Er VG og DB døende mediehus?

Svar
DoktorS

Re: Er VG og DB døende mediehus?

Legg inn av DoktorS »

Lenge siden jeg hadde DinSide.no som fast stopp... så det har jo gått sakte nedover. Men ser at Dagbladet har ødelagt hele greiene nå, ja...

MadBum

Legg inn av MadBum »

InternalExile skrev: søn jan 09, 2022 3:58 pm Det er trist å se hva Dagbladet har gjort med dinside.no, nå dinside.dagbladet.no.

Før en ok side, men nå er det gedigne overskrifter, med AKKURAT NÅ og blinkende ADVARER og SJOKKFUNN.

Trist synes jeg :(
Man kan lure på hvordan det gikk så galt med Dagbladet. Det har blitt selve bunnslammet.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Riktignok NRK og ikke VG/DB. Men positivt overrasket over at Sidsel Wold tar opp dette temaet!:

https://www.nrk.no/urix/hver-dag-blir-m ... 1.15816068

MyWay

Legg inn av MyWay »

startelver skrev: tir jul 20, 2021 7:44 am Så kan man lure på om de tradisjonelle mediehusene er en døende rase, konkurransen fra andre mediekanaler er stort, hvordan skal de ta vare på sine lesere/brukere?
Vi er kjapp med å kritisere mediehusene, men de serverer vel egentlig bare det folk flest vil ha - og det må de vel strengt tatt også gjøre for å overleve.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Ka9nen skrev: tir jan 25, 2022 12:10 am Riktignok NRK og ikke VG/DB. Men positivt overrasket over at Sidsel Wold tar opp dette temaet!:

https://www.nrk.no/urix/hver-dag-blir-m ... 1.15816068
Mulig hun ønsker at disse kvinnene skal få asyl i Norge? Da må man vel ført skrive hvor jævlig de har det.

Corvus

Legg inn av Corvus »

startelver skrev: tir jul 20, 2021 8:11 am Ser vi internasjonalt er BBC ofte nevnt som en seriøs mediekanal der man får et nyansert bilde av virkeligheten, men ofte er den "britisk" i holdningene til omverdenen.
Det samme problemet har vi i Norge der vi gjerne tilpasser virkeligheten til hva man mener norske brukere er opptatt av.
Flere uavhengige såkalt frie kanaler har dukket opp på nettet men problemet er å finne noen som ikke har en agenda, men som kan snakke åpent om andre og egne lands problemer.
Alle har agendaer. Finnes ikke helt nøytrale medier.

Morromann
Innlegg: 3386

Legg inn av Morromann »

Taururu skrev: fre jul 23, 2021 5:54 pm Kan kanskje heller skrive som tråd overskrift, " Er gravejournalistikk død?"
Mer eller mindre, ja. Grunnene er mange og sammensatte men en av dem er nettopp at de store mediehusene er mye mindre uavhengige enn før og at det er noen som sitter på pengesekken som setter foten ned for hva som er "lov" å skrive om.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Interessant hvordan Dagbladet.no opererer av og til - nå er toppoppslaget et stort bilde av Kong Harald med store bokstaver "fortsatt sykmeldt", mandag kl 08:40. Dette var en sak VG.no publiserte 18:31 i går....

... altså ingen nyhet, men en sak som nok appellerer til folk klikk-tendenser....

Eller ser jeg at en "test" for flere måneder tilbake stadig dukker opp - at et stykke biff av billig-merke skåret bra. Denne biffen er selvsagt spist opp for lenge siden, og om en First Price-biff smakte bra en gang, er jo det selvsagt ingenting i veien for at et kjøttstykke av samme merke kan være dårlig i dag...

PEF_1973

Legg inn av PEF_1973 »

Stopp pressen! Knogen er friskmeldt!!!

Undrer meg også over denne og denne.

Til den første - Hva faen? Skal jeg kreve avisoppslag for et en omflakkende hannkatt listet seg inn og tok en liten bit av et helt kull med nyfødte kattunger for over 30 år siden? Har heller aldri hørt om denne Youtube-stjerna.

Men alt genererer vel klikk...

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Dette med YouTube har noe med å lokke ungdommene til å være fremtidens avislesere

bundetrente

Legg inn av bundetrente »

En eller annen modell hadde ikke sex med George Clooney i 1993. Takk for Dagbladet.

https://www.dagbladet.no/kjendis/jeg-ha ... m/75375053

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

De må i allefall komme seg over på nettbaserte plattformer. Det som ikke kan leses gratis på nett er ikke verdt å lese. Det handler om at media handler om å overbevise folk om sine meninger og det å ikke ha kontakt med folk flest som stort sett ikke abonnerer lengre , er svært vanskelig. Vi lever på nett og folk leser det som skrives. At folk tør er en annen sak. lol.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Toppoppslag Dagbladet.no på denne dramatiske dag i vår historie: HAR MISTET GULLRUTEN (bilde av hun Tusvik).

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Jeg mener at en ikke skal klage på journalistikken hvis man ikke har prøvd betalt versjon. Det finansierer dyptgående artikler og mer kvalitativ journalistikk. Det koster en halvliter, liksom.

Det er min mening og den bøyer jeg meg for.

Pernille

Legg inn av Pernille »

VG, som nå også har blitt eksperter på islam, kan fortelle at Taliban har et forskrudd syn på islam. Kanskje de burde tatt en tur ned til Afghanistan og fortalt Taliban at islam egentlig betyr fred, likestilling og mangfold?

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/0G ... XO9ul_IrBk

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Pernille skrev: fre mai 27, 2022 9:13 am VG, som nå også har blitt eksperter på islam, kan fortelle at Taliban har et forskrudd syn på islam. Kanskje de burde tatt en tur ned til Afghanistan og fortalt Taliban at islam egentlig betyr fred, likestilling og mangfold?

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/0G ... XO9ul_IrBk
Finnes det sekulariserte muslimer, eller er de terrorister alle sammen?
:roll:

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Henningsen skrev: lør mai 28, 2022 12:10 am Finnes det sekulariserte muslimer, eller er de terrorister alle sammen?
:roll:
Hvilke muslimske land vil du trekke frem som gode eksempler?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: lør mai 28, 2022 12:12 am
Henningsen skrev: lør mai 28, 2022 12:10 am Finnes det sekulariserte muslimer, eller er de terrorister alle sammen?
:roll:
Hvilke muslimske land vil du trekke frem som gode eksempler?
Nå er du på jordet.
Men du kan hente deg inn ved å svare på spørsmålet.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Henningsen skrev: lør mai 28, 2022 12:14 am
Texas_John skrev: lør mai 28, 2022 12:12 am
Henningsen skrev: lør mai 28, 2022 12:10 am Finnes det sekulariserte muslimer, eller er de terrorister alle sammen?
:roll:
Hvilke muslimske land vil du trekke frem som gode eksempler?
Nå er du på jordet.
Men du kan hente deg inn ved å svare på spørsmålet.
Ut ifra spørsmålet ditt - om alle muslimer er terrorister eller om det finnes sekulære muslimer - så er altså definisjonen din på en sekulær muslim en muslim som ikke er terrorist?

Pernille

Legg inn av Pernille »

Henningsen skrev: lør mai 28, 2022 12:10 am
Pernille skrev: fre mai 27, 2022 9:13 am VG, som nå også har blitt eksperter på islam, kan fortelle at Taliban har et forskrudd syn på islam. Kanskje de burde tatt en tur ned til Afghanistan og fortalt Taliban at islam egentlig betyr fred, likestilling og mangfold?

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/0G ... XO9ul_IrBk
Finnes det sekulariserte muslimer, eller er de terrorister alle sammen?
:roll:
Det finnes mange sekulære muslimer. Islam som relgion og politisk system derimot er ikke spesielt "sekulært" og er også årsaken til at såpass mange muslimske land sliter med både det ene og det andre.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Jeg pleide å like dyreklipp som dagbladet/vg og andre la ut, dyreriket fascinerer meg. Men når de på død og liv må legge på tidenes mest tragiske "kommentatorstemme" som sier en masse duste ting og "morsomheter" så ødelegger de bare klippene fullstendig!! Kan vi ikke bare få nyte klippene i stillhet og ro istedet som før??? Dyreriket er interessant nok i seg selv!

Hvilken IDIOT i vg/dagbladet var det som kom på at dette var en god ide??

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Pernille skrev: fre mai 27, 2022 9:13 am VG, som nå også har blitt eksperter på islam, kan fortelle at Taliban har et forskrudd syn på islam. Kanskje de burde tatt en tur ned til Afghanistan og fortalt Taliban at islam egentlig betyr fred, likestilling og mangfold?

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/0G ... XO9ul_IrBk
Sier de det på norsk er det ingen fare, De tyrannene kan ikke norsk.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Hva koster en avis i dag, 40 kr? Meningsløst.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

kytec skrev: søn jun 05, 2022 12:54 am Hva koster en avis i dag, 40 kr? Meningsløst.
Jeg betaler 499,-kr i året for Sagbladet. Riktignok den digitale utgaven.
Sist redigert av Korgutt den søn jun 05, 2022 12:56 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Pernille skrev: fre mai 27, 2022 9:13 am Kanskje de burde tatt en tur ned til Afghanistan og fortalt Taliban at islam egentlig betyr fred, likestilling og mangfold?
He, he, he, kyss meg i terrorist-skjegg-ræva.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Big George skrev: søn jun 05, 2022 12:32 am Sier de det på norsk er det ingen fare, De tyrannene kan ikke norsk.
VG burde klare å tromme sammen et dream-team med islam-eksperter som kan stotre frem et eller annet kumbaya og peace & love-budskap på afghansk. Det er nok det som skal til for å få Taliban på bedre tanker.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

kytec skrev: søn jun 05, 2022 12:54 am Hva koster en avis i dag, 40 kr? Meningsløst.
Jeg har et VG fra 2007 liggende. Det kostet kr 10,-
4 ganger så mye koster VG i dag sammenlignet med 15 år siden. I samme tidsrommet har lønningene økt med ca. 50%. Helt sykt.

Hvem er det som kjøper papiraviser i dag?

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Hvorfor skriver mediene side opp og side ned om at Vanessa Rudjord gifter seg? Var også et lenger innslag på TV om bryllupet.

Hørt navnet hennes før, men måtte google for å finne ut hva hun drev med. Mannen helt ukjent for meg, men journalist leser jeg. Er det sånn at når journalister gifter seg, tror andre journalister (bekjente) at resten av norge bryr seg?

Skulle tro det var kongelig bryllup.

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Om de ikke klarer å få mer betalt reklame og mer sann info om det som skjer rundt oss. Dagbladet er et komisk blad uten troverdighet. VG er rimelig bra media.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7747

Legg inn av Big George »

Kan de ikke selge en 16 siders avis til ca 12-15 kr i stedet for den blekka for 40-50 kr som de færreste kjøper.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»