Newcastle United - Klubbtråd

Svar
Chromeback

Re: Newcastle United - Klubbtråd

Legg inn av Chromeback »

MentalM skrev: tir feb 15, 2022 2:20 pm
Chromeback skrev: tir feb 15, 2022 1:32 pm Newcastle kan bruke latterlige summer uten å bryte FFP, ut i fra enkeltes beregninger. Som nå i januar kunne Newcastle brukt £200m uten problemer.
£200m er ikke nok for å gi Newcastle en sjanse på topp4 thou
Dette var jo kun for ett vindu, har sett enkelte beregninger på at Newcastle fint kan bruke opp mot £600m på ett år uten å bryte FFP.


MentalM

Legg inn av MentalM »

Chromeback skrev: tir feb 15, 2022 2:42 pm
MentalM skrev: tir feb 15, 2022 2:20 pm
Chromeback skrev: tir feb 15, 2022 1:32 pm Newcastle kan bruke latterlige summer uten å bryte FFP, ut i fra enkeltes beregninger. Som nå i januar kunne Newcastle brukt £200m uten problemer.
£200m er ikke nok for å gi Newcastle en sjanse på topp4 thou
Dette var jo kun for ett vindu, har sett enkelte beregninger på at Newcastle fint kan bruke opp mot £600m på ett år uten å bryte FFP.

£600m er heller ikke nok for Newcastle :D

Og om jeg tolker den twitter posten riktig må vi vel og trekke fra det som er brukt i januar som er ca. £100m

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

MentalM skrev: tir feb 15, 2022 2:50 pm
Og om jeg tolker den twitter posten riktig må vi vel og trekke fra det som er brukt i januar som er ca. £100m
Da ville jeg anbefalt å lese den første tweeten fra Swiss Ramble igjen.

Newcastle har masse rom å handle for, uten å være truet fra FFP. Det er vel det eneste de kan takke Ashley for.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Chromeback skrev: tir feb 15, 2022 3:01 pm
MentalM skrev: tir feb 15, 2022 2:50 pm
Og om jeg tolker den twitter posten riktig må vi vel og trekke fra det som er brukt i januar som er ca. £100m
Da ville jeg anbefalt å lese den første tweeten fra Swiss Ramble igjen.

Newcastle har masse rom å handle for, uten å være truet fra FFP. Det er vel det eneste de kan takke Ashley for.
Leste den?

Jeg sier at selv med £500m å bruke så er ikke Newcastle en topp4 kandidat.

steponit

Legg inn av steponit »

Chromeback skrev: tir feb 15, 2022 3:01 pm
MentalM skrev: tir feb 15, 2022 2:50 pm
Og om jeg tolker den twitter posten riktig må vi vel og trekke fra det som er brukt i januar som er ca. £100m
Da ville jeg anbefalt å lese den første tweeten fra Swiss Ramble igjen.

Newcastle har masse rom å handle for, uten å være truet fra FFP. Det er vel det eneste de kan takke Ashley for.
Ashley har jo og ifølge den twittertråden knapt investert en kalori i å øke inntektene til Newcastle, så der kan nok nye eiere skaffe mye handlingsrom med noen fete sponsordealer av mer eller mindre tvilsom art.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

MentalM skrev: tir feb 15, 2022 3:07 pm
Chromeback skrev: tir feb 15, 2022 3:01 pm
MentalM skrev: tir feb 15, 2022 2:50 pm
Og om jeg tolker den twitter posten riktig må vi vel og trekke fra det som er brukt i januar som er ca. £100m
Da ville jeg anbefalt å lese den første tweeten fra Swiss Ramble igjen.

Newcastle har masse rom å handle for, uten å være truet fra FFP. Det er vel det eneste de kan takke Ashley for.
Leste den?

Jeg sier at selv med £500m å bruke så er ikke Newcastle en topp4 kandidat.
Men du bommer jo, med mindre Newcastle har gitt ut ville lønninger og bonuser. Selv om Newcastle bruker £100m i ett vindu, så strykes dette fra kvoten hos FFP.

Man må trekke summene delt over kontraktsår.

Du skal ha for at du er ekstremt pessimistisk på Neecastles vegne.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

steponit skrev: tir feb 15, 2022 3:09 pm
Chromeback skrev: tir feb 15, 2022 3:01 pm
MentalM skrev: tir feb 15, 2022 2:50 pm
Og om jeg tolker den twitter posten riktig må vi vel og trekke fra det som er brukt i januar som er ca. £100m
Da ville jeg anbefalt å lese den første tweeten fra Swiss Ramble igjen.

Newcastle har masse rom å handle for, uten å være truet fra FFP. Det er vel det eneste de kan takke Ashley for.
Ashley har jo og ifølge den twittertråden knapt investert en kalori i å øke inntektene til Newcastle, så der kan nok nye eiere skaffe mye handlingsrom med noen fete sponsordealer av mer eller mindre tvilsom art.
Dette også ja. Trenger vel nesten ikke å være tvilsomme heller, ifht Ashley sitt virke.

Men de blir nok i gråsonen uansett.

steponit

Legg inn av steponit »

Chromeback skrev: tir feb 15, 2022 3:14 pm
steponit skrev: tir feb 15, 2022 3:09 pm
Chromeback skrev: tir feb 15, 2022 3:01 pm

Da ville jeg anbefalt å lese den første tweeten fra Swiss Ramble igjen.

Newcastle har masse rom å handle for, uten å være truet fra FFP. Det er vel det eneste de kan takke Ashley for.
Ashley har jo og ifølge den twittertråden knapt investert en kalori i å øke inntektene til Newcastle, så der kan nok nye eiere skaffe mye handlingsrom med noen fete sponsordealer av mer eller mindre tvilsom art.
Dette også ja. Trenger vel nesten ikke å være tvilsomme heller, ifht Ashley sitt virke.

Men de blir nok i gråsonen uansett.
Mitt inntrykk er at det i moderne toppfotball ikke klippes et gresstrå eller sparkes en ball uten at det er ulike tvilsomme omstendigheter involvert, så det går vel bare på graden i så fall. :lol:

MentalM

Legg inn av MentalM »

Chromeback skrev: tir feb 15, 2022 3:12 pm Men du bommer jo, med mindre Newcastle har gitt ut ville lønninger og bonuser. Selv om Newcastle bruker £100m i ett vindu, så strykes dette fra kvoten hos FFP.

Man må trekke summene delt over kontraktsår.

Du skal ha for at du er ekstremt pessimistisk på Neecastles vegne.
Hvor lenge denne Covid relaterte FFP regelen vil vare er jo også en del av det. Nå er det vel 3 av de 4 siste årene klubbene kan velge. Om det går tilbake til de 3 siste som før Covid vet jeg ikke.

Leste fort og tenkte £600 var etter man hadde delt over kontraktsår, så da gjorde jeg det med de £100, får unnskylde meg om det gikk for fort.

Føler selv jeg er ganske realistisk på Newcastle sine vegne. De er veldig langt unna topp 4 pdd med spillermaterialet sitt. Selv med de summene tilgjengelig tar det tid å bygge et lag, så at de er CL kandidater neste år klarer jeg ikke å se for meg.

De må få inn 8-9 spillere til startelleveren, og i tillegg ha kvalitet på benk.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

MentalM skrev: tir feb 15, 2022 3:37 pm
Hvor lenge denne Covid relaterte FFP regelen vil vare er jo også en del av det. Nå er det vel 3 av de 4 siste årene klubbene kan velge. Om det går tilbake til de 3 siste som før Covid vet jeg ikke.

Leste fort og tenkte £600 var etter man hadde delt over kontraktsår, så da gjorde jeg det med de £100, får unnskylde meg om det gikk for fort.

Føler selv jeg er ganske realistisk på Newcastle sine vegne. De er veldig langt unna topp 4 pdd med spillermaterialet sitt. Selv med de summene tilgjengelig tar det tid å bygge et lag, så at de er CL kandidater neste år klarer jeg ikke å se for meg.

De må få inn 8-9 spillere til startelleveren, og i tillegg ha kvalitet på benk.
I det store og det hele så har nok ikke covid-reglene så mye å si for Newcastle sin del. Det er ikke derfor de kan bruke så mye penger nå som de kan. Det er fordi Ashley ikke har gjort en shit tidligere år, så Newcastle har mye rom å handle på. FFP kommer nok ikke til å by særlig store problemer for dem, selv om du drar dette frem hver gang Newcastle sine potensielle transfersummer blir nevnt.

Nå har ikke jeg pratet så mye om CL akkurat nå, eller neste år for den del, men blir ikke overrasket personlig om Newcastle er inne i diskusjonen i løpet av en femårsperiode til tross for all konkurransen i ligaen.

Nyrik

Legg inn av Nyrik »

Føler meg ganske sikker på at vi i det minste kommer til å være en kandidat til topp 4 neste år. Vil si at vi pr idag har en helt gjennomslittslig premier league tropp når det gjelder kvalitet og bredde. Hvis vi kjøper 3-4 klassespillere i sommer og beholder det viktigste stallfyllet så syns jeg vi har en tropp blant de 6-7 beste. Vi vil aldri være en favoritt til topp 4, men en kandidat? Garantert.

morrisey

Legg inn av morrisey »

Brighton stiller med tredjedrakta lørdag, i sympati med Ukraina. Ingen premie for å gjette fargene.

startelver

Legg inn av startelver »

Her var det livat, hvor det det blitt av fansa?

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

startelver skrev: tor sep 01, 2022 1:01 pm Her var det livat, hvor det det blitt av fansa?
De har sett hvordan City-supporterne er blitt hetset vekk fra forumet og velger da å holde seg unna.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


taknina

Legg inn av taknina »

MentalM skrev: tir feb 15, 2022 3:07 pm
Chromeback skrev: tir feb 15, 2022 3:01 pm
MentalM skrev: tir feb 15, 2022 2:50 pm
Og om jeg tolker den twitter posten riktig må vi vel og trekke fra det som er brukt i januar som er ca. £100m
Da ville jeg anbefalt å lese den første tweeten fra Swiss Ramble igjen.

Newcastle har masse rom å handle for, uten å være truet fra FFP. Det er vel det eneste de kan takke Ashley for.
Leste den?

Jeg sier at selv med £500m å bruke så er ikke Newcastle en topp4 kandidat.
Å gå så høyt på banen opp mot CL kandidater topp 4. tyder på dårlig forståelse av hva toppidrett og spessielt toppfotball handler om.

Psykologi er nøkkelordet her og det selv om markant og hans disipler i lang tid allerede på VG mente at fotballklubber toppspillere på topplag ikke trengte dette men sannheten er motsatt.

Enkeltutøvere på toppnivå i alle typer idrett på toppnivå har jo brukt dette i tiårsvis og Reilo er vel ett kjent navn her. Og i lagidrett er selvsagt dette enda mye viktigere enn i ski boksing osv. Idretter som går på personlige forutsetninger på en helt annen måte enn i lagidrett der dette er mye viktigere.

I lagidrett vil selvsagt alle topp ti eksempelvis i PL være mulige CL kandidater med den rette ledelsen som bruker sine tilgjengelige blikker rett som skaper en helhet med forståelse og trua på at dette kan gå. Psykologi som skaper vinnerskaller i ett felleskap med dårligere fotballferdigheter enn lag som ikke har fått til dette via sine ledere og derfor havner bak.

Det er jo dette som skjer i United og Arsenal OG Newcastle nå. Neste sesong muligens andre. Fotball er jo ferskvare med spillere som respondrer på sine lederes ideer og tror at de kan gjenomføre dem og da ender det oftes med suksess

Fotball er jo ikke en missekonkuranse med en masse namdropping av spille fra all verdens ligaer som har bemerket seg der men ei konkuransegruppe som skal bemerke seg under den og den sin ledelse sammen med den og den spilleren. Spillerne.

taknina

Legg inn av taknina »

Toget ser ut til å rulle videre. Dette kan gå hele veien og etterhvert på flere fronter.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Hva pokker trengte Tierney så lang tid på. Den er jo klink ved første øyesyn.

Reddington

Legg inn av Reddington »

fugletitteren skrev: tir jan 31, 2023 10:43 pm Hva pokker trengte Tierney så lang tid på. Den er jo klink ved første øyesyn.
Blir han å sone i finalen, eller soner han ferdig i serien?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Synes den er streng faktisk. Uhell som skjer, og i sakte film ser det verre ut.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Reddington skrev: tir jan 31, 2023 10:44 pm
fugletitteren skrev: tir jan 31, 2023 10:43 pm Hva pokker trengte Tierney så lang tid på. Den er jo klink ved første øyesyn.
Blir han å sone i finalen, eller soner han ferdig i serien?
Vet ikke sikkert, men tror det blir tre neste kampene.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Fernandovonarb skrev: tir jan 31, 2023 10:46 pm Synes den er streng faktisk. Uhell som skjer, og i sakte film ser det verre ut.
Uhell... synes det er svakt argument. Når du ender med å stemple motspiller på ankelen, med den kraften der, så kan det være så utilsiktet du vil. Klart rødt kort.

taknina

Legg inn av taknina »

Selvsagt er det litt tilfeldig og noget utilsiktet som de fleste rødkort jo er men når det blir sånn som det blir så har vel dommer neppe noe annet valg.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

fugletitteren skrev: tir jan 31, 2023 10:52 pm
Fernandovonarb skrev: tir jan 31, 2023 10:46 pm Synes den er streng faktisk. Uhell som skjer, og i sakte film ser det verre ut.
Uhell... synes det er svakt argument. Når du ender med å stemple motspiller på ankelen, med den kraften der, så kan det være så utilsiktet du vil. Klart rødt kort.
Slike stemplinger er det mye av uten at det blir rødt. For å si det sånn så ville det blitt betydelig flere røde hvis de hadde tatt alle. Han som fikk taklingen fortsatte å spille som ingenting hadde skjedd, så skadet ble han heller ikke. Kan strekke meg til oransj.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Fernandovonarb skrev: tir jan 31, 2023 11:07 pm
fugletitteren skrev: tir jan 31, 2023 10:52 pm
Fernandovonarb skrev: tir jan 31, 2023 10:46 pm Synes den er streng faktisk. Uhell som skjer, og i sakte film ser det verre ut.
Uhell... synes det er svakt argument. Når du ender med å stemple motspiller på ankelen, med den kraften der, så kan det være så utilsiktet du vil. Klart rødt kort.
Slike stemplinger er det mye av uten at det blir rødt. For å si det sånn så ville det blitt betydelig flere røde hvis de hadde tatt alle. Han som fikk taklingen fortsatte å spille som ingenting hadde skjedd, så skadet ble han heller ikke. Kan strekke meg til oransj.
Udiskutabelt rødt. Enkelt og greit.
Samstemt i studio også.

Så mange slike stemplinger med den kraften der er det heller ikke. Og bør bli rødt på tilsvarende hver eneste gang.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Ale skrev: tir jan 31, 2023 11:20 pm Må Bruno Guimaraes stå over finalen mot Man Utd?
Nei

taknina

Legg inn av taknina »

Ale skrev: tir jan 31, 2023 11:26 pm
Bror1 skrev: tir jan 31, 2023 11:25 pm
Ale skrev: tir jan 31, 2023 11:20 pm Må Bruno Guimaraes stå over finalen mot Man Utd?
Nei
Okay. Takk for svar.

Jeg tror uansett at ett lag type Newcastle er noe av det verre dere kunne møte i en finale selv om det blir noget synsing.

Og det gjelder igrunn ikke bare dere av topplagene.

Men jeg hadde nok uansett satt pengene mine på dere pga angrepskvalitet og variasjonsmulighetene der.

Han som skulle hatt straffe idag ser jeg for meg blir en nøkkelfigur her.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Screenshot_20230204_215207_Twitter.jpg

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Nyrik skrev: søn feb 27, 2022 6:32 am Føler meg ganske sikker på at vi i det minste kommer til å være en kandidat til topp 4 neste år. Vil si at vi pr idag har en helt gjennomslittslig premier league tropp når det gjelder kvalitet og bredde. Hvis vi kjøper 3-4 klassespillere i sommer og beholder det viktigste stallfyllet så syns jeg vi har en tropp blant de 6-7 beste. Vi vil aldri være en favoritt til topp 4, men en kandidat? Garantert.
Synes du, dine medfans samt de fleste her inne er alt for pessimistiske på Newcastle sine vegne. Newcastle er kandidater til topp 4 i år. Ja, dere har ikke samme kvaliteten, spiller for spiller, som mange av lagene dere konkurrerer med. Men resultatene taler jo sitt tidligere språk. Det er lov å ha en god manager. Det er lov å utvikle lagkvaliteter som går utover hva de enkelte spillerne beviselig innehar. Hvor summen blir større enn de enkelte bestanddelene. Se på konkurrentene. De fleste sliter, kun Arsenal (og kanskje United) leverer (i overkant) av hva man bør kunne forvente. Dere har fortsatt alle muligheter til å forsvare den posisjonen dere innehar på tabellen per nu ut sesongen. Om det i kommende vinduer brukes tildels mye penger på fornuftige spillerinvesteringei kan Newcastle bli virkelig skumle. Hater den sportswashing-greia, men det er en annen skål.

Dubia

Legg inn av Dubia »

Det kan jo være greit å se på når innlegget man siterer ble skrevet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»