Verdenen går mot sammenbrudd

Svar
plutonium

Re: Verdenen går mot sammenbrudd

Legg inn av plutonium »

Varulv2468 skrev: man feb 28, 2022 11:19 pm Varulv2468.

Inspirasjonen bak navnet "Varulv" kom fra den amerikanske tegneserien Gold Digger https://en.wikipedia.org/wiki/Gold_Digger_(comics) som jeg snublet over i sommeren 1994, da en av skikkelsene i denne tegneserien som tegnes av en fargede eks-militære, Fred Perry, som hadde deltatt i Gulfkrigen, var en varulv ved navn Thabian. Tallene 2468 var på måfå da andre tok navnet "Varulv" da jeg gikk inn i VGD den 16. mars 2001.

Siden den 13. januar 2001 i tjueett år har jeg deltatt i flere diskusjonsforum; Aftenposten Debatt, VGD som Varulv2468 fra 16. mars 2001 til 2007, som Varulv2478 fra feb. 2008 til 16. juli 2021, Skalman.nu Forum som Varulv i 2014-2019, Diskusjon.no siden 4. mai 2019. Deretter Fridiskusjon.no fra 17. juli 2021 til 28. februar 2022.

100 innlegg hos Aftenposten Debatt

494 tråder og 7,611 innlegg som Varulv2468 i VGD.

111 tråder og 15,384 innlegg som Varulv2478 i VGD.

12 tråder og 2,940 innlegg hos Skalman.nu.

36 innlegg i Diskusjon.no.

2 tråder og 1,224 innlegg i Fridiskusjon.no.

Jeg er blitt "gammel". 46 år. Jeg har brukt et helt liv på å følge med begivenhetene over hele verden helt siden 1988, da jeg begynte å skrive ned på ark nyheter hentet fra avis og TV, og fylt ut en rekke arkehefter fram til 2001. Da jeg sa verden er på sitt farligste, mente jeg det - fordi det hadde aldri blitt så ille siden sommeren 1988. Jeg så Murens fall på direkte TV, og husket fremdeles Challengerulykken fra 1986. Jeg har fulgt med et dusin kriger, studert dem, kommentert dem - og tok preg av dem. Men nå er livet i ferd med å gå videre, det er på tid å bremse ned for godt.

Alt dette er distraksjoner.

Verden som jeg er en del av, går mot slutten, for nå "pensjonert" jeg meg fra å følge med resten av verden med slik intensitet. La yngre krefter slipper til, om de ikke ødelegge verden.

Nå vil jeg fortsette livet befridd fra distraksjoner. Vet at det er en meget spent situasjon for tiden, og at meget harde tider er underveis, men jeg vil påpeke at jeg tror - nei, jeg håper - at det vil komme bedre tider. For det er på tid for djevelen å lide et nederlag. Det som Vesten har demonstrert så langt, gir meg håp og tro, for jeg ser ånden fra den tid da fremtidsoptimisme, håp og frihetsglede var å føle og på, vender tilbake.

Sirkelen er sluttet. Jeg er nervøst. Jeg tar et endelig brudd med noe som dominere mitt liv. Kanskje ved verdens ende. Kanskje ved en ny begynnelse.

Det var bare håp den gang da den kalde krigen var på sitt kaldeste. Nå er det bare håp tilbake. Men kanskje det er hva Vesten trenger for å veilede resten av verden, alle interne som ytre fiender vil finne ut - selv i deres triumf - at man aldri kan vinne.

Må Gud hjelpe de som vil leve i frihet og trygghet.

Farvel.

28. februar 2022 kl. 23.19
Hei Varulv

Jeg ville bare si takk for alle de tusenvis av interessante innlegg du har delt med oss på diverse forum. Du har alltid noe fornuftig å bidra med, og man vet alltid at dine perspektiv bygger på kunnskap. Hvis du har lyst til å ta kontakt så gjør gjerne det.

Mvh.
Plutonium (alias Platon)

Frode57
Innlegg: 1289

Legg inn av Frode57 »

Det ble brått tyst om Corona. Klimahysteriet klarer knapt å komme igjennom ståket og bråket fra Ukraina.

Frode57
Innlegg: 1289

Legg inn av Frode57 »

The Great resett har noe for seg. Også Myrphys lov.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»