Da18 chattetråd

Svar
VivaLV

Da18 chattetråd

Legg inn av VivaLV »

Forsvant Dax18 med overgangen?

Men hun nye strømministeren virket usikker. Dog bare 4 dager inn i jobben, men nettopp derfor viktig med politikere som har vært med i gamet en stund.
Syntes det var tåkeprat på høyt nivå!

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

VivaLV skrev: tir okt 19, 2021 6:29 pm Forsvant Dax18 med overgangen?

Men hun nye strømministeren virket usikker. Dog bare 4 dager inn i jobben, men nettopp derfor viktig med politikere som har vært med i gamet en stund.
Syntes det var tåkeprat på høyt nivå!
Enig. Litteraturviter og ordfører. Har hun vært med i noen energikomitee?

Nå er hun tilbake i studio med ny bekledning 🤣

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

VivaLV skrev: tir okt 19, 2021 6:29 pm Forsvant Dax18 med overgangen?

Men hun nye strømministeren virket usikker. Dog bare 4 dager inn i jobben, men nettopp derfor viktig med politikere som har vært med i gamet en stund.
Syntes det var tåkeprat på høyt nivå!
Uff....jeg som trodde vi skulle slippe unna bæææærgensdialekta etter valget....

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

En kis som var gjest i går mente at det er vanskelig å forutse hendelser som det som skjedde i Kongsberg.
Han mener etter sigende også at vann er vått, og at det statistisk sett er vanskelig å vinne i lotto.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Irriterende når gjestene ikke svarer på spørsmålet - det er jo klart at det er fint med litt høye strømpriser også, så folk ikke sløser. Ellers konstaterer jeg at Rødt-dama var oppe til Pol Kvart i dag tidlig og sannelig på Dax18 på kvelden også....

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

DoktorS skrev: tir okt 19, 2021 8:14 pm Irriterende når gjestene ikke svarer på spørsmålet - det er jo klart at det er fint med litt høye strømpriser også, så folk ikke sløser. Ellers konstaterer jeg at Rødt-dama var oppe til Pol Kvart i dag tidlig og sannelig på Dax18 på kvelden også....
Hun er singel sikkert. Greit å flakse litt med fjæra

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Men er dette første og eneste tråden på FD? Det gjelder ihvertfall å lage tråder for å få aktivitet :-)
Må innrømme at jeg hører sjeldnere på dax18 nå enn før.

Men kan jo bli spennende med mange nye gjester. Hun strømministeren virket ihvertfall "svak".

Det blir lissom litt annerledes med Kjerkol f.eks. som vel har vært medlem i helse- og omsorgskomiteen og AP helsepolitiske talsmann og kan sakene!

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Blir jo liksom litt lissomdebatt når ingen forfattere som vil "boikotte oversettelse til israelsk" ikke kommer i studio... Og utgangspunktet er forfateren Sally Rooney, som ikke vil gi rettigheter til et israelsk forlag.... Veldig kjent forfatter? Aldri hørt om jeg.

Klodrik

Legg inn av Klodrik »

Av de romanforfattere som har debutert forholdsvis nylig kan Rooney fort være den mest kjente, "Normal People" vant vel en del priser for et par år siden.

Brukeravatar
Baguette
Innlegg: 223

Legg inn av Baguette »

Var moro å høre på energidebatten i går kveld, idiotien gikk fra start til slutt og ble bare verre og verre.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Huff, så hun der Hadia jabber i vei.... Maskingevær. Og hun er jo ikke i nærheten av å svare på spørsmålene fra en utrolig svak programleder.....

Ellers litt rart at personer som tjener under 750.000-650.000 nærmest høres ut som om de er lavtlønnede.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

DoktorS skrev: man nov 08, 2021 6:32 pm Huff, så hun der Hadia jabber i vei.... Maskingevær. Og hun er jo ikke i nærheten av å svare på spørsmålene fra en utrolig svak programleder.....

Ellers litt rart at personer som tjener under 750.000-650.000 nærmest høres ut som om de er lavtlønnede.
Hun ser mye ned, ser ut som hun leser et manus i stedet for å svare på spørsmål.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

InternalExile skrev: man nov 08, 2021 6:34 pm
DoktorS skrev: man nov 08, 2021 6:32 pm Huff, så hun der Hadia jabber i vei.... Maskingevær. Og hun er jo ikke i nærheten av å svare på spørsmålene fra en utrolig svak programleder.....

Ellers litt rart at personer som tjener under 750.000-650.000 nærmest høres ut som om de er lavtlønnede.
Hun ser mye ned, ser ut som hun leser et manus i stedet for å svare på spørsmål.
Ja, det virker veldig maskinelt og det er derfor jeg ikke liker henne noe særlig. De to andre damene virker å være mer interessert i nyanser og debatt. Hun kom jo glatt unna spørsmålet om hvorfor de ikke hadde gjort noe for de ledige som mister feriepenger. Og argumentene om fagforeninger er jo greie, i og for seg, men fagofreningenes eksistens er jo ikke truet pga manglende skattefradrag...

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Så på dax18 idag og la merke til at sønnen til den nye bistandsministeren bevegde seg som en ny utgave av slenderman bak henne. Hun satt på stua og gjorde sending derfra

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Tidenes kakling.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Sylvi kakler seg til noen stemmer nå. Forferdelig person

Kanskje like så greit at Tajik ler det veldig høyt bort
Sist redigert av MatsEn89 den tir nov 16, 2021 6:11 pm, redigert 1 gang totalt.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Og det hele ender opp i fjollete latter.... kanskje ikke så moro for de som er rammet av kuttene.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Dax18 disktuterer det som av hovedgjesten omtaler som "en tullete utfordring". Må vel være toppen av ikke-saker i Dax18 i 2021??? :lol:

Investor

Legg inn av Investor »

DoktorS skrev: tor nov 25, 2021 6:50 pm Dax18 disktuterer det som av hovedgjesten omtaler som "en tullete utfordring". Må vel være toppen av ikke-saker i Dax18 i 2021??? :lol:
No nut november?
Er noe av det mest tullete jeg har sett av temaer på Dax18.
Sigrun Sollien skal ha ros for ikke å rødme der hun satt, og prøvde å holde seg alvorlig under diskusjonen.
Avslutningsreplikken "Takk for at dere kom" var ubetalelig :lol:

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Investor skrev: fre nov 26, 2021 10:15 am
DoktorS skrev: tor nov 25, 2021 6:50 pm Dax18 disktuterer det som av hovedgjesten omtaler som "en tullete utfordring". Må vel være toppen av ikke-saker i Dax18 i 2021??? :lol:
No nut november?
Er noe av det mest tullete jeg har sett av temaer på Dax18.
Sigrun Sollien skal ha ros for ikke å rødme der hun satt, og prøvde å holde seg alvorlig under diskusjonen.
Avslutningsreplikken "Takk for at dere kom" var ubetalelig :lol:
Hun heter vel Sigrid Sollund?
Men jeg likte også den kommentaren og det påfølgende smilet :D

Investor

Legg inn av Investor »

DenFelgen skrev: fre nov 26, 2021 10:21 am
Investor skrev: fre nov 26, 2021 10:15 am
DoktorS skrev: tor nov 25, 2021 6:50 pm Dax18 disktuterer det som av hovedgjesten omtaler som "en tullete utfordring". Må vel være toppen av ikke-saker i Dax18 i 2021??? :lol:
No nut november?
Er noe av det mest tullete jeg har sett av temaer på Dax18.
Sigrun Sollien skal ha ros for ikke å rødme der hun satt, og prøvde å holde seg alvorlig under diskusjonen.
Avslutningsreplikken "Takk for at dere kom" var ubetalelig :lol:
Hun heter vel Sigrid Sollund?
Men jeg likte også den kommentaren og det påfølgende smilet :D
Selvfølgelig, min feil.
Hennes Twitterkonto i går: :D
"I dagens #dax18 skal vi ha debatt ca nummer 1438 om bybanen i Bergen - men muligens vår første diskusjon om onani."

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Joda, sluttkommentaren var morsom. Men den hadde vært morsommere om den kom spontant. Og den er ikke så morsom når Espen Aas hele tiden holder på med morsomheter. Generelt er jeg litt bekymret for Dax18 nå. Det blir for mye staffasje og tull, også her god hjulpet av sosiale medier. Det ante meg at det i går raskt kom ut et bilde på Twitter av han kommentatoren fra Bergen som satt der med strikkegenser og i et slags 70-tallsinteriør. Det skjedde få sekunder etter..... Det er bra at Dax18 har etablert seg i større deler av folket, men for oss som er mer for nerder å regne, og som har fulgt sendingen siden 90-tallet, merker man jo at det nå er blitt det reneste talkshowet.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

DoktorS skrev: fre nov 26, 2021 11:29 am Joda, sluttkommentaren var morsom. Men den hadde vært morsommere om den kom spontant. Og den er ikke så morsom når Espen Aas hele tiden holder på med morsomheter. Generelt er jeg litt bekymret for Dax18 nå. Det blir for mye staffasje og tull, også her god hjulpet av sosiale medier. Det ante meg at det i går raskt kom ut et bilde på Twitter av han kommentatoren fra Bergen som satt der med strikkegenser og i et slags 70-tallsinteriør. Det skjedde få sekunder etter..... Det er bra at Dax18 har etablert seg i større deler av folket, men for oss som er mer for nerder å regne, og som har fulgt sendingen siden 90-tallet, merker man jo at det nå er blitt det reneste talkshowet.
Det er vel det som skjer når det blir sendt på TV.
Husker når Hans Wilhelm Steinfeld var programleder -det var litt show da også ;)

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Dax18 sin utvikling kan vel også ha noe med det politiske landskap å gjøre.
Bortsett fra noen endringer i Ernas regjering har man jo nå tross alt hatt 16 år med flertallsregjeringer/avtaler. Mulig det rett og slett har blitt mindre politikk å diskutere!!!
Beatlesinnslaget hørte vel også strengt tatt til i andres av NRK programmer og ikke dax18.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Dagens tulledebatt: Pyroforbud

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Grøss Nakstad på dax18 igjen, står lett over denne sendinga

Baldor

Legg inn av Baldor »

Selveste Ludvig dukket opp i sendingen og var redd for håndspriten.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Jan Ludvig - merkelig snåling...
.... ellers synes jeg det er litt utidig å tiltale programlederen med fornavn slik stortingspresidenten gjorde, Espen, minst to ganger...

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

DoktorS skrev: tir des 07, 2021 6:30 pm Jan Ludvig - merkelig snåling...
.... ellers synes jeg det er litt utidig å tiltale programlederen med fornavn slik stortingspresidenten gjorde, Espen, minst to ganger...
He-he. Tenkte også på å kommentere det. Litt innvandrergreier trur jeg.
Og tenkte også å kommentere Andreassen. Han er vel i ferd med å bli urelevant så mye merkelig han sier.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

VivaLV skrev: tir des 07, 2021 6:39 pm
DoktorS skrev: tir des 07, 2021 6:30 pm Jan Ludvig - merkelig snåling...
.... ellers synes jeg det er litt utidig å tiltale programlederen med fornavn slik stortingspresidenten gjorde, Espen, minst to ganger...
He-he. Tenkte også på å kommentere det. Litt innvandrergreier trur jeg.
Og tenkte også å kommentere Andreassen. Han er vel i ferd med å bli urelevant så mye merkelig han sier.
Det er nok sant - en slags høflighet fra mange med innvandrerbakrunn dette. Uvant for en møring... ;-)

Ikke bare sier Andreassen mye rart, han er jo rart og i dag bare gjentok han det samme.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»