Hoppsesongen 2021/2022

Svar
oddvar_kjempebra

Re: Hoppsesongen 2021/2022

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Det er noe som ligger under her og som ikke har kommet helt fram. Man kan si mye om Røste, men han er ikke stokk dum. Det er en grunn til at han har klart å holde på posisjonen sin i så mange år.

Bråten må ha gjort noe som ledelsen finner helt uakseptabelt. Så får vi etterhvert forhåpentligvis vite hva det er.

lund

Legg inn av lund »

oddvar_kjempebra skrev: fre aug 20, 2021 9:02 pm Det er noe som ligger under her og som ikke har kommet helt fram. Man kan si mye om Røste, men han er ikke stokk dum. Det er en grunn til at han har klart å holde på posisjonen sin i så mange år.

Bråten må ha gjort noe som ledelsen finner helt uakseptabelt. Så får vi etterhvert forhåpentligvis vite hva det er.
Samtidig rart av Bråten å snakke om å saksøke dem dersom de har noe veldig graverende på ham.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

lund skrev: fre aug 20, 2021 9:07 pm
oddvar_kjempebra skrev: fre aug 20, 2021 9:02 pm Det er noe som ligger under her og som ikke har kommet helt fram. Man kan si mye om Røste, men han er ikke stokk dum. Det er en grunn til at han har klart å holde på posisjonen sin i så mange år.

Bråten må ha gjort noe som ledelsen finner helt uakseptabelt. Så får vi etterhvert forhåpentligvis vite hva det er.
Samtidig rart av Bråten å snakke om å saksøke dem dersom de har noe veldig graverende på ham.
Ja, veldig spesielt å gå til dette skrittet hvis man vet at det blir en offentlig sak ut av det.

Number4

Legg inn av Number4 »

CBB har nok blåst litt i barten og Generalsekretæren har blitt krenket. Da er ikke sportslige hensyn lenger viktig må vite.

toetoe

Legg inn av toetoe »

Hoppkomiteen uttaler seg:

https://www.nrk.no/sport/na-forklarer-h ... 1.15618393

Jeg er ikke helt klar over hvordan ledelseslinja går her, men håper komiteen har hørt begge parter. De skal vel ikke være tvunget til å akseptere øverste ledelse sine påstander ukritisk? De har jo snudd fra forlengelse til avslutning av arbeidsforholdet, men skulle gjerne ha sett begrunnelsen dokumentert. Er det gitt skriftlige advarsler til Bråthen som han har ignorert?

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

oddvar_kjempebra skrev: fre aug 20, 2021 9:02 pm Det er noe som ligger under her og som ikke har kommet helt fram. Man kan si mye om Røste, men han er ikke stokk dum. Det er en grunn til at han har klart å holde på posisjonen sin i så mange år.

Bråten må ha gjort noe som ledelsen finner helt uakseptabelt. Så får vi etterhvert forhåpentligvis vite hva det er.
Han trenger ikke være dum.

Det holder lenge å bli motsagt for enkelte (med lederverv) eller bli kritisert. Da mister de fullstendig besinnelsen.
Som nevnt lengre opp har Bråten gjort begge deler.

Broren

Legg inn av Broren »

Nå rører Nammo på seg også, og LO-leder Peggy Hessen Følsvik har litt av hvert å si om saken.

Bråthen har også full bistand fra LOs juridiske avdeling. Veit ikke om Skiforbundet klarer å matche den gjengen i en arbeidsrettssak. 17 år med midlertidige kontrakter er jo helt hinsides alle lover og regler for arbeidsforhold.

Når de to største sponsorene ikke engang er kontakta av Røste og Berg om denne saken tyder det i alle fall for meg på at Røste & co ikke har noen veldig stor sak å slå i bordet med.
Men vi får jo håpe at Røste og Berg leser VG og ser hva de største sponsorene sier om denne håpløse håndteringa.

17 år med dundrende suksess for både jentene og gutta blir altså annullert av at en av de på toppen føler seg litt tråkka på tærne.

Skikkelig profft det.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Broren skrev: lør aug 21, 2021 1:52 pm Nå rører Nammo på seg også, og LO-leder Peggy Hessen Følsvik har litt av hvert å si om saken.

Bråthen har også full bistand fra LOs juridiske avdeling. Veit ikke om Skiforbundet klarer å matche den gjengen i en arbeidsrettssak. 17 år med midlertidige kontrakter er jo helt hinsides alle lover og regler for arbeidsforhold.

Når de to største sponsorene ikke engang er kontakta av Røste og Berg om denne saken tyder det i alle fall for meg på at Røste & co ikke har noen veldig stor sak å slå i bordet med.
Men vi får jo håpe at Røste og Berg leser VG og ser hva de største sponsorene sier om denne håpløse håndteringa.

17 år med dundrende suksess for både jentene og gutta blir altså annullert av at en av de på toppen føler seg litt tråkka på tærne.

Skikkelig profft det.
Skal ikke forskuttere noe her, men punktene du nevner setter ikke de ansvarlige i Skiforbundet i noe godt lys. Tar vi i tillegg med deres håndtering av saken så langt, så står det vel nærmest til stryk! Som du påpeker; skikkelig "proft" dét....!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lurer veldig på hva Røste og Bretten Berg har på Bråten nå, for det må være noe ganske graverende for at det skal holde for dem nå.

Broren

Legg inn av Broren »

Chromeback skrev: søn aug 22, 2021 12:31 am Lurer veldig på hva Røste og Bretten Berg har på Bråten nå, for det må være noe ganske graverende for at det skal holde for dem nå.
Det er nødt til være enten solid økonomisk rot/underslag e.l. eller me-too.

Alt annet bør sende dem på hue og ræva ut av sine stillinger.

toetoe

Legg inn av toetoe »

Mer kjøtt på beina:

https://www.dagbladet.no/sport/derfor-f ... l/74137833

Div.utdrag:

Bråthen skal ha fått advarselen fra skiforbundet et par dager før jul. Den gikk angivelig på at han «fløy rundt og skjelte ut folk».

Det skal ha vært spesielt én hendelse som fikk generalsekretæren til å reagere. Bråthen brukte et ord han seinere har beklaget, ifølge Dagbladets opplysninger.

Bråthen har ikke besvart våre gjentatte henvendelser om intervju. Men han skal aldri ha akseptert advarselen.

Dagbladet får beskrevet scener der Bråthen skal ha vært livredd for hoppsportens død i Norge. Det gikk hardt inn på sportssjefen da han så kollegers skjebne og en toppidrettsmodell som forvitret.

Bråthen har tidligere snakket åpent om frykten for å bli «det nye Finland». Den tidligere så stolte hoppnasjonen har ligget nede med brukket rygg i flere år.

Dagbladet er kjent med at Bråthen varslet om «uverdige arbeidsforhold» i skiforbundet vinteren 2020. Flere medarbeidere rapporterte angivelig om at det var «mye nedsettende prat og drittslenging om hopp på Ullevaal stadion».

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Røste er så jævla nisse. Få den idioten vekk fra norsk idrett

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Det går ikke an. Bråthen er vel ikke den som bør gå her ...
Egoer prøver å ødelegge hoppsporten i Norge.

https://www.vg.no/sport/hopp/i/47EMv6/h ... seg-lojalt

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Jeg håper dette rotet ikke forstyrrer oppladingen for hopperne.
Jeg så i TV i går at Robert Johansson er bra etter operasjon og fin i ryggen, og at Daniel Tande også ser ut til å være klar igjen.

Gleder meg til at de skal banke polakker og østerrikere i vinter.

Hopprenn er for meg!

ms_8

Legg inn av ms_8 »

VG sin sak no er direkte skremmande. Skiforbundet verker som om dei er meir opptatt av sine ømme tær framfor hopplandslaget. Dersom grunnen til at Bråthen må gå er eit par uttalelse i media, så er det Røste og Bretten Berg som bør gå.

Snakk om å sette hoppsporten i solid trøbbel fordi man ikkje liker hoppsjefen. Frykteleg dårleg lederskap og helt tydeleg at dette handlar om sin egen makt og ikkje til det beste for organisasjonen.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

fargeblind skrev: tir aug 24, 2021 11:42 am Jeg håper dette rotet ikke forstyrrer oppladingen for hopperne.
Jeg så i TV i går at Robert Johansson er bra etter operasjon og fin i ryggen, og at Daniel Tande også ser ut til å være klar igjen.

Gleder meg til at de skal banke polakker og østerrikere i vinter.

Hopprenn er for meg!
Det påvirker dem jo, de fleste ser jo ut til å være engasjert i denne saken.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

ms_8 skrev: tir aug 24, 2021 11:52 am VG sin sak no er direkte skremmande. Skiforbundet verker som om dei er meir opptatt av sine ømme tær framfor hopplandslaget. Dersom grunnen til at Bråthen må gå er eit par uttalelse i media, så er det Røste og Bretten Berg som bør gå.

Snakk om å sette hoppsporten i solid trøbbel fordi man ikkje liker hoppsjefen. Frykteleg dårleg lederskap og helt tydeleg at dette handlar om sin egen makt og ikkje til det beste for organisasjonen.
Dette blir mer og mer sinnsvakt jo mer som lekker ut. Men, problemet med disse nye lekkasjene, er jo at disse med ømfintlige tær har fått enda mer vondt i dem, så denne saken kommer til å gå hele veien til retten, eventuelt at Clas Brede aksepterer en større kompensasjon. Dessverre tror jeg hoppsporten legges delvis i ruiner med dette.
Hårsåre sjefer er et skikkelig vonde, fører aldri til noe godt.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Burde være en kampanje for å få ut Bretten Berg og Røste.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

missChance skrev: tir aug 24, 2021 12:16 pm Burde være en kampanje for å få ut Bretten Berg og Røste.
Tror ikke at det er så langt unna, spørs litt på utfallet i denne saken.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 12:48 pm
missChance skrev: tir aug 24, 2021 12:16 pm Burde være en kampanje for å få ut Bretten Berg og Røste.
Tror ikke at det er så langt unna, spørs litt på utfallet i denne saken.
Det vil jo være litt for sent hvis de klarer å kvitte seg med Bråthen først!
Da risikerer vi jo også miste mannen som burde være æresborger, Alexander Stöckl♥

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

missChance skrev: tir aug 24, 2021 12:49 pm
Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 12:48 pm
missChance skrev: tir aug 24, 2021 12:16 pm Burde være en kampanje for å få ut Bretten Berg og Røste.
Tror ikke at det er så langt unna, spørs litt på utfallet i denne saken.
Det vil jo være litt for sent hvis de klarer å kvitte seg med Bråthen først!
Ja, det er sant, men tenkte på om saken eventuelt går til retten. Da tror jeg Røste og Bretten Berg sitter veldig utrygt.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 12:50 pm
missChance skrev: tir aug 24, 2021 12:49 pm
Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 12:48 pm

Tror ikke at det er så langt unna, spørs litt på utfallet i denne saken.
Det vil jo være litt for sent hvis de klarer å kvitte seg med Bråthen først!
Ja, det er sant, men tenkte på om saken eventuelt går til retten. Da tror jeg Røste og Bretten Berg sitter veldig utrygt.
Når Stöckl begynner å (re)vurdere sin framtid, bør de ta hatten sin og gå i dag. Det er klart dette påvirker hele hoppleiren.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Så plutselig denne :D



Edit: Det er visst to kampanjer i omløp:
https://www.underskrift.no/vis/8631/

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

missChance skrev: tir aug 24, 2021 12:52 pm
Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 12:50 pm
missChance skrev: tir aug 24, 2021 12:49 pm

Det vil jo være litt for sent hvis de klarer å kvitte seg med Bråthen først!
Ja, det er sant, men tenkte på om saken eventuelt går til retten. Da tror jeg Røste og Bretten Berg sitter veldig utrygt.
Når Stöckl begynner å (re)vurdere sin framtid, bør de ta hatten sin og gå i dag. Det er klart dette påvirker hele hoppleiren.
Absolutt! Hadde vært katastrofalt for hoppsporten å ikke bare miste Bråten, men også Stöckl i samma slengen. Tror jeg aldri har sett en utenlandsk trener omfavne Norge i så stor grad som det Stöckl har gjort, og appåtil så er det han driver med verdensklasse.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 12:55 pm
missChance skrev: tir aug 24, 2021 12:52 pm
Chromeback skrev: tir aug 24, 2021 12:50 pm

Ja, det er sant, men tenkte på om saken eventuelt går til retten. Da tror jeg Røste og Bretten Berg sitter veldig utrygt.
Når Stöckl begynner å (re)vurdere sin framtid, bør de ta hatten sin og gå i dag. Det er klart dette påvirker hele hoppleiren.
Absolutt! Hadde vært katastrofalt for hoppsporten å ikke bare miste Bråten, men også Stöckl i samma slengen. Tror jeg aldri har sett en utenlandsk trener omfavne Norge i så stor grad som det Stöckl har gjort, og appåtil så er det han driver med verdensklasse.
Støckl er umistelig. Jeg vet ikke mye om Bråten, vet ikke hva konflikten egentlig bunner i. For mange år som midlertidig ansatt? Er Støckl fast ansatt?

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

fargeblind skrev: tir aug 24, 2021 1:00 pm Støckl er umistelig. Jeg vet ikke mye om Bråten, vet ikke hva konflikten egentlig bunner i. For mange år som midlertidig ansatt? Er Støckl fast ansatt?
Er vel få som er fast ansatt som sportsjef eller trener for landslag. Tipper alle som har slike stillinger har tidsbestemte kontrakter.

For meg virker det som om det har vært en mindre konflikt mellom Bråthen og ledelsen i NSF over lengre tid og at den konflikten nådde kokepunktet før jul i fjor. Hopplandslaget måtte vel gjennom kraftige nedskjæringer etter at kineserne stakk fra regningen i "samarbeidsprosjektet" og kan forstå at Bråthen ikke liker at hoppkomiteen må ta det tapet alene. Spesielt siden det virker som om det var et prosjekt Røste og ledelsen i NSF stod bak.

Skjønner også at skiforbundet ikke liker at Bråthen farer med usannheter i intervjuer. For det er noe spesielt å antyde at det var manglende likestillingsfokus bak verdenscupavlysningene på Lillehammer når langrenn og kombinert også ble avlyst. Offisielt var det vel manglende unntak fra innreisekarantene som var årsaken til avlysningene og det virker som en opplagt årsak når man husker det som skjedde med herrelandslaget i fotball. Om Bråthen i tillegg har skjelt ut folk på interne møter og kommer med "trusler" når han ikke får viljen sin er det naturlig at NSF reagerer.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tartaglia2 skrev: tir aug 24, 2021 1:15 pm Er vel få som er fast ansatt som sportsjef eller trener for landslag. Tipper alle som har slike stillinger har tidsbestemte kontrakter.

For meg virker det som om det har vært en mindre konflikt mellom Bråthen og ledelsen i NSF over lengre tid og at den konflikten nådde kokepunktet før jul i fjor. Hopplandslaget måtte vel gjennom kraftige nedskjæringer etter at kineserne stakk fra regningen i "samarbeidsprosjektet" og kan forstå at Bråthen ikke liker at hoppkomiteen må ta det tapet alene. Spesielt siden det virker som om det var et prosjekt Røste og ledelsen i NSF stod bak.

Skjønner også at skiforbundet ikke liker at Bråthen farer med usannheter i intervjuer. For det er noe spesielt å antyde at det var manglende likestillingsfokus bak verdenscupavlysningene på Lillehammer når langrenn og kombinert også ble avlyst. Offisielt var det vel manglende unntak fra innreisekarantene som var årsaken til avlysningene og det virker som en opplagt årsak når man husker det som skjedde med herrelandslaget i fotball. Om Bråthen i tillegg har skjelt ut folk på interne møter og kommer med "trusler" når han ikke får viljen sin er det naturlig at NSF reagerer.
Jeg skal ikke uttale meg for mye om konflikten mellom Bråthen og hans overordnede, men det er jo helt idiotisk å uttale at manglende likestillingsfokus var årsaken til avlyst v-cuprenn i hopp for damer. Det ble jo ikke holdt et eneste V-cuprenn i vinteridrettene i Norge vinteren 2020/21. Bråthen må jo forholde seg til virkeligheten om han skal kritisere.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Likestilling?
Slipp jentene til i Vikersund ASAP.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

fargeblind skrev: tir aug 24, 2021 5:25 pm Likestilling?
Slipp jentene til i Vikersund ASAP.
Du må gjerne ta kampen mot FIS. Kan like fort si at den vil du tape. De kommer ikke til å gi etter for press. Her er det ikke Skiforbundet som er problemet.

lund

Legg inn av lund »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»