Succession (HBO)

Svar
Lew_Ashby

Re: Succession (HBO)

Legg inn av Lew_Ashby »

► Show Spoiler

SirJames

Legg inn av SirJames »

Enda en jævlig DIGG episode.

Det øyeblikket hvor Ken går ut for å ringe...fulgt av blikk mot Shiv..fulgt av samtale med Greg...fulgt av blikk mot Shiv..

Kunst.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

For en skadd bra serie.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Nok en sterk episode!

Kaster denne teorien ut her basert på dagens episode. Ingen spoiler sånn sett, men kanskje litt kjedelig å ha lest den på forhånd hvis den viser seg å stemme.
► Show Spoiler

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Hendelsen i episode 3 ble jo fanden tute meg spoilet i Dagsrevyen for et partre uker siden. Før jeg fikk sett den. Var nok ikke tilsiktet, da hendelsen sto kort beskrevet på en parole i en eller annen demonstrasjon i USA.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Ale skrev: man mai 22, 2023 7:42 pm Kieran Culkin enorm. Spilte på hele registeret i denne episoden. Lukter en Emmy lang vei.
Enig, han har ligget godt an til nå men denne episoden sikrer det garantert. Måten han bryter sammen på var sterkt.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Er neste episode finalen?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Alpha skrev: tir mai 23, 2023 5:59 pm Er neste episode finalen?
Oh yeah, baby

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

SirJames skrev: tir mai 23, 2023 6:31 pm
Alpha skrev: tir mai 23, 2023 5:59 pm Er neste episode finalen?
Oh yeah, baby
90 minutter og en god landing unna å bli topp 3-serie gjennom tidene for meg. Mulig det er farget av at den er så fersk i minne, men kommer bare på Six Feet Under, The Wire og kanskje Better Call Saul som kan konkurrere for meg.

Mange nevner naturlig nok Kieran Culkin sitt sammenbrudd (pre-grieve var tydeligvis ikke en ting allikevel), men det beste fra episoden for meg er blikket han gir Greg når Ewan er ferdig med første setning av talen i kirken. Av en eller annen grunn er det noe av det morsomte jeg har sett.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Lew_Ashby skrev: tir mai 23, 2023 7:14 pm
SirJames skrev: tir mai 23, 2023 6:31 pm
Alpha skrev: tir mai 23, 2023 5:59 pm Er neste episode finalen?
Oh yeah, baby
90 minutter og en god landing unna å bli topp 3-serie gjennom tidene for meg. Mulig det er farget av at den er så fersk i minne, men kommer bare på Six Feet Under, The Wire og kanskje Better Call Saul som kan konkurrere for meg.
Ja, den havner definitivt på min topp 10 liste, usikker på hvilken plass foreløpig.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Jeg aner virkelig ikke hva som blir konklusjonen på denne serien. Ikke peiling. Det tragiske er at jeg er bortreist på mandag når episoden kommer ut. Må nok snike meg unna for å få sett episoden, for jeg kommer aldri til å klare å holde meg unna spoilere i dagens digitale samfunn.

Hvordan tror folk at serien ender?
► Show Spoiler

OmarLittle

Legg inn av OmarLittle »

Nyter godt å høre den offisielle podcasten om serien etter episodene.
Siste med James Cromwell, Jeremy Strong og en faglig rådgiver for produksjonen til å ordne selve begravelsen.

James Cromwell er jo spesielt spennende å høre på, virker som han hadde ganske mye innflytelse for hvordan Ewan skulle være, og at Jesse A i utgangspunktet ville ha ham til å være like crooked og fæl som resten av Roy-klanen.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

Blir nervepirrende dette.

Jeg tror det blir Kendall-time av det her. Mer og mer lik sin far. Artig de dialogene han hadde med crewet i kulissene for å få de med på sin side. Colin og Hugo blant annet.

"You'll be my dog. Just say Woff" eller hva det var.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Privacy, pussy, pasta.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

qbah skrev: tor mai 25, 2023 8:37 am Blir nervepirrende dette.

Jeg tror det blir Kendall-time av det her. Mer og mer lik sin far. Artig de dialogene han hadde med crewet i kulissene for å få de med på sin side. Colin og Hugo blant annet.

"You'll be my dog. Just say Woff" eller hva det var.
Han blir mer og mer lik sin far. Samtidig tror jeg nettopp det er grunnen til at han ikke ender til topps. Der hvor man kom seg unna ting før kommer man ikke seg like sterkt unna nå lenger. Tipper Kendall som er på nippet til å bli CEO får drømmen ødelagt av at sannheten kommer frem om bilulykken. Handlingen får konsekvenser. Spørsmålet er bare - hvordan kommer det frem. Brutalt hvis det er en av søsknene som avslører hemmeligheten.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Ser for meg Shiv kan finne på avsløre dette i sinne for at at hun mister jobben som CEO eller frykter at den kommer til å ryke når media begynner å rapportere at budet ikke står så sterkt allikevel (Ken ba jo Hugo om å brife media) eller noe slikt.

Kan Gerry være aktuell som CEO tror dere? Kan spile på at hun har mer erfaring i bransjen enn Shiv, er amerikansk og kvinne samt kjenner ATN veldig godt. Hadde vært en fin fuck you til familien Roy også, som har behandlet henne "dårlig" på flere måter.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Flere som er klare for finale?

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Episoden kom ut i natt og det er kanskje ikke behov for spoilertag, men legger det inn her i tilfelle noen trykker inn uten å huske at det var en episode i natt.
► Show Spoiler

SirJames

Legg inn av SirJames »

:shock: :shock:

For. En. Finale.

Slik lager man TV.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Kærlighed skrev: man mai 29, 2023 5:13 am Episoden kom ut i natt og det er kanskje ikke behov for spoilertag, men legger det inn her i tilfelle noen trykker inn uten å huske at det var en episode i natt.
► Show Spoiler
Igjen, for en episk finale.

Er jeg enig med deg, mtp på at jeg også både elsket og hatet denne finalen. Kanskje ikke helt enig i at Kendall ikke egnet seg til å ta over etter faren, all den tid han mer eller mindre ble nettopp ham i løpet av de årene serien spant over.

Mtp hvordan Matsson fucket Shiv, ikke bare mtp CEO men også mtp Tom, synes jeg det er bittelitt ulogisk at Shiv gjør helomvending på styremøtet. Men til slutt satt det vel for langt inne å la Kendall "vinne" også, kombinert med at hun kanskje så for seg en fortsatt batshit crazy allianse/forhold med Tom, som hun da visste kom til å bli den nye CEO'en.

Jeg har også vært Team Kendall all the way, så dette var en bitter pille å svelge.

Men..

det endrer ikke det faktum at finalen var vanvittig intens, og en TV-messig berg-og dalbane man sjelden er heldig nok til å oppleve. De intense øyeblikkene når ansiktsuttrykk, kroppsspråk og stillhet tar over for dialogen mellom to eller flere personer, er det som løfter denne serien opp blant de aller beste. Man tar seg selv i å holde pusten i nettopp de scenene.

Serien hadde ikke kledd en happy ending. Derfor var det en genistrek av skaperne å la den ende slik den gjorde.

Et brutalt og litt uferdig kunstverk.

Som fremkaller spørsmål. Og gjør litt vondt.

Slik kunst av ypperste merke skal.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

For sliten til å si noe fornuftig om denne episoden, utover at den ble alt jeg håpet på.
► Show Spoiler

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

SirJames skrev: man mai 29, 2023 11:03 am
Kærlighed skrev: man mai 29, 2023 5:13 am Episoden kom ut i natt og det er kanskje ikke behov for spoilertag, men legger det inn her i tilfelle noen trykker inn uten å huske at det var en episode i natt.
► Show Spoiler
Igjen, for en episk finale.

Er jeg enig med deg, mtp på at jeg også både elsket og hatet denne finalen. Kanskje ikke helt enig i at Kendall ikke egnet seg til å ta over etter faren, all den tid han mer eller mindre ble nettopp ham i løpet av de årene serien spant over.

Mtp hvordan Matsson fucket Shiv, ikke bare mtp CEO men også mtp Tom, synes jeg det er bittelitt ulogisk at Shiv gjør helomvending på styremøtet. Men til slutt satt det vel for langt inne å la Kendall "vinne" også, kombinert med at hun kanskje så for seg en fortsatt batshit crazy allianse/forhold med Tom, som hun da visste kom til å bli den nye CEO'en.

Jeg har også vært Team Kendall all the way, så dette var en bitter pille å svelge.

Men..

det endrer ikke det faktum at finalen var vanvittig intens, og en TV-messig berg-og dalbane man sjelden er heldig nok til å oppleve. De intense øyeblikkene når ansiktsuttrykk, kroppsspråk og stillhet tar over for dialogen mellom to eller flere personer, er det som løfter denne serien opp blant de aller beste. Man tar seg selv i å holde pusten i nettopp de scenene.

Serien hadde ikke kledd en happy ending. Derfor var det en genistrek av skaperne å la den ende slik den gjorde.

Et brutalt og litt uferdig kunstverk.

Som fremkaller spørsmål. Og gjør litt vondt.

Slik kunst av ypperste merke skal.
Enig med deg i det meste her.

Kendall var alltid den av søsknene som var best egnet til jobben. Det som trekker han ned er at han nylig har hatt rusproblemer, er emosjonelt ustabil, og til tider selv-saboterende når han er i pressede situasjoner.

Når det er sagt, ingen jeg heller ville skulle ende til topps. Som han ble lovet da han var 7 år (!). LOG - Parent of the year.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kærlighed skrev: man mai 29, 2023 3:00 pm Kendall var alltid den av søsknene som var best egnet til jobben. Det som trekker han ned er at han nylig har hatt rusproblemer, er emosjonelt ustabil, og til tider selv-saboterende når han er i pressede situasjoner.
Og at han har drept en person?

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Lew_Ashby skrev: man mai 29, 2023 3:02 pm
Kærlighed skrev: man mai 29, 2023 3:00 pm Kendall var alltid den av søsknene som var best egnet til jobben. Det som trekker han ned er at han nylig har hatt rusproblemer, er emosjonelt ustabil, og til tider selv-saboterende når han er i pressede situasjoner.
Og at han har drept en person?
Jepp, han er ingen god person. Selv om jeg synes det er en over-stretch at Kendall drepte gutten. Det var en ulykke. Det var en sum av mange uheldige hendelser som ledet til ledet til ulykken, deriblant at Kendall var ruspåvirket, men det avgjørende var at gutten tok styringen på rattet og kjørte bilen over.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Soundtracket er ute og det er episk. Har hørt gjennom hele en gang og skulle peke på noen favoritter, men tror jeg liker alt. Utpeker seg kanskje noen etterhvert.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Kærlighed skrev: man mai 29, 2023 3:27 pm Jepp, han er ingen god person. Selv om jeg synes det er en over-stretch at Kendall drepte gutten. Det var en ulykke. Det var en sum av mange uheldige hendelser som ledet til ledet til ulykken, deriblant at Kendall var ruspåvirket, men det avgjørende var at gutten tok styringen på rattet og kjørte bilen over.
Tenker mer på at det hadde vært greit skadelig for selskapet om det hadde kommet ut at Kendall hadde vært involvert i en slik hendelse og betalt seg ut av det ved hjelp av Gudfaren selv Logan.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Er nå nettopp ferdig etter å ha binget denne de siste to ukene. Er ikke helt med på den samme hyllesten som andre her inne. Men synes egentlig serien var best etter at gamlefar tok kvelden. Likevel klarte jeg ikke helt å engasjere meg i hvem som skulle "vinne" til slutt. Det eneste jeg egentlig håpet på var at det skulle gå til helvete for Greg. For en latterlig stakkarslig type........

Tormund

Legg inn av Tormund »

Meget tilfredstillende serieavslutning, ingen happy ending for noen av barna.

Artig med Tom, den så jeg ikke komme. Shiv blir helt sikkert en lydig hustru fremover.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Nydelig avslutning og nydelig serie. Ser frem til den dagen jeg tar et gjensyn med hele serien igjen en dag.

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Episoden mest gripende scene var når barna så sin far på et dårlig videoopptak og så en menneskelig varme de selv aldri fikk se eller oppleve.

Eneste logiske var vel at de til slutt måtte selge. Særlig Kendall ender opp som en styrtrik «nobody».

Var vel ny informasjon i episoden at barna hans rent genetisk ikke var hans egne, som kanskje forklarer det distanserte forholdet han har hatt til dem hele serien.

Det var en åpning der som gjør at man kunne laget flere sesonger om de finner ut det.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»