)

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

At Ruud må bry seg om Krygios blir fpr dumt. Krygios må skjerpe seg selv han er jo utafor topp 50 nå?

DennisB

Legg inn av DennisB »

Laffano16 skrev: fre jul 30, 2021 1:31 pm At Ruud må bry seg om Krygios blir fpr dumt. Krygios må skjerpe seg selv han er jo utafor topp 50 nå?
At Casper bryr seg viser jo meldingen hans. Kyrgios har en tendens til å komme under huden på mange. Det er selvsagt uskyldig, men jeg tror det hjelper på å holde fokuset oppe uansett.
Casper er overall en bedre spiller enn Kyrgios, det vet begge to. Det er ikke det det står på.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

DennisB skrev: fre jul 30, 2021 1:30 pm
Jeg tror faktisk hans lille Twitter-melding og ditto svar fra Kyrgios, hjelper på å holde fokuset og dampen oppe. Han tirres nok litt av Nicks antydning om at det er mange gratispoeng å få i disse grusturneringene. Tror ikke Kyrgios hadde holdt mer enn et par runder i disse turneringene selv.

Håper vi får se en fokusert Casper, at ikke utladningen i det siste har blitt for voldsom. Da vinner han, og kanskje også i to sett.

Btw, du skulle ha spilt Rinder da han var over 3 i odds ;)
Synes det er gøy at det meldes litt, Ruud kan ikke bare være en stille snill gutt hele tiden. Må bygge litt image.

Kuttet alt av spillkontoer utenom Norsk Tipping for litt siden. Får ikke akkurat markedsledende odds, men helt ok om man ikke spiller superseriøst. Får Rinderknech til 2,3 der og det er jo som alltid begrenset med HC-spill. Får Rinderknech +1,5 sett til 1,50. Tja... Kanskje jeg spiller den, tviler på at Ruud tar dette i strake sett.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Lew_Ashby skrev: fre jul 30, 2021 1:38 pm
DennisB skrev: fre jul 30, 2021 1:30 pm
Jeg tror faktisk hans lille Twitter-melding og ditto svar fra Kyrgios, hjelper på å holde fokuset og dampen oppe. Han tirres nok litt av Nicks antydning om at det er mange gratispoeng å få i disse grusturneringene. Tror ikke Kyrgios hadde holdt mer enn et par runder i disse turneringene selv.

Håper vi får se en fokusert Casper, at ikke utladningen i det siste har blitt for voldsom. Da vinner han, og kanskje også i to sett.

Btw, du skulle ha spilt Rinder da han var over 3 i odds ;)
Synes det er gøy at det meldes litt, Ruud kan ikke bare være en stille snill gutt hele tiden. Må bygge litt image.

Kuttet alt av spillkontoer utenom Norsk Tipping for litt siden. Får ikke akkurat markedsledende odds, men helt ok om man ikke spiller superseriøst. Får Rinderknech til 2,3 der og det er jo som alltid begrenset med HC-spill. Får Rinderknech +1,5 sett til 1,50. Tja... Kanskje jeg spiller den, tviler på at Ruud tar dette i strake sett.
Enig. Synes det er fint å se. Og det blir lagt merke til hva han skriver nå, når hans ranking er som den er. Bare han holder en humoristisk tone, som her, så er det gøy å se.

For meg er dette en "stay away"-kamp, hva odds angår. Fryktelig vanskelig å se utfallet her, og verdien, annet enn at Casper "normalt" skal vinne. Hadde dette vært i Gstaad, hadde jeg spilt Ruud alle dager i uka.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Må innrømme at jeg ikke gråt når jeg så Kyrgios ble knust av Norrie akkurat.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ruud kjapt opp i 4-1 før kampen ble stanset pga regn. Fikk ikke sett spillet, så usikkert på om det skyldes sterk start fra Ruud eller om margin-spiller Rinderknech har vært ut istedenfor inn i starten.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Bra start iallfall

Will.i.Nickersen

Legg inn av Will.i.Nickersen »

Tok første sett 6-3, så bare ssi te poengene.
2 sett er 3-3 og veldig jevnt, god serving fra begge og ingen break sjanser.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Nå er det igjen. TB-kongen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Tredje strake finale!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»