Bodø/Glimt - Roma 21.10 18:45 UEFA Conference League

Svar
Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Re: Bodø/Glimt - Roma 21.10 18:45 UEFA Conference League

Legg inn av Korgutt »

Svegarden hadde en tweet tidligere i kveld. Hva tenker dere om denne da?
Lode leker Hoftun. Berg leker Skammelsrud. Fet leker Strand og Botheim gjør som Brattbakk. Knutsen ser snart ut som Eggen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Mourinho sammenlignet i kveld Solbakken som om han hadde en MotoGP-motorsykkel og forsvarerne til Roma satt på tråsykler.

Han er i alle fall meget ærlig.

https://football-italia.net/mourinho-i- ... a-players/

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

FranciscoM skrev: tor okt 21, 2021 10:28 pm
– Det er umulig å sammenligne med Rosenborg på 90-tallet. Begge prestasjonene er veldig gode, men per i dag er Glimts prestasjon hvert fall på høyde med det vi gjorde, svarer Eggen og poengterer at fotballen har forandret seg siden Rosenborg presterte på det øverste nivået.
https://www.vg.no/sport/fotball/i/dnqKM ... urneringen
Prestasjonen er meget bra og Glimt spilte veldig bra og veldig tradisjonell, norsk og fin angrepsfotball a la RBK og Glimt på 90-tallet. Men Conference League har Rennes, Tottenham og Roma som de definitivt beste lagene og disse stiller tidvis med B-pregede lag i turneringen. Ellers er det vel Basel, Union Berlin, Feijenoord, AZ Alkmaar, FCK og Vitesse som er lag som er faste travere i e-cupene fra tidligere år. Det er på mange måter en sløv variant av Intertoto Cup.

qbah

Legg inn av qbah »

Intervallhall skrev: tor okt 21, 2021 10:21 pm
qbah skrev: tor okt 21, 2021 10:16 pm Blir så forbanna deilig med KK til Trondheim og RBK. The perfect one.
Kommer jo aldri i verden til å skje.

Joda. Vent og se.

Intervallhall
Innlegg: 1627

Legg inn av Intervallhall »

qbah skrev: tor okt 21, 2021 11:02 pm
Intervallhall skrev: tor okt 21, 2021 10:21 pm
qbah skrev: tor okt 21, 2021 10:16 pm Blir så forbanna deilig med KK til Trondheim og RBK. The perfect one.
Kommer jo aldri i verden til å skje.

Joda. Vent og se.
Prestasjonen i dag blir lagt merke til. Tror du ikke langt mer attraktive klubber tar kontakt nå?

PerryAndre

Legg inn av PerryAndre »

Conference League er ikke Champions league.og Roma stilte ikke med sitt beste lag.
Likevel var det en historisk prestasjon Glimt sto for i kveld.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Knutsen går aldri i verden til rbk 🤣🤣

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Centrist skrev: tor okt 21, 2021 8:23 pm Tenk å være på Aspmyra nå. Ville ha gråtet av glede, og aldri glemt dette,
Heisann! :D

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

lsklars skrev: tor okt 21, 2021 11:11 pm Knutsen går aldri i verden til rbk 🤣🤣
Aner ikke hva Knutsen eventuelt har sagt om framtiden selv. Hvor tror du han går -da?

lund

Legg inn av lund »

lsklars skrev: tor okt 21, 2021 11:11 pm Knutsen går aldri i verden til rbk 🤣🤣
Ikke hvis han tenker rasjonelt i alle fall.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Interessert skrev: tor okt 21, 2021 11:16 pm
lsklars skrev: tor okt 21, 2021 11:11 pm Knutsen går aldri i verden til rbk 🤣🤣
Aner ikke hva Knutsen eventuelt har sagt om framtiden selv. Hvor tror du han går -da?
Mtp prestasjonene i hjemmelig serie de siste sesongene, kampene mot Milan i fjor, og eventyret i år tipper jeg en klubb i utlandet.

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

Utrolig kamp! Topp stemning på stadion, supportene gjorde jobben stort sett hele tiden.
Satt ca rett bak Mou. Gøy å se engasjementet. Han tiltet helt da linjedommer dømte innkast feil vei.
Topp 2 av fotballkamper jeg har vært på.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Crazy Horse skrev: tor okt 21, 2021 10:24 pm Imponerende av Glimt, selv om Roma stilte B laget, kunstgress, kaldt og kraftig vind. Men hva er det med dette Glimtlaget ? Grei islandsk høyreback. To midtstoppere uten internasjonal erfaring, en venstreback som er god til å ta med seg ballen frem i høy fart, men ikke mye mer. En Fet som kom fra benken i Aalesund, en 24 år gammel Berg som fortsatt spiller i Norge og som bortsett fra bortekampen mot Tyrkia ikke har imponert på landslaget. En Konradsen som ikke har spilt fast på Glimt. Solbakken inn og ut av Ranheim. En midtspiss jeg aldri har sett noe potensialet i, og en venstreving som mislykkes i Saudi-Arabia. De er mye bedre enn Roma, også etter 5 bytter fra første11’ vern. Knudsen må være en fantastisk trener. Det samme med teamet rundt ham. Dagens kamp er ikke til å fatte.
Berg har vært strålende på landslaget når han har fått være eneste sentrale. To sittende er håpløst. Bankers sentralt i femmern i mine øyne

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Ser Gazzetta gir Botheim 8,5. Det er spinnvilt.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7813

Legg inn av Big George »

lsklars skrev: tor okt 21, 2021 11:11 pm Knutsen går aldri i verden til rbk 🤣🤣
I disse dager er fokuset på utagerende psykisk syke.
Men såååå syk er han da neppe.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Artig å lese gjennom kamptråden! Det var altså et trykk på Aspmyra som jeg aldri har opplevd før. Riktig tordnet mellom tribunene ved noen anledninger! Fotballopplevelse nummer 1 all time!

Havrebukken

Legg inn av Havrebukken »

qbah skrev: tor okt 21, 2021 10:16 pm Blir så forbanna deilig med KK til Trondheim og RBK. The perfect one.
Liker ironien 😂👍🏼

Har et par tidligere RBK2 spillere der og som viser seg å passe perfekt til "RBK-fotball".

dani07

Legg inn av dani07 »

vær så snill folkens. kan vi slutte med å sammenligne resultater fra 1999 eller når det var RBK møtte Milan? Det sier seg selv -
6-1 mot roma er tidenes kamp av et norsk lag i europa.

Minner om at norge var i VM i 1934, uten at det har noe å si for landslagets prestasjoner i 2021.

Syk kamp, syk stemning. er 300
glimt-fans på nordlenningen nå som lager helvette..

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Nordlys skrev: tor okt 21, 2021 11:27 pm Artig å lese gjennom kamptråden! Det var altså et trykk på Aspmyra som jeg aldri har opplevd før. Riktig tordnet mellom tribunene ved noen anledninger! Fotballopplevelse nummer 1 all time!
Kom dårlig frem på TV. Jeg satt og tenkte at det er garantert mer trøkk der enn det høres ut som. Mulig akustikken på Aspmyra er dårlig og lyden på TV fanget heller ikke opp supporterfeltet. Vi så jo at det var kok der, men det eneste jeg hørte var Bodø/Glimt klapp klapp klapp.

Litt uerfaren plassering av mikrofoner kanskje?

Men det er uansett live slike kamper skal nytes.

Uten at jeg sammenligner prestasjonen så minnet det på tribunene meg om da vi slo Celtic 3-1 i EL 2015. Skottene kom selvsikre til stadion og fansen trodde de skulle få litt av en kveld. Så kom det stiv kuling og regn rett i fleisen på bortefansen som så mer og mer pistrete ut der de stod etterhvert som Molde kjørte over bortelaget.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Hvordan er det med bortekamper? Får fansen dratt til Roma?

Det er en ekstrem opplevelse å være 1000-1200 bortefans i Europa. Jeg unner bodøværingene en slik tur. Spesielt etter at dere ble rimelig snytt for en skikkelig gullfest i fjor (og forhåpentligvis snytes for det i år også).

FabrizioMiccoli

Legg inn av FabrizioMiccoli »

Får vel bare slenge meg på her. Dette er respekt Bodø/Glimt

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Hvor mange mill soper Glimt inn på spillersalg etter denne sesongen? Er vel bare Bjørkan som går gratis av de aktuelle.

dada1977

Legg inn av dada1977 »

dani07 skrev: tor okt 21, 2021 11:44 pm vær så snill folkens. kan vi slutte med å sammenligne resultater fra 1999 eller når det var RBK møtte Milan? Det sier seg selv -
6-1 mot roma er tidenes kamp av et norsk lag i europa.

Minner om at norge var i VM i 1934, uten at det har noe å si for landslagets prestasjoner i 2021.

Syk kamp, syk stemning. er 300
glimt-fans på nordlenningen nå som lager helvette..
Hvorfor sier det seg selv? Om Roma hadde blitt slått 6-1 med sitt beste lag, kunne det vel vært det. Men når man legger til uvant underlag for italienerne, er det jo ikke det. Og legg til at Botheim har 5 målpoeng i kampen. Han har jo aldri vært i nærheten av slike tall i ES. Han har 1 målgivende til nå i hjemlig serie mot 3 i kveld, og scorer sjeldent flere enn 1 i kamp. Det sier jo noe om det Roma presterte i kveld. Men det er selvfølgelig et svært sterkt resultat uansett av Glimt.

Champis

Legg inn av Champis »

GiPazzini_85 skrev: tor okt 21, 2021 7:04 pm
MadBum skrev: tor okt 21, 2021 7:03 pm Tenk at RBK ikke ville ha med Botheim videre.
Helt på trynet. Er jo målsnik så det holder om de hadde dyrket ham riktig.

De har en bedre spiss i Holm nå.

aderyn

Legg inn av aderyn »

dani07 skrev: tor okt 21, 2021 11:44 pm vær så snill folkens. kan vi slutte med å sammenligne resultater fra 1999 eller når det var RBK møtte Milan? Det sier seg selv -
6-1 mot roma er tidenes kamp av et norsk lag i europa.

Minner om at norge var i VM i 1934, uten at det har noe å si for landslagets prestasjoner i 2021.

Syk kamp, syk stemning. er 300
glimt-fans på nordlenningen nå som lager helvette..
Det blir historieløst. Det her var en ellevill kamp men RBK som slår Milan borte på San Siro i CL er fortsatt desidert det største. Det sier seg selv, Champions League. Det er et annet format en den turneringen her dessverre, og mot det som var en av de aller aller største klubbene i verden på det tidspunktet, på bortebane, mot Sacchi (En av de største i historien) som trener. Maldini, Baresi, Baggio... Det er ikke sammenliknbare navn med de gutta Roma stilte med. Selv om jeg tar av meg hatten og alt annet jeg har for det Glimt har levert så må vi nesten sette noen begrensninger.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7813

Legg inn av Big George »

Vant ikke U-21 (eller U-23) med 6-0 mot de italienske motstanderne samme dag eller dagen før A-landslaget slo italia ?
Var det i den A-landskampen Lars Bohinen tok en finte på Baresi og scoret ? Tidlig på 90-tallet.en gang.

Champis

Legg inn av Champis »

GiPazzini_85 skrev: tor okt 21, 2021 8:19 pm
startelver skrev: tor okt 21, 2021 8:16 pm HAJHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Hele Glimt blir solgt til Serie A etter dette!
Tror ikke så mange i Italia blir sjokkert over dette. Viktig kamp for Roma til helgen og nokså iskald gambling av Mourinho. Trolig eneste kampen de kan kjøre med såpass B-preget mannskap utover høsten. Men Glimt har vært jævla bra, ja. Klarte heldigvis å holde tempoet oppe.

Nei, ingen i Italia er nok sjokkerte over 1-6 mot et lag de omtrent aldri har hørt om..... Ikke sjokkerende i det hele tatt at Mourinho slipper inn 6 mål for første gang i trenerkarrieren sin - som Roma-trener mot Glimt... Hadde det vært som Tromsdalen-trener mot Glimt, så kunne det kanskje vært litt forståelig.

Man må huske på at den 11'eren Roma hadde på banen fra start er mye mer verdt enn Glimt-11'eren. Og samtlige spillere hadde alle Eliteserieklubbene takket ja til å ha i sin stall på flekken, hvis de fikk muligheten. Hvis noen tror at dette ikke betyr noe, og at Mourinho, spillerne og de 400 tilreisende supporterne er helt likegyldige til dette resultatet og denne prestasjonen, så tar man feil.

Champis

Legg inn av Champis »

Visa skrev: tor okt 21, 2021 8:20 pm Må være lov å nevne hvor svak enkelte av Roma-spillerne er uten å få spydige kommentarer vel?

Selvsagt, men fotball er spill og motspill.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Må lure litt på hva denne kampen kommer til å gjøre for både interessen og markedsprisene til Glimt sine spillere. Lukter en ny Hauge effekt, men bare over flere spillere. Kjedelig for Glimt at Berg bare har ett år igjen av kontrakten, der burde man egentlig snakka Hauge sum men kan bli vanskelig med kort kontrakt. Uansett ville jeg sagt rundt 35-40 mill med den konkurransen som må komme for hans signatur. Solbakken og Botheim også garantert mange fått opp øynene for, tror egentlig Botheim er en man bør cashe inn på nå som han er såpass het. Kan ikke egentlig forestille meg at han lykkes altfor bra i en stor liga. Bjørkan bør også bade i kontraktstilbud nå, bør uten tvil ha muligheter i en topp 5 liga. Hadde vært gøy om han kommer seg dit.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Får. Ikke. Sove.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»