Hva skjer i Kongsberg?

Svar
Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Re: Hva skjer i Kongsberg?

Legg inn av kytec »

Tormund skrev: lør okt 16, 2021 5:25 pm
Knaxern skrev: lør okt 16, 2021 4:51 pm PST på felgen igjen altså. Nå sås det tvil om at fyren har konvertert i det hele tatt.
Jeg tenker at det er helt irrelevant om han har konvertert eller ikke, jeg synes denne saken handler utelukkende om psykiatri. Det er nok faenskap rundt islam og muslimer, jeg synes ikke det er rettferdig at dette skal bli lagt på dem.
Ja psykriatrien er heldigvis velsignet fri for faenskap rundt seg så de kan godt ta denne, det er nok riktig også.

Personlig tror jeg at så godt som alle terrorister hørre hjemme i psykriatrien. Det er ikke slik at det er normal oppførsel.

Tormund

Legg inn av Tormund »

kytec skrev: lør okt 16, 2021 5:31 pm
Tormund skrev: lør okt 16, 2021 5:25 pm
Knaxern skrev: lør okt 16, 2021 4:51 pm PST på felgen igjen altså. Nå sås det tvil om at fyren har konvertert i det hele tatt.
Jeg tenker at det er helt irrelevant om han har konvertert eller ikke, jeg synes denne saken handler utelukkende om psykiatri. Det er nok faenskap rundt islam og muslimer, jeg synes ikke det er rettferdig at dette skal bli lagt på dem.
Ja psykriatrien er heldigvis velsignet fri for faenskap rundt seg så de kan godt ta denne, det er nok riktig også.

Personlig tror jeg at så godt som alle terrorister hørre hjemme i psykriatrien. Det er ikke slik at det er normal oppførsel.
Vet ikke om du misforstod meg, eller jeg deg, akkurat nå.

Det jeg mente er at fyren åpenbart er et psykiatrisk tilfelle, som burde vært tatt hånd om av helsevesenet for flere år siden. Å blande religion inn i dette blir bare feil.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Tormund skrev: lør okt 16, 2021 5:37 pm
kytec skrev: lør okt 16, 2021 5:31 pm
Tormund skrev: lør okt 16, 2021 5:25 pm

Jeg tenker at det er helt irrelevant om han har konvertert eller ikke, jeg synes denne saken handler utelukkende om psykiatri. Det er nok faenskap rundt islam og muslimer, jeg synes ikke det er rettferdig at dette skal bli lagt på dem.
Ja psykriatrien er heldigvis velsignet fri for faenskap rundt seg så de kan godt ta denne, det er nok riktig også.

Personlig tror jeg at så godt som alle terrorister hørre hjemme i psykriatrien. Det er ikke slik at det er normal oppførsel.
Vet ikke om du misforstod meg, eller jeg deg, akkurat nå.

Det jeg mente er at fyren åpenbart er et psykiatrisk tilfelle, som burde vært tatt hånd om av helsevesenet for flere år siden. Å blande religion inn i dette blir bare feil.
Jeg var enig med deg, men på en unødvendig komplisert og klønete måte også fortalte jeg at jeg tror stort sett alle terrorister er psykriatiske tilfeller.

Dog kanskje ikke så opplagte som denne roboten her.

Det er et dilemma da, skal man putte han inn for godt fordi han er tulling?

Tormund

Legg inn av Tormund »

[/quote]



Det er et dilemma da, skal man putte han inn for godt fordi han er tulling?
[/quote]

Hvorfor ikke? Sjelden har vel tvungen helsevern passet bedre. Fyren har ingenting i et fengsel å gjøre.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Solvgutt1 skrev: lør okt 16, 2021 4:50 pm
Og der har du lagt til grunn at gjerningsmannen hadde fri sikt, noe vi ikke vet. At han skjøt mot politiet betyr ikke at han hadde en klar siktelinje. Du legger også til grunn at politiet hadde våpenet rettet mot ham da han skjøt, eventuelt at han ikke flyttet seg rett etterpå.

Videre er det vanskelig å se hvorfor du er så opptatt av siktelinjen. For det første har vel ikke politiet sagt noe om noen siktelinje, for det andre er det ganske uvesentlig. Du snakker altså om noe vi ikke vet noe om og som heller ikke er særlig viktig. Er dette en av de merkelige momentene i denne saken?
Det er ikke noen slik automatikk, nei, men det har jeg da heller aldri sagt. Jeg har sagt, og mener, at gærningens skudd mot politiet, som de mente var grunn til å gjemme seg i stedet for å konfrontere, indikerer siktelinje. Noe som er forutsetning 1 for at de skulle kunne løsne skudd, det er helt grunnleggende i vurderingen. Var ikke den på plass kunne de selvsagt ikke skyte. Var den på plass må det andre faktorer til for å frikjenne dem.

Dette er åpenbart et merkelig moment i denne saken.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Justice 97 skrev: lør okt 16, 2021 4:56 pm
Knaxern skrev: lør okt 16, 2021 4:51 pm PST på felgen igjen altså. Nå sås det tvil om at fyren har konvertert i det hele tatt.
Ser det ut som Politi/PST gjort noe riktig i denne saken i det hele tatt? Jeg sliter med å komme på noe.
Jepp, det har vært amatørmessige greier over hele linja, og over lang tid når det gjelder PST. De har fått nok av varsler opp gjennom årene, sykt at han fikk klikke til slutt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Brezjnev skrev: lør okt 16, 2021 6:31 pm
Solvgutt1 skrev: lør okt 16, 2021 4:50 pm
Og der har du lagt til grunn at gjerningsmannen hadde fri sikt, noe vi ikke vet. At han skjøt mot politiet betyr ikke at han hadde en klar siktelinje. Du legger også til grunn at politiet hadde våpenet rettet mot ham da han skjøt, eventuelt at han ikke flyttet seg rett etterpå.

Videre er det vanskelig å se hvorfor du er så opptatt av siktelinjen. For det første har vel ikke politiet sagt noe om noen siktelinje, for det andre er det ganske uvesentlig. Du snakker altså om noe vi ikke vet noe om og som heller ikke er særlig viktig. Er dette en av de merkelige momentene i denne saken?
Det er ikke noen slik automatikk, nei, men det har jeg da heller aldri sagt. Jeg har sagt, og mener, at gærningens skudd mot politiet, som de mente var grunn til å gjemme seg i stedet for å konfrontere, indikerer siktelinje. Noe som er forutsetning 1 for at de skulle kunne løsne skudd, det er helt grunnleggende i vurderingen. Var ikke den på plass kunne de selvsagt ikke skyte. Var den på plass må det andre faktorer til for å frikjenne dem.

Dette er åpenbart et merkelig moment i denne saken.
1. Hvis noen skyter på deg og skuddet treffer i nærheten av deg. Er det da naturlig å a) søke sikker dekning eller b) blir du stående for å se om du kan skyte vedkommende?

2. At noen har en siktelinje mot deg betyr ikke at du har siktelinje mot deg. Du forstår hvorfor, sant?

3. De trenger ikke nødvendigvis fri siktelinje for å kunne skyte. Du forstår hvorfor, sant?

Og hva er det merkelige her?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Knaxern skrev: lør okt 16, 2021 6:32 pm
Jepp, det har vært amatørmessige greier over hele linja, og over lang tid når det gjelder PST. De har fått nok av varsler opp gjennom årene, sykt at han fikk klikke til slutt.
PST er ikke synske. Det er mange syke folk der ute, det er vel ikke mulig å forutsi alltid hvem som er farlig bare for seg selv, hvem som forblir kommentarfeltkriger eller hvem som kan finne på å drepe andre.

Jeg vil ha mer informasjon før jeg vil si noe negativt om PST i denne saken, så jeg er nok stadig ikke enig i at "de ikke har troverdighet". Og jeg blir vel ikke enig i den statementet om det viser seg at de har opptrådd kritikkverdig i denne saken heller.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ka9nen skrev: lør okt 16, 2021 6:50 pm
Knaxern skrev: lør okt 16, 2021 6:32 pm
Jepp, det har vært amatørmessige greier over hele linja, og over lang tid når det gjelder PST. De har fått nok av varsler opp gjennom årene, sykt at han fikk klikke til slutt.
PST er ikke synske. Det er mange syke folk der ute, det er vel ikke mulig å forutsi alltid hvem som er farlig bare for seg selv, hvem som forblir kommentarfeltkriger eller hvem som kan finne på å drepe andre.

Jeg vil ha mer informasjon før jeg vil si noe negativt om PST i denne saken, så jeg er nok stadig ikke enig i at "de ikke har troverdighet". Og jeg blir vel ikke enig i den statementet om det viser seg at de har opptrådd kritikkverdig i denne saken heller.
statementet?

De var rimelig raske ute og sa at dette fremstod som terror. Nå virker dette å være feil.

startelver

Legg inn av startelver »

Det virker som han har bare har lekt muslim. "jeg er muslim".

Og så har PST satt han på terrorlisten.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

startelver skrev: lør okt 16, 2021 8:55 pm
Og så har PST satt han på terrorlisten.
Han har neppe blitt satt på noen terrorliste fordi han har konvertert til islam (ihvertfall i eget hode)

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Solvgutt1 skrev: lør okt 16, 2021 6:44 pm
1. Hvis noen skyter på deg og skuddet treffer i nærheten av deg. Er det da naturlig å a) søke sikker dekning eller b) blir du stående for å se om du kan skyte vedkommende?

2. At noen har en siktelinje mot deg betyr ikke at du har siktelinje mot deg. Du forstår hvorfor, sant?

3. De trenger ikke nødvendigvis fri siktelinje for å kunne skyte. Du forstår hvorfor, sant?

Og hva er det merkelige her?
1. Hva som er naturlig for meg er irrelevant. Jeg har ikke som jobb å beskytte befolkningen i aktiv skytter-situasjoner.

2. Nei. Skal du tøyse rundt med 20 dumme spørsmål før du forklarer hvorfor sikt ikke er 2-veis kan du like godt la være. Jeg gidder ikke en ny endeløs runde tull.

3. Nei. For øvrig samme som over.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Brezjnev skrev: lør okt 16, 2021 9:53 pm
Solvgutt1 skrev: lør okt 16, 2021 6:44 pm
1. Hvis noen skyter på deg og skuddet treffer i nærheten av deg. Er det da naturlig å a) søke sikker dekning eller b) blir du stående for å se om du kan skyte vedkommende?

2. At noen har en siktelinje mot deg betyr ikke at du har siktelinje mot deg. Du forstår hvorfor, sant?

3. De trenger ikke nødvendigvis fri siktelinje for å kunne skyte. Du forstår hvorfor, sant?

Og hva er det merkelige her?
1. Hva som er naturlig for meg er irrelevant. Jeg har ikke som jobb å beskytte befolkningen i aktiv skytter-situasjoner.

2. Nei. Skal du tøyse rundt med 20 dumme spørsmål før du forklarer hvorfor sikt ikke er 2-veis kan du like godt la være. Jeg gidder ikke en ny endeløs runde tull.

3. Nei. For øvrig samme som over.


1. Ok kverulant. Er det naturlig å søke sikker dekning hvis man blir beskutt hvis man er politi på utrykning, eller er er det naturlig å bli stående til man finner ut om man kan skyte vedkommende som skyter?

2. En siktlinje er toveis hvis man er vendt ansikt mot ansikt. Hvis en person står med ryggen mot en annen, så er ikke siktlinjen toveis. Åpenbart.

3. Hovedårsaken til at politiet ikke bare kan skyte mot en gjerningsmann i et uoversiktlig lokale er at de risikerer å treffe andre. Dersom denne risikoen er for høy så kan de ikke skyte uavhengig av siktelinjen. Hvis risikoen er null kan de skyte selv om siktlinjen ikke er klar.

Med andre ord:

1. Vi vet ingenting om hvilken siktlinje politiet hadde
2. Det er uansett ganske uvesentlig.
3. Det er ingenting som har kommet fram så langt som gir grunnlag for kritikk av politiet, eller som framstår merkelig. Dette er ingen konklusjon om at politiet var feilfrie, men skal man kritisere politiet må man ha noe konkret og reelt å komme med. Ikke bare ulogiske resonnementer og syrlig sarkasme.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Siktede er for syk til å gjennomgå avhør, men åpenbart frisk nok til å tusle bort til politiet med hendene over hodet for å bli arrestert uskadet.

Piss meg i øret!

Bare å slepe han inn i en avhørscelle og sett i gang.

Norge ass......... :-(

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

kytec skrev: søn okt 17, 2021 7:14 pm Siktede er for syk til å gjennomgå avhør, men åpenbart frisk nok til å tusle bort til politiet med hendene over hodet for å bli arrestert uskadet.

Piss meg i øret!

Bare å slepe han inn i en avhørscelle og sett i gang.

Norge ass......... :-(
Mannen er alvorlig syk og vært lenge. Greier faktisk å synes litt synd på han oppi det hele siden norske politikere og norsk helsevesen har sviktet han i flere år. Grusomt det han gjorde, men hvis han er så syk at han ikke vet hva han holder på med en gang, så er det vanskelig å fordømme han som menneske

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Kul_Djevel skrev: søn okt 17, 2021 7:18 pm
kytec skrev: søn okt 17, 2021 7:14 pm Siktede er for syk til å gjennomgå avhør, men åpenbart frisk nok til å tusle bort til politiet med hendene over hodet for å bli arrestert uskadet.

Piss meg i øret!

Bare å slepe han inn i en avhørscelle og sett i gang.

Norge ass......... :-(
Mannen er alvorlig syk og vært lenge. Greier faktisk å synes litt synd på han oppi det hele siden norske politikere og norsk helsevesen har sviktet han i flere år. Grusomt det han gjorde, men hvis han er så syk at han ikke vet hva han holder på med en gang, så er det vanskelig å fordømme han som menneske
Jada kjenner til prosedyren.

1. Erklæres sinnsyk.

2. Noen år på et hyggelig sykehus med psykologer, miljørerapeuter, sykepleiere og leger.

3. Ut i samfunnet igjen. I dette tilfellet i nabolaget til sine ofre.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

kytec skrev: søn okt 17, 2021 7:28 pm
Kul_Djevel skrev: søn okt 17, 2021 7:18 pm
kytec skrev: søn okt 17, 2021 7:14 pm Siktede er for syk til å gjennomgå avhør, men åpenbart frisk nok til å tusle bort til politiet med hendene over hodet for å bli arrestert uskadet.

Piss meg i øret!

Bare å slepe han inn i en avhørscelle og sett i gang.

Norge ass......... :-(
Mannen er alvorlig syk og vært lenge. Greier faktisk å synes litt synd på han oppi det hele siden norske politikere og norsk helsevesen har sviktet han i flere år. Grusomt det han gjorde, men hvis han er så syk at han ikke vet hva han holder på med en gang, så er det vanskelig å fordømme han som menneske
Jada kjenner til prosedyren.

1. Erklæres sinnsyk.

2. Noen år på et hyggelig sykehus med psykologer, miljøterapeuter, sykepleiere og leger.

3. Ut i samfunnet igjen. I dette tilfellet i nabolaget til sine ofre.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Litt som hvis en som fikk hjerteinfarkt mens han kjørte og kjørte ned og drepte 5 stykker. De hadde jo måttet sendt han hjem etter behandling på sykehus

Tormund

Legg inn av Tormund »

Kul_Djevel skrev: søn okt 17, 2021 7:35 pm Litt som hvis en som fikk hjerteinfarkt mens han kjørte og kjørte ned og drepte 5 stykker. De hadde jo måttet sendt han hjem etter behandling på sykehus
Jeg synes ikke den analogien var særlig passende. Han blir nok lukket inn på Gaustad eller noe lignende i lang, lang tid. Vet ikke om det eksisterer forvaringsdommer når det kommer til psykiatri, men at han burde skjermes fra samfunnet er det ingen tvil om.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Tormund skrev: søn okt 17, 2021 8:26 pm
Kul_Djevel skrev: søn okt 17, 2021 7:35 pm Litt som hvis en som fikk hjerteinfarkt mens han kjørte og kjørte ned og drepte 5 stykker. De hadde jo måttet sendt han hjem etter behandling på sykehus
Jeg synes ikke den analogien var særlig passende. Han blir nok lukket inn på Gaustad eller noe lignende i lang, lang tid. Vet ikke om det eksisterer forvaringsdommer når det kommer til psykiatri, men at han burde skjermes fra samfunnet er det ingen tvil om.
Vi håper jo på det, men virkeligheten er at om han blir erklært som frisk eller frisk nok så slippes han ut.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Kul_Djevel skrev: søn okt 17, 2021 7:35 pm Litt som hvis en som fikk hjerteinfarkt mens han kjørte og kjørte ned og drepte 5 stykker. De hadde jo måttet sendt han hjem etter behandling på sykehus

Ser motivasjonen for å dra en slik sammenligning, men kjøper den ikke.

Forøvrig klarer man å styre unna om man får et så lett hjerteinfarkt at en overlever.

Tormund

Legg inn av Tormund »

kytec skrev: søn okt 17, 2021 9:06 pm
Tormund skrev: søn okt 17, 2021 8:26 pm
Kul_Djevel skrev: søn okt 17, 2021 7:35 pm Litt som hvis en som fikk hjerteinfarkt mens han kjørte og kjørte ned og drepte 5 stykker. De hadde jo måttet sendt han hjem etter behandling på sykehus
Jeg synes ikke den analogien var særlig passende. Han blir nok lukket inn på Gaustad eller noe lignende i lang, lang tid. Vet ikke om det eksisterer forvaringsdommer når det kommer til psykiatri, men at han burde skjermes fra samfunnet er det ingen tvil om.
Vi håper jo på det, men virkeligheten er at om han blir erklært som frisk eller frisk nok så slippes han ut.
Jeg er langt fra noen ekspert på jus, men det høres rart ut om han bare skrives ut hvis og når han blir erklært frisk. Det rette hadde jo da vært å overføre ham til et fengsel der han får sone sin straff.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

kytec skrev: søn okt 17, 2021 7:14 pm Siktede er for syk til å gjennomgå avhør, men åpenbart frisk nok til å tusle bort til politiet med hendene over hodet for å bli arrestert uskadet.

Piss meg i øret!

Bare å slepe han inn i en avhørscelle og sett i gang.

Norge ass......... :-(
Sykdommen har da ikke noe med evnen hans til å gå å gjøre. Spørsmålet er om det er noe fornuftig å få ut av ham med tanke på den mentale tilstanden.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

Kul_Djevel skrev: søn okt 17, 2021 7:35 pm Litt som hvis en som fikk hjerteinfarkt mens han kjørte og kjørte ned og drepte 5 stykker. De hadde jo måttet sendt han hjem etter behandling på sykehus
Herregud for en tåpelig sammenligning-

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

Tormund skrev: søn okt 17, 2021 9:19 pm
kytec skrev: søn okt 17, 2021 9:06 pm
Tormund skrev: søn okt 17, 2021 8:26 pm

Jeg synes ikke den analogien var særlig passende. Han blir nok lukket inn på Gaustad eller noe lignende i lang, lang tid. Vet ikke om det eksisterer forvaringsdommer når det kommer til psykiatri, men at han burde skjermes fra samfunnet er det ingen tvil om.
Vi håper jo på det, men virkeligheten er at om han blir erklært som frisk eller frisk nok så slippes han ut.
Jeg er langt fra noen ekspert på jus, men det høres rart ut om han bare skrives ut hvis og når han blir erklært frisk. Det rette hadde jo da vært å overføre ham til et fengsel der han får sone sin straff.
Trikkedrapssaken fra 2004 er forholdsvis sammenlignbar; var vel en gradvis prosess, men etter 7 år levde han iallfall tilnærmet fritt, og gjorde det også i årene etter. Forsøket hans på å få erstatning for feilbehandling før drapet mislyktes dog. https://www.tv2.no/a/13233321/ osv

Tormund

Legg inn av Tormund »

missChance skrev: søn okt 17, 2021 9:26 pm
kytec skrev: søn okt 17, 2021 7:14 pm Siktede er for syk til å gjennomgå avhør, men åpenbart frisk nok til å tusle bort til politiet med hendene over hodet for å bli arrestert uskadet.

Piss meg i øret!

Bare å slepe han inn i en avhørscelle og sett i gang.

Norge ass......... :-(
Sykdommen har da ikke noe med evnen hans til å gå å gjøre. Spørsmålet er om det er noe fornuftig å få ut av ham med tanke på den mentale tilstanden.
Der satt du ord på mine tanker om tilstanden hans.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Tormund skrev: søn okt 17, 2021 9:29 pm
missChance skrev: søn okt 17, 2021 9:26 pm
kytec skrev: søn okt 17, 2021 7:14 pm Siktede er for syk til å gjennomgå avhør, men åpenbart frisk nok til å tusle bort til politiet med hendene over hodet for å bli arrestert uskadet.

Piss meg i øret!

Bare å slepe han inn i en avhørscelle og sett i gang.

Norge ass......... :-(
Sykdommen har da ikke noe med evnen hans til å gå å gjøre. Spørsmålet er om det er noe fornuftig å få ut av ham med tanke på den mentale tilstanden.
Der satt du ord på mine tanker om tilstanden hans.
Etter å ha sett en blogger med samme diagnose som jeg så på denne fyren, har jeg etter lang tid skjønt at virkelighetsforståelsen faktisk er helt der ute ...

Rhabagatz

Legg inn av Rhabagatz »

kytec skrev: søn okt 17, 2021 7:14 pm Siktede er for syk til å gjennomgå avhør, men åpenbart frisk nok til å tusle bort til politiet med hendene over hodet for å bli arrestert uskadet.

Piss meg i øret!

Bare å slepe han inn i en avhørscelle og sett i gang.

Norge ass......... :-(
Politiet har nok kastet bort endel timer på denne sinnssyke mannen, og tenker de får lite ut av hans usammenhengende vrøvl.

Du har åpenbart ikke vært borti paranoid schizofrene. Stol på meg, de kan snakke i timesvis om ting som ikke henger sammen, og svarer på de merkeligste måtene.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Rhabagatz skrev: søn okt 17, 2021 9:34 pm
kytec skrev: søn okt 17, 2021 7:14 pm Siktede er for syk til å gjennomgå avhør, men åpenbart frisk nok til å tusle bort til politiet med hendene over hodet for å bli arrestert uskadet.

Piss meg i øret!

Bare å slepe han inn i en avhørscelle og sett i gang.

Norge ass......... :-(
Politiet har nok kastet bort endel timer på denne sinnssyke mannen, og tenker de får lite ut av hans usammenhengende vrøvl.

Du har åpenbart ikke vært borti paranoid schizofrene. Stol på meg, de kan snakke i timesvis om ting som ikke henger sammen, og svarer på de merkeligste måtene.
Artig nok så har jeg det, var noen år miljøterapeut på en psykriatisk ungdomsklinikk. Dog ikke i akuttfasen.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Tormund skrev: søn okt 17, 2021 9:19 pm
kytec skrev: søn okt 17, 2021 9:06 pm
Tormund skrev: søn okt 17, 2021 8:26 pm

Jeg synes ikke den analogien var særlig passende. Han blir nok lukket inn på Gaustad eller noe lignende i lang, lang tid. Vet ikke om det eksisterer forvaringsdommer når det kommer til psykiatri, men at han burde skjermes fra samfunnet er det ingen tvil om.
Vi håper jo på det, men virkeligheten er at om han blir erklært som frisk eller frisk nok så slippes han ut.
Jeg er langt fra noen ekspert på jus, men det høres rart ut om han bare skrives ut hvis og når han blir erklært frisk. Det rette hadde jo da vært å overføre ham til et fengsel der han får sone sin straff.
Nei.

Det er jo poenget. Han skal ikke sone fordi han er uskyldig, vi straffer ikke uskyldige folk.

Alt over avhengig av psykose diagnose, men det liker vel tett på 99.9999999%

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»