Succession (HBO)

Svar
OmarLittle

Re: Succession (HBO)

Legg inn av OmarLittle »

For et vanvittig nivå det er på manus i denne serien her.
Hugo var min MVP i går. "That slalom motherfucker" og så trodde han skihopp ble avgjort på tid.

Kieran Culkin disket opp med ganske god reklame for Norge i HBO Podcasten.

SirJames

Legg inn av SirJames »

OmarLittle skrev: tir apr 25, 2023 10:09 am For et vanvittig nivå det er på manus i denne serien her.
Hugo var min MVP i går. "That slalom motherfucker" og så trodde han skihopp ble avgjort på tid.
Måtte le av den, ja;

Those darn tenths of a second, huh?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

SirJames skrev: tir apr 25, 2023 1:02 pm Those darn tenths of a second, huh?
Og etterpå presterer han å si at skihopperen er drittsekken.

Denne serien har den bredeste stallen i TV-historien. Alle birollene murer ballen ut av stadion. Hugo, Gerri, Karl, Frank, Karolina, Stewy, Colin, Cyd - alle er helt sjef hver gang de er på skjermen. Det er vel også kun HBO som hadde giddet å betale for å hente inn flinke teaterskuespillere i minimale biroller.

Han duden som jeg ikke husker navnet på som var på kill listen (var det Ray?), og som jeg ikke kan huske å ha sett før, til og med han leverte med de 3 linjene han hadde i episoden.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Lew_Ashby skrev: tir apr 25, 2023 1:19 pm
SirJames skrev: tir apr 25, 2023 1:02 pm Those darn tenths of a second, huh?
Og etterpå presterer han å si at skihopperen er drittsekken.

Denne serien har den bredeste stallen i TV-historien. Alle birollene murer ballen ut av stadion. Hugo, Gerri, Karl, Frank, Karolina, Stewy, Colin, Cyd - alle er helt sjef hver gang de er på skjermen. Det er vel også kun HBO som hadde giddet å betale for å hente inn flinke teaterskuespillere i minimale biroller.

Han duden som jeg ikke husker navnet på som var på kill listen (var det Ray?), og som jeg ikke kan huske å ha sett før, til og med han leverte med de 3 linjene han hadde i episoden.
Vanskelig å være uenig i dette.

Eneste lyspunktet med at serien etterhvert tar slutt, er at jeg slipper mer av gnålet til Jar Jar Binks....eeeh, Greg.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

SirJames skrev: tir apr 25, 2023 1:24 pm Eneste lyspunktet med at serien etterhvert tar slutt, er at jeg slipper mer av gnålet til Jar Jar Binks....eeeh, Greg.
De sliter litt mer karakteren til Greg nå ja. Den svakeste i serien emm.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Lew_Ashby skrev: tir apr 25, 2023 1:28 pm
SirJames skrev: tir apr 25, 2023 1:24 pm Eneste lyspunktet med at serien etterhvert tar slutt, er at jeg slipper mer av gnålet til Jar Jar Binks....eeeh, Greg.
De sliter litt mer karakteren til Greg nå ja. Den svakeste i serien emm.
Agreed.

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Stusset over at de ikke viste litt mer/bedre bilder av Trollstigen og Atlanterhavsveien når de først skulle vise noe spektakulær natur fra Norge. Altså noen ganske få sekunder til. Skjønner at mange synes scenen fra fjelltoppen var vakker, men det var liksom også bare en tur på fjellet.

Når det gjelder å hente inn store skuespillere i mindre roller er vel Adrien Brodys birolle i sesong tre et prakteksempel på det.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Ny episode ute, ting begynner å spisse seg litt til.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

Beefen med svensken fenger ikke like mye som beefen med Logan.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Mc_Lovin skrev: man mai 08, 2023 8:21 pm Beefen med svensken fenger ikke like mye som beefen med Logan.
Beefen til Roy-søsknene er emm ikke med Matsson, det er med seg selv og hverandre. Matsson og crewet er katalysatorer og ledelsen i WayStar er brikker. Skarsgård er forresten enorm i rollen, klarer akkurat å balansere innenfor i en rolle som veldig lett kunne blitt overspilt parodi.

Succession bare fortsetter å være blant tiårets serier, og selv denne episoden som var en liten pustepause er smekkfull av høydepunkter. Fint å se Rava og Nate igjen som bare kommer inn fra sidelinjen etter noen sesonger ute.

Episodens quote:

''Con. Man. Eat the fucking carrot, okay? Everyone in this room thinks youre a fucking joke. So tell your..''wife'''.. to shut the fuck up, cover her shoulders, and pack a fucking bag for Oman, okay?''

Roman tar ingen fanger.

Tom og Shiv som endelig sier det de mener om hverandre er selvsagt episodens høydepunkt sammen med Matsson vs. Ken sin passiv-aggressive prat, i tillegg til Matsson vs Ebba. Oskar er for øvrig et forbanna wildcard. Crewet til Matsson var altså ikke roboter allikevel, de er vanlige mennesker som er ca enda mer fucket enn folka i WayStar.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Lew_Ashby skrev: tir mai 09, 2023 11:19 am
Mc_Lovin skrev: man mai 08, 2023 8:21 pm Beefen med svensken fenger ikke like mye som beefen med Logan.
Beefen til Roy-søsknene er emm ikke med Matsson, det er med seg selv og hverandre. Matsson og crewet er katalysatorer og ledelsen i WayStar er brikker. Skarsgård er forresten enorm i rollen, klarer akkurat å balansere innenfor i en rolle som veldig lett kunne blitt overspilt parodi.

Succession bare fortsetter å være blant tiårets serier, og selv denne episoden som var en liten pustepause er smekkfull av høydepunkter. Fint å se Rava og Nate igjen som bare kommer inn fra sidelinjen etter noen sesonger ute.

Episodens quote:

''Con. Man. Eat the fucking carrot, okay? Everyone in this room thinks youre a fucking joke. So tell your..''wife'''.. to shut the fuck up, cover her shoulders, and pack a fucking bag for Oman, okay?''

Roman tar ingen fanger.

Tom og Shiv som endelig sier det de mener om hverandre er selvsagt episodens høydepunkt sammen med Matsson vs. Ken sin passiv-aggressive prat, i tillegg til Matsson vs Ebba. Oskar er for øvrig et forbanna wildcard. Crewet til Matsson var altså ikke roboter allikevel, de er vanlige mennesker som er ca enda mer fucket enn folka i WayStar.
100 % spot on.

Synes episoden var helt nydelig, og ikke minst intens i de "meningsutvekslingene" de serverte oss gjennom episoden 8-)

dani07

Legg inn av dani07 »

Denne serien er så enorm at jeg vet ikke engang hvordan jeg skal beskrive den. Det er litt av en emosjonell 2 timer man går inn i når man ser Succession og så Barry etter hverandre.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Det jeg føler meg veldig sikker på er at denne serien ikke ender med happy ending for mange av karakterene. Jesse Armstrong ser ikke ut til å være en person som elsker hardcore kapitalisme og påvirkningen det har på mennesker.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Det ville vel være passende om det ender med Ken som arvtaker, da han begynner å vise at han kaster hvem som helst under bussen. Tipper også vi får se Shiv og Tom sammen som par i siste episode. Tror vi får Connor som innser tapet, i et rom med Willa og støttespillere.
Klarer ikke se hvordan det ender med Roman. Kanskje i en rettsak mot Gerri og konfrontert med uanstendigheten sin?

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Lew_Ashby skrev: tir mai 09, 2023 2:32 pm Det jeg føler meg veldig sikker på er at denne serien ikke ender med happy ending for mange av karakterene. Jesse Armstrong ser ikke ut til å være en person som elsker hardcore kapitalisme og påvirkningen det har på mennesker.
Støttes. Greg er jo en av mine favorittkarakterer, selv om det har vært litt planløs bruk av han denne sesongen. Mange jeg har snakket med tror han er en underdog som ender opp i en betydningsfull posisjon til slutt, men det ville vært veldig urealistisk imo. Tror han er karakteren det ender verst med. Han har jo ingen fallskjerm. Mistet arven og mistet all moral. Går bare nedover når virkeligheten treffer.

Mye bra du nevnte i det litt lengre innlegget ditt. Jeg likte spesielt at vi først så Tom le av at Greg sparket en rekke folk på vegne av han, før han senere ble lei seg da han hørte rykter om at han selv skulle få øksa. Helt nydelig.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Bone8 skrev: tor mai 11, 2023 9:51 am Det ville vel være passende om det ender med Ken som arvtaker, da han begynner å vise at han kaster hvem som helst under bussen. Tipper også vi får se Shiv og Tom sammen som par i siste episode. Tror vi får Connor som innser tapet, i et rom med Willa og støttespillere.
Klarer ikke se hvordan det ender med Roman. Kanskje i en rettsak mot Gerri og konfrontert med uanstendigheten sin?
Ken er et håpløst og irrasjonelt nervevrak til tider og egner seg ikke til CEO-rollen, men så klarer han glimtvis også å minne om Logan og gi meg troen på at han klarer å styre skuta. Vært helt rå de siste episodene. Blir ikke overrasket om han faktisk ender opp på tronen til slutt.

Jeg er her for Team Kendall og Frank!

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Wow.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

En av de tyngste episodene jeg har sett i en TV-serie. Forbanna Ozymandias var mindre intens enn dette.

“We’ve just made a night of good TV. That’s what we’ve done. Nothing happens.”

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Dette var magi. Satt klistret foran skjermen hele episoden.

10/10

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Shiv is fucked!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

► Show Spoiler

SirJames

Legg inn av SirJames »

Enda en jævlig DIGG episode.

Det øyeblikket hvor Ken går ut for å ringe...fulgt av blikk mot Shiv..fulgt av samtale med Greg...fulgt av blikk mot Shiv..

Kunst.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

For en skadd bra serie.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Nok en sterk episode!

Kaster denne teorien ut her basert på dagens episode. Ingen spoiler sånn sett, men kanskje litt kjedelig å ha lest den på forhånd hvis den viser seg å stemme.
► Show Spoiler

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Hendelsen i episode 3 ble jo fanden tute meg spoilet i Dagsrevyen for et partre uker siden. Før jeg fikk sett den. Var nok ikke tilsiktet, da hendelsen sto kort beskrevet på en parole i en eller annen demonstrasjon i USA.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Ale skrev: man mai 22, 2023 7:42 pm Kieran Culkin enorm. Spilte på hele registeret i denne episoden. Lukter en Emmy lang vei.
Enig, han har ligget godt an til nå men denne episoden sikrer det garantert. Måten han bryter sammen på var sterkt.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Er neste episode finalen?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Alpha skrev: tir mai 23, 2023 5:59 pm Er neste episode finalen?
Oh yeah, baby

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

SirJames skrev: tir mai 23, 2023 6:31 pm
Alpha skrev: tir mai 23, 2023 5:59 pm Er neste episode finalen?
Oh yeah, baby
90 minutter og en god landing unna å bli topp 3-serie gjennom tidene for meg. Mulig det er farget av at den er så fersk i minne, men kommer bare på Six Feet Under, The Wire og kanskje Better Call Saul som kan konkurrere for meg.

Mange nevner naturlig nok Kieran Culkin sitt sammenbrudd (pre-grieve var tydeligvis ikke en ting allikevel), men det beste fra episoden for meg er blikket han gir Greg når Ewan er ferdig med første setning av talen i kirken. Av en eller annen grunn er det noe av det morsomte jeg har sett.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Lew_Ashby skrev: tir mai 23, 2023 7:14 pm
SirJames skrev: tir mai 23, 2023 6:31 pm
Alpha skrev: tir mai 23, 2023 5:59 pm Er neste episode finalen?
Oh yeah, baby
90 minutter og en god landing unna å bli topp 3-serie gjennom tidene for meg. Mulig det er farget av at den er så fersk i minne, men kommer bare på Six Feet Under, The Wire og kanskje Better Call Saul som kan konkurrere for meg.
Ja, den havner definitivt på min topp 10 liste, usikker på hvilken plass foreløpig.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»