Hoppsesongen 2021/2022

Svar
Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Re: Hoppsesongen 2021/2022

Legg inn av lok1 »

Blir ikke Jørn Sundby som kommentator likevel. Rett nok skal han være det i starten, men spennende nå hvem som erstatter han.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Ladre skrev: man okt 25, 2021 7:11 pm Bretten parkert før løsningen ble landet, ifølge NRK.
https://www.nrk.no/sport/bat-og-bedring-1.15702361
Leste denne nå, god artikkel.
Jeg håper det ikke har ødelagt for mye, men heller gitt en skikkelig nå skal vi vise dem følelse, og at Hopputøverne våre klinker til denne sesongen, og spesielt i OL.
Hadde vært så skinnsykt kult om ei av jentene tok hele steget opp nå, og fikk OL medalje

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »


Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Ja nå blir det nok et salig rabalder igjen...

Number4

Legg inn av Number4 »

NM i Midtstua i dag. Direkte på NRK1 klokken 16:45. Riiber vant kvalifiseringen i går foran Granerud. Silje Opseth var best blant jentene.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Who the fuck is Oscar Petersen Westerheim?

Number4

Legg inn av Number4 »

sertono skrev: lør okt 30, 2021 6:46 pm Who the fuck is Oscar Petersen Westerheim?
Han lurer sikkert på hvem du er også!

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Number4 skrev: lør okt 30, 2021 10:32 pm
sertono skrev: lør okt 30, 2021 6:46 pm Who the fuck is Oscar Petersen Westerheim?
Han lurer sikkert på hvem du er også!
Neppe...

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Blir Kasper Wikestad som skal kommentere hopp. Han trenger nok litt mer tid enn det Sundby ville gjort, for han har ikke imponert når han har kommentert Hoppuka.
Men han er generelt en veldig god kommentator, så regner med han kommer raskt inn i det når han får litt mer stabilitet rundt kommenteringen.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Det gledes!


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kanskje man skulle tatt turen til Lillehammer i mars.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Chromeback skrev: tir nov 02, 2021 7:49 pm Kanskje man skulle tatt turen til Lillehammer i mars.
Har tenkt meg til Vikersund, og kanskje Zakopane om ting går i orden med det ene og det andre.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Og der var Haug borte, one down, two to go

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

seriemester2013 skrev: ons nov 03, 2021 3:18 pm Og der var Haug borte, one down, two to go
Sleng på Graff også, så har man tre igjen.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Fantastisk. Mannen kan gjerne sutre over all negativ oppmerksomhet, men det er faktisk han sjølv som har eit stort ansvar for den

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

ms_8 skrev: ons nov 03, 2021 3:29 pm Fantastisk. Mannen kan gjerne sutre over all negativ oppmerksomhet, men det er faktisk han sjølv som har eit stort ansvar for den
Han gravde trygt sin egen grav da han gikk ut å sa at CBB prøvde å kuppe sin egen ansettelse, hvis han ikke klarer å se dette selv så er det enda en bekreftelse på at det er helt greit at han trekker seg.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Chromeback skrev: ons nov 03, 2021 3:32 pm
ms_8 skrev: ons nov 03, 2021 3:29 pm Fantastisk. Mannen kan gjerne sutre over all negativ oppmerksomhet, men det er faktisk han sjølv som har eit stort ansvar for den
Han gravde trygt sin egen grav da han gikk ut å sa at CBB prøvde å kuppe sin egen ansettelse, hvis han ikke klarer å se dette selv så er det enda en bekreftelse på at det er helt greit at han trekker seg.
At mange går ut og feller dommer, kommer med hets og trusler kun med utgangspunkt i det som står i media og i sosiale medier er for meg ubegripelig og ekstremt vanskelig, spesielt når man som arbeidsgiver i en personalsak i stor grad er forhindret fra å ta til motmæle, sier Haug.

Vel lite spor av ydmykhet her. At minst 2 personner har trukket seg og enorm mange i hoppforbundet har vært sjokket over det som skjedde snakker han ingenting om. Kanskje Haug bør sjå på seg sjølv. Mannen har ikkje akkurat løyst konflikten. Tvert imot har han framstått som veik og livredd å forsvare organisasjonen han leder.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

ms_8 skrev: ons nov 03, 2021 3:40 pm
Chromeback skrev: ons nov 03, 2021 3:32 pm
ms_8 skrev: ons nov 03, 2021 3:29 pm Fantastisk. Mannen kan gjerne sutre over all negativ oppmerksomhet, men det er faktisk han sjølv som har eit stort ansvar for den
Han gravde trygt sin egen grav da han gikk ut å sa at CBB prøvde å kuppe sin egen ansettelse, hvis han ikke klarer å se dette selv så er det enda en bekreftelse på at det er helt greit at han trekker seg.
At mange går ut og feller dommer, kommer med hets og trusler kun med utgangspunkt i det som står i media og i sosiale medier er for meg ubegripelig og ekstremt vanskelig, spesielt når man som arbeidsgiver i en personalsak i stor grad er forhindret fra å ta til motmæle, sier Haug.

Vel lite spor av ydmykhet her. At minst 2 personner har trukket seg og enorm mange i hoppforbundet har vært sjokket over det som skjedde snakker han ingenting om. Kanskje Haug bør sjå på seg sjølv. Mannen har ikkje akkurat løyst konflikten. Tvert imot har han framstått som veik og livredd å forsvare organisasjonen han leder.
Er enig med han at hets og trusler er en uting, men ellers enig med deg. Her har han vært mer opptatt av sin egen rygg, og totalt sviktet sitt eget forbund. Burde virkelig bruke litt tid på å la hele denne perioden synke inn nå, og se hvor han sviktet hen.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Chromeback skrev: ons nov 03, 2021 3:46 pm
ms_8 skrev: ons nov 03, 2021 3:40 pm
Chromeback skrev: ons nov 03, 2021 3:32 pm

Han gravde trygt sin egen grav da han gikk ut å sa at CBB prøvde å kuppe sin egen ansettelse, hvis han ikke klarer å se dette selv så er det enda en bekreftelse på at det er helt greit at han trekker seg.
At mange går ut og feller dommer, kommer med hets og trusler kun med utgangspunkt i det som står i media og i sosiale medier er for meg ubegripelig og ekstremt vanskelig, spesielt når man som arbeidsgiver i en personalsak i stor grad er forhindret fra å ta til motmæle, sier Haug.

Vel lite spor av ydmykhet her. At minst 2 personner har trukket seg og enorm mange i hoppforbundet har vært sjokket over det som skjedde snakker han ingenting om. Kanskje Haug bør sjå på seg sjølv. Mannen har ikkje akkurat løyst konflikten. Tvert imot har han framstått som veik og livredd å forsvare organisasjonen han leder.
Er enig med han at hets og trusler er en uting, men ellers enig med deg. Her har han vært mer opptatt av sin egen rygg, og totalt sviktet sitt eget forbund. Burde virkelig bruke litt tid på å la hele denne perioden synke inn nå, og se hvor han sviktet hen.
Eg er helt enig at hets og trusler er ein uting. Eg aner ikkje kva han har mottatt og det er sjølvsagt trist om det stemmer. På den andre siden så har han sviktet totalt med å følgje opp sitt eget forbund og med ein del uttalelse gjort konflikten vanskeligere. Når han påstår at ein signert kontrakt kun var eit tilbod og ikkje bindene. Så er det faktisk han sjølv som har skapt ein del av situasjonen. Mannen bør derfor sjå like mykje på seg sjølv framfor å skylde på alle andre.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Ja ja: om ikke annet- så legger han ikke skjul på at Bråthen-saken var grunnen til at han trakk seg!

Ikke denne vanlige floskelen man ser i andre sammenhenger der folk som har stått oppi vanskelige saker til slutt trekker seg men hvor avgangen "ikke har noen sammenheng" med den pågående saken :D
I enkelte sammenhenger oppgis også et ønske om mer tid til familien som grunn :)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Videre understreker han at han var glad da det mye omtalte forliket i den svært betente konflikten med Clas Brede Bråthen ble inngått 21. oktober. Han håpet da at hoppfamilien kunne rette blikket framover.

– Men etter en svært ubehagelig telefonsamtale på cirka to timer med Clas Brede Bråthen opplevde jeg ingen vilje fra Bråthen til å legge denne saken bak seg. Derfor har jeg konkludert med at det ikke er mulig å fortsette som leder av hoppkomiteen, sier Haug.

Landslagssjef Clas Brede Bråthen sier han og Haug nylig hadde en lengre telefonsamtale om samarbeidet mellom ledelsen og Hoppkomiteen.

– I den samtalen var jeg tydelig på at vår tillit til han som leder var svært lav. At han på bakgrunn av den samtalen har valgt å trekke seg som leder fra Hoppkomiteen - er helt og holdent hans egen avgjørelse. Men samtidig er det etter min mening en styrke for norsk hoppsport at vi nå får inn en ny leder av Hoppkomiteen som kan rette blikket fremover og ta tak i de mange små og store utfordringene vi står overfor, sier Brede Bråthen til VG.

For en sau Haug er.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Chromeback skrev: ons nov 03, 2021 5:11 pm Videre understreker han at han var glad da det mye omtalte forliket i den svært betente konflikten med Clas Brede Bråthen ble inngått 21. oktober. Han håpet da at hoppfamilien kunne rette blikket framover.

– Men etter en svært ubehagelig telefonsamtale på cirka to timer med Clas Brede Bråthen opplevde jeg ingen vilje fra Bråthen til å legge denne saken bak seg. Derfor har jeg konkludert med at det ikke er mulig å fortsette som leder av hoppkomiteen, sier Haug.

Landslagssjef Clas Brede Bråthen sier han og Haug nylig hadde en lengre telefonsamtale om samarbeidet mellom ledelsen og Hoppkomiteen.

– I den samtalen var jeg tydelig på at vår tillit til han som leder var svært lav. At han på bakgrunn av den samtalen har valgt å trekke seg som leder fra Hoppkomiteen - er helt og holdent hans egen avgjørelse. Men samtidig er det etter min mening en styrke for norsk hoppsport at vi nå får inn en ny leder av Hoppkomiteen som kan rette blikket fremover og ta tak i de mange små og store utfordringene vi står overfor, sier Brede Bråthen til VG.

For en sau Haug er.
Hva hadde Haug forventet etter han gikk bak ryggen på eget forbund? Koseprat, klapp på skuldra og vi har full tillit til deg?
Man høster som man sår

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

seriemester2013 skrev: ons nov 03, 2021 5:58 pm Hva hadde Haug forventet etter han gikk bak ryggen på eget forbund? Koseprat, klapp på skuldra og vi har full tillit til deg?
Man høster som man sår
Det er i hvert fall en vinkling som er i den rette Haug-ånden.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Chromeback skrev: ons nov 03, 2021 5:11 pm Videre understreker han at han var glad da det mye omtalte forliket i den svært betente konflikten med Clas Brede Bråthen ble inngått 21. oktober. Han håpet da at hoppfamilien kunne rette blikket framover.

– Men etter en svært ubehagelig telefonsamtale på cirka to timer med Clas Brede Bråthen opplevde jeg ingen vilje fra Bråthen til å legge denne saken bak seg. Derfor har jeg konkludert med at det ikke er mulig å fortsette som leder av hoppkomiteen, sier Haug.

Landslagssjef Clas Brede Bråthen sier han og Haug nylig hadde en lengre telefonsamtale om samarbeidet mellom ledelsen og Hoppkomiteen.

– I den samtalen var jeg tydelig på at vår tillit til han som leder var svært lav. At han på bakgrunn av den samtalen har valgt å trekke seg som leder fra Hoppkomiteen - er helt og holdent hans egen avgjørelse. Men samtidig er det etter min mening en styrke for norsk hoppsport at vi nå får inn en ny leder av Hoppkomiteen som kan rette blikket fremover og ta tak i de mange små og store utfordringene vi står overfor, sier Brede Bråthen til VG.

For en sau Haug er.
Stakkas Haug. Var Bråthen hard mot han :roll:
Kva forventa han? Du dolker ikkje folk i ryggen og etterpå forventer at dei samme folkene ikkje reagerer på det. Mannen burde ha gitt seg for minst 1 måned sidan, men valde heller å sloss for sin posisjon i lag med skiforbundet. Kanskje Haug bør tenke over sin egen rolle. Han stod verkeleg ikkje opp når hoppforbundet trengte han

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Virker som om man nå går inn for å skape mest mulig dårlig stemning rundt hopplandslaget om dagen.

https://www.vg.no/sport/hopp/i/EavAxA/s ... n-reagerer

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Chromeback skrev: tor nov 04, 2021 4:09 pm Virker som om man nå går inn for å skape mest mulig dårlig stemning rundt hopplandslaget om dagen.

https://www.vg.no/sport/hopp/i/EavAxA/s ... n-reagerer
Når man ikke trodde skiforbundet kunne synke dypere....
Om ikke toppledelsen går nå, da er det fullstendig skandale.
Nå må mistillitsforslagene hagle!!
Tenk å skulle ville ødelegge no så jævlig for en sport de skal forvalte da

Broren

Legg inn av Broren »

seriemester2013 skrev: tor nov 04, 2021 6:45 pm
Når man ikke trodde skiforbundet kunne synke dypere....
Om ikke toppledelsen går nå, da er det fullstendig skandale.
Å, de trekker seg nok ikke før de har vært og solt seg, i store bokstaver, i glansen av hva hopperne våre kan ta av medaljer i Kina.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Årets hoppsesong blir den mest spennende jeg kan huske.
Skal for første gang en norsk komet følge opp en supersesong?
I så fall kan det bli mye moro fremover. OL gull i stor bakke har vært uoppnåelig for de ujevne norske hopperne..
Skal se på alt - om jeg kan :)

DrilloIce

Legg inn av DrilloIce »

Knallgod hopping av de norske i sesongens første offisielle treningsomgang. Lindvik best, foran Granerud og Tande.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

DrilloIce skrev: fre nov 19, 2021 3:16 pm Knallgod hopping av de norske i sesongens første offisielle treningsomgang. Lindvik best, foran Granerud og Tande.
Hadde flaks med forholdene. Litt mindre tur nå dessverre, og de norske ligger langt bak. Ikke sikkert vi får med alle til rennet i morgen. Er litt bingo

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»