Casper Ruud

Svar
startelver

Re: Casper Ruud

Legg inn av startelver »

Topp 5 faktisk? Grattis på forhånd.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Caspers planer fremover:
Queens
Wimbledon
Båstad
Gstaad
Kitzbühel
Rogers Cup
Cincinnati Masters
US Open

Number4

Legg inn av Number4 »

lok1 skrev: fre jun 10, 2022 9:44 pm Caspers planer fremover:
Queens
Wimbledon
Båstad
Gstaad
Kitzbühel
Rogers Cup
Cincinnati Masters
US Open
Queens er gøy, litt mer løssluppent og champagnen flyter.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Kanskje noe overraskende at Gstaad prioriteres over Hamburg 500, men har jo et rykte som kongen av 250 å ta vare på :). Går for å forsvare fjorårets trippel.

Har Casper i det hele tatt nådd en semifinale i ATP 500-sammenheng siden gjennombruddet i Rio for 5-6 år siden? Nesten bemerkelsverdig, men har jo meldt skadeforfall til noen turnerninger som Rio i år.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Zanick skrev: fre jun 10, 2022 10:02 pm Kanskje noe overraskende at Gstaad prioriteres over Hamburg 500, men har jo et rykte som kongen av 250 å ta vare på :). Går for å forsvare fjorårets trippel.
Synes også det, da Hamburg fremdeles er en stor turnering, selv om det ikke er en Masters lenger, og ganske så mye større enn de andre på den tiden.

Men det er jo flere fordeler med å stille i Gstaad i stedet. En opplagt sak er jo at sannsynlighet for turneringsseier i Gstaad er svært stor, da mange gode grusspillere sikkert vil prioritere Hamburg (uten at jeg har sjekket dette nå), slik som i fjor da den gikk samtidig som Båstad, hvor det ikke var all verden til startfelt i Sverige.

En annen klar fordel er at Casper ikke ville fått noen "Bye" i første runde i Hamburg (32 deltakere, mot 28 i de tre ATP250-turneringene), og dermed en kamp ekstra ved en ev. finale, og kortere hvile etter Båstad. Noe som kan ha en viss betydning om målet er tre turneringsseiere på rappen, som absolutt er realistisk.

Number4

Legg inn av Number4 »

At Casper velger Gstaad med sin glorie og flotte alpehoteller fremfor Reeperbhan forstår jeg godt.

Elysian

Legg inn av Elysian »

Hva er grunnen til at tennis forsvarer Russland og Hviterussland så veldig? Og ingen poeng i Wimbledon? er det ikke bare svartbanne de så lenge dette påstår uten konskekvenser for de andre deltakerne? Dette blir faen meg for dumt. Alle andre sporter gjør dette. Er det noe hemmelig sammensvergelse i tennissporten? PS: Har ikke noe imot Russiske tennispillere og synses Medvedev spiller strøkent innimellom. Er ikke de som er skyld i krigen. Men boikott bør være boikott!!!!

Juventus

Legg inn av Juventus »

Elysian skrev: fre jun 10, 2022 10:47 pm Hva er grunnen til at tennis forsvarer Russland og Hviterussland så veldig? Og ingen poeng i Wimbledon? er det ikke bare svartbanne de så lenge dette påstår uten konskekvenser for de andre deltakerne? Dette blir faen meg for dumt. Alle andre sporter gjør dette. Er det noe hemmelig sammensvergelse i tennissporten? PS: Har ikke noe imot Russiske tennispillere og synses Medvedev spiller strøkent innimellom. Er ikke de som er skyld i krigen. Men boikott bør være boikott!!!!
Spesielt Rublev har vel uttalt seg veldig mot krigen. Uansett er det vel stort sett i idretter der de representerer landet de blir utestengt. Russiske fotballspillere, syklister, ishockeyspillere osv spiller fortsatt. Det samme i tennis så spiller de ikke for et landslag utenom Davids cup som de bør bli utestengt fra.

I langrenn, friidrett osv så er det jo gjennom landet de deltar.

Elysian

Legg inn av Elysian »

Juventus skrev: fre jun 10, 2022 10:58 pm
Elysian skrev: fre jun 10, 2022 10:47 pm Hva er grunnen til at tennis forsvarer Russland og Hviterussland så veldig? Og ingen poeng i Wimbledon? er det ikke bare svartbanne de så lenge dette påstår uten konskekvenser for de andre deltakerne? Dette blir faen meg for dumt. Alle andre sporter gjør dette. Er det noe hemmelig sammensvergelse i tennissporten? PS: Har ikke noe imot Russiske tennispillere og synses Medvedev spiller strøkent innimellom. Er ikke de som er skyld i krigen. Men boikott bør være boikott!!!!
Spesielt Rublev har vel uttalt seg veldig mot krigen. Uansett er det vel stort sett i idretter der de representerer landet de blir utestengt. Russiske fotballspillere, syklister, ishockeyspillere osv spiller fortsatt. Det samme i tennis så spiller de ikke for et landslag utenom Davids cup som de bør bli utestengt fra.

I langrenn, friidrett osv så er det jo gjennom landet de deltar.

Takk for bra svar. Syns personlig at det er mye galt med Rublev. Han er nok IKKE som personen han fremstår som.... Uten å ville påpeke dette videre.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Elysian skrev: fre jun 10, 2022 10:47 pm Hva er grunnen til at tennis forsvarer Russland og Hviterussland så veldig? Og ingen poeng i Wimbledon? er det ikke bare svartbanne de så lenge dette påstår uten konskekvenser for de andre deltakerne? Dette blir faen meg for dumt. Alle andre sporter gjør dette. Er det noe hemmelig sammensvergelse i tennissporten? PS: Har ikke noe imot Russiske tennispillere og synses Medvedev spiller strøkent innimellom. Er ikke de som er skyld i krigen. Men boikott bør være boikott!!!!
Som henvist til i 2022 ATP Tour-tråden, her er begrunnelsen fra ATP:

https://www.atptour.com/en/news/atp-sta ... ledon-2022

Tennis er vel en særdeles individuell idrett sammenlignet med det meste, samt hvor utøverens pass også er temmelig betydningsløst. Nå er det da vel også slik at turneringene i England er de eneste hvor spillerne fra de aktuelle landene ikke får delta. ATP hadde nok ikke lagt ned rankingen om Medvedev & co hadde vært bannlyst fra alle turneringer verden over.

storpeder

Legg inn av storpeder »

UK1902 skrev: fre jun 10, 2022 5:26 pm Kommer for øvrig også til å gå forbi Djokovic etter Wimbledon, siden Wimbledon-poenga blir trukket uten mulighet til å forsvare dem
Ser sånn ut, ja. Alcaraz som ligger rett bak spiller ikke før Wimbledon, trakk seg fra Halle, så da kan ikke han gå forbi.

Burde jo da vært et topp 4-oppslag i denne artikkelen, men "bare" fokus på topp 5:

https://www.nettavisen.no/sport/ruud-me ... 3424282671

UK1902

Legg inn av UK1902 »

storpeder skrev: fre jun 10, 2022 11:10 pm Ser sånn ut, ja. Alcaraz som ligger rett bak spiller ikke før Wimbledon, trakk seg fra Halle, så da kan ikke han gå forbi.

Burde jo da vært et topp 4-oppslag i denne artikkelen, men "bare" fokus på topp 5:

https://www.nettavisen.no/sport/ruud-me ... 3424282671
Tsitsipas spiller Halle, så han kan gå forbi Casper i forkant av Wimbledon. Derfor ingen garanti at Casper blir topp 4

storpeder

Legg inn av storpeder »

UK1902 skrev: lør jun 11, 2022 5:41 am Tsitsipas spiller Halle, så han kan gå forbi Casper i forkant av Wimbledon. Derfor ingen garanti at Casper blir topp 4
Ser det nå, ja, minst en semi for Tsitsipas og han passerer igjen (med mindre Casper gjør det like bra i Queens, vel). Men ryker Tsitsipas før semien i Halle så er det vel klart for nye overskrifter.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Trekning Queens:
1. runde: Ryan Peniston¨
2. runde: Cerúndolo/Martínez
Kvart: Schwartzman
Semi: Fritz
Finale: Berrettini

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

lok1 skrev: lør jun 11, 2022 2:35 pm Trekning Queens:
1. runde: Ryan Peniston¨
2. runde: Cerúndolo/Martínez
Kvart: Schwartzman
Semi: Fritz
Finale: Berrettini
På gress er vel finale ikke mulig, men oppdaget at han har vunnet to kamper på gress i singel (Mallorca, og da tenker jeg jo på grus). Faren vant vel aldri på gress. Like glad i gress som Marcelo Rios var?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

sexxes skrev: lør jun 11, 2022 9:16 pm
lok1 skrev: lør jun 11, 2022 2:35 pm Trekning Queens:
1. runde: Ryan Peniston¨
2. runde: Cerúndolo/Martínez
Kvart: Schwartzman
Semi: Fritz
Finale: Berrettini
På gress er vel finale ikke mulig, men oppdaget at han har vunnet to kamper på gress i singel (Mallorca, og da tenker jeg jo på grus). Faren vant vel aldri på gress. Like glad i gress som Marcelo Rios var?
Ja, han spilte jo et helt jevnt første sett mot Medvedev da, før det ble klasseforskjell i 2.sett. Så Ruud er nok ikke så dårlig som sitt rykte, han har jo en god serve. Men så var det dette nettspillet...og kanskje litt også serveretur.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

lok1 skrev: lør jun 11, 2022 2:35 pm Trekning Queens:
1. runde: Ryan Peniston¨
2. runde: Cerúndolo/Martínez
Kvart: Schwartzman
Semi: Fritz
Finale: Berrettini
Bedre trekning kunne han nesten ikke fått, spør du meg.

Mehell

Legg inn av Mehell »

Skraevadottir skrev: søn jun 12, 2022 9:34 am
lok1 skrev: lør jun 11, 2022 2:35 pm Trekning Queens:
1. runde: Ryan Peniston¨
2. runde: Cerúndolo/Martínez
Kvart: Schwartzman
Semi: Fritz
Finale: Berrettini
Bedre trekning kunne han nesten ikke fått, spør du meg.
En trend vi kan like, i så fall. La oss inderlig håpe at de gode trekningene fortsetter for Casper.
Tror ikke jeg engang har hørt om Peniston, så blir spennende å se hvordan han er som spiller. Venstrehendt i hvert fall, og ser ut til at han har best resultater på grus.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Skraevadottir skrev: søn jun 12, 2022 9:34 am Bedre trekning kunne han nesten ikke fått, spør du meg.
Fint å være toppseedet. Lov å håpe på semifinale med den trekninga der. Fritz/Cilic tipper jeg blir litt for sterke for Casper på gress, men man vet aldri. Mye av forbedringene han har gjort på hardcourt de siste 8-10 månedene burde hjelpe på gress også

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Noen som vet når Casper spiller mot Penisen, i dag eller er det i morgen..

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Oi, navnet ble feil…ops

Mehell

Legg inn av Mehell »

dalagubbe skrev: man jun 13, 2022 5:21 pm Noen som vet når Casper spiller mot Penisen, i dag eller er det i morgen..
I morgen. Tidspunkt er ikke bestemt, men blir utpå ettermiddagen/kvelden en gang ser det ut til.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

dalagubbe skrev: man jun 13, 2022 5:21 pm Noen som vet når Casper spiller mot Penisen, i dag eller er det i morgen..
Penisen ..

I morgen, tidspunkt ikke klart enda.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Takker

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Kampen mot Penisen - en dramaserie om en 70 år gammel manns kamp mot alderdommen.

Mehell

Legg inn av Mehell »

GoingKronos skrev: man jun 13, 2022 5:41 pm Kampen mot Penisen - en dramaserie om en 70 år gammel manns kamp mot alderdommen.
Finsk fjernsynsteater?

Mehell

Legg inn av Mehell »

Caspers kamp er i utgangspunktet satt opp til 14.30, men kan jo da fort bli litt utsatt avhengig av hva som skjer i kampen som spilles før hans på samme bane.

Casper Ruud's unbeaten record in opening-round matches as the top seed is under a little bit of threat this week as he has to deal with a tricky opponent on a tricky surface. All his previous three campaigns as the top seed came on his preferred clay, and he lifted the title on all three occasions in Bastad and Kitzbuhel in 2021 and Buenos Aires earlier this year.
The world #5 has won only two out of six matches on grass so far in his career, and both of those wins came in one week in Mallorca last year, where he defeated Gilles Simon and Tennys Sandgren to reach the quarterfinal.
The Norwegian #1 underperformed for the majority of the European clay swing over the last few months, but he finished that part of the season in the best possible way by lifting the title in Geneva and finishing as the runner-up to Rafael Nadal at the French Open — his career-best result in slams.
Ryan Peniston is coming into this week after posting consecutive quarterfinal results on grass in Challenger events in Surbiton and Nottingham, where he defeated the likes of Adrian Mannarino and Jack Draper.
On Tuesday, the 26-year-old will make his main-draw debut in tour-level events. This is by far the biggest match of his career as he has never even faced a top-50 player before.
Head-to-head: 0-0. Playing on grass does give Ryan Peniston a decent chance in this matchup, and he can cause all sorts of problems to the top-seed Casper Ruud with a strong serving performance.

At Peniston slo Draper på gress for kort tid siden er bekymringsfullt. Jeg så Draper vs Fritz i går, og da spilte Draper veldig god tennis i en kamp hvor han overraskende vant 2-0 i sett. Han var faktisk ganske overlegen og, både i resultat og spill.

startelver

Legg inn av startelver »

Trodde det mente noe annet, men da er vi i feil forum.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Blir spennende å se Casper på gress, oddsmarkedet er tvilende til han og spilt oddsen opp på seier fra 1,24 til 1,35. Jeg hadde definitivt ikke spilt Casper til en slik odds selv mot en spiller som er lavt rangert - og uten å ha sett han spille virker det som han passer på gress og er i god form. Så nordmannen må være påskrudd fra start.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Blir spennende å følge Casper på gress. Hvis han var heldig med trekninga er jo det supert. Er det noen som har en fin fin stream til kampen?

Forresten, jeg har startet en tråd om norske idrettsprestasjoner. Driver å mekker en film og jeg tenkte det kunne være kult å høre hva folk tenker.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»