Nå er det flyktningkrise

Svar
Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Re: Nå er det flyktningkrise

Legg inn av kytec »

Neptun skrev: lør nov 20, 2021 12:29 pm
fargeblind skrev: lør nov 20, 2021 11:33 am " vet vi at Norge slipper inn alle som russerne sender av gårde. Vi er ikke sånn som Polen, Norge er som Sverige og Frankrike.
Som Pipen da han skulle spille eier av Herberget. Øvde lenge på replikken sin, "det er fullt".

Men da gjestene kom sa han, "bare kom inn".

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

fazz skrev: lør nov 20, 2021 11:33 am
Neptun skrev: fre nov 19, 2021 10:29 pm Ja, de og grekere, ungarere m.fl. som holder skansen mot invaderende muslimske migranter som vil infiltrere og gjøre Vesten muslimsk sammen med 5. kolonister (venstresiden/globalister)

Vi får håpe de muslimske migrantene ikke oppdager (husker) hvor lett det er å ta seg inn i Vesten f.eks. via russergrensen ved Storskog. Ingen vil stoppe dem der om de sykler inn i Norge.
Ja, kjører du landet ditt langt nok på rævva så ønsker ikke muslimske migranter å komme dit, men penger fra Vest-Europa tar dem gjerne imot, og sender sine egne kriminelle på tyveritokter rundt omkring i Vest-europa. Likevel så blir de hyllet av andre "innvandringskritiske" og sett på som foregangsland. Jeg sier som dem pleier å si, hvorfor pakker dere ikke snippesekken og flytter dit?
Veldig underlig kommentar.
Min kommentar gjaldt deres evner til å opprettholde kontroll over grensen, til tross for at de faktisk bare er transittland. Norge har enda bedre grunner enn Polen for å holde grensen stengt for migranter!
Ingen har vel gitt uttrykk for at de vil bo i et øst-europeisk land heller enn i Norge, eller har du sett noe jeg ikke har?

Synes du det er feil å stanse migranter som er lokket fra Midt-Østen og sendt dit av en diktator, at det er kritikkverdig av polakkene?

fazz

Legg inn av fazz »

Neptun skrev: lør nov 20, 2021 1:53 pm Veldig underlig kommentar.
Min kommentar gjaldt deres evner til å opprettholde kontroll over grensen, til tross for at de faktisk bare er transittland. Norge har enda bedre grunner enn Polen for å holde grensen stengt for migranter!
Ingen har vel gitt uttrykk for at de vil bo i et øst-europeisk land heller enn i Norge, eller har du sett noe jeg ikke har?

Synes du det er feil å stanse migranter som er lokket fra Midt-Østen og sendt dit av en diktator, at det er kritikkverdig av polakkene?
Jeg syntes vel kanskje at denne hyllesten av polakker og andre øst-europeere i denne tråden som foregangsland i kampen mot disse fæle muslimene kanskje er litt malplassert. Nå er det ikke i seg selv noe galt i å forsvare grensene sine, men det er jo ikke akkurat en invasjonshær de forsvarer seg mot. For hvor langt er det greit å gå? piggtrådgjerder kan enkelt rives ned eller gå rundt, skal dem til slutt begynne å skyte på dem?

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Cabal skrev: fre nov 19, 2021 4:50 pm
Folk_flesk skrev: tor nov 18, 2021 5:49 pm Er en del her som liker retorikken til Breivik
ABB har altfor mange meningsfeller her, og da snakker jeg ikke om at de liker samme pålegget på brødskiva som massemorderen og heller ikke om at de liker å plaffe ned barn og ungdom i AUF (selv om brunostspisende galninger på ytterste høyre selvfølgelig også er representert). Muslimhatet hos enkelte er ekstremt åpenbart, spesielt når de i all hovedsak utelukkende skriver om muslimer og alt det fæle de tror absolutt alle muslimer i hele verden driver med.
Smaken er som baken. Ikke bare er den delt, men den endrer gjerne fasong etter som tiden går. Tidligere spiste jeg mye brunost. Nå går det mest i Norvegia. ( Huff, her ble vel ostenavnet galt? ) Det samme med te kontra kaffe. Jeg har også begynt å gå lei av frossen-pizza. De jeg likte, har forsvunnet fra frysediskene. Når det kommer til trådens tema, så konstanterer jeg bare uenigheten og utviklingen. Freden blir stadig mer skjørere. I Norge burde vi sette mer pris på det vi har, og på hverandre. Klimaendringene, befolkningsveksten, samt kultur-forskjeller, vil til sammens bli en enorm utfordring, etter hvert som stadig flere mennesker blir tvunget på flukt.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

fazz skrev: lør nov 20, 2021 2:11 pm
Neptun skrev: lør nov 20, 2021 1:53 pm Veldig underlig kommentar.
Min kommentar gjaldt deres evner til å opprettholde kontroll over grensen, til tross for at de faktisk bare er transittland. Norge har enda bedre grunner enn Polen for å holde grensen stengt for migranter!
Ingen har vel gitt uttrykk for at de vil bo i et øst-europeisk land heller enn i Norge, eller har du sett noe jeg ikke har?

Synes du det er feil å stanse migranter som er lokket fra Midt-Østen og sendt dit av en diktator, at det er kritikkverdig av polakkene?
Jeg syntes vel kanskje at denne hyllesten av polakker og andre øst-europeere i denne tråden som foregangsland i kampen mot disse fæle muslimene kanskje er litt malplassert. Nå er det ikke i seg selv noe galt i å forsvare grensene sine, men det er jo ikke akkurat en invasjonshær de forsvarer seg mot. For hvor langt er det greit å gå? piggtrådgjerder kan enkelt rives ned eller gå rundt, skal dem til slutt begynne å skyte på dem?
Hvor langt det er greit å gå er et spørsmål du må stille til dem som krenker grensen.
Polen er i sin rett til å benytte våpenmakt for å verne sitt territorium og suverenitet mot fremmede makter.

I praksis ville de antagelig skutt varselskudd og pågrepet inntrengerne om ikke dette hjalp. Deretter utsendelse.

Pernille

Legg inn av Pernille »

fazz skrev: lør nov 20, 2021 2:11 pm Jeg syntes vel kanskje at denne hyllesten av polakker og andre øst-europeere i denne tråden som foregangsland i kampen mot disse fæle muslimene kanskje er litt malplassert. Nå er det ikke i seg selv noe galt i å forsvare grensene sine, men det er jo ikke akkurat en invasjonshær de forsvarer seg mot. For hvor langt er det greit å gå? piggtrådgjerder kan enkelt rives ned eller gå rundt, skal dem til slutt begynne å skyte på dem?
Det er selvfølgelig ingen som skal skyte ned noe som helst. Ikke er det nødvendig, ikke er det lov og ikke gir det noen som helst mening politisk.

Disse piggtrågjerdene er bare provisoriske inntil de får bygget større og mer ugjennomtrengelige gjerder, som Polen har vedtatt å gjøre. Dette kommer i tillegg til flere grensevakter og mer grenseovervåkning. Da Ungarn bygde sine fysiske barrierer mot Serbia og Kroatia falt den irregulære migrasjonen med 98% så det er liten tvil om at de faktisk fungerer.

Det andre de kan gjøre, og forsåvidt allerede har gjort, er å sende migranter tilbake til Hviterussland, dvs. såkalte "pushbacks", uten mulighet til å søke om asyl (slik vi gjør med s.k. "dublinere"). Dette hindrer migranter som kommer seg over grensen å be om asyl i Polen og slik sett trenere returneringen. Ellers vil det være å øke beredskapen ved grensene slik alle land har gjort i ualminnelige tider. Enkelt og greit og helt innenfor dagens lovverk.

Corvus

Legg inn av Corvus »

fazz skrev: lør nov 20, 2021 2:11 pm
Neptun skrev: lør nov 20, 2021 1:53 pm Veldig underlig kommentar.
Min kommentar gjaldt deres evner til å opprettholde kontroll over grensen, til tross for at de faktisk bare er transittland. Norge har enda bedre grunner enn Polen for å holde grensen stengt for migranter!
Ingen har vel gitt uttrykk for at de vil bo i et øst-europeisk land heller enn i Norge, eller har du sett noe jeg ikke har?

Synes du det er feil å stanse migranter som er lokket fra Midt-Østen og sendt dit av en diktator, at det er kritikkverdig av polakkene?
Jeg syntes vel kanskje at denne hyllesten av polakker og andre øst-europeere i denne tråden som foregangsland i kampen mot disse fæle muslimene kanskje er litt malplassert. Nå er det ikke i seg selv noe galt i å forsvare grensene sine, men det er jo ikke akkurat en invasjonshær de forsvarer seg mot. For hvor langt er det greit å gå? piggtrådgjerder kan enkelt rives ned eller gå rundt, skal dem til slutt begynne å skyte på dem?
Synes hyllesten er helt på sin plass. De som kommer gjennom sperringene føres tilbake til Hviterussland. Og så må mye mer solid murer på plass så fort som mulig.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Xpoolman skrev: fre nov 19, 2021 10:32 pm
Ka9nen skrev: fre nov 19, 2021 3:22 pm Breivik var for strengere innvandring, du er for strengere innvandring, ergo er dere meningsfeller.
Hvem er ikke det da?
Har vi ikke fått vår del av diverse "fargerike individer" for ganske lenge siden ?
Fargen har da ingenting å si. Kunne gjerne tatt en god del kristne flyktninger fra Sør-Amerika. Det er det at vi nesten utelukkende skal hente muslimer jeg er stor motstander av. Islam er som en kreftsvulst, finnes ikke noe positivt med den religionen.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Pernille skrev: lør nov 20, 2021 4:31 pm
fazz skrev: lør nov 20, 2021 2:11 pm
Disse piggtrågjerdene er bare provisoriske inntil de får bygget større og mer ugjennomtrengelige gjerder, som Polen har vedtatt å gjøre.

Det andre de kan gjøre, og forsåvidt allerede har gjort, er å sende migranter tilbake til Hviterussland, dvs. såkalte "pushbacks", uten mulighet til å søke om asyl
Jeg er med på Spleis.

ulefos

Legg inn av ulefos »

kytec skrev: søn nov 21, 2021 9:27 pm
Jeg er med på Spleis.
Kim Il Sung ville gledet seg over slike innbyggere

ulefos

Legg inn av ulefos »

Pernille skrev: fre nov 19, 2021 11:55 am Innerst inne synes du nok at radikale islamister er litt barske og tøffe.
jeg ser ingen forskjell på ultrakonservative islamister og ultrakonservative kristne, gjør du?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Neptun skrev: lør nov 20, 2021 12:29 pm
Putin kan fort finne på å kvitte seg med folk de ikke vil ha i Russland ved å sende dem til Norge. (som i 2015)
Og der (ved russergrensen) vet vi at Norge slipper inn alle som russerne sender av gårde. Vi er ikke sånn som Polen, Norge er som Sverige og Frankrike.
Trodde du bodde i Norge jeg.
Har vært både i Paris og Stockholm, men de ligner ikke Oslo (eller Norge for øvrig) i det hele tatt når det kommer til innvandrere.
Polen og Hviterussland får gjøre som de vil, for jeg gidder da ikke å sitte her i Norge og "bekymre" meg om disse landene har problemer med migranter nå.

Pernille

Legg inn av Pernille »

ulefos skrev: man nov 22, 2021 9:15 am
Pernille skrev: fre nov 19, 2021 11:55 am Innerst inne synes du nok at radikale islamister er litt barske og tøffe.
jeg ser ingen forskjell på ultrakonservative islamister og ultrakonservative kristne, gjør du?
Det spørs hva du ser etter. Sak for sak har de selvsagt en del ting til felles (slik de fleste andre systemer også har) men politisk står de likevel tradisjonelt ganske langt fra hverandre, hvor konservative kristne som regel (men ikke alltid) lener seg mot høyre mens muslimer (igjen, ikke alltid) lener seg mot venstre enten de er moderate eller konservative. Akkurat det siste er kanskje litt rart siden man kanskje skulle tro at de burde finne seg mer til rette hos partier med en relgiøs grunnholdning, men da glemmer man at det finnes store forskjeller og uenigheter også: konservative kristne har, av historiske årsaker, rett og slett ikke så veldig mye til overs for konservative muslimer og vice versa. Kristne har gjerne et positivt syn på USA og vesten, de støtter Israel og synes kapitalismen fungerer greit. Det gjør ikke muslimer i like stor grad så her finner de seg mer til rette på den politiske venstresiden. Det gjør de også fordi venstresiden har et mer aksepterende syn på minoriteter, offentlig velferd, innvandring, flerkultur, osv. og som mange muslimer synes er viktig. Og selv om det er generelt liten aksept for relgion på venstresiden så veier nok minoritetene og deres rettigheter mye tyngre -- noe muslimer og andre minoriteter selvsagt ønsker å dra nytten av. Sånn veldig kort fortalt.

Men som sagt, fordi en er litt enig i noe så betyr ikke det at man er enig i alt -- og det gjelder sikkert konservative muslimer også.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

ulefos skrev: man nov 22, 2021 8:52 am
kytec skrev: søn nov 21, 2021 9:27 pm
Jeg er med på Spleis.
Kim Il Sung ville gledet seg over slike innbyggere
Sikkert, men vi skal ikke ha dem inn i Europa.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

pfrog567 skrev: man nov 22, 2021 9:54 am
Neptun skrev: lør nov 20, 2021 12:29 pm
Polen og Hviterussland får gjøre som de vil, for jeg gidder da ikke å sitte her i Norge og "bekymre" meg om disse landene har problemer med migranter nå.
Polen har ikke problemer med islamske migranter (sikkert ikke Hviterussland heller), vet du hvorfor?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

pfrog567 skrev: man nov 22, 2021 9:54 am
Neptun skrev: lør nov 20, 2021 12:29 pm
Putin kan fort finne på å kvitte seg med folk de ikke vil ha i Russland ved å sende dem til Norge. (som i 2015)
Og der (ved russergrensen) vet vi at Norge slipper inn alle som russerne sender av gårde. Vi er ikke sånn som Polen, Norge er som Sverige og Frankrike.
Trodde du bodde i Norge jeg.
Har vært både i Paris og Stockholm, men de ligner ikke Oslo (eller Norge for øvrig) i det hele tatt når det kommer til innvandrere.
Polen og Hviterussland får gjøre som de vil, for jeg gidder da ikke å sitte her i Norge og "bekymre" meg om disse landene har problemer med migranter nå.

Det du skriver har ikke noe med det du siterer å gjøre.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Neptun skrev: man nov 22, 2021 8:52 pm
pfrog567 skrev: man nov 22, 2021 9:54 am
Neptun skrev: lør nov 20, 2021 12:29 pm
Putin kan fort finne på å kvitte seg med folk de ikke vil ha i Russland ved å sende dem til Norge. (som i 2015)
Og der (ved russergrensen) vet vi at Norge slipper inn alle som russerne sender av gårde. Vi er ikke sånn som Polen, Norge er som Sverige og Frankrike.
Trodde du bodde i Norge jeg.
Har vært både i Paris og Stockholm, men de ligner ikke Oslo (eller Norge for øvrig) i det hele tatt når det kommer til innvandrere.
Polen og Hviterussland får gjøre som de vil, for jeg gidder da ikke å sitte her i Norge og "bekymre" meg om disse landene har problemer med migranter nå.

Det du skriver har ikke noe med det du siterer å gjøre.
Å? Du skriver jo at Norge er som Frankrike og Sverige. Regnet med at du mente vi hadde en haug med innvandrere og flere enn de to landene.
Så hva mente du egentlig?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

kytec skrev: man nov 22, 2021 8:21 pm
pfrog567 skrev: man nov 22, 2021 9:54 am
Neptun skrev: lør nov 20, 2021 12:29 pm
Polen og Hviterussland får gjøre som de vil, for jeg gidder da ikke å sitte her i Norge og "bekymre" meg om disse landene har problemer med migranter nå.
Polen har ikke problemer med islamske migranter (sikkert ikke Hviterussland heller), vet du hvorfor?
Jammen , kjære deg. Er det ikke greit at Hviterussland og Polen får kjenne litt på pungen og får kanskje etter hvert forståelse for hva vi i Vest-Europa har slitt med de siste ti-årene? Synes det det er helt fint dette jeg. Og Polen skal vel melke mer ut av EU, for nå er det "flyktningkrise"..

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

pfrog567 skrev: man nov 22, 2021 10:49 pm
Neptun skrev: man nov 22, 2021 8:52 pm
pfrog567 skrev: man nov 22, 2021 9:54 am

Trodde du bodde i Norge jeg.
Har vært både i Paris og Stockholm, men de ligner ikke Oslo (eller Norge for øvrig) i det hele tatt når det kommer til innvandrere.
Polen og Hviterussland får gjøre som de vil, for jeg gidder da ikke å sitte her i Norge og "bekymre" meg om disse landene har problemer med migranter nå.

Det du skriver har ikke noe med det du siterer å gjøre.
Å? Du skriver jo at Norge er som Frankrike og Sverige. Regnet med at du mente vi hadde en haug med innvandrere og flere enn de to landene.
Så hva mente du egentlig?
Mente det jeg skrev, at Norge er like naive som disse to landene. Og like ettergivende overfor press fra utlandet.

Jeg har vært i mange store byer i Europa, men aldri sett så mange fremmedkulturelle migranter som i Oslo.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Neptun skrev: man nov 22, 2021 11:04 pm
Mente det jeg skrev, at Norge er like naive som disse to landene. Og like ettergivende overfor press fra utlandet.

Jeg har vært i mange store byer i Europa, men aldri sett så mange fremmedkulturelle migranter som i Oslo.
Ok, greit at du har det synspunktet. Men jeg er forundret over at du aldri har sett så mange fremmedkulturelle migranter i Oslo sammenlignet med resten av storbyene i Europa. Har du vært i enkelte bydeler som i f.eks. Øst-London eller Øst-Berlin? Hvis du har det, så kan du ikke sammenligne de med Oslo. Det er som å komme til en liten by i Asia..

Men det er helt normalt for Ola Dunk å tro at alle andre byer/land er det så mye bedre, når man bare surrer omkring i de mest "berømte" plassene i en by/et land.

Brukeravatar
Oddesen
Innlegg: 418

Legg inn av Oddesen »

Ja, nå er det flyktningkrise. Nå er det mennesker på flukt som ønsker å komme til vest-europa. Nå er Tyskland, Frankrike og Stor-Britannia målet. Nå er alle andre EU-land, unntatt øst-europa, målet. Nå er det asia og afrika og alle medlemmer av denne verdensdelen sin tur til å gjøre narr av østeuropeere. "Dere er så dumme, østeuropeere. Vi ønsker å koble oss på puppen til mamma Merkel. Polen bryr vi oss ikke om. De er bare et land vi drar igjennom. Sverige, Norge og Danmark. Vi kommer! Polen - fuck you!

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

pfrog567 skrev: man nov 22, 2021 11:17 pm
Neptun skrev: man nov 22, 2021 11:04 pm
Mente det jeg skrev, at Norge er like naive som disse to landene. Og like ettergivende overfor press fra utlandet.

Jeg har vært i mange store byer i Europa, men aldri sett så mange fremmedkulturelle migranter som i Oslo.
Ok, greit at du har det synspunktet. Men jeg er forundret over at du aldri har sett så mange fremmedkulturelle migranter i Oslo sammenlignet med resten av storbyene i Europa. Har du vært i enkelte bydeler som i f.eks. Øst-London eller Øst-Berlin? Hvis du har det, så kan du ikke sammenligne de med Oslo. Det er som å komme til en liten by i Asia..

Men det er helt normalt for Ola Dunk å tro at alle andre byer/land er det så mye bedre, når man bare surrer omkring i de mest "berømte" plassene i en by/et land.
Jeg ser ikke helt hensikten med å vise til de verste bydelene i Europas storbyer. Er jeg i Stockholm, så oppsøker jeg ikke "no go zones" med 99% migranter.
Det har ikke noe med turistplasser å gjøre. Er jeg i nevnte Stockholm, København, London, Berlin, Amsterdam etc. så besøker jeg store deler av byen, selv om vi kan kalle det sentrum.
I den sammenhengen har jeg aldri sett så mange fremmedkulturelle migranter som i Oslo. Mulig det er like ille i Paris, der har jeg ikke vært.
Ble faktisk litt overrasket sist jeg var i Stockholm, det var slett ikke så mange fremmedkulturelle som jeg trodde, så de holder seg nok mest i gettoene sine. I Oslo er de mye mer synlig.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Neptun skrev: man nov 22, 2021 11:48 pm
Ble faktisk litt overrasket sist jeg var i Stockholm, det var slett ikke så mange fremmedkulturelle som jeg trodde, så de holder seg nok mest i gettoene sine. I Oslo er de mye mer synlig.
Ok, da får vi være enige om å være uenige :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»