NBA 2021/22

Svar
LBJ91

Re: NBA 2021/22

Legg inn av LBJ91 »

Laffano16 skrev: lør nov 27, 2021 3:10 pm
LBJ91 skrev: lør nov 27, 2021 3:05 pm
Laffano16 skrev: lør nov 27, 2021 2:59 pm

Hva handla det der om?
Hvordan Butler orkestrerte exiten fra Minnesota
Eh what? Butler vært i minnesota også byttet lag pga denne dama?
Butlers exit fra Minnesota skjedde sånn her:
1. Rapporter om misnøye og trade-krav
2. Møte opp på trening og lage ett totalt kaos
3. Ett eksulsivt intervju med Rachel Nichols for The Jump om hele situasjonen noen timer etter den nevnte kaos treningen.

Noen dager senere var han i Philly

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Herlig move av Curry :)


Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Lakers under .500 etter at en fjerdedel av sesongen er unnagjort til tross for en enkel terminliste og at man har spilt 13 av 21 kamper på hjemmebane. Det mest imponerende de har prestert er knappe overtime-seire hjemme mot Hornets og Heat. Ingen blowouts og skummelt jevne kamper mot noen av de dårligste lagene i ligaen.

Da er det vel kanskje en Cavs 2018 trade deadline man trenger? Vel, om man ser bort i fra LeBron og AD, Westbrook som ingen er dumme nok til å ta og alle minimum-spillerne så har man igjen LeKlutch-klient Talen Horton-Tucker og Kendrick Nunn som har vært skadet hele sesongen. Fortsettelse følger.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »



Ikke heeeeelt ideelt

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Davis spiller altså som en 60 TOT på Nba2K det er håpløst ja

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

LBJ91 skrev: søn nov 28, 2021 1:01 am Ikke heeeeelt ideelt
Men bærer forsvaret alene, tydelig at Lakers VIL at han skal forsvare motstanderens beste spiller enten den er 180 eller 220 cm….til tider er det helt vilt hvor store rom han dekker defensivt, ingen er i nærheten i NBA. Offensivt er jeg egentlig mest skeptisk til FT%, for et par sesonger han var automatisk på FTs, nå er det nesten blitt slik at han ikke ønsker å komme dit en gang.

Ellers er det noen år siden jeg hadde interesse av å se Bulls og Wizzards, men nå ser jeg på begge til stadighet. Wizzards imponerte som lag igjen mot Mavs, de kunne ikke stoppe Doncic, men spiller strålende som lag. KCP framstår som en av de mest undervurderte spillerne i NBA. Og så må jeg innrømme at Gafford ikke hadde fått min oppmerksomhet før nå, men utroligst energisk begge veier. Bulls fikk møtt skikkelig motstand mot Heat, men de var ikke så langt unna. Artig å følge de to for tiden.

Ellers vanvittig kamp av Embiid, og typisk at han outsmarter Towns, selv om T-Wolves tok denne.
Selv om Suns tok seg til finals så har jeg vært usikker på om de virkelig er SÅ gode, etter å ha sett de mot Nets, så kan man bare konstatere at de er helt der oppe. Vet ikke om man kan si at CP3 vant duellen mot Harden, men måten han dikterer tempoet og rytmen i kampen er uovertruffent. At Booker og KD er helt ville var som forventet…

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Lew_Ashby skrev: lør nov 27, 2021 9:26 am Lakersfans på Wob sin Twitterspace idag var helt forbanna legendarisk. Full klikkebyge meltwown. Wob leser opp net ratings for Lakers-duoer i år. Lebron og AD sammen på banen, selsagt liten samplesize, men de er -7,8!? Det kan ikke være rett? Westbrook/Bazemore sammen var som vente full katastrofe,
nærmere -15 😂 og RW/KB er duoen med 7.mest minutter sammen på banen for Lakers i år. Elsker når Lakers er på trynet.
Det siste var jo ganske forventet. Greia på generell basis er at AD/LeBron ikke tar kommandoen fordi de ønsker å gi en stor rolle til Westbrook, noe som selvsagt påvirker tallene til AD og LeBron. Det er nå så i seg selv, det STORE problemet er at de etter alle solemerker kommer til å fortsette med det. Måten de uttaler seg på, så tyder alt på at de fortsett ser på Westbrook som en som skal ha like stor rolle som seg selv, noe som selvfølgelig er klin kokos, men som Vogel ikke har myndighet til å gjøre noe med…

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Team Ingebrigtsen skrev: søn nov 28, 2021 8:36 am Selv om Suns tok seg til finals så har jeg vært usikker på om de virkelig er SÅ gode, etter å ha sett de mot Nets, så kan man bare konstatere at de er helt der oppe. Vet ikke om man kan si at CP3 vant duellen mot Harden, men måten han dikterer tempoet og rytmen i kampen er uovertruffent. At Booker og KD er helt ville var som forventet…
Suns vs GSW tirsdag! Nesten så jeg vil være våken for å se live.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Drøut som Suns og Warriors spiller om dagen utvilsomt to av de beste lagene og for en reise Booker har vært på med Suns fra å være losers team flere år til plutselig være Contenders

DennisB

Legg inn av DennisB »

Laffano16 skrev: lør nov 27, 2021 9:46 am Haha what!?!? 3! OT mellom Lakers og Kings het sjukehus!


Jeg så hele siste kvarter av denne kampen, og her var det mye "going on". Ufattelig at Lakers surra bort dette.

Etter å ha vært urdårlige skyttermessig i hele kampen, tok Lakers allikevel kommandoen med 9 minutter igjen. Opp med 13 poeng, og possession. Første gang de rykket fra, og mange trodde kampen var avgjort.

Det gjorde ikke jeg. Jeg visste at dette var slett ikke over. Og jeg fikk rett. Det tok Kings bare 4-5 minutter å komme ajour, og man bare visste hva som ville komme, etterhvert som Kings kom nærmere.
En lang run med Lakers bom, og Kings treff, førte Kings opp med 5. Altså en run og forskjell på 18 poeng..

Helt typisk den gruppa her nå. Davis slet hele kvelden, Lebron også. Men Lakers skal ha for å ha snudd trenden, og kjempet seg tilbake allikevel. Det så stygt ut like før slutt.

Men her kommer det som er så helt på trynet for meg. Når Lakers var i gropa, og trengte treff, så går man til Westbrook og Melo for skudd.. Også etter at Kings var ajour, og de går da 5 opp. Det er bare takket være et par clutch treere fra Lebron, at de ikke ble avhengt før full tid.

Men, så er de opp med 6 i et par av overtidene, og alle trodde at nå ville Lakers ta det allikevel.
Lebron hadde til og med uavgjort og siste skudd to ganger. Først før full tid, og så i overtida. Men misser begge skuddene. Kings hadde dog uavgjort og siste skudd (24 sek) i overtid nr.2., men fikk ikke avgårde et skudd. De ventet smart nok helt til siste sekund, så ikke Lakers nok en gang hadde fått siste skudd, men fikk ingen skudd avgårde. I tredje overtid var det ingen tvil, Kings med full kontroll.

Det skal sies at Fox og Hield var helt konge (hehe) på slutten. De traff på alle skudd hvor Lakers så ut til å få kontroll. De var begge helt i en egen klasse i denne kampen, da det dro seg til.

Det som er skuffende, er å se hvor lite ansvar Davis og Lebron tar down the stretch, før full tid. Nå overtok LeBron ansvaret når det var et absolutt must, når Davis ikke klarte å plukke seg opp nevneverdig, og Westbrook og Melo fikk for mange skuddmuligheter. Men det er langt i fra første gang at også LeBron svikter når det gjelder som mest. Jeg synes det er lenge siden han ser ut til å trives når han skal knyte sekken.

Jeg klarer ikke å se Lakers gå langt i et sluttspill, men de tok seg virkelig opp i fjor da det stod om ringene, så man kan aldri avskrive dem (selv med Westbrook og Melo). Men slik de framstår nå, skal de slite med å komme dit i det hele tatt (noe de helt sikkert gjør).

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Lakers helt uvirkelig dårlig utover i kampen mot Detroit. Først og fremst elendige defensivt, hvor som vanlig kun AD er god. Monk, THT og AB har i alle fall innsatsen, men har for dårlig rekkevidde. Verre er det med LeBron, Westbrook og Melo som har de fysiske forutsetningene, men er helt krise defensivt. Westbrook for dum, LeBron og Melo gidder ikke. Helt utrolig at Lakers ikke klarer å drepe denne tidlig i tredje. Offensivt så nytter det ikke å stole på den som er åpen, om den ikke kan treffe en kurv som er like stor som en container, da nytter det bare ikke. Og så er det utrolig provoserende at de bare går rundt der og smiler når de er så dårlige, det er jo noe med å forstå at når du tjener mange hundre millioner i året, så må du ha litt skamvett.

Normalt vil jeg alltids håpe at ett LeBron/AD lag kommer lengst mulig, men en del av meg synes det som skjer nå er så provoserende dårlig at hvis de i tillegg kaster Vogel, så er det mulig jeg håper at Lakers kollapser fullstendig. For dette handler om at selv med svimlende lønninger så gidder de ikke gjøre et realt dagsverk. Det er vilt provoserende.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

DennisB skrev: søn nov 28, 2021 11:23 am Men her kommer det som er så helt på trynet for meg. Når Lakers var i gropa, og trengte treff, så går man til Westbrook og Melo for skudd.. Også etter at Kings var ajour, og de går da 5 opp. Det er bare takket være et par clutch treere fra Lebron, at de ikke ble avhengt før full tid.
Slik er det i hver kamp, og er jo på mange måter USA og NBA i et nøtteskall; ingen ting handler om ferdigheter, men om politikk, korrekthet og vennskap i en forferdelig kombinasjon av manglende fagkunnskap. Før var det i alle fall slik at du kom dit hvor dine beste spillere førte deg. Du vant eller tapte ut fra hvor god dine beste spillere var. Nå er det mer vi ser hvor langt Malik Monk, THT og Russell Westbrook kan føre oss.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Michael Porter Jr. må operere den kranglete ryggen sin og mister resten av sesongen. Jeg skjønner at Denver kanskje måtte binde ham opp, vet ikke helt hva jeg synes om den 5-års makskontrakten han signerte for 2 mnd. Litt hindsight etter han ikke har hatt problemer med ryggen på en stund, men det er en grunn til at noen leger fryktet for at MJP skulle bli idrettsinvalid ifm draften.

Jævlig kjipt at slike talenter får karrieren stanset pga skader, MJP var heeeelt hinsides god i tenårene før skadene kom. Har vist glimt i NBA om at han har noe stort inne også, det skuddet er silkemykt fra en forholdsvis stor mann.

Small_boi

Legg inn av Small_boi »

Veldig kjipt med MPJ, men det var jo derfor han falt i draften.

hgb

Legg inn av hgb »

Lew_Ashby skrev: man nov 29, 2021 6:39 pm Michael Porter Jr. må operere den kranglete ryggen sin og mister resten av sesongen. Jeg skjønner at Denver kanskje måtte binde ham opp, vet ikke helt hva jeg synes om den 5-års makskontrakten han signerte for 2 mnd. Litt hindsight etter han ikke har hatt problemer med ryggen på en stund, men det er en grunn til at noen leger fryktet for at MJP skulle bli idrettsinvalid ifm draften.

Jævlig kjipt at slike talenter får karrieren stanset pga skader, MJP var heeeelt hinsides god i tenårene før skadene kom. Har vist glimt i NBA om at han har noe stort inne også, det skuddet er silkemykt fra en forholdsvis stor mann.
På sitt beste er han vel det nærmeste vi kommer KD offensivt. Tilstanden i Denver er jo veldig prega av skader for tida (veit ikke helt når Murray er venta tilbake, men ACL er gjerne over et år, og han blei skada i april eller noe). Dette kan jo fort være ligaens verste kontrakt hvis det tar årevis før han evt kan komme seg tilbake.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

LeBron så klart neste på lista med Covid, passer rett inn i Lakers sesong. Varierende tre quarters så langt mot Kings, men godt å se at Dwight får mer spilletid. Han er fortsatt et fysisk monster..

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Suns slår Warriors på hjemmebane, uten Booker etter pause.

Mikal Bridges bør være selvskrevet på 1st Team all Defence, om ikke DPOY.

Sist kamp var han satt på Durant. Denne kampen holdt han Curry til 19% skyting.

Omkamp på fredag, og Suns har kamp dagen før.

Small_boi

Legg inn av Small_boi »

Utrolig imponerende det Suns driver med. Win streaken begynner å nærme seg noen av de lengste gjennom tidene. Det er bare fem lag som har klart 20+, men de må ta seg av GSW enda en gang før de kommer dit.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »


DennisB

Legg inn av DennisB »

Small_boi skrev: man nov 29, 2021 7:13 pm Veldig kjipt med MPJ, men det var jo derfor han falt i draften.
Synd ja.

Apropos MPJ, denne pasningen han mottok fra Nicola Jokic i oktober, må være en av tidenes beste pasninger i NBA. Rett og slett magisk. De to Spurs-forsvarerne står faktisk på linje, og dekker MPJ for Jokic, men pasningen suser i gjennom dem allikevel. Guts til tusen, og fy fader når det lykkes.
Hinsides.
Bare synd han ikke satt treeren, men det måtte selvsagt en retur av Jokic til, pluss èn, så angrepet endte med 3 allikevel.


DennisB

Legg inn av DennisB »

Team Ingebrigtsen skrev: ons des 01, 2021 5:56 am LeBron så klart neste på lista med Covid, passer rett inn i Lakers sesong. Varierende tre quarters så langt mot Kings, men godt å se at Dwight får mer spilletid. Han er fortsatt et fysisk monster..
Angående Dwight, jeg må nesten bare smile når han setter treerne sine. Han har faktisk satt 5 av de 7 treerskuddene sine denne sesongen, mot 5 av 20 i hele fjor. Treere er vel ikke akkurat hva vi forbinder med the big man. Han satt 2 av 2 mot Pistons (i kampen LeBron var ejected), lol.

Kanskje de skulle satt han opp oftere i slike posisjoner..

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Bone8 skrev: ons des 01, 2021 8:46 am Suns slår Warriors på hjemmebane, uten Booker etter pause.

Mikal Bridges bør være selvskrevet på 1st Team all Defence, om ikke DPOY.

Sist kamp var han satt på Durant. Denne kampen holdt han Curry til 19% skyting.

Omkamp på fredag, og Suns har kamp dagen før.
Suns sa egentlig at om dere skal slå oss, så må alle andre enn Steph være den som gjør det. Bridges fantastisk ja, men veldig bra team forsvarsspill fra Phoenix. Og så må jo CP3 nevnes, tar over i fjerde quarteren omtrent hver eneste kamp.
For den nøytrale, som meg, så var det beste hvor høyt nivået var i denne kampen. Har sett alle Lakers kamper denne sesongen, og det er ikke en av de kampene som var i nærheten av nivået i denne. Så er det klart, når Warriors får Klay tilbake, så er det ikke fullt så enkelt å stoppe Steph/Warriors.
DennisB skrev: ons des 01, 2021 5:41 pm [quote="Team Ingebrigtsen" post_id=297707 time=<a href="tel:1638334571">1638334571</a> user_id=897]
LeBron så klart neste på lista med Covid, passer rett inn i Lakers sesong. Varierende tre quarters så langt mot Kings, men godt å se at Dwight får mer spilletid. Han er fortsatt et fysisk monster..
Angående Dwight, jeg må nesten bare smile når han setter treerne sine. Han har faktisk satt 5 av de 7 treerskuddene sine denne sesongen, mot 5 av 20 i hele fjor. Treere er vel ikke akkurat hva vi forbinder med the big man. Han satt 2 av 2 mot Pistons (i kampen LeBron var ejected), lol.

Kanskje de skulle satt han opp oftere i slike posisjoner..
[/quote]

Er visst mest som en bonus når han er bra ellers at han får lov til å skyte treere. Han står i alle fall helt ensom når han beveger seg utenfor trepoengslinja, så han burde fått lov til å ta de vidåpne treerne. Men først og fremst et defensivt monster,samt at han er sterk på offensive returer i denne. Synes stort sett at Vogel gjør en god jobb i Lakers, men spilletiden til Dwight har vært altfor liten.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Bulls & Heat blir straffa får ikke 2nd round pick neste år pga brøt FA rules ved Ball og Lowry


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Laffano16 skrev: ons des 01, 2021 6:44 pm Bulls & Heat blir straffa får ikke 2nd round pick neste år pga brøt FA rules ved Ball og Lowry

Urutt, men de føler muligens at det var verdt det.

Mulig dumt som, men ofte slår egentlig 2nd round picks til?

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Team Ingebrigtsen skrev: ons des 01, 2021 6:35 pm
Bone8 skrev: ons des 01, 2021 8:46 am Suns slår Warriors på hjemmebane, uten Booker etter pause.

Mikal Bridges bør være selvskrevet på 1st Team all Defence, om ikke DPOY.

Sist kamp var han satt på Durant. Denne kampen holdt han Curry til 19% skyting.

Omkamp på fredag, og Suns har kamp dagen før.
Suns sa egentlig at om dere skal slå oss, så må alle andre enn Steph være den som gjør det. Bridges fantastisk ja, men veldig bra team forsvarsspill fra Phoenix. Og så må jo CP3 nevnes, tar over i fjerde quarteren omtrent hver eneste kamp.
For den nøytrale, som meg, så var det beste hvor høyt nivået var i denne kampen. Har sett alle Lakers kamper denne sesongen, og det er ikke en av de kampene som var i nærheten av nivået i denne. Så er det klart, når Warriors får Klay tilbake, så er det ikke fullt så enkelt å stoppe Steph/Warriors.
Ja, når Klay er tilbake så blir Warriors et helt annet monster. Jeg har dem som favoritter enn så lenge. Jeg klarer ikke helt se at Kyrie kommer tilbake uten at avbrekket har spilt inn på ham, og uten at reintegreringen av en så balldominerende PG skal ha betydning. Samtidig sliter jo Harden med å nå sitt gamle nivå. Milwaukee tror jeg kommer mer og mer utover sesongen. Jeg Tror Suns må falle ned fra det enorme nivået de har holdt i det siste. Blir spennende å se dem uten Booker noen kamper.

Mener jeg så en statistikk jeg ikke finner igjen som viste at Suns hadde 3-4 spillere som var blant de 7 beste i Clutch-situasjoner i år, så det er nok maskineriet.

Men fant at Booker skyter 73,3% i clutch (60% på 3'ere) mens CP3 skyter 63,6% (50% på 3'ere) i det som defineres som clutch-situasjoner. Det er sinnsykt.

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »


Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Godt at LeBron kommer kjapt tilbake :)

Så på Knicks-Bulls, og det mest slående for min del er hvor mye bedre DeRozan, Vucevic og LaVine er med Caruso. Mye er sagt og skrevet om Caruso, men han lever opp til hypen han fikk i L.A.

MadBum

Legg inn av MadBum »

152-79! Har vi sett maken i nyere tid?

DennisB

Legg inn av DennisB »

MadBum skrev: fre des 03, 2021 8:46 am 152-79! Har vi sett maken i nyere tid?
Nei. Største blowout i historien i NBA. Helt ellevilt.

Angående returoppgjøret Warriors-Suns i dag. Jeg tror Suns og rekord-drømmen deres får bråstopp her. Uten Booker blir det trolig for tøft.
Mye avhenger selvsagt at Steph, men dette er vel en typisk kamp han vil ta mange skudd, og skinne i.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

DennisB skrev: fre des 03, 2021 11:28 am
MadBum skrev: fre des 03, 2021 8:46 am 152-79! Har vi sett maken i nyere tid?
Nei. Største blowout i historien i NBA. Helt ellevilt.

Angående returoppgjøret Warriors-Suns i dag. Jeg tror Suns og rekord-drømmen deres får bråstopp her. Uten Booker blir det trolig for tøft.
Mye avhenger selvsagt at Steph, men dette er vel en typisk kamp han vil ta mange skudd, og skinne i.
Jeg finner jo glede i at basketballaget mitt gjør det godt, så lenge fotballaget mitt er ræva. Men her tror jeg du har rett.

Suns hadde kamp i Detroit i natt, mens Warriors har hvilt siden forrige kamp. Uten Booker blir det lettere for ligaens nest beste forsvar å dekke poengplukkerne i Suns.

Tror jeg hadde satt penger på en lav score i natt, i og med at begge lag er gode defensivt, og at Warriors vinner.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»