Hoppsesongen 2021/2022

Svar
Exes

Re: Hoppsesongen 2021/2022

Legg inn av Exes »

Er det mulig? Bretten Berg sier det enten er henne eller Bråthen? Det eneste riktige svaret til det hadde vært "lykke til videre" og vist henne døra. Det er sikkert 20 personer i Norge som mener hun er viktigere enn Bråthen, familien hennes og skistyret. Fy faen for noen ryggradløse folk i skistyret som backer en slik person overfor en som er så godt likt av hele hoppmiljøet i hele Norge, fra landslagstrener, til utøvere og ildsjeler, og ikke minst også har resultatene i ryggen.

lund

Legg inn av lund »

Når man ikke trodde saken kunne bli dårligere omdømmemessig for Skiforbundet:

https://www.dagbladet.no/sport/jeg-er-rasende/74149113

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Exes skrev: ons aug 25, 2021 8:42 pm Er det mulig? Bretten Berg sier det enten er henne eller Bråthen? Det eneste riktige svaret til det hadde vært "lykke til videre" og vist henne døra. Det er sikkert 20 personer i Norge som mener hun er viktigere enn Bråthen, familien hennes og skistyret. Fy faen for noen ryggradløse folk i skistyret som backer en slik person overfor en som er så godt likt av hele hoppmiljøet i hele Norge, fra landslagstrener, til utøvere og ildsjeler, og ikke minst også har resultatene i ryggen.
Tommel!

storpeder

Legg inn av storpeder »

Klarer ikke la være å tenke på fyllekjøringsskandalen i 1989 hver gang Bråthen er i media. Og nå stormer det rundt ham igjen …

Ellers vanskelig å vurdere saken, siden vi ikke kjenner alt. Det har nok kommet mest info fra den ene siden foreløpig. Kan den godeste Clas Brede ha litt Line Andersen i seg? Eller er det styret og ski-ledelsen som tåler for lite?

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

storpeder skrev: tor aug 26, 2021 5:24 pm Klarer ikke la være å tenke på fyllekjøringsskandalen i 1989 hver gang Bråthen er i media. Og nå stormer det rundt ham igjen …
https://www.vg.no/sport/hopp/i/xKXkB/ro ... -i-to-renn

Romøren-"skandalen" fra 2010- denne Patetiske utestengelsen pga. tjuvhoppingen i nye Holmenkollbakken er det jeg husker godt fra "før i tida"

Så uavhengig av hvor riktig eller gal denne nye CBB-saken fremstår- så kjenner kanskje den godeste Bråthen litt på de samme urettferdige følelsene som Romøren kjente på i 2010?!

storpeder

Legg inn av storpeder »

JODDEMM skrev: tor aug 26, 2021 6:46 pm
storpeder skrev: tor aug 26, 2021 5:24 pm Klarer ikke la være å tenke på fyllekjøringsskandalen i 1989 hver gang Bråthen er i media. Og nå stormer det rundt ham igjen …
https://www.vg.no/sport/hopp/i/xKXkB/ro ... -i-to-renn

Romøren-"skandalen" fra 2010- denne Patetiske utestengelsen pga. tjuvhoppingen i nye Holmenkollbakken er det jeg husker godt fra "før i tida"

Så uavhengig av hvor riktig eller gal denne nye CBB-saken fremstår- så kjenner kanskje den godeste Bråthen litt på de samme urettferdige følelsene som Romøren kjente på i 2010?!
Haha, ja, husker bråket rundt den ikke-saken der, ja. Surrealistisk.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

https://www.vg.no/sport/hopp/i/Kz6p1o/s ... akseptabel

"«Styret har de siste dagene fått en grundig saksgjennomgang av generalsekretæren, leder av hoppkomiteen og Skiforbundets eksterne advokat. Der fremkommer det at Bråthen over lang tid har hatt en konfronterende og uakseptabel kommunikasjonsform og adferd, som har skapt uro, utrygghet og en uholdbar situasjon både internt og overfor viktige interessenter eksternt. Skiforbundet understreker at det ikke er Bråthens meninger, men hans kommunikasjonsform og adferd som er uakseptabel»

VG var i kontakt med Clas Brede Bråthen like etter at skiforbundet sendte ut pressemeldingen:

– Jeg synes det er forunderlig at skistyret fatter et slikt vedtak uten at de har bedt om å få høre min versjon i forkant. Utover det har jeg ingen kommentar på nåværende tidspunkt, sier hoppsjefen til VG."

Haha, liten tvil om at beskytter sine egne her. Hadde skistyret vært noenlunde seriøse hadde de i det minste undersøkt CBB sin versjon av ulike hendelser før de fattet et vedtak.
Nå betviler jeg ikke at CBB kan oppfattes på den måten han er beskrevet på her, ingen hemmelighet at han er brutalt ærlig og har sterke meninger. Er man på motsatt side i en diskusjon så blir nok en slik person sett på som konfronterende og uakseptabel kommunikasjonsform. Man legger ingen ting i mellom.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

thewaterfall skrev: tor aug 26, 2021 10:47 pm https://www.vg.no/sport/hopp/i/Kz6p1o/s ... akseptabel

"«Styret har de siste dagene fått en grundig saksgjennomgang av generalsekretæren, leder av hoppkomiteen og Skiforbundets eksterne advokat. Der fremkommer det at Bråthen over lang tid har hatt en konfronterende og uakseptabel kommunikasjonsform og adferd, som har skapt uro, utrygghet og en uholdbar situasjon både internt og overfor viktige interessenter eksternt. Skiforbundet understreker at det ikke er Bråthens meninger, men hans kommunikasjonsform og adferd som er uakseptabel»

VG var i kontakt med Clas Brede Bråthen like etter at skiforbundet sendte ut pressemeldingen:

– Jeg synes det er forunderlig at skistyret fatter et slikt vedtak uten at de har bedt om å få høre min versjon i forkant. Utover det har jeg ingen kommentar på nåværende tidspunkt, sier hoppsjefen til VG."

Haha, liten tvil om at beskytter sine egne her. Hadde skistyret vært noenlunde seriøse hadde de i det minste undersøkt CBB sin versjon av ulike hendelser før de fattet et vedtak.
Nå betviler jeg ikke at CBB kan oppfattes på den måten han er beskrevet på her, ingen hemmelighet at han er brutalt ærlig og har sterke meninger. Er man på motsatt side i en diskusjon så blir nok en slik person sett på som konfronterende og uakseptabel kommunikasjonsform. Man legger ingen ting i mellom.
Med dette viser styret i skiforbundet at her er det viktigere å frede generalsekretæren framfor å høyre begge sin versjon. Styret vil ha eit stort ansvar om dette medfører at Hopp blir svekket i framtiden fordi nøkkelpersonar forsvinner ut.

Pinleg og flaut med andre ord og det verste er at desse personene veit kva dei gjer, men her handlar det meir om å beskytte sine egne. At det medfører ein alvorleg omdømmesvikt og store presseomslag betyr mindre i denne omgang

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Stygt redd for at Vikersundbakken blir stående som et forfallent minne om det som en gang var om en 10 års tid, nedturen vil starte med dette oppgjøret, og jeg tror ikke hoppsporten i Norge noen gang vil reise seg igjen.
Jeg tror dragsuget blant ildsjeler og folk i posisjon som vil gå etter dette bråket, er starten på slutten.

Caputo

Legg inn av Caputo »

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/rE ... -bunnpunkt

Synes poenget til Leif Welhaven er veldig godt, utviklingen der personer med ansvar ikke svarer media er veldig ugrei. Rett og slett trist at det har blitt sånn.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Caputo skrev: fre aug 27, 2021 10:30 am https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/rE ... -bunnpunkt

Synes poenget til Leif Welhaven er veldig godt, utviklingen der personer med ansvar ikke svarer media er veldig ugrei. Rett og slett trist at det har blitt sånn.
Godt skrevet

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Caputo skrev: fre aug 27, 2021 10:30 am Synes poenget til Leif Welhaven er veldig godt, utviklingen der personer med ansvar ikke svarer media er veldig ugrei. Rett og slett trist at det har blitt sånn.
Selv om det sikkert er bra for Welhaven, VG og det øvrige medie-Norge om slike personalsaker tas via media for å generere klikk og annonseinntekter, så er det nok fortsatt riktig av ansvarspersoner å uttale seg forholdsvis lite om personalsaker i media. Syns heller det er trist at slike saker tas gjennom media, spesielt siden det bare er en side som kan uttale seg og vi ender opp med et potensielt veldig skjevt bilde av hva som har skjedd. Så langt har vi ikke fått vite spesielt mye mer enn det Bråthen og hans advokat ønsker at vi skal vite.

Minner igjen om Line Andersen saken der veldig mange var overbevist om at NRK-ledelsen prøvde å kvitte seg med henne kun fordi hun var en dyktig kvinne.

lund

Legg inn av lund »

tartaglia2 skrev: fre aug 27, 2021 11:50 am
Caputo skrev: fre aug 27, 2021 10:30 am Synes poenget til Leif Welhaven er veldig godt, utviklingen der personer med ansvar ikke svarer media er veldig ugrei. Rett og slett trist at det har blitt sånn.
Selv om det sikkert er bra for Welhaven, VG og det øvrige medie-Norge om slike personalsaker tas via media for å generere klikk og annonseinntekter, så er det nok fortsatt riktig av ansvarspersoner å uttale seg forholdsvis lite om personalsaker i media. Syns heller det er trist at slike saker tas gjennom media, spesielt siden det bare er en side som kan uttale seg og vi ender opp med et potensielt veldig skjevt bilde av hva som har skjedd. Så langt har vi ikke fått vite spesielt mye mer enn det Bråthen og hans advokat ønsker at vi skal vite.

Minner igjen om Line Andersen saken der veldig mange var overbevist om at NRK-ledelsen prøvde å kvitte seg med henne kun fordi hun var en dyktig kvinne.
Det er vel strengt tatt ikke riktig. Det er jo lekket flere konkrete saker som er Skiforbundets syn.

Broren

Legg inn av Broren »

Den godeste Ingvild Bretten Berg har intet mindre enn hovedfag i organisasjon og ledelse ved Norges Idrettshøgskole.

Hun må ha skulka mesteparten av undervisninga. En så solid oppvisning i den totale mangel på organisasjon og ledelse som hun har vist fram mer enn beviser at hun ikke har det aller minste begrep om denslags.

Broren

Legg inn av Broren »

tartaglia2 skrev: fre aug 27, 2021 11:50 am Så langt har vi ikke fått vite spesielt mye mer enn det Bråthen og hans advokat ønsker at vi skal vite.
Da har du fulgt særdeles dårlig med.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

lund skrev: fre aug 27, 2021 11:53 am Det er vel strengt tatt ikke riktig. Det er jo lekket flere konkrete saker som er Skiforbundets syn.
Hvilke saker er det og hvor mange detaljer kjenner vi egentlig omkring disse? Mitt inntrykk er at det er Bråthen selv som er kilden til disse lekkasjene og jeg mistenker derfor at vi ikke kjenner til alle detaljene i de. Kun de detaljene som stiller Bråthen og hans handlinger i best mulig lys.

Fullt mulig jeg har gått glipp av noen saker, men jeg har ikke lest noen detaljer omkring de påståtte utskjellingene eller "truslene/utpressingene" fra Bråthen mot generalsekretæren. I de øvrige sakene syns jeg heller ikke det har blitt presentert spesielt mange detaljer. For å ta facebook-saken så har ikke jeg fått med meg om det handler om en forglemmelse eller om det var snakk om en bevisst handling og ignorering av gjentatte ordre om å involvere Graff og kommunikasjonsavdelingen (for å ta ytterpunktene). Om det var en forglemmelse er det snakk om en fillesak, men om det ligner mer på det siste er det langt mer alvorlig i mine øyne.

Skistyrets pressemelding var også rimelig diffus i forhold til hva Bråthen har sagt og/eller gjort. Bare at de syns det var uakseptabel oppførsel. Vi vet heller ikke om det kun var basert på redegjørelser fra andre eller om flere av styremedlemmene har opplevd denne oppførselen personlig.

Er ikke ute etter å forsvare NSF i denne saken, syns bare det er mange som er litt for skråsikre basert på den informasjonen jeg har sett.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

lund skrev: fre aug 27, 2021 11:53 am
tartaglia2 skrev: fre aug 27, 2021 11:50 am
Caputo skrev: fre aug 27, 2021 10:30 am Synes poenget til Leif Welhaven er veldig godt, utviklingen der personer med ansvar ikke svarer media er veldig ugrei. Rett og slett trist at det har blitt sånn.
Selv om det sikkert er bra for Welhaven, VG og det øvrige medie-Norge om slike personalsaker tas via media for å generere klikk og annonseinntekter, så er det nok fortsatt riktig av ansvarspersoner å uttale seg forholdsvis lite om personalsaker i media. Syns heller det er trist at slike saker tas gjennom media, spesielt siden det bare er en side som kan uttale seg og vi ender opp med et potensielt veldig skjevt bilde av hva som har skjedd. Så langt har vi ikke fått vite spesielt mye mer enn det Bråthen og hans advokat ønsker at vi skal vite.

Minner igjen om Line Andersen saken der veldig mange var overbevist om at NRK-ledelsen prøvde å kvitte seg med henne kun fordi hun var en dyktig kvinne.
Det er vel strengt tatt ikke riktig. Det er jo lekket flere konkrete saker som er Skiforbundets syn.
Men det er viktig å sammenligne med LA saken gang på gang, selv om det så langt ikke går an å sammenlignes.

rocket147

Legg inn av rocket147 »

tartaglia2 skrev: fre aug 27, 2021 12:53 pm For å ta facebook-saken så har ikke jeg fått med meg om det handler om en forglemmelse eller om det var snakk om en bevisst handling og ignorering av gjentatte ordre om å involvere Graff og kommunikasjonsavdelingen (for å ta ytterpunktene). Om det var en forglemmelse er det snakk om en fillesak, men om det ligner mer på det siste er det langt mer alvorlig i mine øyne.
Etter fleire døgn ved sjukesenga til ein du ikkje veit om vil overleve, og langt mindre om han blir varig skadd er formidlingsform for dette gledesbudskapet uansett ein fillesak - etter mi meining.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Den Facebook-saken er latterlig, uansett hvordan man vrir eller vender på det. Tidenes ikke-sak, som Skiforbundet aldri burde ha rørt i utgangspunktet. Provoserende å se hvordan de holder på.

Blir ikke overrasket om dette ender opp med at norsk hopp mister både CBB og Stöckl som konsekvens av denne saken, og at idretten vil følge Finland sitt fall i fremtiden.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Chromeback skrev: fre aug 27, 2021 12:53 pm Men det er viktig å sammenligne med LA saken gang på gang, selv om det så langt ikke går an å sammenlignes.
Begge deler jo personalsaker som går på påstått uakseptal oppførsel og ble frontet i mediene. Detaljene er selvsagt ulike, men det finnes absolutt likheter mellom sakene. Viktigst i mine øyne er at frem til en eventuell rettssak får vi stort sett kun vite hva de ulike partene ønsker at vi skal få vite og at det dermed er vanskelig å gjøre seg opp en mening.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Ledelsen i skiforbundet synes Bråten er alt for direkte i måten han kommuniserer på.
Dette melder de via pressesjef Graff…

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

tartaglia2 skrev: fre aug 27, 2021 1:21 pm
Chromeback skrev: fre aug 27, 2021 12:53 pm Men det er viktig å sammenligne med LA saken gang på gang, selv om det så langt ikke går an å sammenlignes.
Begge deler jo personalsaker som går på påstått uakseptal oppførsel og ble frontet i mediene. Detaljene er selvsagt ulike, men det finnes absolutt likheter mellom sakene. Viktigst i mine øyne er at frem til en eventuell rettssak får vi stort sett kun vite hva de ulike partene ønsker at vi skal få vite og at det dermed er vanskelig å gjøre seg opp en mening.
Men da kan man jo bare trekke frem alle personalsaker i fremtiden. Men forskjellene er større enn likhetene pdd, så jeg skjønner virkelig ikke hvorfor man skal sammenligne disse to sakene gang på gang.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

tartaglia2 skrev: fre aug 27, 2021 1:21 pm
Chromeback skrev: fre aug 27, 2021 12:53 pm Men det er viktig å sammenligne med LA saken gang på gang, selv om det så langt ikke går an å sammenlignes.
Begge deler jo personalsaker som går på påstått uakseptal oppførsel og ble frontet i mediene. Detaljene er selvsagt ulike, men det finnes absolutt likheter mellom sakene. Viktigst i mine øyne er at frem til en eventuell rettssak får vi stort sett kun vite hva de ulike partene ønsker at vi skal få vite og at det dermed er vanskelig å gjøre seg opp en mening.
Det er derimot lett å gjøre seg opp en mening om det vi vet. Welhavens kommentar var en reaksjon på at ledelsen i skiforbundet hadde informert skistyret om saken som så sa at de støttet avgjørelsen. Uten at Bråten fikk komme med sin versjon.

Mulig du synes det er den riktige måten å gjøre det på, men jeg synes det er veldig feigt og at det gir inntrykket av at de nå driver politikk og ikke personalbehandling. De prøver å redde sitt eget skinn.

Legg dette på toppen av det andre vi vet skiforbundet har bedrevet så er det nok til å gi dem litt pepper. Og det er det kommentaren gjør. Welhaven kritiserer måten de har behandlet denne saken på. Måten de legge fram informasjon. (Som de jo har gjort mange ganger. At dette håndteres internt stemmer jo ikke)

Det er vanskelig å være uenig i den kritikken.

Fremsynt

Legg inn av Fremsynt »

Er Røste og Skiforbundet helt evneveike?
De står foran sin viktigste sesong på 4 år og denne gangen har vi flere potensielle gullvinnere. Oppkjøringen er allerede i gang!

Nå risikerer hopperne og hele Hopp-Norge at dette spoleres på grunn av av noen hårsåre og fornærmede pampegubber -og kjærringer.
Snakk om å være tonedøv :evil:

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

oddvar_kjempebra skrev: fre aug 27, 2021 1:31 pm Det er derimot lett å gjøre seg opp en mening om det vi vet. Welhavens kommentar var en reaksjon på at ledelsen i skiforbundet hadde informert skistyret om saken som så sa at de støttet avgjørelsen. Uten at Bråten fikk komme med sin versjon.

Mulig du synes det er den riktige måten å gjøre det på, men jeg synes det er veldig feigt og at det gir inntrykket av at de nå driver politikk og ikke personalbehandling. De prøver å redde sitt eget skinn.
Syns absolutt Bråthen burde få komme med sin versjon og syns det ikke på noen måte var bra at de sendte ut den pressemeldingen de gjorde om det kun var basert på redegjørelsene fra administrasjonen i NSF. De burde ventet med å uttale seg til de hadde hørt hva alle involverte hadde å si.

På samme måte syns jeg heller ikke at ledelsen skal uttale seg til media i slike saker, men holde personalsaker internt. Ikke svare åpent om alle detaljer til media slik det ble bedt om i innlegget jeg først svarte på. Men du syns kanskje ledelsen skal kjøre saken via media?

Andy

Legg inn av Andy »

Det er ekstemt provoserende å se hvordan ledelsen i Skiforbundet håndterer denne saken. Det virker åpenbart at Bretten Berg og Røste lar det gå personlig prestisje i denne saken og er villige til å rasere norsk hoppsport bare for å fjerne Bråthen. Hadde de forstått sine roller, så hadde de visst at deres jobb er å tilrettelegge for best mulig utvikling av hoppsporten (og andre idretter som inngår under Skiforbundet). Det går ikke an å gå imot det som helt tydelig ville vært det beste for norsk hopp, ihvertfall så lenge Bråthen er ønsket av alle de som jobber direkte med han og han har levert historisk gode resultater.

Det er ingenting som tilsier at Bråthen har opptrådt uakseptabelt, den såkalte personalsaken virker som vissvass. Det er snakk om ett skriftlig varsel på grunn av et relativt uskyldig intervju med Dagbladet, pluss ikke-saken i forbindelse med Tande sitt fall. I tillegg har sikkert Bråthen vært tydelig og direkte i sine tilbakemeldinger, noe som er å forvente av en sportssjef som gjør sitt beste på vegne av norsk hoppsport. Det er tross alt snakk om et toppidrettsmiljø, et minimum av takhøyde er å forvente. Det ville vært relativt enkelt for Bretten Berg og Røste å svelge en liten kamel og akseptere Bråthens "kommunikasjonsform" og signere avtalen han faktisk inngikk med hoppkommiteen. Men det virker som de er for egoistiske til det, dermed er de villige til å sette hoppsortens fremtid på spill. Det er uprofesjonelt og uakseptabelt.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

tartaglia2 skrev: fre aug 27, 2021 12:53 pm For å ta facebook-saken så har ikke jeg fått med meg om det handler om en forglemmelse eller om det var snakk om en bevisst handling og ignorering av gjentatte ordre om å involvere Graff og kommunikasjonsavdelingen (for å ta ytterpunktene). Om det var en forglemmelse er det snakk om en fillesak, men om det ligner mer på det siste er det langt mer alvorlig i mine øyne.
Det var i hvert fall noe som falt helt naturlig for familien at CBB gjorde. Men hva vet vel de.

Andy

Legg inn av Andy »

missChance skrev: fre aug 27, 2021 2:34 pm
tartaglia2 skrev: fre aug 27, 2021 12:53 pm For å ta facebook-saken så har ikke jeg fått med meg om det handler om en forglemmelse eller om det var snakk om en bevisst handling og ignorering av gjentatte ordre om å involvere Graff og kommunikasjonsavdelingen (for å ta ytterpunktene). Om det var en forglemmelse er det snakk om en fillesak, men om det ligner mer på det siste er det langt mer alvorlig i mine øyne.
Det var i hvert fall noe som falt helt naturlig for familien at CBB gjorde. Men hva vet vel de.
Det er nettopp det som er så absurd! Moren til Daniel Andre Tande ville at Bråthen skulle komme med en oppdatering så snart han hadde våknet fra koma. Hva om Tande hadde gitt en oppdatering på sin private Facebook-profil. Hadde han fått kjeft av forbundet da?
Sist redigert av Andy den fre aug 27, 2021 3:00 pm, redigert 1 gang totalt.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Andy skrev: fre aug 27, 2021 2:29 pm Det er ekstemt provoserende å se hvordan ledelsen i Skiforbundet håndterer denne saken. Det virker åpenbart at Bretten Berg og Røste lar det gå personlig prestisje i denne saken og er villige til å rasere norsk hoppsport bare for å fjerne Bråthen. Hadde de forstått sine roller, så hadde de visst at deres jobb er å tilrettelegge for best mulig utvikling av hoppsporten (og andre idretter som inngår under Skiforbundet). Det går ikke an å gå imot det som helt tydelig ville vært det beste for norsk hopp, ihvertfall så lenge Bråthen er ønsket av alle de som jobber direkte med han og han har levert historisk gode resultater.

Det er ingenting som tilsier at Bråthen har opptrådt uakseptabelt, den såkalte personalsaken virker som vissvass. Det er snakk om ett skriftlig varsel på grunn av et relativt uskyldig intervju med Dagbladet, pluss ikke-saken i forbindelse med Tande sitt fall. I tillegg har sikkert Bråthen vært tydelig og direkte i sine tilbakemeldinger, noe som er å forvente av en sportssjef som gjør sitt beste på vegne av norsk hoppsport. Det er tross alt snakk om et toppidrettsmiljø, et minimum av takhøyde er å forvente. Det ville vært relativt enkelt for Bretten Berg og Røste å svelge en liten kamel og akseptere Bråthens "kommunikasjonsform" og signere avtalen han faktisk inngikk med hoppkommiteen. Men det virker som de er for egoistiske til det, dermed er de villige til å sette hoppsortens fremtid på spill. Det er uprofesjonelt og uakseptabelt.
Helt enig og at styret tar så lett på det er skremmande. Helt tydeleg at her er det vennskap, kjennskap og makt som står i sentrum og ikkje kva som er hoppsporten beste.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

https://www.nrk.no/sport/slar-tilbake-m ... 1.15623943
nrk.no skrev:"Overfor NRK, og senere i en pressemelding, trakk Haug frem at det på dette møtet ble lagt frem flere ulike løsningsforslag til Bråthen, og at han som komitéleder skrev under på et kontaktutkast som han ga hoppsjefen for å illustrere hvor sterk viljen deres var til å kjempe for en forlengelse.

Men det står i kontrast til hvordan Bråthen selv skal ha opplevd sammenkomsten 22. juni.

Advokaten bekrefter overfor NRK at Bråthen ble innkalt til dette møtet via tekstmelding fra Haug. På møtet deltok Stine Korsen og Haug fra hoppkomiteen, samt Bråthen.

– I henhold til meldingen Bråthen fikk var målet med møtet å finne et løsningsforslag som kunne godtas av begge parter. Bråthen spurte «Hva skal jeg forberede meg på til dette møtet?». Bakgrunnen for at han stilte dette spørsmålet var for å undersøke om han burde møte med advokat, forteller Håvemoen."

https://www.tv2.no/sport/14185627/
tv2.no skrev:"Men Bretten Berg svarte da følgende på kravet i en melding til TV 2.

– Hoppkomiteen, skipresidenten og generalsekretæren står samlet, og er enige om at Clas Brede Bråthen ikke tilbys ny kontrakt, skrev Berg til TV 2.

Dette var i flere dager den eneste offisielle uttalelsen Skiforbundet henviste til i den betente konflikten. Også overfor andre medier som VG, NRK, og Dagbladet.

Skapte harme
TV 2 vet at denne uttalelsen skapte stor irritasjon og harme hos flere av hoppkomiteens seks medlemmer. Flere av komiteens medlemmer bekrefter nå til TV 2 at dette ikke stemte. Komiteen stod ikke samlet bak denne beslutningen.

(...)

– I forkant av at jeg svarte TV2, hadde jeg selvsagt dialog med hoppkomiteens leder. På tidspunktet for oversendelse, var det klart at hoppkomiteens leder ikke kunne stille seg bak en forlengelse av kontrakten til Bråthen, skriver Bretten Berg i en e-post, sendt via kommunikasjonssjef Espen Graff."

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»