Hoppsesongen 2021/2022

Svar
toolshed

Re: Hoppsesongen 2021/2022

Legg inn av toolshed »

Ladre skrev: søn okt 17, 2021 12:12 pm Artig når dette "Næringslivet" benyttes som en entydig referanse til en eller annen slags akseptert oppførsel.
Jeg har jobbet alle mine 35 yrkesaktive år i "Næringslivet" og det er enorme variasjoner i ansatte, ledere, bedriftskultur og akseptert adferd. Noen arbeidsplasser preges av takhøyde og flate organisasjoner mens andre kan være mer hierarkiske med ledere som ikke ønsker å bryne meningene sine mot andre kloke ansatte.

Kjenner at talemåte til eks-Generalsekretæren gjør at jeg blir litt på vakt.....
Artig dette med "Næringslivet", for jeg har også jobbet i "Næringslivet" i en 20 års tid. Blant de større selskapene jeg har jobbet har ledelsen over mellomlederne vært ganske så sarte sjeler. Dette er jo bare en bekreftelse på at "tonen i debatten"-gjengen ikke burde ha jobbene de har. Uansett blir de vel bare sparka oppover til en bedre stilling om ting skulle gå skeis for dem.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Langrennskomiteen i Akershus vil ha en ekstraordinær generalforsamling for å fremme mistillit mot det sittende styret.

– De må drive med ledelse, ikke gjemme seg

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

sertono skrev: søn okt 17, 2021 12:36 pm Langrennskomiteen i Akershus vil ha en ekstraordinær generalforsamling for å fremme mistillit mot det sittende styret.

– De må drive med ledelse, ikke gjemme seg
ENDELIG!

Number4

Legg inn av Number4 »

sertono skrev: søn okt 17, 2021 12:36 pm Langrennskomiteen i Akershus vil ha en ekstraordinær generalforsamling for å fremme mistillit mot det sittende styret.

– De må drive med ledelse, ikke gjemme seg
Gledelig at dette kommer fra langrenn. Håper flere følger etter fra alle skigrenene.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Number4 skrev: søn okt 17, 2021 12:45 pm
sertono skrev: søn okt 17, 2021 12:36 pm Langrennskomiteen i Akershus vil ha en ekstraordinær generalforsamling for å fremme mistillit mot det sittende styret.

– De må drive med ledelse, ikke gjemme seg
Gledelig at dette kommer fra langrenn. Håper flere følger etter fra alle skigrenene.
Var nettopp det jeg tenkte også, mangler bare at en alpinkomite også varsler at de vil stille seg bak et slikt forslag, da har ledelsen i skiforbundet i realiteten allerede tapt

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Chromeback skrev: søn okt 17, 2021 10:16 am Dette kan da umulig være lovlig?????

Det er grunn til å tro at Bråthen i drøftelsesmøtet fikk alle historier fra sine 17 år som sportssjef «kastet i fanget». Det innebærer også tida under tidligere generalsekretær Stein Opsal.

https://www.dagbladet.no/sport/ikke-sa- ... g/74404467
De kan jo i teorien laste Bråthen for de meste, alt fra krisen i midtøsten til å påstå at han har gjort det og det. Men alt dette er jo ikke noe en rett vil en gang vurdere, når det ikke er dokumentert. Til og med om det er det, så er det jo deres egne vurderinger at han har fått fortsette hele veien, og fått nye tilbud. Så det står liksom ikke i stil med det, og da ser det jo bare dumt ut.

De er låst inne i et hjørne, og den eneste vei fremover er oppsigelse og rettsak. Dette har de da dratt sin organisasjon og forbund ut i på grunn av sin elendige håndtering. Om så CBB er en idiot, så skal det ikke ende med en så uklar sak som dette.

Alle som har vært med her bør være ferdige bare fordi saken ender i retten, og det at de setter seg selv og sine posisjoner foran fremtiden til hopp og frivillighet er ganske utrolig.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

AxelRudi skrev: søn okt 17, 2021 1:31 pm
Chromeback skrev: søn okt 17, 2021 10:16 am Dette kan da umulig være lovlig?????

Det er grunn til å tro at Bråthen i drøftelsesmøtet fikk alle historier fra sine 17 år som sportssjef «kastet i fanget». Det innebærer også tida under tidligere generalsekretær Stein Opsal.

https://www.dagbladet.no/sport/ikke-sa- ... g/74404467
De kan jo i teorien laste Bråthen for de meste, alt fra krisen i midtøsten til å påstå at han har gjort det og det. Men alt dette er jo ikke noe en rett vil en gang vurdere, når det ikke er dokumentert. Til og med om det er det, så er det jo deres egne vurderinger at han har fått fortsette hele veien, og fått nye tilbud. Så det står liksom ikke i stil med det, og da ser det jo bare dumt ut.

De er låst inne i et hjørne, og den eneste vei fremover er oppsigelse og rettsak. Dette har de da dratt sin organisasjon og forbund ut i på grunn av sin elendige håndtering. Om så CBB er en idiot, så skal det ikke ende med en så uklar sak som dette.

Alle som har vært med her bør være ferdige bare fordi saken ender i retten, og det at de setter seg selv og sine posisjoner foran fremtiden til hopp og frivillighet er ganske utrolig.
Helt enig.

De gambler med norsk hoppsport på grunn av egen stolthet.

Denne saken er et premieeksempel på hvordan en personalkonflikt ikke skal løses. Her gjøres absolutt alt galt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

AxelRudi skrev: søn okt 17, 2021 1:31 pm
Chromeback skrev: søn okt 17, 2021 10:16 am Dette kan da umulig være lovlig?????

Det er grunn til å tro at Bråthen i drøftelsesmøtet fikk alle historier fra sine 17 år som sportssjef «kastet i fanget». Det innebærer også tida under tidligere generalsekretær Stein Opsal.

https://www.dagbladet.no/sport/ikke-sa- ... g/74404467
De kan jo i teorien laste Bråthen for de meste, alt fra krisen i midtøsten til å påstå at han har gjort det og det. Men alt dette er jo ikke noe en rett vil en gang vurdere, når det ikke er dokumentert. Til og med om det er det, så er det jo deres egne vurderinger at han har fått fortsette hele veien, og fått nye tilbud. Så det står liksom ikke i stil med det, og da ser det jo bare dumt ut.

De er låst inne i et hjørne, og den eneste vei fremover er oppsigelse og rettsak. Dette har de da dratt sin organisasjon og forbund ut i på grunn av sin elendige håndtering. Om så CBB er en idiot, så skal det ikke ende med en så uklar sak som dette.

Alle som har vært med her bør være ferdige bare fordi saken ender i retten, og det at de setter seg selv og sine posisjoner foran fremtiden til hopp og frivillighet er ganske utrolig.
Det jeg ikke forstår er hvorfor media ikke er mer på ballen her, når de først skriver om dette. Hvorfor legger man ikke mer press på Røste og gjengen om akkurat dette? Det er jo gratis fôr for journalister. Ikke at skiforbundet ville kommentert saken, men spesielt VG sitter jo på såpass mye info at de kunne vært mye hardere her. Jeg tror ikke at folk flest, eller i hvert fall av de som leser VG og Dagbladet, forstår hvor alvorlig saken egentlig er.

Nå har det jo gått i ekkoklang her inne i en lang periode, men det skal jo være umulig for Røste, Haug, BB og Graff å overleve denne saken.

Caputo

Legg inn av Caputo »

Det går vel på antall klikk hvilke saker som blir produsert? Jeg er forøvrig helt enig i at media burde vært enda bedre vaktbikkje i forhold til næringslivet. Og at en sak som dette burde være veldig interessant for veldig mange.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Jeg har særdeles liten tro på at dette ender med noe annet enn at Bråthen får fyken

Brukeravatar
slankebrusmannen
Innlegg: 1441

Legg inn av slankebrusmannen »

Harduetforslag skrev: man okt 18, 2021 2:25 pm Jeg har særdeles liten tro på at dette ender med noe annet enn at Bråthen får fyken
Videre vil i så fall saken nesten helt sikkert havne i retten. Den vil trolig slå fast at 1. Bråthen har kontrakt ut 2025. 2. Han har uansett krav på fast ansettelse. 3. Det finnes ikke grunnlag for oppsigelsen, eller den er beheftet med formfeil. Da ryker også kronasjer utover det som stryker med i saksomkostninger og erstatninger, for LO kan umulig se seg tjent med å sponse dette amatørsirkuset der arbeidstakerrettigheter åpenbart ikke noe man trenger å bry seg med. Det vil jo ødelegge deres troverdighet som organisasjon å sette sitt godkjentstempel på dette. En del andre sponsorer kan nok også ha problemer med dette. Da spørs det om kostnadene blir så store at et skiting vil kaste styret, og samtidig kreve at det nye styret kaster generalsekretæren.

Man kan godt ende med at avveiningen her er om man skal kaste styret og generalsekretæren før skiten treffer vifta, eller om man skal vente til etterpå.

Ladre

Legg inn av Ladre »

Harduetforslag skrev: man okt 18, 2021 2:25 pm Jeg har særdeles liten tro på at dette ender med noe annet enn at Bråthen får fyken
Det kan du nok ha rett i.
Men Forbundets problem er jo at han da har krav på å stå i stillingen inntil dette er rettslig avgjort og det kommer til å ta tid. I mellomtida dør kua (hoppsporten) men Røste og Bretten drikker Champis og spiser kanapeer i Beijing.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

slankebrusmannen skrev: man okt 18, 2021 2:47 pm
Harduetforslag skrev: man okt 18, 2021 2:25 pm Jeg har særdeles liten tro på at dette ender med noe annet enn at Bråthen får fyken
Videre vil i så fall saken nesten helt sikkert havne i retten. Den vil trolig slå fast at 1. Bråthen har kontrakt ut 2025. 2. Han har uansett krav på fast ansettelse. 3. Det finnes ikke grunnlag for oppsigelsen, eller den er beheftet med formfeil. Da ryker også kronasjer utover det som stryker med i saksomkostninger og erstatninger, for LO kan umulig se seg tjent med å sponse dette amatørsirkuset der arbeidstakerrettigheter åpenbart ikke noe man trenger å bry seg med. Det vil jo ødelegge deres troverdighet som organisasjon å sette sitt godkjentstempel på dette. En del andre sponsorer kan nok også ha problemer med dette. Da spørs det om kostnadene blir så store at et skiting vil kaste styret, og samtidig kreve at det nye styret kaster generalsekretæren.

Man kan godt ende med at avveiningen her er om man skal kaste styret og generalsekretæren før skiten treffer vifta, eller om man skal vente til etterpå.
Hvis jeg skulle tippe så hadde jeg nok landet på at Bråthen får en kurant sluttpakke og thats it. Røste og Berg har ikke viket en tomme og anklagene har vært sterke, det eksisterer ikke rom for å snu for noen av de nå som saken har gått såpass langt, da kan de jo i praksis bare trekke seg med en gang. Det er jo ikke som om de ikke har støttespillere, det er nok av personer som nå ser sitt snitt til å havne på godsiden av Røste og Berg ved å støtte de i en sak de kanskje ikke bryr seg all verdens om.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Ladre skrev: man okt 18, 2021 6:16 pm
Harduetforslag skrev: man okt 18, 2021 2:25 pm Jeg har særdeles liten tro på at dette ender med noe annet enn at Bråthen får fyken
Det kan du nok ha rett i.
Men Forbundets problem er jo at han da har krav på å stå i stillingen inntil dette er rettslig avgjort og det kommer til å ta tid. I mellomtida dør kua (hoppsporten) men Røste og Bretten drikker Champis og spiser kanapeer i Beijing.
I teorien kan han selvsagt det, men tipper det heller blir en kurant sluttpakke.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Harduetforslag skrev: man okt 18, 2021 9:52 pm
Ladre skrev: man okt 18, 2021 6:16 pm
Harduetforslag skrev: man okt 18, 2021 2:25 pm Jeg har særdeles liten tro på at dette ender med noe annet enn at Bråthen får fyken
Det kan du nok ha rett i.
Men Forbundets problem er jo at han da har krav på å stå i stillingen inntil dette er rettslig avgjort og det kommer til å ta tid. I mellomtida dør kua (hoppsporten) men Røste og Bretten drikker Champis og spiser kanapeer i Beijing.
I teorien kan han selvsagt det, men tipper det heller blir en kurant sluttpakke.
Skiforbundet har jo ingenting på sin side i denne saken, av hva som har kommet ut offentlig. Så hvis det blir en sluttpakke, så blir den mye mer enn kurant for å dekke over manglende dokumentasjon osv.

Brukeravatar
slankebrusmannen
Innlegg: 1441

Legg inn av slankebrusmannen »

Harduetforslag skrev: man okt 18, 2021 9:51 pm Hvis jeg skulle tippe så hadde jeg nok landet på at Bråthen får en kurant sluttpakke og thats it.
Normalt ville man gjerne vært der for lenge siden. Men hvis Bråthen ønsker å fortsette - fordi det er dette han brenner for (han prøvde f.eks. ikke forhandle opp lønn ved fornyelsen) og Skiforbundet ikke egentlig har noen sak, kan det godt være han er villig til å ta kampen. Så langt fremstår det ikke som han har noe å tape på det.

Ladre

Legg inn av Ladre »

Harduetforslag skrev: man okt 18, 2021 9:52 pm
Ladre skrev: man okt 18, 2021 6:16 pm
Harduetforslag skrev: man okt 18, 2021 2:25 pm Jeg har særdeles liten tro på at dette ender med noe annet enn at Bråthen får fyken
Det kan du nok ha rett i.
Men Forbundets problem er jo at han da har krav på å stå i stillingen inntil dette er rettslig avgjort og det kommer til å ta tid. I mellomtida dør kua (hoppsporten) men Røste og Bretten drikker Champis og spiser kanapeer i Beijing.
I teorien kan han selvsagt det, men tipper det heller blir en kurant sluttpakke.
Neppe.
En sluttpakke vil bli belastet hopp-budsjettet og derfor vil CBB aldri ta imot dette.
Han kommer til å stå i stillingen til rettssaken er over.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Ladre skrev: man okt 18, 2021 10:44 pm
Harduetforslag skrev: man okt 18, 2021 9:52 pm
Ladre skrev: man okt 18, 2021 6:16 pm

Det kan du nok ha rett i.
Men Forbundets problem er jo at han da har krav på å stå i stillingen inntil dette er rettslig avgjort og det kommer til å ta tid. I mellomtida dør kua (hoppsporten) men Røste og Bretten drikker Champis og spiser kanapeer i Beijing.
I teorien kan han selvsagt det, men tipper det heller blir en kurant sluttpakke.
Neppe.
En sluttpakke vil bli belastet hopp-budsjettet og derfor vil CBB aldri ta imot dette.
Han kommer til å stå i stillingen til rettssaken er over.
Det er selvsagt mulig

Ladre

Legg inn av Ladre »


toetoe

Legg inn av toetoe »

Ingen tvil om at det er flere sider i denne saken, Bråthen har trolig en kommunikasjonsform som ikke er helt bra.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

toetoe skrev: tir okt 19, 2021 6:22 pm Ingen tvil om at det er flere sider i denne saken, Bråthen har trolig en kommunikasjonsform som ikke er helt bra.
Ble mer balanse i saken nå ja, men jeg tror fortsatt CBB står sterkt i en rettssak

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Syns ikke Bråthens sak ble nevneverdig svekket av den VG-saken, tvert imot.

At et par ansatte i skiledelsen syns det er kjipt å jobbe med Bråthen er leit, men en skulle tro de kunne veid resultater og utvikling i hoppsporten som idrettsbevegelse og som toppidrett tyngre enn personlige utfordringer.

Det er betegnende når en leder så unisont hylles av sine underordnede samt likestilte, og det kun er hans overordnede som føler seg forulempet.

Når det gjelder Bråthens utspill om kvinnehopp og pandemi, så tror jeg alle involverte vet at Bråthen har et poeng. Men det var nok skummelt med en aktør som våget å pirke litt i covidsuppa.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Den VG-artikkelen er da klart i favør Bråthen.

Ladre

Legg inn av Ladre »

toetoe skrev: tir okt 19, 2021 6:22 pm Ingen tvil om at det er flere sider i denne saken, Bråthen har trolig en kommunikasjonsform som ikke er helt bra.
Var dette en kommentar til VG-artikkelen?
Jeg klarer iallfall ikke helt å se at CBB kommer dårlig ut av VGs fremstilling

toolshed

Legg inn av toolshed »

toetoe skrev: tir okt 19, 2021 6:22 pmBråthen har trolig en kommunikasjonsform som ikke er helt bra.
Bråthen er direkte og går ikke rundt grøten når han mener noe er galt. Dette er foretrukket kommunikasjonsform alle andre steder enn i pampeland.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jeg forstår ikke helt hvordan denne saken gjorde det mer balansert. Den oppklarer en del småting, men kjernen er den samme. BB og Røste liker ikke å bli utfordret av ledere under seg.

Ser egentlig ingenting som er godt nok begrunner for å kunne gi CBB sparken uten at man selv får en kjempesmell tilbake, rent juridisk.

toetoe

Legg inn av toetoe »

Ladre skrev: tir okt 19, 2021 8:17 pm
toetoe skrev: tir okt 19, 2021 6:22 pm Ingen tvil om at det er flere sider i denne saken, Bråthen har trolig en kommunikasjonsform som ikke er helt bra.
Var dette en kommentar til VG-artikkelen?
Jeg klarer iallfall ikke helt å se at CBB kommer dårlig ut av VGs fremstilling
Nei, han kommer ikke direkte dårlig ut, men artikkelen har litt balanse ift.partene, den fremstiller ikke saken som om den står mellom vår helt Hopp-Bråthen og kvinnehopphatende pamper. Det er en forhistorie som reelt har med kommunikasjonsform å gjøre. Bl.a selvfølgelig.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Hets og sjikane mot IBB. Det tror jeg ikke saken er tjent med.
https://www.nrk.no/sport/ansatte-i-skif ... 1.15690019
Knut Meiner, administrator i støttegruppen på facebook har også postet et innlegg om det.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Korgutt skrev: tir okt 19, 2021 8:38 pm Hets og sjikane mot IBB. Det tror jeg ikke saken er tjent med.
https://www.nrk.no/sport/ansatte-i-skif ... 1.15690019
Alltid noen kronidioter.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Chromeback skrev: tir okt 19, 2021 8:47 pm
Korgutt skrev: tir okt 19, 2021 8:38 pm Hets og sjikane mot IBB. Det tror jeg ikke saken er tjent med.
https://www.nrk.no/sport/ansatte-i-skif ... 1.15690019
Alltid noen kronidioter.
Jeg er nesten fristet til å si vær forsiktig med hva du skriver. Du kan risikere at noen kronidioter blir fornærmet av at disse menneskene blir tatt under samme kategori som de selv. Jeg støtter CBB i saken men slike holdninger som gjengis i artikkelen til NRK er utelukkende negativ for saken hans.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»