Fårikål - Sau eller Lam?

Svar
AccountsReceivable

Fårikål - Sau eller Lam?

Legg inn av AccountsReceivable »

Skal lage fårikål. For de av dere som spiser fårikål, hva liker dere best av sau eller lam?

Jeg tenker jeg i utganspunktet kjører sau som vanlig, men jeg har aldri prøvd med Lam.

Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »

Har alltid forbundet fårikål med lam.

Det ligger i navnet. Får er sau

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

AccountsReceivable skrev: tor okt 14, 2021 8:00 pm Skal lage fårikål. For de av dere som spiser fårikål, hva liker dere best av sau eller lam?

Jeg tenker jeg i utganspunktet kjører sau som vanlig, men jeg har aldri prøvd med Lam.
Sau gir jo mer/kraftigere smak, men lam er ikke fullt så fett, så jeg foretrekker lam :)

Tormund

Legg inn av Tormund »

Lam, alltid lam. Jeg kjøper alltid et lammelår som jeg beiner ut og koker på. Hater det makkverket av kjøtt som de selger som fårikål-kjøtt.

AccountsReceivable

Legg inn av AccountsReceivable »

Da blir det lam i år.

AccountsReceivable

Legg inn av AccountsReceivable »

Tormund skrev: tor okt 14, 2021 8:08 pm Lam, alltid lam. Jeg kjøper alltid et lammelår som jeg beiner ut og koker på. Hater det makkverket av kjøtt som de selger som fårikål-kjøtt.
Jeg kjøper vanligvis kjøttet fra en barndomsvenn som er sauebonde, så har ikke handlet kjøttet i butikken. Dog har jeg hørt at det kan være litt ymse det man får i de pakkene på butikken.

Tormund

Legg inn av Tormund »

AccountsReceivable skrev: tor okt 14, 2021 8:22 pm
Tormund skrev: tor okt 14, 2021 8:08 pm Lam, alltid lam. Jeg kjøper alltid et lammelår som jeg beiner ut og koker på. Hater det makkverket av kjøtt som de selger som fårikål-kjøtt.
Jeg kjøper vanligvis kjøttet fra en barndomsvenn som er sauebonde, så har ikke handlet kjøttet i butikken. Dog har jeg hørt at det kan være litt ymse det man får i de pakkene på butikken.
Ja, veldig ymse. Mesteparten havner rett i matsøpla. Du er heldig som kan kjøpe direkte fra bonde. Både med tanke på pris og kvalitet.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Hvis du velger lam, får du sau på kjøpet. Med andre ord en helgardering.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

1 kg av hver er ideelt, hvis man har tilgang til begge...... Synes lam kan bli litt tamt, sau litt for kraftig. De utfyller hverandre, mor og barn.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

DoktorS skrev: fre okt 15, 2021 12:12 am 1 kg av hver er ideelt, hvis man har tilgang til begge...... Synes lam kan bli litt tamt, sau litt for kraftig. De utfyller hverandre, mor og barn.
Såpekoking av konfliktkjøtt.

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Hvis du vil ha "god gammeldags" fårikålsmak så velger du sau

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»