Hoppsesongen 2021/2022

Svar
Kenrojo

Re: Hoppsesongen 2021/2022

Legg inn av Kenrojo »

En mer intetsigende trening/kvalik kan jeg knapt erindre…

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

ENDELIG i gang! Deilige 15 sider og 560 innlegg tok det før vi kom til starten av sesongen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

lok1 skrev: lør nov 20, 2021 4:12 pm ENDELIG i gang! Deilige 15 sider og 560 innlegg tok det før vi kom til starten av sesongen.
Der skal Clas Brede Bråthen og Skiforbundet ha; de har skapt engasjement på Fridiskusjon!

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Bra førsteomgang av Granerud og Johansson :)

Lover godt for sesongen.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Oppløftende omgang dette.
Godt å se Granerud tilbake på topp etter første omgang. Veldig bra av Johansson også.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Bra omgang av nordmennene. Stoch, som vant kvaliken helt overlegent, bare på 20. plass. Kommer til å svinge mye nå i starten av sesongen, tror jeg, men jeg har en følelse av at Granerud og Geiger kommer til å være ganske stabile på topp.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Bingorenn

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Ikke veien for Johansson. Da spørs det om Granerud kan være like kald i år.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Kobayashi farlig i år også ja.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Geiger vant årets første, Ryou på andre og Granerud 3. Stock med bra 2omg. Blir vell de 4 beste hopperne i år det

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Granerud med tøffe forhold i 2.omg. Bedre start enn fjoråret. Kasper Wikestad og Andreas Stjernen helt håpløse i boksen.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Uryddig hopp av Granerud. Ruskete start. Jaja. Tredjeplass er vel godkjent.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Intervallhall skrev: lør nov 20, 2021 5:40 pm Granerud med tøffe forhold i 2.omg. Bedre start enn fjoråret. Kasper Wikestad og Andreas Stjernen helt håpløse i boksen.
Helt feil. Wikestad er meget dyktig.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Hoppidioten skrev: lør nov 20, 2021 5:40 pm Uryddig hopp av Granerud. Ruskete start. Jaja. Tredjeplass er vel godkjent.
Han fikk jo sidevind.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Hoppidioten skrev: lør nov 20, 2021 5:41 pm
Intervallhall skrev: lør nov 20, 2021 5:40 pm Granerud med tøffe forhold i 2.omg. Bedre start enn fjoråret. Kasper Wikestad og Andreas Stjernen helt håpløse i boksen.
Helt feil. Wikestad er meget dyktig.
Hehe, jeg kan mer om denne idretten enn deg. Prøv igjen kompis

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Du kan det ja? Neppe.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Sånn helt grei åpning på sesongen, men delvis bingoforhold og mye variasjon i resultater så langt gjør at en ikke kan lese noe entydig ut fra hoppene så langt. Tror vi kommer til å se stor variasjon i resultatene i morgen, og så vil det nok begynne å "sette seg" først i det andre rennet i Ruka. Da tror jeg vi får mer svar på hvem som kommer til å dominere i år selv om noen av forhåndsfavorittene innfridde også i dag.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

KTBFFH skrev: lør nov 20, 2021 5:39 pm Geiger vant årets første
"Det blåser alltid inn i bakken når en tysker kommer"
Arne Scheie.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Hoppidioten skrev: lør nov 20, 2021 5:40 pm Uryddig hopp av Granerud. Ruskete start. Jaja. Tredjeplass er vel godkjent.
Absolutt.
Jeg var spent på hvordan han taklet å følge opp fjorårssesongen. Granerud kommer til å gi oss mye moro fremover.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Tidenes første hopprenn på TV3 (?)
Granerud nummer...3 ;)

Godt å se at Granerud fortsetter der han slapp så å si- samt å se Tande og Fannemel i bakken igjen 🙂

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Polen uheldig med forholdene i dag. Ingen topp 20 etter første omgang. Kubacki og Stoch uten verdenscuppoeng i dag.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Granerud heldig med forhold. Leder etter første omgang. Geiger gjør nok det beste hoppet, men har dårlige forhold. Holder tyskeren som favoritt!

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Intervallhall skrev: søn nov 21, 2021 4:47 pm Granerud heldig med forhold. Leder etter første omgang. Geiger gjør nok det beste hoppet, men har dårlige forhold. Holder tyskeren som favoritt!
Uten tvil de beste forholdene på Grane i dag, håper 8meter lenger og leder kun med 5 6 poeng

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Intervallhall skrev: søn nov 21, 2021 4:47 pm Granerud heldig med forhold. Leder etter første omgang. Geiger gjør nok det beste hoppet, men har dårlige forhold. Holder tyskeren som favoritt!
Jepp, kun Tande og Stekala med bedre forhold enn Granerud av alle som gikk til finaleomgangen. Likevel skal man jo utnytte forholdene også, da.

Jeg har ikke fulgt med på sendingene i dag, og nå er det ATP-sluttspillfinale straks, men hva er grunnen til at Ryoyu ikke hopper i dag?

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Skraevadottir skrev: søn nov 21, 2021 4:50 pm
Intervallhall skrev: søn nov 21, 2021 4:47 pm


Jeg har ikke fulgt med på sendingene i dag, og nå er det ATP-sluttspillfinale straks, men hva er grunnen til at Ryoyu ikke hopper i dag?
Disket i kvaliken.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Intervallhall skrev: søn nov 21, 2021 4:52 pm
Skraevadottir skrev: søn nov 21, 2021 4:50 pm
Intervallhall skrev: søn nov 21, 2021 4:47 pm


Jeg har ikke fulgt med på sendingene i dag, og nå er det ATP-sluttspillfinale straks, men hva er grunnen til at Ryoyu ikke hopper i dag?
Disket i kvaliken.
Ah, den er lei. Regna med at det måtte være noe slik.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

Fantastisk av Granerud! Under helt elendige forhold.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Dette er lovende for resten av sesongen. De første rennene gir (nesten) alltid en god pekepinn på hvem som vil dominere.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

oddvar_kjempebra skrev: søn nov 21, 2021 5:41 pm Dette er lovende for resten av sesongen. De første rennene gir (nesten) alltid en god pekepinn på hvem som vil dominere.
Skal bli spennende å se, men vakkert Granerud!

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Granerud selvsagt!
Det er så imponerende at han er der gang på gang.

Synes som vanlig han får for dårlig betalt av stildommerne.
18.0 er for lite med så fin skiføring og godt nedslag.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»