Succession (HBO)

Svar
SirJames

Re: Succession (HBO)

Legg inn av SirJames »

Var vel ikke så spennende episode, egentlig, men en enorm hendelse for serien, Logans familie og deres imperium.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ny, strålende episode. Grepet med å ikke vise noe fra den mest dramatiske hendelsen i seriens levetid var effektivt. Måten barna skjønner at søsknene trenger trøst, men ikke klarer å gi det på noe andre måter enn en klønete klem er både trist og fint.

Igjen, en av de bedre serien jeg har sett på en stund. Alle sesongene holder skyhøy kvalitet, nesten ingen svake episoder selv om det kan fremstå repeterende. Fint at man går ut på egne premisser forholdsvis tidlig - som en ubeseiret bokser som gir seg på topp.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Episode tre var en strålende time med TV.

Wow!

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Føles som at jeg er en av få som likte den store hendelsen siste episode veldig dårlig, ingen andre som kjenner på dette?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Mange delte meninger om forrige episode, akkurat som med episode 3 av TLoU

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Machine_Head skrev: søn apr 16, 2023 12:48 am Føles som at jeg er en av få som likte den store hendelsen siste episode veldig dårlig, ingen andre som kjenner på dette?
Hva er det du ikke likte/ville gjort annerledes?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Cannabis Connoisseur skrev: søn apr 16, 2023 1:59 pm
Machine_Head skrev: søn apr 16, 2023 12:48 am Føles som at jeg er en av få som likte den store hendelsen siste episode veldig dårlig, ingen andre som kjenner på dette?
Hendelsen har jeg ingen problemer med, men at de velger å bruke hele episoden på den var ikke noe for meg. Synes det ble kjedelig og langdrygt, som medførte at jeg kjedet meg for første gang av Succession. Klarte så vidt å motstå trangen til å spole.
Da jeg så at episoden skulle hete "Connor's Wedding" ble jeg umiddelbart skeptisk, og forberedte meg på nettopp spoling. Det er jo en av sidehistoriene som ikke fenger meg spesielt mye. Men virker som de ikke helt klarte å lage "stort nok" drama ut av at hendelsen skjedde mens bryllupet pågikk. Har fått 9.9 på IMDb, så falt nok i smak hos noen, hehe.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

ElGuaje skrev: søn apr 16, 2023 1:53 pm
Machine_Head skrev: søn apr 16, 2023 12:48 am Føles som at jeg er en av få som likte den store hendelsen siste episode veldig dårlig, ingen andre som kjenner på dette?
Hva er det du ikke likte/ville gjort annerledes?
Jeg likte ikke at
► Show Spoiler
, enkelt og greit. Det var noe jeg virkelig ikke forventet, men det gjorde det ikke bra for min del. Jeg har trodd at
► Show Spoiler
helt til the bitter end, at det nå blir sju episoder uten
► Show Spoiler
er noe jeg er veldig skeptisk til. Håper jeg blir motbevist.

SirJames

Legg inn av SirJames »

What he said ^

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Machine_Head skrev: søn apr 16, 2023 2:26 pm
ElGuaje skrev: søn apr 16, 2023 1:53 pm
Machine_Head skrev: søn apr 16, 2023 12:48 am Føles som at jeg er en av få som likte den store hendelsen siste episode veldig dårlig, ingen andre som kjenner på dette?
Hva er det du ikke likte/ville gjort annerledes?
Jeg likte ikke at
► Show Spoiler
, enkelt og greit. Det var noe jeg virkelig ikke forventet, men det gjorde det ikke bra for min del. Jeg har trodd at
► Show Spoiler
helt til the bitter end, at det nå blir sju episoder uten
► Show Spoiler
er noe jeg er veldig skeptisk til. Håper jeg blir motbevist.
Helt kurante følelser det.
► Show Spoiler

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Det er tirsdag, ingen kan gå inn i tråden uten å ha sett episoden og klage på spoiler. Putter på en allikevel, men synes det er dustete.
► Show Spoiler
Kult at Succession nå nesten utelukkende er episoder hvor karakterene preiker sammen i et rom. Dialogen og skuespillet er så helvetes bra at dette funker som bare det. Opplegget med dokument hvor ingen vet om Logan har understreket eller strøket over navnet er så perfekt premiss for episoden. Alle tolker det slik det ønsker det, særlig Kendall. Ikke overraskende.

Episodens scene under, holdt på å le meg ihjel. Karl er heeelt sjef og Matthew Macfadyen sitt tryne er legendarisk når han får hammeren. Ikke se om du ikke vil bli spoilet::


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Godt å få Marcia tilbake forresten. Veteran vs Rookie da hun smadret Kerry.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Liker hvordan de gamle traverne nå vil ha sluttpakke kjapt som f-

Komme seg ut før skuta synker med fuckups-ene av noen barn.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Ahhhh for en episode! Og for en siste scene.
► Show Spoiler

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Hvem heier vi på?

Ser at arc'en til Roman gjør ham til et noenlunde fornuftig valg. Også litt sympati med Shiv.

Tipper Ken går på tryne, som vanlig.

Gleder meg til å se nyeste episode i dag!

SirJames

Legg inn av SirJames »

PHET episode.

Rett og slett.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Herrefred for en serie. Matsson og crewet illustrerer perfekt hvordan europeere, og særlig folk fra Norden, ser på ignorante amerikanere. Og noe av det gøyere jeg har sett er folk på Twitter som hyller Shiv som feminist for å ha preiket Karolina og Gerry inn i varmen til Matsson, når det var i anledning råd om hvordan best håndtere konsekvensene av trakasseringen av Ebba.

Uansett - Succession nærmer seg topp 5-serie for meg gjennom tidene om de fikser landingen her.

"That slalom motherfucker"

 "Six-foot nine of pure nepotism. Inbred Habsburg giant."

Altså, det er for gøy.

Deila

Legg inn av Deila »

Vill serie. Nyter hver sekund.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Deila skrev: man apr 24, 2023 9:37 pm Vill serie. Nyter hver sekund.
Amen

SirJames

Legg inn av SirJames »

Lew_Ashby skrev: man apr 24, 2023 9:25 pm Uansett - Succession nærmer seg topp 5-serie for meg gjennom tidene om de fikser landingen her.
Seiler isåfall også inn på min topp 5 liste.


Anyway, Norway, Sweden, what's the difference?

It's all descended from the same rapists.

OmarLittle

Legg inn av OmarLittle »

For et vanvittig nivå det er på manus i denne serien her.
Hugo var min MVP i går. "That slalom motherfucker" og så trodde han skihopp ble avgjort på tid.

Kieran Culkin disket opp med ganske god reklame for Norge i HBO Podcasten.

SirJames

Legg inn av SirJames »

OmarLittle skrev: tir apr 25, 2023 10:09 am For et vanvittig nivå det er på manus i denne serien her.
Hugo var min MVP i går. "That slalom motherfucker" og så trodde han skihopp ble avgjort på tid.
Måtte le av den, ja;

Those darn tenths of a second, huh?

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

SirJames skrev: tir apr 25, 2023 1:02 pm Those darn tenths of a second, huh?
Og etterpå presterer han å si at skihopperen er drittsekken.

Denne serien har den bredeste stallen i TV-historien. Alle birollene murer ballen ut av stadion. Hugo, Gerri, Karl, Frank, Karolina, Stewy, Colin, Cyd - alle er helt sjef hver gang de er på skjermen. Det er vel også kun HBO som hadde giddet å betale for å hente inn flinke teaterskuespillere i minimale biroller.

Han duden som jeg ikke husker navnet på som var på kill listen (var det Ray?), og som jeg ikke kan huske å ha sett før, til og med han leverte med de 3 linjene han hadde i episoden.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Lew_Ashby skrev: tir apr 25, 2023 1:19 pm
SirJames skrev: tir apr 25, 2023 1:02 pm Those darn tenths of a second, huh?
Og etterpå presterer han å si at skihopperen er drittsekken.

Denne serien har den bredeste stallen i TV-historien. Alle birollene murer ballen ut av stadion. Hugo, Gerri, Karl, Frank, Karolina, Stewy, Colin, Cyd - alle er helt sjef hver gang de er på skjermen. Det er vel også kun HBO som hadde giddet å betale for å hente inn flinke teaterskuespillere i minimale biroller.

Han duden som jeg ikke husker navnet på som var på kill listen (var det Ray?), og som jeg ikke kan huske å ha sett før, til og med han leverte med de 3 linjene han hadde i episoden.
Vanskelig å være uenig i dette.

Eneste lyspunktet med at serien etterhvert tar slutt, er at jeg slipper mer av gnålet til Jar Jar Binks....eeeh, Greg.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

SirJames skrev: tir apr 25, 2023 1:24 pm Eneste lyspunktet med at serien etterhvert tar slutt, er at jeg slipper mer av gnålet til Jar Jar Binks....eeeh, Greg.
De sliter litt mer karakteren til Greg nå ja. Den svakeste i serien emm.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Lew_Ashby skrev: tir apr 25, 2023 1:28 pm
SirJames skrev: tir apr 25, 2023 1:24 pm Eneste lyspunktet med at serien etterhvert tar slutt, er at jeg slipper mer av gnålet til Jar Jar Binks....eeeh, Greg.
De sliter litt mer karakteren til Greg nå ja. Den svakeste i serien emm.
Agreed.

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Stusset over at de ikke viste litt mer/bedre bilder av Trollstigen og Atlanterhavsveien når de først skulle vise noe spektakulær natur fra Norge. Altså noen ganske få sekunder til. Skjønner at mange synes scenen fra fjelltoppen var vakker, men det var liksom også bare en tur på fjellet.

Når det gjelder å hente inn store skuespillere i mindre roller er vel Adrien Brodys birolle i sesong tre et prakteksempel på det.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Ny episode ute, ting begynner å spisse seg litt til.

Mc_Lovin

Legg inn av Mc_Lovin »

Beefen med svensken fenger ikke like mye som beefen med Logan.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Mc_Lovin skrev: man mai 08, 2023 8:21 pm Beefen med svensken fenger ikke like mye som beefen med Logan.
Beefen til Roy-søsknene er emm ikke med Matsson, det er med seg selv og hverandre. Matsson og crewet er katalysatorer og ledelsen i WayStar er brikker. Skarsgård er forresten enorm i rollen, klarer akkurat å balansere innenfor i en rolle som veldig lett kunne blitt overspilt parodi.

Succession bare fortsetter å være blant tiårets serier, og selv denne episoden som var en liten pustepause er smekkfull av høydepunkter. Fint å se Rava og Nate igjen som bare kommer inn fra sidelinjen etter noen sesonger ute.

Episodens quote:

''Con. Man. Eat the fucking carrot, okay? Everyone in this room thinks youre a fucking joke. So tell your..''wife'''.. to shut the fuck up, cover her shoulders, and pack a fucking bag for Oman, okay?''

Roman tar ingen fanger.

Tom og Shiv som endelig sier det de mener om hverandre er selvsagt episodens høydepunkt sammen med Matsson vs. Ken sin passiv-aggressive prat, i tillegg til Matsson vs Ebba. Oskar er for øvrig et forbanna wildcard. Crewet til Matsson var altså ikke roboter allikevel, de er vanlige mennesker som er ca enda mer fucket enn folka i WayStar.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»