Kjendismanager Erland Bakke, og litt Per Sundnes

Svar
Chromeback

Re: Kjendismanager Erland Bakke, og litt Per Sundnes

Legg inn av Chromeback »

peraleks skrev: lør okt 23, 2021 11:33 pm
Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 8:36 pm
kytec skrev: lør okt 23, 2021 8:34 pm

Vi kjøpte et hus til vår flinke au-pair for under 100 000, om du tror på det eller ikke er komplett uten interesse.

Spiller ingen rolle for meg om du tror 5600 kr netto oppsparte midler er lite for en dame fra filippinene.

I følge deg skal hun jo bygge huset sitt i Norge så da blir det jo litt knapt.
Så her har du endret ordlyden for påstanden igjen, ja. Her flytter vi målstokken hele tiden.

Tro det eller deg, det var din setning som bygde opp til at de skulle kjøpe her i Norge. Du får skylde på din egne setninger på at det er sånn det blir tolket.

Og for n’te gang: jeg har etterspurt dokumentasjon du selv sier at finnes, men du klarer jo ikke å svare på det.
Litt dokumentasjon her:
https://www.lamudi.com.ph/journal/heres ... ilippines/

By using the aforementioned construction cost estimates in the Philippines, if you’re thinking of building a standard type of house that has about 200 square meters of floor area, you’d probably need to budget between Php 3 million and Php 4 million.

100 kvm vil koste mellom Php 1 mill og 2 mill.
Oversatt til kroner vil det koste mellom 160-320 000 kroner å sette opp et hus der.

Det er også et poeng her i at hvis Norge forbyr Au Pair-ordningen så drar disse til langt mer kummerlige land hvor de virkelig får slavearbeid med langt mindre betalt.

Med det sagt syns jeg det er helt forjævlig, jeg tror fikk ca. en 5-6000 kr fra Kiwi når jeg jobbet der som 17-åring med 2 vakter i uken.
5600 er liksom bare så latterlig lavt.

For saken generelt sett så fremstår Bakke egentlig bare som ren søppel.
Jo, takk! Det er greit å vite prisene, da trengs det rundt 2 1/2 år minst ifht pris og lønn her, og da skal man ikke bruke en eneste krone ila denne tiden og da har man heller ikke tatt hensyn til skatt (siden jeg ikke helt ble klok på dette, men fikk inntrykket av at det pleier å ligge på ca 25%, vet ikke hvor mye man får tilbake på skatten her).

Men det er jo fortsatt hvor mange au pairer som faktisk får spart opp nok og flyttet hjem igjen til ett helt nytt hus som jeg er nysgjerrig på. Det gikk fra alle til «alle» til null svar.

Men ja, enig i at de nok får dårligere betalt i andre land i MØ, samtidig som lønnsnivået her i landet er ganske flaut.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Vi kan vel i hvert fall konkludere med at om det hadde gått slik Erland Bakke ønsket så var det ikke noe penger til hus på hans au-pairer. De måtte jobbe for hans kjøkkenbenk og feil vaskede klær.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Morten Ramm fikk sagt det: "Bitre jugefaen"

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lurer på om det blir noe mer ut av dette. Det har ikke vært noe mer etter artikkelen?

MadBum

Legg inn av MadBum »

missChance skrev: ons okt 27, 2021 10:58 am Lurer på om det blir noe mer ut av dette. Det har ikke vært noe mer etter artikkelen?
https://www.vg.no/rampelys/i/V95Qe4/mod ... rfalskning

Her kommer det et nytt avsnitt.

Herlig type han derre Bakke.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Flott type!

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Snøballen ruller! Erland Bakke, den sjarmerende manageren, hadde ennå flere triks på lur. Falske email er lurt, for det er dokumentforfalskning samt at ingen av hans klienter kan noen gang stole på om han blir avslørt. Som han ble nå. Saken med au-pairen drar også videre, jaggu var han ikke mer enn bare en drittsekk også. Her kom han med produserte falske påstander fra tredjeperson også. Det kan se ut som han Erland Bakke har leflet veldig med sannheten i alle ledd av en sak, og det er jo ikke bra for en figur som sier at; - viser at jeg ikke er ute etter penger, men at jeg reagerer på urett og usannheter

Men at John Christian Elden står i ledetog med han forundrer meg. Han er jo gløgg, kanskje ikke sosialt, men kan lovboken utenatt, og at han vil rote seg bort i å bortforklare falske mail skjønner jeg ikke at han er villig til å gjøre. Kanskje det ikke var planen, men hva som ellers Bakke skulle få ut av en slik samtale mellom de to vet jeg ikke. Men ting vet jeg, Elden er glad i penger og jobber ikke gratis, så den ekstra fakturen Bakke fant frem på 18 timer skulle nok dekke den samtalen.

Jadda, vi får håpe at flere står frem og orker stå i det. Dessverre tenker nok de fleste at dette gidder jeg ikke, offentlig klesvask er ikke noe for meg som C-kjendis. Men at det lik i hver eneste sak eller forhold mannen har vært borti er det nok ingen tvil om - det ligger i hans natur.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

MadBum skrev: fre okt 29, 2021 7:46 am
missChance skrev: ons okt 27, 2021 10:58 am Lurer på om det blir noe mer ut av dette. Det har ikke vært noe mer etter artikkelen?
https://www.vg.no/rampelys/i/V95Qe4/mod ... rfalskning

Her kommer det et nytt avsnitt.

Herlig type han derre Bakke.
Dette generer i alle fall såpass med klikk at jeg håper VG fortsetter å kjøre på, og dekker eventuelle advokatutgifter for de som står frem via VG dersom Bakke ikke blir dømt til å betale selv, de han trekker for retten etter de står frem. Jeg tror svært få vil måtte dekke egne advokatutgifter, men at Bakke blir tvunget til å betale disse han trekker for retten nå.
Det beste i så henseende vil jo være at han blakker seg helt på dette og konker. Må da være et hav av klienter som ønsker å bryte ut av avtaler med han nå, når de ser hvor simpel og råtten, samt løgnaktig han er?

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

MadBum skrev: fre okt 29, 2021 7:46 am
missChance skrev: ons okt 27, 2021 10:58 am Lurer på om det blir noe mer ut av dette. Det har ikke vært noe mer etter artikkelen?
https://www.vg.no/rampelys/i/V95Qe4/mod ... rfalskning

Her kommer det et nytt avsnitt.

Herlig type han derre Bakke.
Vanskelig å ikke le, lurer på hvor korka man må være for å forfalske dette fjaset.

«Hei Erland. Hvordan går det med dæ? Jeg forstår det må være helt jævlig å bli hengt ut av Mads Hansen. Som vi snakket om i går så blir det mye støy rundt dette og jeg trenger en manager som kan være der for meg nå. Jeg foreslår vi legger avtalen om management litt på is. Jeg skal prøve å få pappa til å forhandle med MTV England. Jeg vil ha deg som min manager, men Mads Hansen har 500 000 følgere og jeg må nesten vente. Kan vi ikke snakkes om noen uker?», står det i e-posten, som ble lagt ved forliksklagen.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Lurer på om den eposten til Erland, som ligger på bildet, fortsatt er i bruk.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

MadBum skrev: fre okt 29, 2021 7:46 am
missChance skrev: ons okt 27, 2021 10:58 am Lurer på om det blir noe mer ut av dette. Det har ikke vært noe mer etter artikkelen?
https://www.vg.no/rampelys/i/V95Qe4/mod ... rfalskning

Her kommer det et nytt avsnitt.

Herlig type han derre Bakke.
Takk. Og herregud ...
Det er rett og slett litt skummelt.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Solvgutt1 skrev: fre okt 29, 2021 9:33 am Lurer på om den eposten til Erland, som ligger på bildet, fortsatt er i bruk.
Tenker du at vi her på FD skal spamme ned mailen hans med kraftfulle meldinger som "Huff for en tustekopp du er!" ? :lol:

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

JODDEMM skrev: fre okt 29, 2021 11:20 am
Solvgutt1 skrev: fre okt 29, 2021 9:33 am Lurer på om den eposten til Erland, som ligger på bildet, fortsatt er i bruk.
Tenker du at vi her på FD skal spamme ned mailen hans med kraftfulle meldinger som "Huff for en tustekopp du er!" ? :lol:
Jeg tenker på at alle som leser denne VG-toppsaken nå har e-posten til denne psykopaten og at hvis han fortsatt bruker den, så vil nok innboksen hans være full framover.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Åpenbart kampanjejournalistikk fra VGs side for å sverte en konkurrent. :!:

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

En ny toppdag for Erland Bakke vil jeg tro, og Pergutten sitter nok og biter negler han også.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Og litt Elden ...
"Først fikk advokatfirmaet en rekke konfidensielle detaljer fra en artist som sto i konflikt med kjendismanager Erland Bakke. Nå jobber de for manageren."
https://www.vg.no/rampelys/i/v59lwL/art ... t-i-ryggen

Litt ufint.

"Elden Advokatfirmas systemer er satt opp sånn at alle advokater teknisk sett kan leses hverandres saksmapper, opplyser Brosveet.

Bruken av mappene spores og mapper med spesielt sensitiv informasjon kan skjermes.

John Christian Elden er tydelig på at han ikke kjenner innholdet i Wigaards saksmappe."

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Elden lykkes i hvert fall ikke med oppdraget, men det visste han på forhånd. Han ville bare ha pengene for den mannen skriver eller sier hva som helst for penger. Skammelig!

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Elden har hatt et ufortjent bra rykte. Liker han, men er nok mye drit media har latt være å skrive om pga hans unike posisjon

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Lite tillitsfullt at det 120 advokater som har tilgang til klientmapper. Riktignok blir det logget hvem som går inn i filen, men allikevel er det vel noen som kan gå inn og lese ting de ikke har noe med. Dårlig sikkerhet der synes jeg.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Skjønner godt at Wigaard synes dette er ubehagelig og utrygt for ham.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Ikke første interessekonflikt i det firmaet.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/rA ... er-i-skvis

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Henrik Bliksrud har sikkert hatt noen dritkule samtaler med Elden og co etter den mailen der.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

MatsEn89 skrev: ons nov 10, 2021 5:10 pm Ikke første interessekonflikt i det firmaet.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/rA ... er-i-skvis
Skjønner ikke at det er lov.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Roger Bullmann har også litt ymse erfaringer med disse advokatene

I den femte podkasten nylig forteller Bullman hvordan han har betalt 320.000 kroner til advokatfirmaet Elden i Norge. Han sier at advokaten Farid Bouras ikke har villet redegjøre for bruken av pengene og bruker flere uker på å svare på henvendelser. Han skal også ha kommet med trusler mot Bullman og ha sendt bilde av seg selv i bar overkropp.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Lew_Ashby skrev: ons nov 10, 2021 5:22 pm Henrik Bliksrud har sikkert hatt noen dritkule samtaler med Elden og co etter den mailen der.
Jeg merket meg at han ikke benektet det 😜 "Bliksrud ønsker ikke å utdype overfor VG."

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Det har vært stille en stund, men nå begynner det å skje noe:
"Oslo politidistrikt har åpnet etterforskning på bakgrunn av en anmeldelse mot kjendismanager Erland Bakke (43). Bakke anklages for å ha fabrikkert en e-post i forbindelse med et søksmål mot VGTV-profil og Farmen-programleder Mads Hansen (37)."

https://www.vg.no/rampelys/i/y4G9oR/pol ... anager-sak

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Nå sliter Bakke. Mads Hansen kødder man ikke med!

MadBum

Legg inn av MadBum »

Politiet har tatt ut siktelse mot han nå.

https://www.vg.no/rampelys/i/7d4myV/pol ... _row6_pos1

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

MadBum skrev: tir des 21, 2021 4:25 pm Politiet har tatt ut siktelse mot han nå.

https://www.vg.no/rampelys/i/7d4myV/pol ... _row6_pos1
Det er velfortjent. Så får vi se hvordan det blir videre. Det er på tide at han får skikkelig motbør.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

MadBum skrev: tir des 21, 2021 4:25 pm Politiet har tatt ut siktelse mot han nå.

https://www.vg.no/rampelys/i/7d4myV/pol ... _row6_pos1
Herlige nyheter! Ta slasken, ta slasken!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»