NBA 2021/22

Svar
DennisB

Re: NBA 2021/22

Legg inn av DennisB »

Bone8 skrev: fre des 03, 2021 12:42 pm
DennisB skrev: fre des 03, 2021 11:28 am
MadBum skrev: fre des 03, 2021 8:46 am 152-79! Har vi sett maken i nyere tid?
Nei. Største blowout i historien i NBA. Helt ellevilt.

Angående returoppgjøret Warriors-Suns i dag. Jeg tror Suns og rekord-drømmen deres får bråstopp her. Uten Booker blir det trolig for tøft.
Mye avhenger selvsagt at Steph, men dette er vel en typisk kamp han vil ta mange skudd, og skinne i.
Jeg finner jo glede i at basketballaget mitt gjør det godt, så lenge fotballaget mitt er ræva. Men her tror jeg du har rett.

Suns hadde kamp i Detroit i natt, mens Warriors har hvilt siden forrige kamp. Uten Booker blir det lettere for ligaens nest beste forsvar å dekke poengplukkerne i Suns.

Tror jeg hadde satt penger på en lav score i natt, i og med at begge lag er gode defensivt, og at Warriors vinner.
Hehe ja, fotballaget vårt svikta i går gitt 😂

Ikke uenig i lav score, men her kan vi faktisk også gå på en solid Suns-smell. Etter en sinnsyk run, så kan det fort butte om det begynner å rakne utover i kampen uten Booker. Og vi vet hva Steph (og nå også Poole) kan gjøre når de er i flytsonen.

Tror på ett av to scenarioer: En relativt tett kamp til døra, med en forholdsvis grei seier til slutt for Warriors, med 5-ish poeng.
Eller en ørliten blowout, typ 118-98.

Tror mest på det første.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

DennisB skrev: fre des 03, 2021 12:51 pm
Bone8 skrev: fre des 03, 2021 12:42 pm
DennisB skrev: fre des 03, 2021 11:28 am
Nei. Største blowout i historien i NBA. Helt ellevilt.

Angående returoppgjøret Warriors-Suns i dag. Jeg tror Suns og rekord-drømmen deres får bråstopp her. Uten Booker blir det trolig for tøft.
Mye avhenger selvsagt at Steph, men dette er vel en typisk kamp han vil ta mange skudd, og skinne i.
Jeg finner jo glede i at basketballaget mitt gjør det godt, så lenge fotballaget mitt er ræva. Men her tror jeg du har rett.

Suns hadde kamp i Detroit i natt, mens Warriors har hvilt siden forrige kamp. Uten Booker blir det lettere for ligaens nest beste forsvar å dekke poengplukkerne i Suns.

Tror jeg hadde satt penger på en lav score i natt, i og med at begge lag er gode defensivt, og at Warriors vinner.
Hehe ja, fotballaget vårt svikta i går gitt 😂

Ikke uenig i lav score, men her kan vi faktisk også gå på en solid Suns-smell. Etter en sinnsyk run, så kan det fort butte om det begynner å rakne utover i kampen uten Booker. Og vi vet hva Steph (og nå også Poole) kan gjøre når de er i flytsonen.

Tror på ett av to scenarioer: En relativt tett kamp til døra, med en forholdsvis grei seier til slutt for Warriors, med 5-ish poeng.
Eller en ørliten blowout, typ 118-98.

Tror mest på det første.
Chris Paul pleier å være god mot Warriors, og man klarte seg greit uten Booker i midtuka.

Men Curry er nok revansjesugen, og spillerne slitne. Bridges, som sikkert skal være på Curry, spilte 41 minutt i natt..

Tipper seier til Warriors med stor margin, når jeg tenker meg om.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Bone8 skrev: fre des 03, 2021 1:05 pm
DennisB skrev: fre des 03, 2021 12:51 pm
Bone8 skrev: fre des 03, 2021 12:42 pm

Jeg finner jo glede i at basketballaget mitt gjør det godt, så lenge fotballaget mitt er ræva. Men her tror jeg du har rett.

Suns hadde kamp i Detroit i natt, mens Warriors har hvilt siden forrige kamp. Uten Booker blir det lettere for ligaens nest beste forsvar å dekke poengplukkerne i Suns.

Tror jeg hadde satt penger på en lav score i natt, i og med at begge lag er gode defensivt, og at Warriors vinner.
Hehe ja, fotballaget vårt svikta i går gitt 😂

Ikke uenig i lav score, men her kan vi faktisk også gå på en solid Suns-smell. Etter en sinnsyk run, så kan det fort butte om det begynner å rakne utover i kampen uten Booker. Og vi vet hva Steph (og nå også Poole) kan gjøre når de er i flytsonen.

Tror på ett av to scenarioer: En relativt tett kamp til døra, med en forholdsvis grei seier til slutt for Warriors, med 5-ish poeng.
Eller en ørliten blowout, typ 118-98.

Tror mest på det første.
Chris Paul pleier å være god mot Warriors, og man klarte seg greit uten Booker i midtuka.

Men Curry er nok revansjesugen, og spillerne slitne. Bridges, som sikkert skal være på Curry, spilte 41 minutt i natt..

Tipper seier til Warriors med stor margin, når jeg tenker meg om.
Booker var veldig delaktig i det defensive spillet mot Steph sist, og skifta ofte med Bridges. De har også hatt en gjennomgående effektiv screen hele sesongen, også i denne kampen.

Uten Booker sitter trolig ikke dette spillet like godt mot de beste lagene, og det tror jeg kommer til syne i dag. Dessuten spiller hjemmebane selvsagt inn.

En fin analyse her:


Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Jeg har sagt mange ganger at den elendige FT-shootingen til Lakers vil forfølge de, og de hadde vunnet denne om de satt FTsene litt bedre. Ellers er det forferdelig å se AD og LeBron med de sullikene de spiller med. Eneste løsningen de har pr nå er å få med Rondo i stedet for Westbrook, Lakers vil med enn gang bli mer balansert som lag om de gjør det.

Warriors tok som forventet revansje på Suns uten Booker, så litt på den også, og Draymond hadde en finger med i alt, deilig kamp av han.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Houston Rockets nå med den lengste win streaken i NBA. Monsterlag.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Team Ingebrigtsen skrev: lør des 04, 2021 8:04 am Jeg har sagt mange ganger at den elendige FT-shootingen til Lakers vil forfølge de, og de hadde vunnet denne om de satt FTsene litt bedre. Ellers er det forferdelig å se AD og LeBron med de sullikene de spiller med. Eneste løsningen de har pr nå er å få med Rondo i stedet for Westbrook, Lakers vil med enn gang bli mer balansert som lag om de gjør det.

Warriors tok som forventet revansje på Suns uten Booker, så litt på den også, og Draymond hadde en finger med i alt, deilig kamp av han.
Og jeg må ve nesten få litt kred for tipset mitt, 118-98, i Warriors-kampen..

Bomma med 2 poeng på Suns da, skjerpings, lol.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

DennisB skrev: lør des 04, 2021 11:42 am
Team Ingebrigtsen skrev: lør des 04, 2021 8:04 am Jeg har sagt mange ganger at den elendige FT-shootingen til Lakers vil forfølge de, og de hadde vunnet denne om de satt FTsene litt bedre. Ellers er det forferdelig å se AD og LeBron med de sullikene de spiller med. Eneste løsningen de har pr nå er å få med Rondo i stedet for Westbrook, Lakers vil med enn gang bli mer balansert som lag om de gjør det.

Warriors tok som forventet revansje på Suns uten Booker, så litt på den også, og Draymond hadde en finger med i alt, deilig kamp av han.
Og jeg må ve nesten få litt kred for tipset mitt, 118-98, i Warriors-kampen..

Bomma med 2 poeng på Suns da, skjerpings, lol.
Stussa litt på om det var rigga når du hadde det resultatet😅

DennisB

Legg inn av DennisB »

Laffano16 skrev: lør des 04, 2021 11:43 am
DennisB skrev: lør des 04, 2021 11:42 am
Team Ingebrigtsen skrev: lør des 04, 2021 8:04 am Jeg har sagt mange ganger at den elendige FT-shootingen til Lakers vil forfølge de, og de hadde vunnet denne om de satt FTsene litt bedre. Ellers er det forferdelig å se AD og LeBron med de sullikene de spiller med. Eneste løsningen de har pr nå er å få med Rondo i stedet for Westbrook, Lakers vil med enn gang bli mer balansert som lag om de gjør det.

Warriors tok som forventet revansje på Suns uten Booker, så litt på den også, og Draymond hadde en finger med i alt, deilig kamp av han.
Og jeg må ve nesten få litt kred for tipset mitt, 118-98, i Warriors-kampen..

Bomma med 2 poeng på Suns da, skjerpings, lol.
Stussa litt på om det var rigga når du hadde det resultatet😅
😂😂

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Team Ingebrigtsen skrev: lør des 04, 2021 8:04 am Ellers er det forferdelig å se AD og LeBron med de sullikene de spiller med.




Jeg klarer ikke å ha noe sympati for LeBron på den fronten når vi vet hvor involvert han er i å sette sammen laget.

AD fortjener bedre, unner ingen å måtte prøve å dekke over så mange ting defensivt som det han gjør kamp ut og kamp inn.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

LBJ91 skrev: lør des 04, 2021 3:09 pm
Team Ingebrigtsen skrev: lør des 04, 2021 8:04 am Ellers er det forferdelig å se AD og LeBron med de sullikene de spiller med.




Jeg klarer ikke å ha noe sympati for LeBron på den fronten når vi vet hvor involvert han er i å sette sammen laget.

AD fortjener bedre, unner ingen å måtte prøve å dekke over så mange ting defensivt som det han gjør kamp ut og kamp inn.
På tide å gi opp sesongen? Forrige sesong hadde man alltid potensialet, det har man jo til en viss grad uansett med AD og LeBron, men så dårlig man er satt sammen nå i forhold til rollespillere så ser jeg ikke potensialet til å gå hele veien.

Ellers litt småsykt å se et Bulls-lag som mistet Caruso tidlig i nattas kamp, likevel dra hjem seieren mot Nets. Det forsvarsspillet som Brooklyn viser kan fort bli det som stoler de. Ser de har stort fokus hvor bra LMA er offensivt, men Griffin er pr nå i karrierene deres en mye bedre forsvarsspiller. Men det er vel kanskje slik Nash tenker, at de skal slå alle fordi de skal putte 130+ poeng mot de. Men det klarer de ikke når Kyrie mentalt sett fjerner seg stadig lenger vekk fra denne verden.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Team Ingebrigtsen skrev: søn des 05, 2021 7:28 am
LBJ91 skrev: lør des 04, 2021 3:09 pm
Team Ingebrigtsen skrev: lør des 04, 2021 8:04 am Ellers er det forferdelig å se AD og LeBron med de sullikene de spiller med.




Jeg klarer ikke å ha noe sympati for LeBron på den fronten når vi vet hvor involvert han er i å sette sammen laget.

AD fortjener bedre, unner ingen å måtte prøve å dekke over så mange ting defensivt som det han gjør kamp ut og kamp inn.
På tide å gi opp sesongen? Forrige sesong hadde man alltid potensialet, det har man jo til en viss grad uansett med AD og LeBron, men så dårlig man er satt sammen nå i forhold til rollespillere så ser jeg ikke potensialet til å gå hele veien.

Forrige sesong hadde man alltid den defensive identiteten å falle tilbake på, det var bare helse problemene som ødela. Årets lag virker identitetsløst og i beste fall middelmådig i begge ender, men jeg tenker at man må gi dem en lengre periode med fullt lag(om det er mulig da) før vi avskriver dem helt.
Warriors og Suns er gode, for all del, men det er ikke akkurat 17 Warriors klasse, så det finnes jo muligheter her..

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »



New York Bulls, 2-0 i NY

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

East er wiide open om du spør meg, gleder meg til playoffs

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

https://scontent.fsvg1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=61B101C9

Deadly duo, om vi hadde en solid veteran PF så ser jeg ingen grunn til at vi ikke kunne nådd finals

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Dette er altså en franchise superstar. Hadde jeg vært GM hadde jeg aldri, aldri aldri tradet til meg Zion for det Pels potensielt hadde krevd. Fyren er en big mac unna 250kg. Jeg bryr meg ikke om han har vært skadet og er en genetisk freak, dette vitner om en mann som ikke tar yrket sitt særlig alvorlig.


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Lew_Ashby skrev: man des 06, 2021 10:10 am Dette er altså en franchise superstar. Hadde jeg vært GM hadde jeg aldri, aldri aldri tradet til meg Zion for det Pels potensielt hadde krevd. Fyren er en big mac unna 250kg. Jeg bryr meg ikke om han har vært skadet og er en genetisk freak, dette vitner om en mann som ikke tar yrket sitt særlig alvorlig.

Sjukt. Mamas mat er tydeligvis nok av flesk og smør!

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

1ChiBull1 skrev: søn des 05, 2021 1:56 pm East er wiide open om du spør meg, gleder meg til playoffs
Bucks må da anses som ganske klare favoritter? De har jo knapt spilt noen kamper med sin forventede starting-5 hittil i sesongen, men har sett bra ut offensivt når de har de fleste på plass.
Tenker fortsatt at Heat er største utfordreren, mye skader på de også. Men med litt flyt på den fronten, så er de til og med ganske så dype, og har rutinen. Nets derimot er vanskelig å ha klar formening om, KD er nok ligaens beste spiller, men ser nå ut som de har behov for Kyrie.

Deretter føles det vidåpent ja :)

LBJ91 skrev: søn des 05, 2021 1:00 pm Forrige sesong hadde man alltid den defensive identiteten å falle tilbake på, det var bare helse problemene som ødela. Årets lag virker identitetsløst og i beste fall middelmådig i begge ender, men jeg tenker at man må gi dem en lengre periode med fullt lag(om det er mulig da) før vi avskriver dem helt.
Warriors og Suns er gode, for all del, men det er ikke akkurat 17 Warriors klasse, så det finnes jo muligheter her..
Tenker at selv med AD og LeBron skadefri over tid, så kan man ikke vinne med Westbrook. Måten han spiller på er omtrent det motsatte av sluttspill-basket, og man ser enda dårligere ut i sluttspill enn grunnserien med han. Jeg kan strekke meg til at Lakers har ressursene til å ha høyt nivå, men de kommer aldri til å spille slik at de får utnyttet ressursene.

Rondo-AB-Reaves-LeBron-AD
eller
Rondo-AB-LeBron-AD-Dwight
er beste oppstilling de kan ha, men ingen av de er realistisk., kommer ikke til å skje.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Team Ingebrigtsen skrev: man des 06, 2021 11:05 am
1ChiBull1 skrev: søn des 05, 2021 1:56 pm East er wiide open om du spør meg, gleder meg til playoffs
Bucks må da anses som ganske klare favoritter? De har jo knapt spilt noen kamper med sin forventede starting-5 hittil i sesongen, men har sett bra ut offensivt når de har de fleste på plass.
Tenker fortsatt at Heat er største utfordreren, mye skader på de også. Men med litt flyt på den fronten, så er de til og med ganske så dype, og har rutinen. Nets derimot er vanskelig å ha klar formening om, KD er nok ligaens beste spiller, men ser nå ut som de har behov for Kyrie.

Deretter føles det vidåpent ja :)

LBJ91 skrev: søn des 05, 2021 1:00 pm Forrige sesong hadde man alltid den defensive identiteten å falle tilbake på, det var bare helse problemene som ødela. Årets lag virker identitetsløst og i beste fall middelmådig i begge ender, men jeg tenker at man må gi dem en lengre periode med fullt lag(om det er mulig da) før vi avskriver dem helt.
Warriors og Suns er gode, for all del, men det er ikke akkurat 17 Warriors klasse, så det finnes jo muligheter her..
Tenker at selv med AD og LeBron skadefri over tid, så kan man ikke vinne med Westbrook. Måten han spiller på er omtrent det motsatte av sluttspill-basket, og man ser enda dårligere ut i sluttspill enn grunnserien med han. Jeg kan strekke meg til at Lakers har ressursene til å ha høyt nivå, men de kommer aldri til å spille slik at de får utnyttet ressursene.

Rondo-AB-Reaves-LeBron-AD
eller
Rondo-AB-LeBron-AD-Dwight
er beste oppstilling de kan ha, men ingen av de er realistisk., kommer ikke til å skje.
Jeg er enig med deg, Bucks er favoritter p.d.d. Men husk, det skal kun 1 skade til for å endre hele playoffs.. Uansett, jeg gleder meg som en unge, har ikke gleda meg så mye til playoffs siden 2012

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Chicago må være den største dark horsen i East?

Altså, vi har 3 legit all stars, en playmaker og legit defender i Lonzo, som kun kommer til å bli bedre

En av ligaens bedre benker ledet av Caruso som er SÅ viktig

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Curry med skudd fra midtbanen igjen :)


Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Curry er i egen klasse drøyt!! Snart passeres rekorden for mest 3s!

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Lew_Ashby skrev: man des 06, 2021 10:10 am Dette er altså en franchise superstar. Hadde jeg vært GM hadde jeg aldri, aldri aldri tradet til meg Zion for det Pels potensielt hadde krevd. Fyren er en big mac unna 250kg. Jeg bryr meg ikke om han har vært skadet og er en genetisk freak, dette vitner om en mann som ikke tar yrket sitt særlig alvorlig.
Begynner å bli mange av de presumptivt største talentene i draften som ikke er i nærheten av å innfri forventningene. Det har vel knapt vært større forventninger til en spiller enn Zion siden Lebron kom inn i draften. Og i mellomtiden har vi mange som enten har skuffet litt eller veldig mye. Samt har fått karrieren helt eller delvis ødelagt pga skader slik som Rose og til en viss grad Davis.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

sertono skrev: tir des 07, 2021 11:50 am Curry med skudd fra midtbanen igjen :)

Er vel ikke mye å tjene på å flytte 3 pts linja lengre.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Hurra, Lakers med en sjeldent bra tredje quarter, har stort sett vært problem for Lakers hele sesongen, men de var bra etter pausen denne gangen! Litt av problemet med denne Lakers-utgaven er at de er FOR opptatt av at Gud og hvermann skal hjelpes til å lykkes. Når for eksempel Lakers så tydelig skal «hjelpe» THT til å bli noe han ikke er (lang range shooter), så tar det tid vekk fra å dyrke det de er gode på. Mye av det samme med Melo, LeBron gir påfallende ofte ballen til Melo når det finnes bedre alternativ. Utrolig om ikke alle varsellampene lyser om man tror at å gi ballen til Melo er enløsning på noe som helst. Men noe positivt var det jo i denne i tillegg til tredje quarteren generelt. Screen-settingen for å få Westbrook mer aggressiv mot kurven var åpenbart mye smartere, AD dekker vanvittige rom defensivt og LeBron koste seg offensivt i denne.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

DennisB skrev: lør des 04, 2021 11:42 am
Team Ingebrigtsen skrev: lør des 04, 2021 8:04 am Jeg har sagt mange ganger at den elendige FT-shootingen til Lakers vil forfølge de, og de hadde vunnet denne om de satt FTsene litt bedre. Ellers er det forferdelig å se AD og LeBron med de sullikene de spiller med. Eneste løsningen de har pr nå er å få med Rondo i stedet for Westbrook, Lakers vil med enn gang bli mer balansert som lag om de gjør det.

Warriors tok som forventet revansje på Suns uten Booker, så litt på den også, og Draymond hadde en finger med i alt, deilig kamp av han.
Og jeg må ve nesten få litt kred for tipset mitt, 118-98, i Warriors-kampen..

Bomma med 2 poeng på Suns da, skjerpings, lol.
Ja, det ble som du spådde, og en svak kamp av Suns.

Det er vel bare to playmakere i Suns, og når en er borte så blir det lett for et så godt defensivt lag som Warriors å stoppe den offensive flyten.

Jeg er bare glad at Bridges sin skade ikke var alvorlig.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Ellers ryktes det at Pacers er klare for å gå i rebuild, og vil ta imot forslag til trades på Levert, Sabonis og Turner.

Noen som kunne trenge noen av disse?

DennisB

Legg inn av DennisB »

1ChiBull1 skrev: man des 06, 2021 12:08 pm Chicago må være den største dark horsen i East?

Altså, vi har 3 legit all stars, en playmaker og legit defender i Lonzo, som kun kommer til å bli bedre

En av ligaens bedre benker ledet av Caruso som er SÅ viktig
Litt synd dere ikke heller har LaMelo av Ball-gutta. Han har blitt et monster denne sesongen, og er nå klart best av de to imo, tross bare 20 år gammel (Lonzo 24). Han slår sin bror på all statser nå. For et talent.

Men ja, jeg liker Bulls i år. Mye skytterkvalitet i laget.
Sist redigert av DennisB den ons des 08, 2021 9:02 am, redigert 1 gang totalt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Bone8 skrev: ons des 08, 2021 8:49 am Ellers ryktes det at Pacers er klare for å gå i rebuild, og vil ta imot forslag til trades på Levert, Sabonis og Turner.

Noen som kunne trenge noen av disse?
ESPN fabulerte om en trade av Sabonis til Warriors:

https://www.espn.com/nba/insider/story/ ... ff-picture

Bone8

Legg inn av Bone8 »

KongOlav2 skrev: ons des 08, 2021 9:01 am
Bone8 skrev: ons des 08, 2021 8:49 am Ellers ryktes det at Pacers er klare for å gå i rebuild, og vil ta imot forslag til trades på Levert, Sabonis og Turner.

Noen som kunne trenge noen av disse?
ESPN fabulerte om en trade av Sabonis til Warriors:

https://www.espn.com/nba/insider/story/ ... ff-picture
Ja, det hadde nok ikke vært så ille, om de ikke tror Wiseman når potensialet sitt. Spørsmålet er også om Curry, Klay og Green fortsatt holder nivået om Wiseman gjør det.

Ser også de har med Thaddeus Young til Suns, og det er en trade mange Suns- eksperter liker for å få litt dybde.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Bone8 skrev: ons des 08, 2021 9:17 am
Ja, det hadde nok ikke vært så ille, om de ikke tror Wiseman når potensialet sitt. Spørsmålet er også om Curry, Klay og Green fortsatt holder nivået om Wiseman gjør det.

Ser også de har med Thaddeus Young til Suns, og det er en trade mange Suns- eksperter liker for å få litt dybde.
Curry blir jo 34 neste år og Klay har ikke spilt siden våren 2019. Tror ikke Warriors bør regne med at disse to skal holde nivået om 2-3-4 år fra når Wiseman kanskje når et høyt nivå. Så de kan like godt makse ut mest mulig av disse to i ett eller to år fremover.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»