Unplugged MTv

Svar
Brukeravatar
Oddesen
Innlegg: 418

Unplugged MTv

Legg inn av Oddesen »

Husker noen "Unplugged"? På MTV? Åttitalls-revolusjon på TV-skjermen var MTV - music television. Geniale kortfilmer med musikkbakgrunn lagd av de beste bandene. Og "Unplugged" var konsertversjonen uten elektronisk forvrengning av det rene akustiske instrumentet. Ingen falsk lyd, verken fra trommer, gitar eller bass og key-board. Alt skulle være akustisk -unplugged. Og Nirvana stod for hovedforestillingen. Nirvana Unplugged er blant verdenshistoriens største kulturhendelser.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Oddesen skrev: ons okt 20, 2021 11:09 pm Husker noen "Unplugged"? På MTV? Åttitalls-revolusjon på TV-skjermen var MTV - music television. Geniale kortfilmer med musikkbakgrunn lagd av de beste bandene. Og "Unplugged" var konsertversjonen uten elektronisk forvrengning av det rene akustiske instrumentet. Ingen falsk lyd, verken fra trommer, gitar eller bass og key-board. Alt skulle være akustisk -unplugged. Og Nirvana stod for hovedforestillingen. Nirvana Unplugged er blant verdenshistoriens største kulturhendelser.
Mulig feil sted du har lagt denne(musikktråd), men kan komme med en funfact. BonJovis opptreden i 1989(Sambora, JonBon) startet hele greia som de fleste ble mer enn mett av etterhvert. Nirvana betraktet jeg som et OK band, helt til RadioRock spilte de sønder og sammen for meg. Nå blir jeg irritert hver gang jeg hører Kurt vræle i radioen.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1981

Legg inn av Garindan »

Oddesen skrev: ons okt 20, 2021 11:09 pm Husker noen "Unplugged"? På MTV? Åttitalls-revolusjon på TV-skjermen var MTV - music television. Geniale kortfilmer med musikkbakgrunn lagd av de beste bandene. Og "Unplugged" var konsertversjonen uten elektronisk forvrengning av det rene akustiske instrumentet. Ingen falsk lyd, verken fra trommer, gitar eller bass og key-board. Alt skulle være akustisk -unplugged. Og Nirvana stod for hovedforestillingen. Nirvana Unplugged er blant verdenshistoriens største kulturhendelser.
Ja, og Alice in Chains.
Og Mariah Carey tok med seg et helt kor.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Alice in Chains sin Unplugged er helt utrolig. Nesten så jeg sliter med å høre hele.

Kiss hadde også en Unplugged som går for å være vanvittig bra, aldri vært kjempefan så ikke gitt den en real lytt.

Brukeravatar
Oddesen
Innlegg: 418

Legg inn av Oddesen »

Fernandovonarb skrev: ons okt 20, 2021 11:38 pm
Oddesen skrev: ons okt 20, 2021 11:09 pm Husker noen "Unplugged"? På MTV? Åttitalls-revolusjon på TV-skjermen var MTV - music television. Geniale kortfilmer med musikkbakgrunn lagd av de beste bandene. Og "Unplugged" var konsertversjonen uten elektronisk forvrengning av det rene akustiske instrumentet. Ingen falsk lyd, verken fra trommer, gitar eller bass og key-board. Alt skulle være akustisk -unplugged. Og Nirvana stod for hovedforestillingen. Nirvana Unplugged er blant verdenshistoriens største kulturhendelser.
Mulig feil sted du har lagt denne(musikktråd), men kan komme med en funfact. BonJovis opptreden i 1989(Sambora, JonBon) startet hele greia som de fleste ble mer enn mett av etterhvert. Nirvana betraktet jeg som et OK band, helt til RadioRock spilte de sønder og sammen for meg. Nå blir jeg irritert hver gang jeg hører Kurt vræle i radioen.
Takk for svar! Fri Diskusjon er rene paradis mot VGD - her får man jo svar på de dummeste spørsmål, av kloke folk. Men alle spørsmål er dumme, heter det. Når det gjelder Bon Jovi, får jeg litt hetta. Jeg har folk på Byåsen i Trondheim som er i familie med Bon Jovi. Og helt ærlig: Hadde du ikke nevnt dem, så hadde vel ikke jeg trengt å huske dem. Bon Jovi er flinke folk og en fin representant for sin tid. Men der stopper det.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

De to jeg husker best er Nirvana og Jay-z

Sikkert mange fler og, men så var det den hukommelden da

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»