The Batman (2022)

Svar
Lew_Ashby

The Batman (2022)

Legg inn av Lew_Ashby »

Ny trailer kom ut fra DC Fandome idag, og ut ufra trailer og postere ser Matt Reeves (Planet of the Apes-trilogien) ut til å kjøre en mer tegneserieaktig, og om mulig enda mørkere, utgave av karakteren enn Nolan. Fornuftig, og det ser rått ut! Detektiv-Batman er den klart mest interessante emm.

Patterson kjører emo-Bruce Wayne og har tydeligvis bulket bra opp. Det ser også ut til at Reeves og DC velger en mer brutal Batman enn Nolan. Yngre Batman-utgaver er vel som oftest det.

Colin Farrell ser ugjenkjennelig ut som Penguin, Zoe Kravitz er Catwoman og Serkis ser ut som en topp Alfred. Jeffrey Wright ser også ut til å være en utmerket Gordon i dette universet. Turturro blir seff en bra Falcone.

Paul Dano kommer nok imidlertid til å være den som stjeler showet her som Riddler dersom filmen leverer. Fantastisk skuespiller som kan levere ursterkt som en mørkere seriemorderutgave av karakteren. Vi gleder oss!

Trailer 1:
https://youtu.be/-FZ-pPFAjYY

Den ferske trailer 2:
https://youtu.be/ArJ6MkNyTvU

Kjører Nirvana i begge trailere, bare for å vektlegge at dette blir mørke saker.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jeg er så ladd. Blir nok fort den beste Batman-filmen siden Begins.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Ladd blir nesten en underdrivelse, dette ser så vanvittig bra ut. Var det den originale Batmobilen jeg så i traileren?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Håper fortsatt på at dette blir en trilogi som ender opp med Court of Owls i siste film.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Er det her dere er ja! Dette ser bare enormt bra ut, og jeg gleder meg som et lite barn. Blandingen av source material og folkene bak og foran kamera ser fryktelig spennende ut, og jeg elsker hvor mørkt, brutalt og voldsomt alt ser ut til å være. Altså, The Riddler som en mystisk seriemorder-figur? Colin Farrell som Penguin Bruce Wayne som faktisk ser ut som han er psykisk syk og fullstendig gir blaffen i sitt eget liv? Zoe Kravitz som sinnsyk eye candy? Robert Pattinson som Batman (tok denne til sist siden jeg vil understreke hvilken enorm skuespiller han er)?? Oioioi!

Filmen ser også nydelig ut, og musikken høres fantastisk ut. I can’t wait!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Machine_Head skrev: søn okt 17, 2021 11:04 pm Blandingen av source material og folkene bak og foran kamera ser fryktelig spennende ut, og jeg elsker hvor mørkt, brutalt og voldsomt alt ser ut til å være.
Det er jo bare å hylle Reeves omtrent før alt av premierer. Synes også at det er deilig at folk som kastet dritt om valget av Pattinson som Batman ikke har noe å ta han på ut i fra trailerne.

Reeves har for øvrig også gått en god Batman-skole fra tidlig av. Da han studerte manusskriving, så studerte han under Jeph Loeb. Loeb står blant annet bak to av Batmans mest kritikerroste historier, The Long Halloween og Hush.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Og hvis man ønsker å forstå denne versjonen av Batman så kan jeg ikke anbefale Batman: Year One nok. Man bruker maks ett par timer på å lese den.

Det finnes også en animasjonsfilm om denne storylinen, som varer en time.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Chromeback skrev: søn okt 17, 2021 2:20 pm Jeg er så ladd. Blir nok fort den beste Batman-filmen siden Begins.
Nei og nei og nei! Her er vi så uenige. The Dark Knight er en av de beste filmene jeg har sett.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kærlighed skrev: man okt 18, 2021 10:01 pm
Chromeback skrev: søn okt 17, 2021 2:20 pm Jeg er så ladd. Blir nok fort den beste Batman-filmen siden Begins.
Nei og nei og nei! Her er vi så uenige. The Dark Knight er en av de beste filmene jeg har sett.
:D :D :D

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Kærlighed skrev: man okt 18, 2021 10:01 pm
Chromeback skrev: søn okt 17, 2021 2:20 pm Jeg er så ladd. Blir nok fort den beste Batman-filmen siden Begins.
Nei og nei og nei! Her er vi så uenige. The Dark Knight er en av de beste filmene jeg har sett.
Er du med på at vi kan skille mellom beste Batman-film og beste film?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Machine_Head skrev: man okt 18, 2021 11:14 pm
Kærlighed skrev: man okt 18, 2021 10:01 pm
Chromeback skrev: søn okt 17, 2021 2:20 pm Jeg er så ladd. Blir nok fort den beste Batman-filmen siden Begins.
Nei og nei og nei! Her er vi så uenige. The Dark Knight er en av de beste filmene jeg har sett.
Er du med på at vi kan skille mellom beste Batman-film og beste film?
Her er du inne på noe!

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Machine_Head skrev: man okt 18, 2021 11:14 pm
Kærlighed skrev: man okt 18, 2021 10:01 pm
Chromeback skrev: søn okt 17, 2021 2:20 pm Jeg er så ladd. Blir nok fort den beste Batman-filmen siden Begins.
Nei og nei og nei! Her er vi så uenige. The Dark Knight er en av de beste filmene jeg har sett.
Er du med på at vi kan skille mellom beste Batman-film og beste film?
Hva legger dere i beste Batman-film? At det er en Batman dere kjenner igjen fra tegneseriene?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Machine_Head skrev: søn okt 17, 2021 11:04 pm Er det her dere er ja! Dette ser bare enormt bra ut, og jeg gleder meg som et lite barn. Blandingen av source material og folkene bak og foran kamera ser fryktelig spennende ut, og jeg elsker hvor mørkt, brutalt og voldsomt alt ser ut til å være. Altså, The Riddler som en mystisk seriemorder-figur? Colin Farrell som Penguin Bruce Wayne som faktisk ser ut som han er psykisk syk og fullstendig gir blaffen i sitt eget liv? Zoe Kravitz som sinnsyk eye candy? Robert Pattinson som Batman (tok denne til sist siden jeg vil understreke hvilken enorm skuespiller han er)?? Oioioi!

Filmen ser også nydelig ut, og musikken høres fantastisk ut. I can’t wait!
Er også positiv til det meste, og enda mer etter trailerne. Eneste jeg er småskeptisk til er Zoe Kravitz. Synes de burde klare å gi Catwomen-rollen til noen som ser ørlite mer veltrent ut, og ikke er så tynn at hun nesten ser boderline anorektisk ut. Dog er det et par hakk bedre enn Ruby Rose som Batwoman i serien......

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Denne artikkelen her oppsummerer egentlig mine tanker rundt hvorfor Begins er en bedre Batman-film, mens Dark Knight er en bedre comic book-film.

https://gamerant.com/batman-begins-bett ... rk-knight/

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Batman Begins: 10/10
TDK: 9/10
TDKR: 5/10

Denne filmen ser episk ut, helt enig med Chrome. Dette ligger an til å bli en film på nivå med Batman Begins.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Chromeback skrev: søn okt 17, 2021 11:25 pm Og hvis man ønsker å forstå denne versjonen av Batman så kan jeg ikke anbefale Batman: Year One nok. Man bruker maks ett par timer på å lese den.

Det finnes også en animasjonsfilm om denne storylinen, som varer en time.
Sånn rent kronologisk, hva følger etter Year one? Hvis det er noe rett tidslinje da i de animerte filmene.

Ditmark

Legg inn av Ditmark »

Tormund skrev: fre okt 22, 2021 5:17 pm
Chromeback skrev: søn okt 17, 2021 11:25 pm Og hvis man ønsker å forstå denne versjonen av Batman så kan jeg ikke anbefale Batman: Year One nok. Man bruker maks ett par timer på å lese den.

Det finnes også en animasjonsfilm om denne storylinen, som varer en time.
Sånn rent kronologisk, hva følger etter Year one? Hvis det er noe rett tidslinje da i de animerte filmene.

I tegneserieverden er det vel The Long Halloween som kommer etter Year One. Eller var det The Man who Laughs?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ditmark skrev: fre okt 22, 2021 7:13 pm
Tormund skrev: fre okt 22, 2021 5:17 pm
Chromeback skrev: søn okt 17, 2021 11:25 pm Og hvis man ønsker å forstå denne versjonen av Batman så kan jeg ikke anbefale Batman: Year One nok. Man bruker maks ett par timer på å lese den.

Det finnes også en animasjonsfilm om denne storylinen, som varer en time.
Sånn rent kronologisk, hva følger etter Year one? Hvis det er noe rett tidslinje da i de animerte filmene.

I tegneserieverden er det vel The Long Halloween som kommer etter Year One. Eller var det The Man who Laughs?
Det er vel egentlig ingen av dem som er en direkte oppfølger, men det er de to som kommer nærmest. Year One er jo sånn sett en veldig enkeltstående animert film.

Tormund

Legg inn av Tormund »

Chromeback skrev: fre okt 22, 2021 7:48 pm
Ditmark skrev: fre okt 22, 2021 7:13 pm
Tormund skrev: fre okt 22, 2021 5:17 pm

Sånn rent kronologisk, hva følger etter Year one? Hvis det er noe rett tidslinje da i de animerte filmene.

I tegneserieverden er det vel The Long Halloween som kommer etter Year One. Eller var det The Man who Laughs?
Det er vel egentlig ingen av dem som er en direkte oppfølger, men det er de to som kommer nærmest. Year One er jo sånn sett en veldig enkeltstående animert film.
Ok. Har sett en del animert Batman og digger det. Ble revet med da diskusjonen gikk på det gamle filmforumet. Virket som Year One var starten på historien, med at vi ble introdusert for Gordon, Bruce kom tilbake fra eksil, osv. Tenkte derfor at det var en naturlig oppfølger sånn rent tidslinjemessig. Rimelig sykt at jeg så hele filmen uten å koble at det var Bryan Cranston som var stemmen til Gordon :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»