Hoppsesongen 2021/2022

Svar
lund

Re: Hoppsesongen 2021/2022

Legg inn av lund »

Andy skrev: fre aug 27, 2021 2:41 pm
missChance skrev: fre aug 27, 2021 2:34 pm
tartaglia2 skrev: fre aug 27, 2021 12:53 pm For å ta facebook-saken så har ikke jeg fått med meg om det handler om en forglemmelse eller om det var snakk om en bevisst handling og ignorering av gjentatte ordre om å involvere Graff og kommunikasjonsavdelingen (for å ta ytterpunktene). Om det var en forglemmelse er det snakk om en fillesak, men om det ligner mer på det siste er det langt mer alvorlig i mine øyne.
Det var i hvert fall noe som falt helt naturlig for familien at CBB gjorde. Men hva vet vel de.
Det er nettopp det som er så absurd! Moren til Daniel Andre Tande ville at Bråthen skulle komme med en oppdatering så snart han hadde våknet fra koma. Hva om Tande hadde gitt en oppdatering på sin private Facebook-profil. Hadde han fått kjeft av forbundet da?
Han hadde nok fått beskjed om at det hadde vært bedre om han ikke hadde våknet fra komaet sikkert.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Bretten Berg fremstår mer og mer som uskikket til vervet sitt.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

tartaglia2 skrev: fre aug 27, 2021 2:02 pm
oddvar_kjempebra skrev: fre aug 27, 2021 1:31 pm Det er derimot lett å gjøre seg opp en mening om det vi vet. Welhavens kommentar var en reaksjon på at ledelsen i skiforbundet hadde informert skistyret om saken som så sa at de støttet avgjørelsen. Uten at Bråten fikk komme med sin versjon.

Mulig du synes det er den riktige måten å gjøre det på, men jeg synes det er veldig feigt og at det gir inntrykket av at de nå driver politikk og ikke personalbehandling. De prøver å redde sitt eget skinn.
Syns absolutt Bråthen burde få komme med sin versjon og syns det ikke på noen måte var bra at de sendte ut den pressemeldingen de gjorde om det kun var basert på redegjørelsene fra administrasjonen i NSF. De burde ventet med å uttale seg til de hadde hørt hva alle involverte hadde å si.

På samme måte syns jeg heller ikke at ledelsen skal uttale seg til media i slike saker, men holde personalsaker internt. Ikke svare åpent om alle detaljer til media slik det ble bedt om i innlegget jeg først svarte på. Men du syns kanskje ledelsen skal kjøre saken via media?
Nei, det synes jeg ikke. Og ikke har jeg sagt noe som kan tolkes i den retning, så det var et merkelig spørsmål.
Det jeg derimot påpeker er at de sier at de ikke skal kjøre saken i media, men så er det likevel det de gjør.
Og når måten de gjør det på til tider er latterlig så fortjener de all den kritikk de kan få.

At Graff blir sur fordi han ikke fikk æren av å fortelle den gode nyheten om Tande er jo ganske betegnende. Det gir jo en klar indikasjon om at dette dreier seg om prestisje og posisjon og ikke hva som er best for Tande og norsk skisport.

Ikke under noen omstendighet kan den meldingen fra Bråten være noe å kritisere.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Bretten Berg, eller fru hide and seek, driver jo bare gjemselspolitikk. Ikke snakker hun, bruker andre til det, flott å være leder å kunne hjemme seg hver gang det blåser eller er ubehagelig..
Men snakke med styret, og passe på at motparten ikke kommer til ordet, det kan hun, og når styret konkluderer etter pampens beste, da er det Graff som virkelig har falt i aktelse som står frem.
Litt intigritet Graff, og du hadde sagt opp på dagen.
Null respekt, du hadde en gang, håper de klør deg godt på ryggen kompensasjonen er levelig når sjela er solgt.
Makkverk fra endelig til annen, og det virker for seint å snu.
Men, om det går som jeg eventuelt hadde håpet, da er det mange rævdiltere og ja folk til makten som må gå, eventuelt sleike andre i brunøyet, be om nåde og kanskje få en ny sjanse
Forsvinner ikke Bretten Berg og Røste, er hoppsporten død. Graff må lukke døra når han går, så får noen skifte nøkkelen så han aldri slipper inn igjen.
Endelig agerer Brann, nå må folket stå opp for å få kastet pampene i NIF, skistyret har kommet skjevt ut av hoppkanten igjen, dessverre landet de på ryggkulen

Andy

Legg inn av Andy »

Stöckl begynner forståelig nok å bli utålmodig, nå må noen ta ansvar og redde hoppsporten. Dessverre ser det ikke ut som Skistyret evner det:

https://www.dagbladet.no/sport/nye-ankl ... e/74157624

Bare det at skistyret konkluderer uten å vise snev av interesse for Bråthens versjon er totalt håpløst. I tillegg kommer de med svada som det er umulig å forholde seg til:
«Bråthen har over lang tid hatt en konfronterende og uakseptabel kommunikasjonsform og atferd, som har skapt uro, utrygghet og en uholdbar situasjon både internt og overfor viktige interessenter eksternt. Skiforbundet understreker at det ikke er Bråthens meninger, men hans kommunikasjonsform og atferd som er uakseptabel.»

Så hva har Bråthen egentlig gjort? Kan nesten virke som han har trakkasert noen over lang tid. Isåfall er det merkelig at han får fortsette kontraktstiden ut. Hadde dette vært så ille som det påståes fra forbundet sin side, så skulle man tro at det finnes nok av eksempler å ta av. I tillegg skulle det eksistert en rekke skriftlige advarsler, møtereferater osv. som viser hva som har skjedd. Når skiforbundet ikke kan svare konkret på hva hvilke episoder dette gjelder, eller vise til eksempler hvor Bråthen har gått over streken , så fremstår jo dette som grunnløse påstander. De kan heller ikke svare på hvilke eksterne interessenter som skal ha reagert på at Bråthen har skapt uro. Om det er sånn at Bråthen ved et par anledninger har hevet stemmen i kampens hete, så er dette uansett noe det må være takhøyde for. Her må media kjøre på og forlange at de ansvarlige stiller til intervju, det er et minimum å forvente at de øverste lederne for skisporten skal svare for seg når de har stelt i stand så mye rot.

MadBum

Legg inn av MadBum »

https://www.nrk.no/sport/sponsorer-reag ... 1.15626209

Spørs om ikke det skjer noe nå, når idiotene i skiforbundet risikerer å miste noen millioner fra sponsorer. Penger er vel det eneste språket de forstår.

Broren

Legg inn av Broren »

seriemester2013 skrev: lør aug 28, 2021 1:23 am Bretten Berg, eller fru hide and seek, driver jo bare gjemselspolitikk. Ikke snakker hun, bruker andre til det, flott å være leder å kunne hjemme seg hver gang det blåser eller er ubehagelig..
Men snakke med styret, og passe på at motparten ikke kommer til ordet, det kan hun, og når styret konkluderer etter pampens beste, da er det Graff som virkelig har falt i aktelse som står frem.

Forsvinner ikke Bretten Berg og Røste, er hoppsporten død. Graff må lukke døra når han går, så får noen skifte nøkkelen så han aldri slipper inn igjen.
Vil bare enda en gang minne om at Ingvild Bretten Berg har intet mindre enn hovedfag i organisasjon og ledelse ved Norges Idrettshøgskole.

Kan det være der hun lærte denne særs profesjonelle måten å lede organisasjonen på?

Og som flere har nevnt; Det skurrer mildt sagt herfra til Hammerfest og tilbake når de kritiserer Bråthenfor hans kommunikasjon, og sjøl kun kommuniserer gjennom, i beste fall, Graff, og ellers stort sett den "största möjliga tystnad".

Som nevnt tidligere var hoppernes hovedsponsor LOs leder Peggy Hessen Følsvik og Nammos konsersjef Morten Brantzæg (som vel bør være i slekt med den tidligere hopphelten Torgeir Brantzæg) ute i VG i forrige uke og var begge svært kritiske til behandlinga av Bråthen. De snakka også om å at det er en mulighet for at avtalen ikke forlenges pga denne saken.
Idag er en annen av hoppernes største sponsorer, Help, ute og er like kritiske. Han nevner også at deres avtale skal reforhandles i 2022, og at avtalen selvsagt svekkes av forbundets håndtering av saken. Avtalen mellom Help og hopperne er verdt millioner.
Veit ikke om det er en antydning Bretten Berg og Røste danser jenka i glede over.
Hans Ragnar Berg i RSM, en annen av Skiforbundets sponsorer, sier at de inngikk en sponsoravtale med skiforbundet mye på grunn av at hoppmiljøet, og da særlig Clas Brede Bråthen, har kjempet en kamp for like muligheter i idretten.
Derfor tenkte han sitt da han så den første overskriften om at Bråthen ikke er ønsket med videre......

Skiforbundet er forelagt kritikken og sponsorenes uttalelser i denne saken. I en SMS til NRK, svarer leder for kommunikasjon og samfunn, Espen Graff (hvem andre??), kort:

"Sammen med hoppkomiteen er det planlagt å gi mer informasjon til sponsorene i et møte neste uke."
Går det an å trampe mer i klaveret for disse nå? De kaver jo rundt i salaten med dressing til over øra!

Det kan i det hele tatt virke som om det kan være lurt av Ingvild Bretten Berg, og jeg håper inderlig også Erik Røste, å begynne å rydde kontorene sine allerede på mandag.

De har tapt alt, både ansikt, respekt, omdømme og stort sett alt annet.

Og det venter sikkert en ganske snasen fallskjerm på dem begge i den andre enden likevel.

https://www.nrk.no/sport/sponsorer-reag ... 1.15626209

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

MadBum skrev: lør aug 28, 2021 9:39 am https://www.nrk.no/sport/sponsorer-reag ... 1.15626209

Spørs om ikke det skjer noe nå, når idiotene i skiforbundet risikerer å miste noen millioner fra sponsorer. Penger er vel det eneste språket de forstår.
Var det ikke skiforbundet som mente at Bråthen var for brå ovenfor sponsorene eller noe sånt?

Uansett godt å se at de som støtter utøverne med finansieringen, også stiller seg bak utøvernes ønsker.

Caputo

Legg inn av Caputo »

[/quote]

Vil bare enda en gang minne om at Ingvild Bretten Berg har intet mindre enn hovedfag i organisasjon og ledelse ved Norges Idrettshøgskole.

Kan det være der hun lærte denne særs profesjonelle måten å lede organisasjonen på?


[/quote]

Jeg tenker en ikke lærer ledelse på skolebenken, uansett hvor mange år man sitter i forelesningssalen.

Det som er trist med denne saken er mangelen på åpenhet, det er så alt for lett å bare ikke uttale seg for skiforbundet.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Caputo skrev: lør aug 28, 2021 10:31 am
Jeg tenker en ikke lærer ledelse på skolebenken, uansett hvor mange år man sitter i forelesningssalen.

Det som er trist med denne saken er mangelen på åpenhet, det er så alt for lett å bare ikke uttale seg for skiforbundet.
Hver gang skiforbundet har uttalt seg, eller prøvd å vende vinden mot Bråthen, så har de jo fort fått det rett tilbake i trynet. Dermed er det kanskje ikke så rart at de ikke uttaler seg, de må finne på noe som gjør at det er riktig å ikke fornye med CBB og som folket (og nå sponsorene) vil akseptere å høre.

Det jobbes nok hardt på bakrommet nå.

Broren

Legg inn av Broren »

Merkelig stille fra Skiforbundet.
Etter det jeg forsto har både hoppere, trenere, hoppsjef og ledelsen i Forbundet vært på Lillehammer i helga og de skulle ha et møte. Og det er faktisk ikke seget ut en eneste stavelse om hva som har foregått eller blitt sagt der.

La oss krysse både fingre, tær, armer og bein for at vi i løpet av noen dager kan lese at Ingvild Bretten Berg trekker seg av hensyn til familien eller noe slikt.
Hun satte jo jobben sin opp mot Bråthens, og nå som sponsorene mer enn antyder at de ikke vil fornye kontraktene hvis forbundet ikke snur trill rundt og lar Bråthen fortsette går det nok flere kuler varmt i Norges Skiforbund.
Og å miste kontrakter for mange millioner tror jeg ingen i ledelsen tar sjansen på, så da må selvfølgelig Berg stå ved sitt ord og gå av.

Savna av ytterst få vil jeg tro.

Og at Røste følger etter en ukes tid seinere.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Broren skrev: lør aug 28, 2021 10:04 am Og som flere har nevnt; Det skurrer mildt sagt herfra til Hammerfest og tilbake når de kritiserer Bråthenfor hans kommunikasjon, og sjøl kun kommuniserer gjennom, i beste fall, Graff, og ellers stort sett den "största möjliga tystnad".
I dagens samfunn er det dessverre blitt sånn at såkalt kommunikasjon, i profesjonelle miljøer - være seg det offentlige eller næringsliv, eller større organisasjoner - handler om å greie holde mest mulig kjeft, si minst mulig, og avskrive publikum/interessenter og media med svada.

Om du klarer å deflektere offentlighetens innsyn og interesse med intetsigende pjatt og/eller trenerende prosedyrer så er det gullmedalje internt.

Kommunikasjon handler nå om anti-kommunikasjon.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Broren skrev: søn aug 29, 2021 9:10 pm Merkelig stille fra Skiforbundet.
Etter det jeg forsto har både hoppere, trenere, hoppsjef og ledelsen i Forbundet vært på Lillehammer i helga og de skulle ha et møte. Og det er faktisk ikke seget ut en eneste stavelse om hva som har foregått eller blitt sagt der.

La oss krysse både fingre, tær, armer og bein for at vi i løpet av noen dager kan lese at Ingvild Bretten Berg trekker seg av hensyn til familien eller noe slikt.
Hun satte jo jobben sin opp mot Bråthens, og nå som sponsorene mer enn antyder at de ikke vil fornye kontraktene hvis forbundet ikke snur trill rundt og lar Bråthen fortsette går det nok flere kuler varmt i Norges Skiforbund.
Og å miste kontrakter for mange millioner tror jeg ingen i ledelsen tar sjansen på, så da må selvfølgelig Berg stå ved sitt ord og gå av.

Savna av ytterst få vil jeg tro.

Og at Røste følger etter en ukes tid seinere.
Ja det ville vært det beste, men vær sikker at dama får ein diger fallskjerm som trøst. Dersom ho setter norsk idrett først, så er det likevel greit så lenge ho tar hatten sin og går. Det verste som kan skje er at Bråhten og Stöckl går. Då er eg redd norsk hoppsport vil få ein solid nedtur i år

Exes

Legg inn av Exes »

Nå viser det seg at leder av hoppkomiteen rett og slett løy da han anklagde Bråthen for å prøve å kuppe stillingen sin ved å fylle ut lønn og sånt selv. Hadde hvertfall ikke innvendinger mot det når Bråthen ga han beskjed om at han hadde signert og sendt avtalen tilbake.
https://www.vg.no/sport/hopp/i/y4ggK2/b ... informerte

Å være kommunikasjonsrådgiver må forøvrig være verdens enkleste jobb. Bare å be folk la være å uttale seg, og hvis de mot formodning må komme med en uttalelse kommer man bare med noe svada. Og så er det bare vente på at media slutter å omtale saken og så har man vunnet.

lund

Legg inn av lund »

Ser ikke noe bedre ut for Skiforbundet etter den der nei.

Number4

Legg inn av Number4 »

En løsning må til relativt raskt. Kan ikke se hverken CBB eller Stöckl møte vinteren med denne konflikten fremdeles gående. Bare å gratulere NSF ved trekløveret Bretten Berg, Graff og skipresident Røste, for igjen å ha utvist slett håndverk.
Sist redigert av Number4 den man aug 30, 2021 9:12 am, redigert 2 ganger totalt.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Exes skrev: man aug 30, 2021 8:46 am Nå viser det seg at leder av hoppkomiteen rett og slett løy da han anklagde Bråthen for å prøve å kuppe stillingen sin ved å fylle ut lønn og sånt selv. Hadde hvertfall ikke innvendinger mot det når Bråthen ga han beskjed om at han hadde signert og sendt avtalen tilbake.
https://www.vg.no/sport/hopp/i/y4ggK2/b ... informerte

Å være kommunikasjonsrådgiver må forøvrig være verdens enkleste jobb. Bare å be folk la være å uttale seg, og hvis de mot formodning må komme med en uttalelse kommer man bare med noe svada. Og så er det bare vente på at media slutter å omtale saken og så har man vunnet.
Det burde vært en klausul som forbyr kommunikasjonsmedarbeidere om du vil ha offentlige kroner. Og hvor er Abid Raja? Er det ikke valg nå...

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Når hovedsponsorer og andre begynner å trekke seg, så er det nok kort vei for Røste, Bretten Berg og Haug til utgangsdøra.

Snakk om å håndtere situasjonen godt over rævva i gjennomsnitt.

Exes

Legg inn av Exes »

Chromeback skrev: man aug 30, 2021 9:10 am Når hovedsponsorer og andre begynner å trekke seg, så er det nok kort vei for Røste, Bretten Berg og Haug til utgangsdøra.

Snakk om å håndtere situasjonen godt over rævva i gjennomsnitt.
Ser ut som det må noe drastisk til for at dette skal løse seg for Bråthen, både skistyret og hoppkomiteen har tunga langt opp i rævsprekken på Røste og Bretten Berg.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Exes skrev: man aug 30, 2021 9:16 am
Chromeback skrev: man aug 30, 2021 9:10 am Når hovedsponsorer og andre begynner å trekke seg, så er det nok kort vei for Røste, Bretten Berg og Haug til utgangsdøra.

Snakk om å håndtere situasjonen godt over rævva i gjennomsnitt.
Ser ut som det må noe drastisk til for at dette skal løse seg for Bråthen, både skistyret og hoppkomiteen har tunga langt opp i rævsprekken på Røste og Bretten Berg.
Ja, og det er nok opprør blant sponsorene som må være dette. Ganske dumt (eller ironisk) fra Skistyret sin side at man klarer å sette seg i denne situasjonen med LO som hovedsponsor, som kanskje har vært mest verbale i støtte mot CBB så langt.

Men nå er det fire, fem sponsormerker som har pratet om å trekke støtten hvis CBB går? Her prater vi mange millioner, spørs om disse tungene er like brune når bankkontoen synker.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Number4 skrev: man aug 30, 2021 9:04 am En løsning må til relativt raskt. Kan ikke se hverken CBB eller Stöckl møte vinteren med denne konflikten fremdeles gående. Bare å gratulere NSF ved trekløveret Bretten Berg, Graff og skipresident Røste, for igjen å ha utvist slett håndverk.
De har kjørt på så hardt i denne saken,(NSF) at jeg ikke ser at de vil komme til å trekke avgjørelsen. Alle lekkasjene som har kommet gjør også at klimaet blir enda dårligere, jeg har en magefølelse av at Bråthen er ute før snøen faller.
Synd, det er feil person som må gå, men makteliten kjører et voldsomt race nå i bakgrunnen, tro Clas Brede blir å trekke seg, umulig å stå i særlig lenger dette her.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

seriemester2013 skrev: man aug 30, 2021 9:38 am
Number4 skrev: man aug 30, 2021 9:04 am En løsning må til relativt raskt. Kan ikke se hverken CBB eller Stöckl møte vinteren med denne konflikten fremdeles gående. Bare å gratulere NSF ved trekløveret Bretten Berg, Graff og skipresident Røste, for igjen å ha utvist slett håndverk.
De har kjørt på så hardt i denne saken,(NSF) at jeg ikke ser at de vil komme til å trekke avgjørelsen. Alle lekkasjene som har kommet gjør også at klimaet blir enda dårligere, jeg har en magefølelse av at Bråthen er ute før snøen faller.
Synd, det er feil person som må gå, men makteliten kjører et voldsomt race nå i bakgrunnen, tro Clas Brede blir å trekke seg, umulig å stå i særlig lenger dette her.
Blir jo raskeste veien å rasere hoppsporten, i hvert fall. Med CBB ut på denne måten så forstår jeg ikke hvordan man klarer å beholde Stöckl. Samme med sponsorer som LO, Nammo og Help og eventuelt fler. Særlig Nammo og Help virker kjørt hvis de kjører denne saken ut uten bedre forklaringer på hvorfor CBB må gå.

Så skjønner at Skiforbundet måtte vente til over helgen med å oppdatere sponsorene, for den oppdateringen må virkelig være gjennomført for at det skal henge på greip. Ingen som har vært spesielt imponert over det som har kommet ut så langt.

Blir ikke ett gram overrasket om dette går til retten, CBB virker som en nøtt som er knallhard å knekke.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Chromeback skrev: man aug 30, 2021 9:54 am
seriemester2013 skrev: man aug 30, 2021 9:38 am
Number4 skrev: man aug 30, 2021 9:04 am En løsning må til relativt raskt. Kan ikke se hverken CBB eller Stöckl møte vinteren med denne konflikten fremdeles gående. Bare å gratulere NSF ved trekløveret Bretten Berg, Graff og skipresident Røste, for igjen å ha utvist slett håndverk.
De har kjørt på så hardt i denne saken,(NSF) at jeg ikke ser at de vil komme til å trekke avgjørelsen. Alle lekkasjene som har kommet gjør også at klimaet blir enda dårligere, jeg har en magefølelse av at Bråthen er ute før snøen faller.
Synd, det er feil person som må gå, men makteliten kjører et voldsomt race nå i bakgrunnen, tro Clas Brede blir å trekke seg, umulig å stå i særlig lenger dette her.
Blir jo raskeste veien å rasere hoppsporten, i hvert fall. Med CBB ut på denne måten så forstår jeg ikke hvordan man klarer å beholde Stöckl. Samme med sponsorer som LO, Nammo og Help og eventuelt fler. Særlig Nammo og Help virker kjørt hvis de kjører denne saken ut uten bedre forklaringer på hvorfor CBB må gå.

Så skjønner at Skiforbundet måtte vente til over helgen med å oppdatere sponsorene, for den oppdateringen må virkelig være gjennomført for at det skal henge på greip. Ingen som har vært spesielt imponert over det som har kommet ut så langt.

Blir ikke ett gram overrasket om dette går til retten, CBB virker som en nøtt som er knallhard å knekke.
Virker som CBB har fått mye skriftlig. Det er jo superviktig for hans del. Men dette er jo helt tydelig en sak der noen må gå, spørsmålet er hvem...

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Caputo skrev: man aug 30, 2021 10:03 am
Chromeback skrev: man aug 30, 2021 9:54 am
seriemester2013 skrev: man aug 30, 2021 9:38 am
De har kjørt på så hardt i denne saken,(NSF) at jeg ikke ser at de vil komme til å trekke avgjørelsen. Alle lekkasjene som har kommet gjør også at klimaet blir enda dårligere, jeg har en magefølelse av at Bråthen er ute før snøen faller.
Synd, det er feil person som må gå, men makteliten kjører et voldsomt race nå i bakgrunnen, tro Clas Brede blir å trekke seg, umulig å stå i særlig lenger dette her.
Blir jo raskeste veien å rasere hoppsporten, i hvert fall. Med CBB ut på denne måten så forstår jeg ikke hvordan man klarer å beholde Stöckl. Samme med sponsorer som LO, Nammo og Help og eventuelt fler. Særlig Nammo og Help virker kjørt hvis de kjører denne saken ut uten bedre forklaringer på hvorfor CBB må gå.

Så skjønner at Skiforbundet måtte vente til over helgen med å oppdatere sponsorene, for den oppdateringen må virkelig være gjennomført for at det skal henge på greip. Ingen som har vært spesielt imponert over det som har kommet ut så langt.

Blir ikke ett gram overrasket om dette går til retten, CBB virker som en nøtt som er knallhard å knekke.
Virker som CBB har fått mye skriftlig. Det er jo superviktig for hans del. Men dette er jo helt tydelig en sak der noen må gå, spørsmålet er hvem...
Kan fort bli avgjørende for hans del ja.

Det er vel Haug som må gå til slutt.

Men joda, kan fort være at Bretten Berg og Røste vinner denne kampen, men at det da er ett solid skritt inn i sin egen grav.

For det første setter det en elendig presedens med at «enten gjør dere akkurat som vi vil, eller så er det ut» (suksessoppskrift i ett toppidrettsmiljø).

For det andre kan jeg ikke forstå hvordan fremtidige sponsorer kan ønske å sponse noe disse to står i front for. Plutselig er det ditt selskap som står i en sånn sak, uten info eller en heads up.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Alle sponsorene stiller seg bak CBB etter dagens krisemøte.

Røste og Bretten Berg har malt seg inn i ett hjørne her, de slapp løs en snøball de ikke innså konsekvensene av ved å nekte denne forlengelsen. Overraskende mange slike saker de siste årene, at man virker helt overrumplet over responsen når man tar kontroversielle valg.

Kan ikke se hvordan de kommer styrket ut av denne saken, uansett hvordan det ender.

Broren

Legg inn av Broren »

Chromeback skrev: man aug 30, 2021 12:57 pm Alle sponsorene stiller seg bak CBB etter dagens krisemøte.

Røste og Bretten Berg har malt seg inn i ett hjørne her, de slapp løs en snøball de ikke innså konsekvensene av ved å nekte denne forlengelsen. Overraskende mange slike saker de siste årene, at man virker helt overrumplet over responsen når man tar kontroversielle valg.

Kan ikke se hvordan de kommer styrket ut av denne saken, uansett hvordan det ender.
Det var ikke mye overstrømmende fra sponsorene å høre etter møtet, og i sponsorforhandlingene går det ikke an for verken Røste eller Bretten Berg å stille ultimatum om å sette sine stillinger på spill, så det vil være mildt sagt svært overraskende om ikke Bråthen får fortsette. De er simpelthen nødt til å bøye seg mot de enorme summene forbundet i så fall vil miste.

Med løgn fra Haug, ultimatum fra Bretten Berg og en Røste som sier mindre enn Tause Birgitte utad, men gir full stilltiende støtte innad, er det vel relativt innlysende hvem som i fast tro på egen suverenitet og egenverdi har gått rett på snørra.
Haug forsvinner ut, Bretten Berg blir sittende på nåler men er så avslørt og totalt knust at det bare er et spørsmål om tid før hun trekker seg til fordel for familien, mens Røste klamrer seg fast til makta til neste Idrettsting.

Eller kan virkelig Røste, Bretten Berg og Haug være så faste i sin tro på deres egenverdi for Idretts-Norge (også kalt den ultimate oppvising av stupid mangel på antenner) at de likevel trumfer gjennom at Bråthen må bort til tross for at absolutt hele Hopp-Norge og ikke minst millionsponsorer krever det motsatte?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Chromeback skrev: man aug 30, 2021 12:57 pm Alle sponsorene stiller seg bak CBB etter dagens krisemøte.

Røste og Bretten Berg har malt seg inn i ett hjørne her, de slapp løs en snøball de ikke innså konsekvensene av ved å nekte denne forlengelsen. Overraskende mange slike saker de siste årene, at man virker helt overrumplet over responsen når man tar kontroversielle valg.

Kan ikke se hvordan de kommer styrket ut av denne saken, uansett hvordan det ender.
Det som startet denne saken offentlig var jo at Stöckl, hopperne og resten av ansatte i hopp ikke hadde fått noe informasjon om hvorfor kontrakten ikke hadde blitt signert av IBB. Etter deres oppfatning hadde jo CBB og hoppkomiteen vært enige om en forlengelse. Og kanskje så hun på trusselen om at de ville gå til media med saken som ikke reell, men det lureste hadde i alle fall vært å kontakte de i hopp og forsøkt å avtalt en informasjonsmøte eller lignende før de gikk til media selv om hun ikke hadde noen intensjoner om å signere kontrakten til CBB.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

BRETTEN BERG VIL IKKE KOMMENTERE OM HUN KAN JOBBE MED BRÅTHEN https://www.vg.no/sport/hopp/i/lV49w9/b ... d-braathen

Hun bør kanskje se seg om etter en annen jobb da ...

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Virker jo ikke som Bretten Berg & co har noen stor sak mot Clas Brede. Det sitter dyktige folk som forvalter sponsormidlene til firmaene, og når de etter møtet med & co gir uttrykk til støtte for Bråthen, før de hadde møte med han, da virker begrunnelsen for å ikke forlenge grunn altså.
Kun hårsårhet står igjen som grunn for meg da, og da er du en særdeles dårlig leder

Number4

Legg inn av Number4 »

Kanskje idrettspresident Kjøll kan fikse Bretten Berg en jobb i Karusellen på Tusenfryd!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»