Hoppsesongen 2021/2022

Svar
Chromeback

Re: Hoppsesongen 2021/2022

Legg inn av Chromeback »

ms_8 skrev: fre okt 08, 2021 9:25 pm Er dette ein spøk? Dersom dette er oppsigelse grunn, så er det jaggu mange folk/tilsette og mellomsjefer rundt omkring så burde være redd for jobbene sine. For dette er kun kritikk av systemet og opplevelse aktører har hatt etter 1 lang sesong. Tåler man verkeleg ikkje intern kritikk i Norges Skiforbund?
For å si det sånn, det er en grunn til at Skiforbundet virkelig burde frykte ett reell rettssak nå, hvor de faktisk må forholde seg til fakta i saken.

Pdd så virker det som Skiforbundet er helt ute å kjøre.

Andy

Legg inn av Andy »

Hva er det som skjer i skiforbundet? Dette er faktisk helt absurd! Det er altså denne rapporten de mener at har en "uakseptabel kommunikasjonsform"? Er presidenten og generalsekretæren laget av aspeløv? Nå er de ratt ratt nødt til å prøve å sparke Stöckl og Christian Meyer også, siden de tydeligvis står bak en del som er skrevet i denne rapporten.

Den eneste involverte parten som bruker en uakseptabel kommunikasjonsform i denne konflikten er skiforbundet, gjennom sin antikommunikasjonsdirektør Espen "ingen kommentar" Graff.

Farmer

Legg inn av Farmer »

Andy skrev: lør okt 09, 2021 12:07 am Hva er det som skjer i skiforbundet? Dette er faktisk helt absurd! Det er altså denne rapporten de mener at har en "uakseptabel kommunikasjonsform"? Er presidenten og generalsekretæren laget av aspeløv? Nå er de ratt ratt nødt til å prøve å sparke Stöckl og Christian Meyer også, siden de tydeligvis står bak en del som er skrevet i denne rapporten.

Den eneste involverte parten som bruker en uakseptabel kommunikasjonsform i denne konflikten er skiforbundet, gjennom sin antikommunikasjonsdirektør Espen "ingen kommentar" Graff.
Nå var det vel skistyret som hadde reagert på denne rapporten.
Men, ellers enig i hva du sier.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

missChance skrev: fre okt 08, 2021 6:42 pm
Chromeback skrev: fre okt 08, 2021 6:14 pm
Harduetforslag skrev: fre okt 08, 2021 5:51 pm https://www.vg.no/sport/hopp/i/OrjM7q/h ... -aa-steile

Vanskelig å ikke le.
Hahahaha, så nå vil de sparke CBB for noe han selv ikke har skrevet, bare videresendt på vegne av to andre?

Spent på å høre om de vil kvitte seg med Stöckl også, nå som det har kommet frem at han var en av de som skrev dette.

For noen jævla klovner Røste og BB er.
"Alexander Stöckl og trenerkollega Christian Meyer forteller at de har skrevet de fire partiene skistyret reagerte på."

Kanskje de vil sparke Stöckl nå??? De kan jo prøve seg ...

Herregud, for en pinlig gjeng!
Det er akkurat mine tanker også. Snakk om å male seg kontant inn i verdens minste hjørne.

Det er så utrolig mange spørsmål jeg har lyst til at Røste, BB, Haug og Graff skal svare 100% konkret på nå. De har driti så sinnsykt på draget i denne saken at jeg håper på en fullstendig utskiftning i hele toppen nå. Ingen av disse fortjener posisjonen sin videre, personlig blir jeg vanvittig sint når jeg leser disse sakene og tenker på hva disse tjener på stillingene sine.

Få dem til helvete vekk fra norsk idrett asap.

Farmer

Legg inn av Farmer »

Synes skiforbundet fremstår arrogant i sine svar til Sundgot Borgen, angående vektproblematikken i hoppsporten også.
Min idrettsinteresse for toppidrett begynner og bli kraftig redusert på grunn av usmakeligheten til både idrettsforbundet sentralt, ski og fotballforbundet.
Vi har flere fantastiske trenere og sportsledere, som er flinke med kommunikasjon og omdømme. Tenker både på CCB, Støckel og Ståle Solbakken.
Det er ganske fantastisk at omdømme innenfor idretten blir ødelagt fra toppen, og ikke bredden.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Farmer skrev: lør okt 09, 2021 2:05 am Synes skiforbundet fremstår arrogant i sine svar til Sundgot Borgen, angående vektproblematikken i hoppsporten også.
Min idrettsinteresse for toppidrett begynner og bli kraftig redusert på grunn av usmakeligheten til både idrettsforbundet sentralt, ski og fotballforbundet.
Vi har flere fantastiske trenere og sportsledere, som er flinke med kommunikasjon og omdømme. Tenker både på CCB, Støckel og Ståle Solbakken.
Det er ganske fantastisk at omdømme innenfor idretten blir ødelagt fra toppen, og ikke bredden.
Helt enig i at disse virkelig har stått opp for breddeidretten når det har vært behov for det her i landet !

I motsetning til «eliten»…

Number4

Legg inn av Number4 »

Farmer skrev: lør okt 09, 2021 2:05 am Synes skiforbundet fremstår arrogant i sine svar til Sundgot Borgen, angående vektproblematikken
Dette er typisk Skiforbundet. Alt skal feies under teppet. NSF er som fluepapir for uegnede ledere, går langt tilbake i tid. Roger Ruud, blant annet, ble behandlet som en dritt i sin tid av skiforbundets ledelse. Men heldigvis finnes det ledere innimellom som har vært bra. Det er noe tungrodd over hele organisasjonen. Virker som det går i arv,guttaboys!

hamplenedomplenedis
Innlegg: 801

Legg inn av hamplenedomplenedis »

Siste nytt er nå at den tidligere storhopperen Per Bergerud trekker seg fra hoppkomiteen på grunn av Skiforbundet og Skistyrets håndtering av Bråthen-saken.

Han føler hoppkomiteen blir fullstendig overkjørt av Skiforbundet og Skistyret i Bråthen-saken.

Spennende å se hva slags svar Røste gir på dette. Bergerud er ingen hvem som helst i norsk hoppsport så dette blir lagt merke til.
.
https://www.vg.no/sport/hopp/i/8QEerA/p ... overkjoert

MadBum

Legg inn av MadBum »

"Spennende å se hva slags svar Røste gir på dette. Bergerud er ingen hvem som helst i norsk hoppsport så dette blir lagt merke til."

-Ingen kommentar

Caputo

Legg inn av Caputo »

Chromeback skrev: fre okt 08, 2021 11:52 pm
ms_8 skrev: fre okt 08, 2021 9:25 pm Er dette ein spøk? Dersom dette er oppsigelse grunn, så er det jaggu mange folk/tilsette og mellomsjefer rundt omkring så burde være redd for jobbene sine. For dette er kun kritikk av systemet og opplevelse aktører har hatt etter 1 lang sesong. Tåler man verkeleg ikkje intern kritikk i Norges Skiforbund?
For å si det sånn, det er en grunn til at Skiforbundet virkelig burde frykte ett reell rettssak nå, hvor de faktisk må forholde seg til fakta i saken.

Pdd så virker det som Skiforbundet er helt ute å kjøre.
De burde ha advokater som advarer forbundet om å gå til rettsak. Men hvis advokatene bare gjør bestillingsarbeid kan dette bli tidenes kleineste rettsak.

De kommer til å bruke 1 time på negativt om Bråthen og Bråthen kan sikkert bruke en uke på å grave frem positive vitner, saker eller statistikker.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

MadBum skrev: lør okt 09, 2021 10:16 am "Spennende å se hva slags svar Røste gir på dette. Bergerud er ingen hvem som helst i norsk hoppsport så dette blir lagt merke til."

-Ingen kommentar
:lol:

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Skipresident Erik Røste beklager at tidligere storhopper Per Bergerud trekker seg fra hoppkomiteen. Røste sier skistyret og komiteen jobber godt sammen.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/sport ... ett-sammen

Sier Røste og Betten Berg noe så må det vel være riktig? ;-)

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Både Røste og Haug har altså behov for å poengtere at Bergerud har meldt seg inhabil pga vennskap til Bråthen, i et forsøk på å vinkle det som om Bergsrud gjør dette for å støtte en venn.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Det finnes forøvrig en facebook gruppe med snart 25000 medlemmer til støtte for CBB:

https://www.facebook.com/groups/186938676835438

Farmer

Legg inn av Farmer »

AxelRudi skrev: lør okt 09, 2021 2:27 pm Det finnes forøvrig en facebook gruppe med snart 25000 medlemmer til støtte for CBB:

https://www.facebook.com/groups/186938676835438
Noen ganger har det vært jeft med konto på ansiktsboken. Men, tror man skal stå over presset denne gangen også.
Hadde det forøvrig vært flere med ryggmarg i hoppkomiteen, så hadde hele komiten satt sine roller til disposisjon. Det kan også være mulig dem internt fortsatt har håp om og påvirke skistyret og ledelsen i skiforbundet, i "riktig" retning, som da er i hopp og Bråten sitt favør.

Langrenn begynner og irritere meg i denne saken.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Farmer skrev: Langrenn begynner og irritere meg i denne saken.
Ja, er vel langrenn som får skylden i denne saken også...

Farmer

Legg inn av Farmer »

sertono skrev: lør okt 09, 2021 8:13 pm
Farmer skrev: Langrenn begynner og irritere meg i denne saken.
Ja, er vel langrenn som får skylden i denne saken også...
Uansett er en del av konflikten innteressekonflikt og ressursfordeling med langrenn.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Farmer skrev: lør okt 09, 2021 8:17 pm
sertono skrev: lør okt 09, 2021 8:13 pm
Farmer skrev: Langrenn begynner og irritere meg i denne saken.
Ja, er vel langrenn som får skylden i denne saken også...
Uansett er en del av konflikten innteressekonflikt og ressursfordeling med langrenn.
Slutt å tull. Langrenn drar inn store inntekter.
Det er faktisk fullt mulig å irritere seg over skiforbundets nedlatende behandling av hopp uten å ta det ut over langrenn.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Neptun skrev: lør okt 09, 2021 9:28 pm
Farmer skrev: lør okt 09, 2021 8:17 pm
sertono skrev: lør okt 09, 2021 8:13 pm

Ja, er vel langrenn som får skylden i denne saken også...
Uansett er en del av konflikten innteressekonflikt og ressursfordeling med langrenn.
Slutt å tull. Langrenn drar inn store inntekter.
Det er faktisk fullt mulig å irritere seg over skiforbundets nedlatende behandling av hopp uten å ta det ut over langrenn.
Ikke at jeg er noen ekspert på dette, men langrenn ligger vel langt under både skihopp og skiskytning, selv om vi nordmenn elsker langrenn?

Øst-Europerne sin interessere kjører vel greit over oss nordmenn her?!

Farmer

Legg inn av Farmer »

Neptun skrev: lør okt 09, 2021 9:28 pm
Farmer skrev: lør okt 09, 2021 8:17 pm
sertono skrev: lør okt 09, 2021 8:13 pm

Ja, er vel langrenn som får skylden i denne saken også...
Uansett er en del av konflikten innteressekonflikt og ressursfordeling med langrenn.
Slutt å tull. Langrenn drar inn store inntekter.
Det er faktisk fullt mulig å irritere seg over skiforbundets nedlatende behandling av hopp uten å ta det ut over langrenn.
Nå er det faktisk sånn at langrennsleiren er en del av den utløsende konflikten, som igjen akselere til den situvasjon vi har mellom Bråten og skiforbundet.
Det er ikke jeg som trekker dem inn. Da må du be skiforbundet slutte og tulle. Jeg har tatt et subjektivt standpunkt på hvem jeg støtter i denne saken, som da er hopp. Det må være lov, uten at du kaller det tull. Om du er uenig er en ærlig sak.
Det er kommet frem at hopp genererer mer penger til skiforbundet gjennom tv rettighetene, en hva langrenn gjør. Dette på grunn av at hopp er mye større internasjonalt en langrenn.
Langrenn generere bare mer i Norge, mest med tanke på sponsormidler. Hvordan gren som er størst i Norge, er også noe som styres i stor grad av hvordan skiforbundet velger og markedsføre de forskjellige grenene.
En annen faktor er hvordan satsningsområde det har vært med tanke på forskjellige type anleggsfasiliteter, rundt om i Norges land.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Chromeback skrev: lør okt 09, 2021 9:32 pm Ikke at jeg er noen ekspert på dette, men langrenn ligger vel langt under både skihopp og skiskytning, selv om vi nordmenn elsker langrenn?

Øst-Europerne sin interessere kjører vel greit over oss nordmenn her?!
Usikker på hvilken definisjon du har av Øst-Europa, men om den inkluderer Russland vil jeg tro langrenn ligger over skihopp i interesse. Er vel uansett interessen i Tyskland som er viktig når det gjelder TV- og sponsorinntekter og der er det veldig lav langrennsinteresse for tiden.

Number4

Legg inn av Number4 »

Jeg tror langrenn gjennom flere år har generert mer penger inn i kassa totalt sett til skiforbundet enn andre grener. Bare å se på budsjettet til langrenn pr. år kontra andre grener. Langrenn er enormt populært i Norge, spesielt siden 90 tallet. Før i i tiden var nok hopp sett på som nummer 1 skisporten i kongeriket, nærmest som en religion. De store pengene inn til skiforbundet kom på begynnelsen av 90 tallet. Takket være Phenix og deres sponsing av alpint. Langrennslandslaget var fattige på den tiden og forsynte seg grovt av Phenix-pengene , spesielt før OL på Lillehammer da de ikke eide nåla i veggen og hadde brukt opp alt.
Siden den gang har de opplevd enorm suksess og blitt nummer 1 skisporten i landet. Men de blir også oppfattet som litt klysete og lite ydmyke overfor andre, ikke minst i forhold til utenlandske konkurrenter. Alt er ikke fryd og gammen innen den grenen, dessverre.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Nå må jeg først og fremst presisere at jeg ikke vet hva jeg snakker om her ^^

Men Skihopp er vel ekstremt stort i Tyskland, Polen, Østerrike, Tsjekkia og Japan? og til dels Norge. Mens langrenn har vel Norge, Sverige og Russland.

Er rimelig sikker på at Hopp vinner 10 av 10 ganger mtp sponsorpenger ute i verden. I Norge lokalt blir dog regnestykket annerledes.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Caputo skrev: søn okt 10, 2021 6:01 pm Nå må jeg først og fremst presisere at jeg ikke vet hva jeg snakker om her ^^

Men Skihopp er vel ekstremt stort i Tyskland, Polen, Østerrike, Tsjekkia og Japan? og til dels Norge. Mens langrenn har vel Norge, Sverige og Russland.

Er rimelig sikker på at Hopp vinner 10 av 10 ganger mtp sponsorpenger ute i verden. I Norge lokalt blir dog regnestykket annerledes.
Dette er jo inntrykket mitt også, også er vel muligens skiskyting over hopp igjen? Langrenn virker jo som det har vært veldig tørt rundt utenom i Norge de siste 10 årene, og utviklingen har jo ikke vært kjempepositiv heller? Sverige har jo meldt seg på igjen, og Russland har en god generasjon nå, men skiskyting er vel større i Russland også? Skøyter har vel også tatt mye av interessen i mange av landene i mellom-Europa?

Men jeg, som deg, er ikke noen ekspert på dette. Det er kun inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest litt om dette opp igjennom årene.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Kommunikasjonssjef Espen Graff (52) hevder at Clas Brede Bråthen (52) har kalt generalsekretær Ingvild Bretten Berg (48) for «ei fitte».
https://www.vg.no/sport/hopp/i/JxvJ6J/a ... m-ski-topp

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Caputo skrev: søn okt 10, 2021 6:01 pm Nå må jeg først og fremst presisere at jeg ikke vet hva jeg snakker om her ^^

Men Skihopp er vel ekstremt stort i Tyskland, Polen, Østerrike, Tsjekkia og Japan? og til dels Norge. Mens langrenn har vel Norge, Sverige og Russland.

Er rimelig sikker på at Hopp vinner 10 av 10 ganger mtp sponsorpenger ute i verden. I Norge lokalt blir dog regnestykket annerledes.
Skihopp er ganske stort i Slovenia. Trur ikkje det er så stort i Tsjekkia? Sjølv om det kanskje er større ein langrenn?
Ellers har skihopp også verdenscuprenn i Italia, Russland for damer og Finland/Sverige. Sveits er vel også skihopp brukbart populært
Langrenn har vel brukbar interesse i Italia, Sveits og Finland
Skihopp er nok meir populært likevel pga det store tyske markedet.
Trur likvel Alpint er klart mest populær i lag med Skiskytting.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Sodajr skrev: tir okt 12, 2021 2:04 pm Kommunikasjonssjef Espen Graff (52) hevder at Clas Brede Bråthen (52) har kalt generalsekretær Ingvild Bretten Berg (48) for «ei fitte».
https://www.vg.no/sport/hopp/i/JxvJ6J/a ... m-ski-topp
Dessverre for Graff framstår dette mest som eit desperat forsøk på å berge sin sjef og lite troveldig. Merkeleg også at det ikkje har blitt tatt tak i før. Han er dessutan ganske vag på kor han har hørt dette

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

ms_8 skrev: tir okt 12, 2021 2:06 pm
Sodajr skrev: tir okt 12, 2021 2:04 pm Kommunikasjonssjef Espen Graff (52) hevder at Clas Brede Bråthen (52) har kalt generalsekretær Ingvild Bretten Berg (48) for «ei fitte».
https://www.vg.no/sport/hopp/i/JxvJ6J/a ... m-ski-topp
Dessverre for Graff framstår dette mest som eit desperat forsøk på å berge sin sjef og lite troveldig. Merkeleg også at det ikkje har blitt tatt tak i før. Han er dessutan ganske vag på kor han har hørt dette
Finner det veldig merkelig at hvis dette faktisk er tilfelle, at ikke CBB har blitt kalt inn for samtaler og skriftlige advarsler rundt dette tidligere. Nå er det mye «mener å ha hørt» og lignende.

lund

Legg inn av lund »

Etter at Haug beviselig ble tatt i løgn, så forbeholder jeg meg retten til å være relativt skeptisk til dette også når det er så lite konkret og dokumenterbart.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

lund skrev: tir okt 12, 2021 2:16 pm Etter at Haug beviselig ble tatt i løgn, så forbeholder jeg meg retten til å være relativt skeptisk til dette også når det er så lite konkret og dokumenterbart.
Tenker det samme selv. Det er overraskende lite av det forbundet mener er verdig til sparken som de faktisk har klart å dokumentere. Hvis retten godtar dette som bevis, så kan det jo være interessant å være arbeidstager i årene fremover.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»