Bodø/Glimt - Roma 21.10 18:45 UEFA Conference League

Svar
Nordlys

Bodø/Glimt - Roma 21.10 18:45 UEFA Conference League

Legg inn av Nordlys »

Bilde

Dommere: Ali Palabıyık (hoveddommer), Serkan Olguncan (assistent), Ali Saygın Ögel (assistent) og Erkan Özdamar (fjerdedommer) (Tyrkia).
Sees på: V4 og Viaplay.

Da nærmer det seg kampen alle i Bodø har gått og ventet på siden ECL-trekningen ble klar i august. Roma kommer på besøk til Aspmyra og værutsiktene er akkurat slik mange har sett for seg. Snøen ligger gatelangs i Bodø i dag, onsdag. I følge værmeldingen skal det ikke være noe nedbør under selve kampen, men banemannskapet får nok litt å henge fingrene i på formiddagen. Roma har hatt en ålreit sesongstart med 5-0-3 på sine første åtte seriekamper. De kommer fra et knepent 1-0-tap i Torino søndag kveld og skal etter kampen i Bodø hjem til Roma for å spille kamp mot serieleder Napoli på søndag. Etter en god start i gruppa med 5-1 hjemme mot CSKA Sofia og en oppskriftsmessig 3-0-seier i Ukraina ventes det at Mourinho sparer noen av sine største stjerner i Bodø. Tabellsituasjonen i gruppe C:

Bilde

Zaniolo gikk av med skade tidlig mot Juventus og er ikke med til Nord-Norge. Chris Smalling og den italienske EM-helten Spinazzola er begge ute med skader og er heller ikke med. Det spekuleres også i om minst en av de to faste på midten i Veretout og Cristante kommer til å stå over. Så gjenstår det bare å se om navn som Tammy Abraham, Stephan El Sharaawy, Borja Mayoral og Henrikh Mkhitaryan blir å se i startelleveren.

Glimt på sin side mønstrer sin sterkeste ellever. Saltnes er som kjent ute for resten av sesongen og med langtidsskader på Sørli og Victor forventer jeg meg følgende XI:

Haikin - Sampsted, Moe, Lode, Bjørkan - Fet, Berg, Konradsen - Solbakken, Botheim, Pellegrino

Ellers har det skjedd litt av av interesse før kampen:
  • Dommer Ali Palabıyık fra Tyrkia har vært raus med kortstokken i sesonginnledningen. Har delt ut 36 gule og 4 røde kort fordelt på 4 kamper i hjemlig liga og 3 i Europa denne sesongen. Det gir et snitt på 5,14 gule og 0,57 røde per kamp. Lenke
  • Roma mente det bare var et hotell i Bodø som holdt nødvendig standard - Scandic Havet. Det er hotellet Glimt vanligvis bruker i forbindelse med sine kampforberedelser og hotelldirektør Ulf Johansen måtte ta en telefon til Frode Thomassen i Glimt og be dem booke om. (AN +)
  • Glimts pressekonferanse som skulle avholdes kl. 13 i dag utsettes til kl. 14 grunnet kraftig vind. Ikke ventet noe særlig roligere vær rundt kampstart. (Glimt på twitter)
  • Bodø/Glimt har også laget en fin presentasjon av Roma på hjemmesiden. (glimt.no)
Tilslutt gjenstår bare kamptipset. Bookmakerne har liten tro på Glimt. I skrivende stund får man 5 i odds på Glimt-seier noen steder. Jeg rives mellom å håpe på rolige værforhold og et Glimt-lag som spiller Roma av banen på vante premisser og at Glimt skal få sin egen variant av snøkampen TIL hadde mot Chelsea i 97 hvor Mourinho og KK havner i et basketak i ei snøfonn etter kampslutt.

Uansett, mitt (noe) optimistiske tips: 2-1

God kamp!

Everenga

Legg inn av Everenga »

Nordlys skrev: ons okt 20, 2021 10:36 am
Ellers har det skjedd litt av av interesse før kampen:
  • Dommer Ali Palabıyık fra Tyrkia har vært raus med kortstokken i sesonginnledningen. Har delt ut 36 gule og 4 røde kort fordelt på 4 kamper i hjemlig liga og 3 i Europa denne sesongen. Det gir et snitt på 5,14 gule og 0,57 røde per kamp. Lenke
  • Roma mente det bare var et hotell i Bodø som holdt nødvendig standard - Scandic Havet. Det er hotellet Glimt vanligvis bruker i forbindelse med sine kampforberedelser og hotelldirektør Ulf Johansen måtte ta en telefon til Frode Thomassen i Glimt og be dem booke om. (AN +)
  • Glimts pressekonferanse som skulle avholdes kl. 13 i dag utsettes til kl. 14 grunnet kraftig vind. Ikke ventet noe særlig roligere vær rundt kampstart. (Glimt på twitter)
  • Bodø/Glimt har også laget en fin presentasjon av Roma på hjemmesiden. (glimt.no)
Tilslutt gjenstår bare kamptipset. Bookmakerne har liten tro på Glimt. I skrivende stund får man 5 i odds på Glimt-seier noen steder. Jeg rives mellom å håpe på rolige værforhold og et Glimt-lag som spiller Roma av banen på vante premisser og at Glimt skal få sin egen variant av snøkampen TIL hadde mot Chelsea i 97 hvor Mourinho og KK havner i et basketak i ei snøfonn etter kampslutt.

Uansett, mitt (noe) optimistiske tips: 2-1

God kamp!
Hvorfor i all verden lar man Roma diktere hotellvalg. La dem velge da om de vil bo under deres standard eller milevis unna, uansett ikke Glimts problem.

Og du vet du er i Nord Norge når pressekonferansen utsettes på grunn av vind :lol:

Uansett, all mulig lykke til, hadde vært skikkelig moro med Glimt seier her.

startelver

Legg inn av startelver »

Hele Norge heier på Glimt, stå på gutan ;)

Nå er det pressekonferanse.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Glimt-seier her vil være en aller største prestasjonene i norsk fotballs historie. Gleder meg til kampen.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Roma-flyet har tatt av fra Leonardo da Vinci-flyplassen og har vendt nesen mot Bodø. (Flightradar) Ser de har funnet frem boblejakker, buffer og tykke luer til turen. Det trengs slik været har vært her i dag!

Ventes at Roma holder pressekonferanse kl. 19.00 ca. Muligens litt senere. Kan følges via denne lenken: https://www.youtube.com/watch?v=nrDsDseqHMQ

Forestspirit

Legg inn av Forestspirit »

Everenga skrev: ons okt 20, 2021 10:41 am
Nordlys skrev: ons okt 20, 2021 10:36 am
Ellers har det skjedd litt av av interesse før kampen:
  • Dommer Ali Palabıyık fra Tyrkia har vært raus med kortstokken i sesonginnledningen. Har delt ut 36 gule og 4 røde kort fordelt på 4 kamper i hjemlig liga og 3 i Europa denne sesongen. Det gir et snitt på 5,14 gule og 0,57 røde per kamp. Lenke
  • Roma mente det bare var et hotell i Bodø som holdt nødvendig standard - Scandic Havet. Det er hotellet Glimt vanligvis bruker i forbindelse med sine kampforberedelser og hotelldirektør Ulf Johansen måtte ta en telefon til Frode Thomassen i Glimt og be dem booke om. (AN +)
  • Glimts pressekonferanse som skulle avholdes kl. 13 i dag utsettes til kl. 14 grunnet kraftig vind. Ikke ventet noe særlig roligere vær rundt kampstart. (Glimt på twitter)
  • Bodø/Glimt har også laget en fin presentasjon av Roma på hjemmesiden. (glimt.no)
Tilslutt gjenstår bare kamptipset. Bookmakerne har liten tro på Glimt. I skrivende stund får man 5 i odds på Glimt-seier noen steder. Jeg rives mellom å håpe på rolige værforhold og et Glimt-lag som spiller Roma av banen på vante premisser og at Glimt skal få sin egen variant av snøkampen TIL hadde mot Chelsea i 97 hvor Mourinho og KK havner i et basketak i ei snøfonn etter kampslutt.

Uansett, mitt (noe) optimistiske tips: 2-1

God kamp!
Hvorfor i all verden lar man Roma diktere hotellvalg. La dem velge da om de vil bo under deres standard eller milevis unna, uansett ikke Glimts problem.

Og du vet du er i Nord Norge når pressekonferansen utsettes på grunn av vind :lol:

Uansett, all mulig lykke til, hadde vært skikkelig moro med Glimt seier her.
Jeg har bodd på Scandic Havet og har aldri hatt så vondt i ryggen etter en natt søvn før. Sengene var ekstremt myke. La oss håpe Roma våkner på samme måte!

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Strøken kamptråd med bra åpningsinnlegg!

dani07

Legg inn av dani07 »

Du har imponert med trådene for ECL kampene til Glimt Nordlys, så jeg utnevner deg på vegne av forumet som Glimts offisielle kamptrådstarter til eliteseriekampene også!

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Klein pressekonferanse.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

dani07 skrev: ons okt 20, 2021 7:40 pm Du har imponert med trådene for ECL kampene til Glimt Nordlys, så jeg utnevner deg på vegne av forumet som Glimts offisielle kamptrådstarter til eliteseriekampene også!
Jeg er for lat vanligvis, men slike anledninger fortjener litt ekstra innsats, haha :lol:

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Mourinho mener (naturlig nok) at det er enorme forskjeller på kunstgress og gress, og at værforholdene ikke vil gjøre det lettere i morgen. Hyllet bodøværingene som går mann av huse for å komme og se på kamp i morgen. "Det viser kjærlighet til fotballen." Mou har med andre ord ikke satt seg inn i tilskuerdebatten i Bodø den siste tiden. Han var på tross av været glad for å komme til Bodø og Norge. Han har aldri trent eller spilt i Norge før. Så frem til å se litt mer av omgivelsene i morgen. Ville ikke peke på noen enkeltspillere hos Glimt og valgte heller å fokusere på at det var et lag med stor L som spilte godt sammen og som var gode i gjenvinning, presspill og i grunnspillet. Fikk selvsagt også spørsmål om snøkampen mellom Chelsea og TIL i 97. Mou så litt tomt ut i luften og svarte at den husket han ikke.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »




Mourinho stortrives i lunt høstvær i Bodø!

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Her bør Bodø bruke opp alle kreftene de har. Her må det løpes til krampa tar dem.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Roma sin lagoppstilling er ikke klar før i morgen ettermiddag, men vet man noe om hvem som ble med på flyet fra + 20 grader til snøstorm ? Spares de største stjernene til hjemmemøte mot Napoli på søndag ? Synes jeg så Smaaling på bildene, eller hvordan navnet enn staves. Noe sier meg at Roma ikke prioriterer denne ligaen veldig høyt, eller ? Det er ikke EL eller CL.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Vet ikke om VG har skrevet setningen litt rart, men ser at de skriver at Mou sier det er første gang har spiller i Norge, så da har han vel lagt treningskampen mot VIF i 2017 og kampene mot Rosenborg for evigheter siden langt inn i bakhodet

Edit: Eller han fikk kanskje sparken før Chelsea spilte mot RBK i Trondheim?

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Chromeback skrev: ons okt 20, 2021 9:47 pm Vet ikke om VG har skrevet setningen litt rart, men ser at de skriver at Mou sier det er første gang har spiller i Norge, så da har han vel lagt treningskampen mot VIF i 2017 og kampene mot Rosenborg for evigheter siden langt inn i bakhodet

Edit: Eller han fikk kanskje sparken før Chelsea spilte mot RBK i Trondheim?
Han fikk sparken etter hjemmekampen mot Rosenborg, da spilte de uavgjort. Chelsea vant i Trondheim senere hvis jeg husker riktig.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Roma har faktisk et veldig skrint trofeskap i europeiske turneringer og i hjemlige trakter. Ble overrasket da jeg gjorde litt research til kamptråden.

De har vunnet Inter-Cities Fairs Cup, eller "Messebycupen" på norsk, én gang i 1960/61-sesongen. Dette regnes som forløperen til det som ble UEFA-cupen og var en cup som ble avholdt for å sette fokus på internasjonalt handelssamarbeid mellom ulike europeiske handelsbyer. De kom til serievinnercupfinalen i 83-84, men tapte 4-2 etter straffekonk mot Liverpool. Siste trofé kom i 2008 da de vant Coppa Italia. Så tror dette er en turnering de ønsker å gå langt i!

Smalling er skadet og ikke med til Bodø.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Mourinho har fått med seg at Glimt ikke spiller klassisk nordisk gampefotball.

qbah

Legg inn av qbah »

Mou kjører show oppe i snøværet i nord. Som skapt for slike øyeblikk han. Blir en tett og spennende kamp.

qbah

Legg inn av qbah »

Soccermannen skrev: ons okt 20, 2021 9:56 pm
Chromeback skrev: ons okt 20, 2021 9:47 pm Vet ikke om VG har skrevet setningen litt rart, men ser at de skriver at Mou sier det er første gang har spiller i Norge, så da har han vel lagt treningskampen mot VIF i 2017 og kampene mot Rosenborg for evigheter siden langt inn i bakhodet

Edit: Eller han fikk kanskje sparken før Chelsea spilte mot RBK i Trondheim?
Han fikk sparken etter hjemmekampen mot Rosenborg, da spilte de uavgjort. Chelsea vant i Trondheim senere hvis jeg husker riktig.
Stemmer. Da Alex midtstopper scoret et frisparkmål fra 25 meter. Var vel Di Matteo som var trener da? Nei, Grant kanskje?

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Kommer enda ikke over den annulleringen fra forrige kamp. Noe av det mest hårreisende jeg har sett av dommeravgjørelser.

startelver

Legg inn av startelver »

Har stor tro på seier her, finnes ingen bedre mulighet enn i dag.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Bilde

Værmeldingen for dagen. Temperatur rundt nullpunktet, vindkast som kan komme opp i 17 sekundmeter og fare for noe nedbør rundt kampstart. Dette blir gøy!

Queenie

Legg inn av Queenie »

I dag skal til og med jeg se på fotballkamp

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

HarryH skrev: ons okt 20, 2021 3:08 pm Glimt-seier her vil være en aller største prestasjonene i norsk fotballs historie. Gleder meg til kampen.
Hei, hei, hei. Å slå 4. plassen i Serie A i 2021 kan på ingen måte sammenlignes med å slå 11. plassen i Serie A i 1996…

lsklars

Legg inn av lsklars »

Jevnt og spennende.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Så noen Roma-spillere som sto og hutret og sparka i grusen utenfor Bryggerikaia. Virket sånn passe fornøyde.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Helt drøyt hvor mange italienske journalister som kan livnære seg av å reise rundt med Roma. Sett et helt kobbel av dem i byen nå i morgentimene.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Nordlys skrev: ons okt 20, 2021 9:57 pm Roma har faktisk et veldig skrint trofeskap i europeiske turneringer og i hjemlige trakter. Ble overrasket da jeg gjorde litt research til kamptråden.

De har vunnet Inter-Cities Fairs Cup, eller "Messebycupen" på norsk, én gang i 1960/61-sesongen. Dette regnes som forløperen til det som ble UEFA-cupen og var en cup som ble avholdt for å sette fokus på internasjonalt handelssamarbeid mellom ulike europeiske handelsbyer. De kom til serievinnercupfinalen i 83-84, men tapte 4-2 etter straffekonk mot Liverpool. Siste trofé kom i 2008 da de vant Coppa Italia. Så tror dette er en turnering de ønsker å gå langt i!

Smalling er skadet og ikke med til Bodø.
Ja utrolig nok har Serie A bare blitt vunnet av lag fra den sørlige halvdel av landet 7 ganger siden starten i 1901. Roma har 3, Lazio og Napoli 2 mesterskap hver.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Glimt har gode muligheter her. Ikke en spesielt viktig kamp for Roma på et iskaldt og vindfullt kunstgress i sluddbyger. Får faktisk 5 i odds på H. Kjøpes lett.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»