Hva skjer i Kongsberg?

Svar
TrondLFC
Innlegg: 2690

Re: Hva skjer i Kongsberg?

Legg inn av TrondLFC »

Kul_Djevel skrev: ons okt 13, 2021 9:42 pm
kytec skrev: ons okt 13, 2021 9:38 pm
Kul_Djevel skrev: ons okt 13, 2021 9:36 pm Hei, så dette er nye VGD siden de drepte vgd med sitt nye håpløse design? Uansett. I Kongsberg tipper jeg vi har med en psykisk syk fyr som har spilt for mye dataspill i koronatiden, men time will show
Kult å se deg igjen og gratulerer med første innlegg, hvordan fant du frem?
Jeg googlet «vgd død» og så dukket denne siden opp på en Twitterpost
Ja det blir litt via via når man skal finne vgd's erstatter, man blir utestengt fra vgd om man skriver "fridiskusjon" der.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Scuderia skrev: ons okt 13, 2021 9:28 pm
palimpsest skrev: ons okt 13, 2021 9:18 pm
Scuderia skrev: ons okt 13, 2021 9:15 pm Om det er brukt jaktbue så er skadepotensialet stort. En slik pil har like stort anslag som en kule. Og om det er brukt jaktpiler så har disse blader som er ment for å lage mest mulig skade. Skummelt..

Men dette er ikke noe man bare drar opp, krever en masse trening. Har selv skutt med et slikt våpen og det er ikke lett.
Kan ikke tenke meg at det er noe annet, når man ser rapportene om antall sårede og skadde. Hva slags annen type bue kan være brukt? Uansett helt grufullt å tenke på, om man jakter ned andre mennesker med jaktbue er man virkelig skrudd.
Det er egentlig pilene som er spesielle. Man setter inn barberblad lignende blader i spissen for å sikre at byttet blør ihjel. Tragisk i dette tilfelle :(
Ja, jaktpiler forårsaker store skader, mye verre enn helmantlede kuler.

https://www.google.com/search?q=bow+hun ... 0&biw=1536
Sist redigert av MacanT den ons okt 13, 2021 9:46 pm, redigert 1 gang totalt.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Men igjen. Litt spesielt at vi får ny regjering i morgen kl. 12. Kommer jo til å drukne i dette!

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Brezjnev skrev: ons okt 13, 2021 9:37 pm
BBQsaus skrev: ons okt 13, 2021 9:28 pm RESETT: Siste (21:20) om den pågrepne fra Resetts kilder er at det trolig dreier seg om en konvertitt, nordisk etnisitet, alder 25-35, mye psykiatrisk historikk. Opplysningene må tas med forbehold.
Siste setning demonstrerer greit hvorfor Resett ikke får plass i redaktørforeningen. Enten er man så sikker på opplysningene og kildene at man publiserer uten et slikt addendum, eller så holder man kjeft.
Hadde det vært en med tilknytning til det høyreekstreme miljøet hadde de nok vært mer forsiktig. Eller ikke nevnt det i det hele tatt før de etter noen dager skrev harmdissende kommentarer om hvor fælt det er at angrepet brukes politisk.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

SlimWhitman skrev: ons okt 13, 2021 9:42 pm
TheBaseline skrev: ons okt 13, 2021 9:39 pm Dersom det er snakk om en psykiatrisk fortid, hvorfor er ikke gjerningsmannen fanget opp av psykiatrien? Skjønner ikke hvorfor folk ikke klarer å lese folk som Breivik eller Manshaus? De som er psykologer må jo kunne klare å fange det opp hvis en mentalt ustabil person kan finne på å gjøre noe? Er psykiatrien i Norge så dårlig?
Hvor lett er det å stille objektive psykotiske diagnoser da?
Jeg trengte hjelp fra psykatritjenesten for noen år siden.
Mitt første møte var mildt sagt overraskende. Den svenske psykologen jeg fikk tildelt gjorde ikke annet enn å bagatellisere mitt behov og sa vel rett ut at jeg ikke hadde noe behov. Etter 5 minutter, uten at jeg hadde sagt et kløyva ord.

Fastlegen min nærmest eksploderte i sinne. Og jeg fikk tildelt ny psykolog.

Noen av spørsmålene deres treffer liksom overraskende, men godt. Noe av det første de spurte meg om var om jeg ønsket å skade andre.

toetoe

Legg inn av toetoe »

Haugzu skrev: ons okt 13, 2021 9:43 pm Midlertidig bevæpning i hele Norge. Bare å holde seg innendørs altså.
Noe som vel skulle tyde på at man antar det er terror, selv om det trolig er en ensom ulv.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Folk_flesk skrev: ons okt 13, 2021 9:43 pm At gjerningsmannen har en slags tilknytning til Kongsberg er vel sannsynlig. Det virker iallefall merkelig hvis en person fra f.eks. Oslo skulle dra inn til en mindre og perifer plass og utføre noe slikt.
Ja, virker logisk.. Er nok «kjenning» av politiet

NRK forsnakket seg med mann i 50 årene..?

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

Pil og bue. Hvem pokker er det som flyr rundt med noe sånt?

Queenie

Legg inn av Queenie »

Scuderia skrev: ons okt 13, 2021 9:47 pm
Folk_flesk skrev: ons okt 13, 2021 9:43 pm At gjerningsmannen har en slags tilknytning til Kongsberg er vel sannsynlig. Det virker iallefall merkelig hvis en person fra f.eks. Oslo skulle dra inn til en mindre og perifer plass og utføre noe slikt.
Ja, virker logisk.. Er nok «kjenning» av politiet

NRK forsnakket seg med mann i 50 årene..?
Virket slik ja

Balder
Innlegg: 557

Legg inn av Balder »

Queenie skrev: ons okt 13, 2021 9:43 pm
Balder skrev: ons okt 13, 2021 9:42 pm
Queenie skrev: ons okt 13, 2021 9:38 pm "Det er så STORT at det skjer her" -det var dagens. Her bør de sile sine intervjuobjekter.
Jeg så det samme intervjuet og tatt ut av kontekst og sitert slik du gjør, så ser det ikke bra ut. Men du fremstiller det feil. Og hvorfor det?
Nei, det gjør jeg ikke, det var ordrett det som ble sagt.
Er det din oppfatning at personen mente at dette var noe flott eller kult at det skjedde i Kongsberg? For det er sånn man kan tolke din fremstilling av det som ble sagt. Det tror jeg ikke personen mente i såfall.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

VivaLV skrev: ons okt 13, 2021 9:46 pm Men igjen. Litt spesielt at vi får ny regjering i morgen kl. 12. Kommer jo til å drukne i dette!
Vil si hendelsen i dag er viktigere enn ny regjering. Er drittlei alle nyheter om ny regjering. Og dette kommer fra en som faktisk stemte AP. Håper nyhetene fokuserer på dagens hendelser, men det blir nok litt av begge deler.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

toetoe skrev: ons okt 13, 2021 9:46 pm
Haugzu skrev: ons okt 13, 2021 9:43 pm Midlertidig bevæpning i hele Norge. Bare å holde seg innendørs altså.
Noe som vel skulle tyde på at man antar det er terror, selv om det trolig er en ensom ulv.
Jeg syns man skal være ytterst forsiktig med å spekulere i hva politiet antar. Da han narkoselgeren fra SIAN ble drept var det jo mange som tolket det at PST var involvert som at de "antok" at det var et politisk motivert drap. Det kan jo være så enkelt som at politiet ikke aner hva som ligger bak, men at muligheten for terror gjør at de bevæpner seg andre steder for å være på den sikre siden?

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

anbessa skrev: ons okt 13, 2021 9:40 pm Nå tror jeg NRK snart skal la fjortissene i Kongsberg få komme seg hjem.
Utrolig dårlig og uansvarlig journalistikk, selv om de har samtykke fra foresatte.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Er det ikke rart å kjøre midlertidig bevæpning over hele landet hvis dette dreier seg om en "ensom ulv", og spesielt hvis det er en mentalt sjuk fyr. Virker jo nesten som mistenker at det er noe mer inni bildet her.
Sist redigert av aderyn den ons okt 13, 2021 9:51 pm, redigert 1 gang totalt.

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

aderyn skrev: ons okt 13, 2021 9:51 pm Er det ikke rart å kjøre midlertidig bevæpning over hele landet hvis dette dreier seg om en "ensom ulv", og spesielt hvis det er en mentalt sjuk fyr. Virker jo nesten som de holder døra oppe at det er noe mer inni bildet her.
Tidlig å utelukke noe som helst, men nå er jo ikke myndighetene fremmed for å komme reaksjoner som ikke er proporsjonale heller.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

aderyn skrev: ons okt 13, 2021 9:51 pm Er det ikke rart å kjøre midlertidig bevæpning over hele landet hvis dette dreier seg om en "ensom ulv", og spesielt hvis det er en mentalt sjuk fyr. Virker jo nesten som de holder døra oppe at det er noe mer inni bildet her.
Nei, nei, nei. Det er vel rutine. De gjør jo slikt for å være 100% sikkert. På samme måte som det 99,99% av gangene ikke er bombe når det kommer bombealarm, gjenglemt koffert osv.

Foruten evnt. koordinerte angrep, så kan man vel heller ikke utelukke smitteeffekter.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Det har vel vært midlertidig bevæpning ved andre, lignende hendelser tidligere også?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

aderyn skrev: ons okt 13, 2021 9:51 pm Er det ikke rart å kjøre midlertidig bevæpning over hele landet hvis dette dreier seg om en "ensom ulv", og spesielt hvis det er en mentalt sjuk fyr. Virker jo nesten som mistenker at det er noe mer inni bildet her.
Hvordan skal politiet kunne vite om det er en ensom ulv? Det er jo det mest sannsynlige, men situasjonen er nok ganske uoversiktlig også for politiet. Regner med dette er en standard forhåndsregel i slike situasjoner.

dereselskede AEGI2

Legg inn av dereselskede AEGI2 »

Solvgutt1 skrev: ons okt 13, 2021 9:46 pm
Brezjnev skrev: ons okt 13, 2021 9:37 pm
BBQsaus skrev: ons okt 13, 2021 9:28 pm RESETT: Siste (21:20) om den pågrepne fra Resetts kilder er at det trolig dreier seg om en konvertitt, nordisk etnisitet, alder 25-35, mye psykiatrisk historikk. Opplysningene må tas med forbehold.
Siste setning demonstrerer greit hvorfor Resett ikke får plass i redaktørforeningen. Enten er man så sikker på opplysningene og kildene at man publiserer uten et slikt addendum, eller så holder man kjeft.
Hadde det vært en med tilknytning til det høyreekstreme miljøet hadde de nok vært mer forsiktig. Eller ikke nevnt det i det hele tatt før de etter noen dager skrev harmdissende kommentarer om hvor fælt det er at angrepet brukes politisk.

Du beviser gang på gang at du ikke er den som passer til oppgaven å få et trivelige samfunn for det er mistanker og antydninger over en lav sko , bare noe du tror....

Angående at media noen ganger går stille i dørene før noen andre media slipper bomben så kaster alle andre seg over samme sak for nå har alt noen startet... så da har det liksom ikke noe å si at vi skriver om det. Men du forstår sikkert ikke hva jeg mener som vanlig

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

BBQsaus skrev: ons okt 13, 2021 9:41 pm NRK bør holde seg for gode til å intervju ungdommen som har vært rett i nærheten
Går bra. Ser ikke ut som om de er særlig berørt. Ikke hun voksne dama de intervjuet først heller. Så bare ut som om hun nøt sine minutter i rampelyset før hun skulle hjem og spise middag og se på Farmen!

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

3 ut av 10 henvendelser til psykolog/psykiatri blir AVSLÅTT. Tenk om vi skulle behandle andre syke slikt. Nei, 3 ut av 10 får føde hjemme. 3 ut av 10 får bare gå med brekt ben som må hele seg selv osv.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

dereselskede AEGI2 skrev: ons okt 13, 2021 9:54 pm
Solvgutt1 skrev: ons okt 13, 2021 9:46 pm
Brezjnev skrev: ons okt 13, 2021 9:37 pm

Siste setning demonstrerer greit hvorfor Resett ikke får plass i redaktørforeningen. Enten er man så sikker på opplysningene og kildene at man publiserer uten et slikt addendum, eller så holder man kjeft.
Hadde det vært en med tilknytning til det høyreekstreme miljøet hadde de nok vært mer forsiktig. Eller ikke nevnt det i det hele tatt før de etter noen dager skrev harmdissende kommentarer om hvor fælt det er at angrepet brukes politisk.

Du beviser gang på gang at du ikke er den som passer til oppgaven å få et trivelige samfunn for det er mistanker og antydninger over en lav sko , bare noe du tror....

Angående at media noen ganger går stille i dørene før noen andre media slipper bomben så kaster alle andre seg over samme sak for nå har alt noen startet... så da har det liksom ikke noe å si at vi skriver om det. Men du forstår sikkert ikke hva jeg mener som vanlig
Det er ikke bare noe jeg tror.

Og det virker ikke som du vet helt hva du mener selv. Det siste avsnittet ditt er jo bare babbel.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Uff. Spent nå før vi evnt. får bekreftelsen på hvor ille det kan være!

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

dereselskede AEGI2 skrev: ons okt 13, 2021 9:54 pm
Solvgutt1 skrev: ons okt 13, 2021 9:46 pm
Brezjnev skrev: ons okt 13, 2021 9:37 pm

Siste setning demonstrerer greit hvorfor Resett ikke får plass i redaktørforeningen. Enten er man så sikker på opplysningene og kildene at man publiserer uten et slikt addendum, eller så holder man kjeft.
Hadde det vært en med tilknytning til det høyreekstreme miljøet hadde de nok vært mer forsiktig. Eller ikke nevnt det i det hele tatt før de etter noen dager skrev harmdissende kommentarer om hvor fælt det er at angrepet brukes politisk.

Du beviser gang på gang at du ikke er den som passer til oppgaven å få et trivelige samfunn for det er mistanker og antydninger over en lav sko , bare noe du tror....

Angående at media noen ganger går stille i dørene før noen andre media slipper bomben så kaster alle andre seg over samme sak for nå har alt noen startet... så da har det liksom ikke noe å si at vi skriver om det. Men du forstår sikkert ikke hva jeg mener som vanlig
Er det virkelig noen overhode som forstår dette sammensuriumet som du skribler ned over her?

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

Germania skrev: ons okt 13, 2021 9:52 pm
Vi vet det går rundt en knall og tar livet av tilfeldige mennesker. Godt jobba av regjering og politi at det har blitt slikt. Dette er det nye Norge. Vold og drap.
Les her, du - og lær - særlig på de første sidene (hvis det er mulig å følge tråden etter raseringen, da...)

qbah

Legg inn av qbah »

Lukter (og håper) det er et tilfelle av tung psykiatri blandet med rus. Ganske kald og kalkulert når man får til sånt med en bue da skal sies. Ikke noe som ble kjøpt i forrige uke og skutt med et par ganger bare dette.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Snakk om 4 døde

Liverpoolodd94

Legg inn av Liverpoolodd94 »

Minst 4 sier VG.

qbah

Legg inn av qbah »

Jokkemedkniven skrev: ons okt 13, 2021 9:58 pm Snakk om 4 døde
Samme som DT har meldt en stund nå.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Germania skrev: ons okt 13, 2021 10:01 pm
Keva skrev: ons okt 13, 2021 9:57 pm
Germania skrev: ons okt 13, 2021 9:52 pm
Vi vet det går rundt en knall og tar livet av tilfeldige mennesker. Godt jobba av regjering og politi at det har blitt slikt. Dette er det nye Norge. Vold og drap.
Les her, du - og lær - særlig på de første sidene (hvis det er mulig å følge tråden etter raseringen, da...)
Hva er det liksom vi venter? En norsk gjerningsmann sånn at halve forumet her kan juble og slå seg på brystet? Eller en utlending slik at det kan bortforklares?

Dette er terror. Det skjer stadig oftere nå. Dette er resultatet av hodeløs politikk.
Oftere i Norge, verden?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»