Leicester - Manchester United

Svar
Haugzu

Re: Leicester - Manchester United

Legg inn av Haugzu »

Håpet virkelig dette prosjektet skulle lykkes, men nå er det nok. Laget henger ikke sammen, og det er langt mellom spillemessige gode kamper, på tross av en serier her og der. Mulig mye kan løses med oppdragering(er) på midtbanen, men det har Solskjær hatt tre år på. Mye mer prekært å få inne midtbanespiller(e) enn f.eks. Sancho og Ronaldo.

SirJames

Legg inn av SirJames »

MyWay skrev: lør okt 16, 2021 11:43 pm Eneste grunnen til at Man Utd sliter for tiden er en alt for svak midtbane (som mange påpeker).

Dette kan i grunnen ikke OGS lastes for. Jeg mener at Man Utd må ut på overgangsmarkedet og sørge for å hente inn en eller to spillere som kan forsterke dette leddet.

Det er helt latterlig å snakke om å sparke Solskjær nå. Det er relativt få trenere som kunne gjort det noe bedre med dette mannskapet.
Hvorfor kan ikke OGS lastes for det? Hvor lang tid skal det gå før OGS kan lastes for noe som helst?

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

MyWay skrev: lør okt 16, 2021 11:43 pm Eneste grunnen til at Man Utd sliter for tiden er en alt for svak midtbane (som mange påpeker).

Dette kan i grunnen ikke OGS lastes for. Jeg mener at Man Utd må ut på overgangsmarkedet og sørge for å hente inn en eller to spillere som kan forsterke dette leddet.

Det er helt latterlig å snakke om å sparke Solskjær nå. Det er relativt få trenere som kunne gjort det noe bedre med dette mannskapet.
"Oh, joking you must be..!" :D Cartoon Boyfriend, The Wonder Stuff.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Corvus skrev: lør okt 16, 2021 10:40 pm
Larsærn skrev: lør okt 16, 2021 9:33 pm
MatsEn89 skrev: lør okt 16, 2021 8:27 pm

Ja. 15. Plass i fjor etter 7 runder. Jeg tror Ole Gønne På Solskjær kommer som en nyttårsrakett.

Dobbelt dekning offensivt... Mot en Liverpool-trio som er mer rævkjørt enn Lana Rhoades hva gjelder effektiv spilletid de siste 5 årene.

Vent å se min vend 🤌
Dobbel dekning offensivt ja, hjelper ikke det når man ikke har midtbanespillere. Ole Gunnar tror han spiller fifa tydeligvis, bare kjører på med en haug med offensive spillere og tror det skal funke :lol:
Man har både Fred og Matic som er defensive ankere. At man kjører på med en haug av offensive spillere en en feil Solskjær gjør, det har ingenting med den store dyre spillertroppen å gjøre. Solskjær klarer ikke å forme et bra nok kollektiv.
En feil han gjør fordi han orker ikke en sutrete Pogba.
Særlig hvis Raiola skal skaffe han Haaland I sommer.

Men det kan endre seg! Tror det går mye politikk i både Pogba og Ronaldo. Sistnevnte kan forsvares. Han blir viktig når han finner seg til rette.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

MyWay skrev: lør okt 16, 2021 11:43 pm Eneste grunnen til at Man Utd sliter for tiden er en alt for svak midtbane (som mange påpeker).

Dette kan i grunnen ikke OGS lastes for. Jeg mener at Man Utd må ut på overgangsmarkedet og sørge for å hente inn en eller to spillere som kan forsterke dette leddet.

Det er helt latterlig å snakke om å sparke Solskjær nå. Det er relativt få trenere som kunne gjort det noe bedre med dette mannskapet.
Usikker på om dette er seriøst eller sarkasme?

Hvis seriøst, herregud så lei jeg er av den unnskyldningen. Det er manageren som er ansvarlig for å kamuflere mangler. Klubber som Wolverhampton, West Ham, Villareal, Young Boys og Leicester har til tider dominert kampene mot United. Ikke si at det skyldes kvalitetsforskjeller i de respektive spillerstallene.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Mc_Lovin skrev: søn okt 17, 2021 1:03 am
MyWay skrev: lør okt 16, 2021 11:43 pm Eneste grunnen til at Man Utd sliter for tiden er en alt for svak midtbane (som mange påpeker).

Dette kan i grunnen ikke OGS lastes for. Jeg mener at Man Utd må ut på overgangsmarkedet og sørge for å hente inn en eller to spillere som kan forsterke dette leddet.

Det er helt latterlig å snakke om å sparke Solskjær nå. Det er relativt få trenere som kunne gjort det noe bedre med dette mannskapet.
Usikker på om dette er seriøst eller sarkasme?

Hvis seriøst, herregud så lei jeg er av den unnskyldningen. Det er manageren som er ansvarlig for å kamuflere mangler. Klubber som Wolverhampton, West Ham, Villareal, Young Boys og Leicester har til tider dominert kampene mot United. Ikke si at det skyldes kvalitetsforskjeller i de respektive spillerstallene.
Enig, men er en balansegang. Solskjær spiller ikke 352/343 av prinsipp. Det liker jeg litt.

Se hvor fort den formasjonen blir avkledd. Må drille laget inn mot at visse spillertyper vil ankomme imo.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Så på bbc motd. De var ikke særlig fornøyd med den defensive jobben til de fire fremste til man utd. Når de fire ikke gjør jobben sin blir det selvsagt vanskelig for de seks bak.
Deet er to forklaringer på hvorfor det er slik, enten ønsker Solskjær at de spiller sånn eller så gjør de ikke det Solskjær ønsker.
Å kjøpe inn flere midtbanespillere vil neppe løse problemet med at de fire framme ikke jobber defensivt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Gaute65 skrev: søn okt 17, 2021 1:19 am Så på bbc motd. De var ikke særlig fornøyd med den defensive jobben til de fire fremste til man utd. Når de fire ikke gjør jobben sin blir det selvsagt vanskelig for de seks bak.
Deet er to forklaringer på hvorfor det er slik, enten ønsker Solskjær at de spiller sånn eller så gjør de ikke det Solskjær ønsker.
Å kjøpe inn flere midtbanespillere vil neppe løse problemet med at de fire framme ikke jobber defensivt.
Sancho var ikke så verst, syns jeg, og Bruno er sjelden dårlig, men i går var han noe mer fraværende i presset enn han bruker. Ronaldo var helt forferdelig, og Greenwood har en tendens til å bli noget usynlig i denne fasen av spillet. Han var likevel Uniteds klart beste i går, og omtrent den eneste som kan dusje uten å være flau.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

MatsEn89 skrev: søn okt 17, 2021 1:12 am

Se hvor fort den formasjonen blir avkledd. Må drille laget inn mot at visse spillertyper vil ankomme imo.
[/quote]

Hvor mange år skal man vente før det ankommer?

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

MatsEn89 skrev: søn okt 17, 2021 1:12 am

Enig, men er en balansegang. Solskjær spiller ikke 352/343 av prinsipp. Det liker jeg litt.

Se hvor fort den formasjonen blir avkledd. Må drille laget inn mot at visse spillertyper vil ankomme imo.
Du synes det er bedre å bli avkledd i en formasjon og med spilleroller/spillermønster som ikke fungerer, enn å faktisk gjøre taktikste endringer som potensielt kan forbedre og gi resultateter?

Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Corvus skrev: lør okt 16, 2021 10:38 pm "Som ikke kjøper fotballspillere"? Man har vel kjøpt for over 5 milliarder(!) de siste årene, inkludert 3 verdensklassespillere bare i sommer. Og likevel skal man bare kjøpe mer mer mer når ting ikke går som planlagt. Er det svaret på alt, kjøpe mer? Man har mange gode midtbanespillere, hva med å sette sammen et lag som fungerer?
Er du en snurt City/Chelsea/PSG eller noe? Jeg skjønner ikke fokuset ditt. Igjen, de har brukt mye penger, hvor mange av de pengene har de brukt på gode nok midtbanespillere? Og, hva ellers skal de gjøre? Skal de stjele, låne, lage.. eller kjøpe, med penger de har tjent som et av historiens mest suksessrike lag, til forskjell fra klubbene nevnt tidligere?

Mener du seriøst at Fred og McTominay skal bære dette laget alene?

Pogba er skrot, spesielt som nr 6, Matic er skrot, VdB er ikke defensivt nok anlagt (og får dessuten ikke spille uansett).

Regner med at dette handler om at du helst ønsker Ole sparket, men det må vi da for all del forhindre.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

TheOpiate skrev: søn okt 17, 2021 9:58 am
MatsEn89 skrev: søn okt 17, 2021 1:12 am Enig, men er en balansegang. Solskjær spiller ikke 352/343 av prinsipp. Det liker jeg litt.
Se hvor fort den formasjonen blir avkledd. Må drille laget inn mot at visse spillertyper vil ankomme imo.
Du synes det er bedre å bli avkledd i en formasjon og med spilleroller/spillermønster som ikke fungerer, enn å faktisk gjøre taktikste endringer som potensielt kan forbedre og gi resultateter?
Jeg så ikke kampen, men jeg synes jeg leste et sted at Leicester startet i 3-5-2?

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Fred - bankers på Brasil sin midtbane
McTominay - sjefen på den skotske midtbanen
Matic - mannen kan spille fotball, noe han har bevist gjennom snart ti år i PL, nesten tre år yngre enn Milner
Pogba - spiller ofte lavt i banen for Frankrike, hvor han tidvis dominerer midtbanekriger
van de Beek - kom til klubben etter å ha herjet for Ajax i flere sesonger, både hjemme og i CL

Greia er at Man Utd har en rekke mer enn habile midtbanespillere, og OGS burde virkelig klare å få mer ut av spillerne enn det han gjør. Et problem er nok at Bruno skal spille, og at han skal spille i en slags hengende spiss-rolle. I tillegg har Ronaldo kommet til klubben, og han skal selvsagt også spille. I et 4231-system så blir midtbanen ofte utsatt for motstandere som er bedre befolket sentralt i banen, og når Man Utd har et par-tre "luksus-spillere" (de vil f.eks. aldri fått spille for et Klopp-lag med så lite intensitet i press-spillet, samt manglende vilje til å ta returløp), så blir midtbanespillerne ofte hengt ut som syndebukker. Og det konkluderes med at de er for dårlige.

Problemet er systemet, og ikke spillerne, noe OGS må ta tak i. Etter tre år som sjef ser det ikke ut som om han vil klare det. Omlegging til 433 tror jeg er veien å gå, og kanskje innse at Ronaldo ikke er en spiller som er perfekt fit for PL i 2021-utgave. I såfall må hans manglende pressvilje (?) kamufleres som spiss, selv om akkurat pressjobben er en viktig del av arbeidsoppgavene i mange klubber.

DDG; AWB, Varane, Maguire, Shaw: Pogba/Bruno, Fred/Matic, McT/vdB; Sancho/Greenwood, Ronaldo/Cavani, Rashford/Martial

Det burde være mulig å få til bedre fotball med disse spillerne, men om OGS vil klare det er en helt annen sak.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

TheOpiate skrev: søn okt 17, 2021 9:58 am
MatsEn89 skrev: søn okt 17, 2021 1:12 am

Enig, men er en balansegang. Solskjær spiller ikke 352/343 av prinsipp. Det liker jeg litt.

Se hvor fort den formasjonen blir avkledd. Må drille laget inn mot at visse spillertyper vil ankomme imo.
Du synes det er bedre å bli avkledd i en formasjon og med spilleroller/spillermønster som ikke fungerer, enn å faktisk gjøre taktikste endringer som potensielt kan forbedre og gi resultateter?
Han slo Klopp med 5 poeng i fjor. Han gjorde det ved å starte på 15. Plass etter 7 runder og 12. plass etter 8 runder. Jeg tror på prosessen. De spiller nydelig fotball på sitt beste

Ribba

Legg inn av Ribba »

MatsEn89 skrev: søn okt 17, 2021 2:48 pm
TheOpiate skrev: søn okt 17, 2021 9:58 am
MatsEn89 skrev: søn okt 17, 2021 1:12 am

Enig, men er en balansegang. Solskjær spiller ikke 352/343 av prinsipp. Det liker jeg litt.

Se hvor fort den formasjonen blir avkledd. Må drille laget inn mot at visse spillertyper vil ankomme imo.
Du synes det er bedre å bli avkledd i en formasjon og med spilleroller/spillermønster som ikke fungerer, enn å faktisk gjøre taktikste endringer som potensielt kan forbedre og gi resultateter?
Han slo Klopp med 5 poeng i fjor. Han gjorde det ved å starte på 15. Plass etter 7 runder og 12. plass etter 8 runder. Jeg tror på prosessen. De spiller nydelig fotball på sitt beste
Ja, han slo Klopp med 5 poeng. Og den eneste faktoren der var jo selvsagt Solskjær sine taktiske evner.

Nå har i tillegg Solskjær forsterket stallen med to superstjerner og en potensiell superstjerne. Klopp på sin side, han har på papiret en svekket stall kontra det han startet 20/21-sesonen med. Så Solskjær burde havne langt, langt framfor Klopp i år.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ribba skrev: søn okt 17, 2021 3:30 pm Og den eneste faktoren der var jo selvsagt Solskjær sine taktiske evner.
På vedkommendes FM-save var det selvsagt akkurat slik.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Faquarl skrev: søn okt 17, 2021 10:25 am
Corvus skrev: lør okt 16, 2021 10:38 pm "Som ikke kjøper fotballspillere"? Man har vel kjøpt for over 5 milliarder(!) de siste årene, inkludert 3 verdensklassespillere bare i sommer. Og likevel skal man bare kjøpe mer mer mer når ting ikke går som planlagt. Er det svaret på alt, kjøpe mer? Man har mange gode midtbanespillere, hva med å sette sammen et lag som fungerer?
Er du en snurt City/Chelsea/PSG eller noe? Jeg skjønner ikke fokuset ditt. Igjen, de har brukt mye penger, hvor mange av de pengene har de brukt på gode nok midtbanespillere? Og, hva ellers skal de gjøre? Skal de stjele, låne, lage.. eller kjøpe, med penger de har tjent som et av historiens mest suksessrike lag, til forskjell fra klubbene nevnt tidligere?

Mener du seriøst at Fred og McTominay skal bære dette laget alene?

Pogba er skrot, spesielt som nr 6, Matic er skrot, VdB er ikke defensivt nok anlagt (og får dessuten ikke spille uansett).

Regner med at dette handler om at du helst ønsker Ole sparket, men det må vi da for all del forhindre.
Selvsagt skal ikke Fred og McT bære laget alene, men mye av problemet er vel defensiv midtbane? De og Matic som kan spille der.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »



I Serie A presset han minst av 100 registrerte angrepsspillere så jeg

Knaxern

Legg inn av Knaxern »


Faquarl

Legg inn av Faquarl »

Corvus skrev: søn okt 17, 2021 4:14 pm Selvsagt skal ikke Fred og McT bære laget alene, men mye av problemet er vel defensiv midtbane? De og Matic som kan spille der.
Men er disse gode nok? Poenget mitt er jo at de ikke er det.

startelver

Legg inn av startelver »

Faquarl skrev: søn okt 17, 2021 7:31 pm
Corvus skrev: søn okt 17, 2021 4:14 pm Selvsagt skal ikke Fred og McT bære laget alene, men mye av problemet er vel defensiv midtbane? De og Matic som kan spille der.
Men er disse gode nok? Poenget mitt er jo at de ikke er det.
Hadde vel slitt med å plasse laget til Liverpool og City. Eller benken.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»