Inga Marte Thorkildsen går av

Svar
B.O.B.

Inga Marte Thorkildsen går av

Legg inn av B.O.B. »

Her er det noe skummelt, hun går av med umiddelbar virkning. Her skal noe skjules og begrenses, men hva kan det være? Har hun kloret og bitt en kollega, eller gråter på skulderen til en russisk spion? Denne damen som ikke er fremmed for å hyle og grine i møter, være trassig som en fem-åring og ikke eier gangsyn overhodet må ha gjort noe nå som gjør at hun velger å trekke seg på dagen og kalle det en time-out.

Hva skjer?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/A ... a-time-out

Everenga

Legg inn av Everenga »

Kan vel være så enkelt som at hun har møtt veggen sånn metaforisk sett. Hun har en temmelig pågående og hektisk stil og det er sikkert vanskelig å holde på med over tid. Jeg har aldri hatt sansen for henne men hun skal faktisk ha kred for oppgjøret med Søgnen og hennes hoff av nikkedukker i utdanningsetaten. Så skal hun ha betydelig mindre kred for å ha dratt inn Gerhardsen i suppa.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Jeg ser at de drar frem engasjementet hennes for barnevernssaker som en positiv ting. Det finnes en versjon av saken fra de som har blitt anmeldt av hun til barnevernet også... Ikke godt å vite hva som er rett eller galt, dog.

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

B.O.B. skrev: tir okt 19, 2021 3:28 pm Her er det noe skummelt, hun går av med umiddelbar virkning. Her skal noe skjules og begrenses, men hva kan det være? Har hun kloret og bitt en kollega, eller gråter på skulderen til en russisk spion? Denne damen som ikke er fremmed for å hyle og grine i møter, være trassig som en fem-åring og ikke eier gangsyn overhodet må ha gjort noe nå som gjør at hun velger å trekke seg på dagen og kalle det en time-out.

Hva skjer?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/A ... a-time-out

Det kan ikke være inkompetanse for hun har sittet trygt selv om hun i årevis har ødelagt Oslo-skolen på det groveste. Enig i at det må være noe alvorlig.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Det var virkelig på tide! Gode nyheter, spent på hvor hun havner nå

ulefos

Legg inn av ulefos »

TS satte ut ei fjøslykt og dermed kom de rareste skapninger flyvende

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

ulefos skrev: tir okt 19, 2021 5:38 pm TS satte ut ei fjøslykt og dermed kom de rareste skapninger flyvende
Det kan du si. Selv er jeg ingen stor fan av Torkelsen, men jeg er enda mindre fan av en del av de som beærer denne tråden med sine "bidrag".

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

ulefos skrev: tir okt 19, 2021 5:38 pm TS satte ut ei fjøslykt og dermed kom de rareste skapninger flyvende
Ser du flakser inn ule så ja her har du rett.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Queenie skrev: tir okt 19, 2021 5:14 pm Det var virkelig på tide! Gode nyheter, spent på hvor hun havner nå
Historiens søppelhaug.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Ikke noen spesielt populær dame så vidt jeg har fått med meg.
Greit å slippe til noen andre.
Jeg ønsker Sunniva Eidsvoll lykke til ;-)

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Jadda, hun synes også at det er helt rettferdig at hun får 300.000 i etterlønn de neste tre månedene. Hvis ikke må hun jo belaste Nav kan hun fortelle så hun gjør oss nesten en tjeneste her ved å ta i mot disse pengene. Det er vel fortjent synes hun. Men en annen stakkar som velger å slutte arbeidet har ikke krav på Navpenger før etter 18 uker, men at hun skal få det ser hun ikke noe problem med. Hun skal betale skatt av pengene, og i tillegg har hun betalt 10.000,- til SV hver måned av sin lønn.

Velfortjent?

pigg

Legg inn av pigg »

B.O.B. skrev: tir okt 19, 2021 6:40 pmVelfortjent?
Nei, hun fortjener saktens ikke i nærheten av så mye penger for å sitte på ræva. Hun kan komme seg på NAV som alle andre dødelige må når de mister jobben.

Men det er jo typisk kaviar-sosialister som Thorkildsen. Prater i det vide og brede om gruen det er med forskjeller mellom folk, men når det kommer til stykket er hun ikke snauere enn en hvilken som helst besteborgerlig fjomp.

startelver

Legg inn av startelver »

Forferdelig slitsom dame, ingen kommer til å savne henne.

dereselskede AEGI2

Legg inn av dereselskede AEGI2 »

ulefos skrev: tir okt 19, 2021 5:38 pm TS satte ut ei fjøslykt og dermed kom de rareste skapninger flyvende
nei se der dukket du opp.....


ellers har du det bra , hva syns du ?

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

B.O.B. skrev: tir okt 19, 2021 6:40 pm Jadda, hun synes også at det er helt rettferdig at hun får 300.000 i etterlønn de neste tre månedene. Hvis ikke må hun jo belaste Nav kan hun fortelle så hun gjør oss nesten en tjeneste her ved å ta i mot disse pengene. Det er vel fortjent synes hun. Men en annen stakkar som velger å slutte arbeidet har ikke krav på Navpenger før etter 18 uker, men at hun skal få det ser hun ikke noe problem med. Hun skal betale skatt av pengene, og i tillegg har hun betalt 10.000,- til SV hver måned av sin lønn.

Velfortjent?
Det der er en ordning som er lik for alle, meg bekjent.
Det er OK å rase over ordningen, men da på generelt grunnlag.
Skal noen kritiseres, så må alle som får etterlønn kritiseres. Ikke bare folk vi ikke liker.
Rett skal faenmeg være rett.
Men ordningen i forbindelse med karantene, det har noe for seg. Som prinsipp. Dog har jo noen også misbrukt dette....noe spesielt SV har gått hardt ut mot.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

who cares.

Oslogg123
Innlegg: 505

Legg inn av Oslogg123 »

Hatt et nytt utbrudd kanskje? Ble visst bedt om å fratre!

Rensenbrink82
Innlegg: 1169

Legg inn av Rensenbrink82 »

Tjent 1.3 mill i året siste 6 år, og argumenterer med at hun ikke kan forsørge seg selv så derfor er det greit med de 300000. Lever visst ekstremt fett da eller? Ikke rart politikere får mye dritt.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Everenga skrev: tir okt 19, 2021 3:41 pm Jeg har aldri hatt sansen for henne men hun skal faktisk ha kred for oppgjøret med Søgnen og hennes hoff av nikkedukker i utdanningsetaten. Så skal hun ha betydelig mindre kred for å ha dratt inn Gerhardsen i suppa.
Det var nå også en måte å fremstille det på. Tror kanskje du skal begynne med siste setningen og se sammenhengen bakover her...

Number4

Legg inn av Number4 »

Forferdelig kvinnemenneske.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Justice 97 skrev: tor okt 21, 2021 3:09 pm Det er er lite under at hun har fått sitte så lenge som hun har. Burde fått foten i ræva for flere år siden.
Det gikk såpass mye politisk prestisje med Torkildsen -> Gerhardsen at begge to kunne vel gjort knapt ha som helst uten at de ville fått konsekvenser. Håper noen så dokumentaren om St.Halvardhjemmet på NRK. Snakk om politisk inkompetanse og mangel på innsyn i saker.

Everenga

Legg inn av Everenga »

GiPazzini_85 skrev: tor okt 21, 2021 3:08 pm
Everenga skrev: tir okt 19, 2021 3:41 pm Jeg har aldri hatt sansen for henne men hun skal faktisk ha kred for oppgjøret med Søgnen og hennes hoff av nikkedukker i utdanningsetaten. Så skal hun ha betydelig mindre kred for å ha dratt inn Gerhardsen i suppa.
Det var nå også en måte å fremstille det på. Tror kanskje du skal begynne med siste setningen og se sammenhengen bakover her...
Den må du nesten utdype. Du ville latt Søgnen fortsette?

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

GiPazzini_85 skrev: tor okt 21, 2021 3:18 pm
Justice 97 skrev: tor okt 21, 2021 3:09 pm Det er er lite under at hun har fått sitte så lenge som hun har. Burde fått foten i ræva for flere år siden.
Det gikk såpass mye politisk prestisje med Torkildsen -> Gerhardsen at begge to kunne vel gjort knapt ha som helst uten at de ville fått konsekvenser. Håper noen så dokumentaren om St.Halvardhjemmet på NRK. Snakk om politisk inkompetanse og mangel på innsyn i saker.
Har dokumentaren relevans for nevnte kvinnfolk? I så fall skal jeg ta en titt - kunne vært interessant å se deres metoder for å "bli kjent "

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

MatsEn89 skrev: tor okt 21, 2021 3:27 pm
GiPazzini_85 skrev: tor okt 21, 2021 3:18 pm
Justice 97 skrev: tor okt 21, 2021 3:09 pm Det er er lite under at hun har fått sitte så lenge som hun har. Burde fått foten i ræva for flere år siden.
Det gikk såpass mye politisk prestisje med Torkildsen -> Gerhardsen at begge to kunne vel gjort knapt ha som helst uten at de ville fått konsekvenser. Håper noen så dokumentaren om St.Halvardhjemmet på NRK. Snakk om politisk inkompetanse og mangel på innsyn i saker.
Har dokumentaren relevans for nevnte kvinnfolk? I så fall skal jeg ta en titt - kunne vært interessant å se deres metoder for å "bli kjent "
Absolutt!

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Everenga skrev: tor okt 21, 2021 3:26 pm
GiPazzini_85 skrev: tor okt 21, 2021 3:08 pm
Everenga skrev: tir okt 19, 2021 3:41 pm Jeg har aldri hatt sansen for henne men hun skal faktisk ha kred for oppgjøret med Søgnen og hennes hoff av nikkedukker i utdanningsetaten. Så skal hun ha betydelig mindre kred for å ha dratt inn Gerhardsen i suppa.
Det var nå også en måte å fremstille det på. Tror kanskje du skal begynne med siste setningen og se sammenhengen bakover her...
Den må du nesten utdype. Du ville latt Søgnen fortsette?
Det var ikke helt det jeg skrev.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Number4 skrev: tor okt 21, 2021 3:09 pm Forferdelig kvinnemenneske.
Støttes

Everenga

Legg inn av Everenga »

GiPazzini_85 skrev: tor okt 21, 2021 4:30 pm
Everenga skrev: tor okt 21, 2021 3:26 pm
GiPazzini_85 skrev: tor okt 21, 2021 3:08 pm

Det var nå også en måte å fremstille det på. Tror kanskje du skal begynne med siste setningen og se sammenhengen bakover her...
Den må du nesten utdype. Du ville latt Søgnen fortsette?
Det var ikke helt det jeg skrev.
Nei det du skrev ga meg ingen mening derfor spørsmålet.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Everenga skrev: tor okt 21, 2021 9:47 pm
GiPazzini_85 skrev: tor okt 21, 2021 4:30 pm
Everenga skrev: tor okt 21, 2021 3:26 pm

Den må du nesten utdype. Du ville latt Søgnen fortsette?
Det var ikke helt det jeg skrev.
Nei det du skrev ga meg ingen mening derfor spørsmålet.
Poenget var at det var større politisk prestisje enn kompetansefokus i denne saken...

Everenga

Legg inn av Everenga »

GiPazzini_85 skrev: tor okt 21, 2021 10:02 pm
Everenga skrev: tor okt 21, 2021 9:47 pm
GiPazzini_85 skrev: tor okt 21, 2021 4:30 pm

Det var ikke helt det jeg skrev.
Nei det du skrev ga meg ingen mening derfor spørsmålet.
Poenget var at det var større politisk prestisje enn kompetansefokus i denne saken...
Ah ja med tanke på Gerhardsen helt åpenbart hun hadde null kvalifikasjoner til den stillingen og har jo vist det fint i praksis. Hva Søgnen angår skjønner jeg at man setter sin ære i saken.

PerryAndre

Legg inn av PerryAndre »

Rensenbrink82 skrev: tor okt 21, 2021 3:02 pm Tjent 1.3 mill i året siste 6 år, og argumenterer med at hun ikke kan forsørge seg selv så derfor er det greit med de 300000. Lever visst ekstremt fett da eller? Ikke rart politikere får mye dritt.
Venstresidens politikere har skrevet innlegg i ukevis på sosiale medier, for å fortelle oss at de fordømmer bruken av etterlønn. I dag er det ikke ett innlegg fra noen av kritikerne om etterlønn.

Etter all kritikken og fordømmelsen er det oppsiktsvekkende at en fremtredende SV politiker med million lønn (1,2 millioner) sier opp jobben sin og krever 3 måneders etterlønn på pene 317 000 kroner. Tydeligvis vanskelig for Thorkildsen å få spart opp penger med en lønn på 1.269 millioner i 6 år. De 12 årene på Stortinget før det bidra heller ikke til sparing.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»