Kjendismanager Erland Bakke, og litt Per Sundnes

Svar
Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Re: Kjendismanager Erland Bakke, og litt Per Sundnes

Legg inn av kytec »

Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 5:18 pm
kytec skrev: lør okt 23, 2021 5:13 pm
Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 5:12 pm

Da regner jeg med at dette er grundig dokumentert?
Ja.
Er det mulig å få lese om dette? For jeg finner ingenting om det selv.
"Alle" au-pairer er fra filippinene, du får bygd et lite hus på filippinene for 150 000 NOK, ingen problem.

Du må slutte å være så mistroisk, det er ikke sjarmerende.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

kytec skrev: lør okt 23, 2021 5:22 pm
Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 5:18 pm
kytec skrev: lør okt 23, 2021 5:13 pm

Ja.
Er det mulig å få lese om dette? For jeg finner ingenting om det selv.
"Alle" au-pairer er fra filippinene, du får bygd et lite hus på filippinene for 150 000 NOK, ingen problem.

Du må slutte å være så mistroisk, det er ikke sjarmerende.
Og 150 000 er mindre enn 134 400 - som da forutsetter at man ikke bruker ett rødt øre i løpet av de to årene. Så nei, det er ikke fett.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

kytec skrev: lør okt 23, 2021 5:22 pm
Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 5:18 pm
kytec skrev: lør okt 23, 2021 5:13 pm

Ja.
Er det mulig å få lese om dette? For jeg finner ingenting om det selv.
"Alle" au-pairer er fra filippinene, du får bygd et lite hus på filippinene for 150 000 NOK, ingen problem.

Du må slutte å være så mistroisk, det er ikke sjarmerende.
Jeg spurte om dette var noe som man kunne dokumentere, du svarte ja, og jeg spurte om å få se dette.

Det handler ikke om å være mistroisk. Det handler om at jeg ønsker å lese om det, og se at dette faktisk er noe positivt som kommer ut av ordningen. Det er derfor jeg spør om du kan dokumentere påstanden din, fordi jeg ikke finner noe som støtter opp under dette, og det kan tydeligvis ikke du heller.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

missChance skrev: lør okt 23, 2021 5:17 pm
kytec skrev: lør okt 23, 2021 5:16 pm
missChance skrev: lør okt 23, 2021 5:12 pm
Det har i hvert fall veldig lite med denne saken å gjøre.
Bakke er sikkert en drittsekk om VG har bestemt det, men akkurat her er jeg enig med han.

"– Hva Sørvaag ønsker å oppnå med å trekke frem syv år gamle forhold, må hun selv forklare".

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

kytec skrev: lør okt 23, 2021 5:26 pm
missChance skrev: lør okt 23, 2021 5:17 pm
kytec skrev: lør okt 23, 2021 5:16 pm
Det har i hvert fall veldig lite med denne saken å gjøre.
Bakke er sikkert en drittsekk om VG har bestemt det, men akkurat her er jeg enig med han.

"– Hva Sørvaag ønsker å oppnå med å trekke frem syv år gamle forhold, må hun selv forklare".
Hva er forskjellen på henne og de andre? At du ikke liker henne?
Alle "forholdene" er selvfølgelig trukket fram av VG fordi de mener det viser en trend.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Nå skal man ikke se bort i fra at denne Hr. Bakke fortsatt til en viss grad blokkerer Hanne på en del jobber. Når vi ser innsatsen han gjorde mot KW så kan det tenkes at han ikke glemmer så fort.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

B.O.B. skrev: lør okt 23, 2021 5:48 pm Nå skal man ikke se bort i fra at denne Hr. Bakke fortsatt til en viss grad blokkerer Hanne på en del jobber. Når vi ser innsatsen han gjorde mot KW så kan det tenkes at han ikke glemmer så fort.
Det er vel det det hintes om, eller oppfattes som, når det skrives at dette vil skade henne mer enn ham.
"En person som har betydelig nettverk og ressurser og som nå aldri ønsker å ha noe med deg å gjøre igjen på grunn av din oppførsel. Tenker du ikke at jeg aldri vil anbefale deg til en jobb igjen? At dette skader deg langt mer enn meg?"

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

missChance skrev: lør okt 23, 2021 5:46 pm
kytec skrev: lør okt 23, 2021 5:26 pm
missChance skrev: lør okt 23, 2021 5:17 pm
Hva er forskjellen på henne og de andre? At du ikke liker henne?
Alle "forholdene" er selvfølgelig trukket fram av VG fordi de mener det viser en trend.
Har ingenting i mot henne, tenker bare at hun er opptatt av å komme i media om sjansen byr seg og flink til å fortelle hvor singel hun er.
Det er du sikkert enig i.

Utover det er jeg objektiv i forhold til hennes person.

Queenie

Legg inn av Queenie »

kytec skrev: lør okt 23, 2021 6:10 pm
missChance skrev: lør okt 23, 2021 5:46 pm
kytec skrev: lør okt 23, 2021 5:26 pm
Hva er forskjellen på henne og de andre? At du ikke liker henne?
Alle "forholdene" er selvfølgelig trukket fram av VG fordi de mener det viser en trend.
Har ingenting i mot henne, tenker bare at hun er opptatt av å komme i media om sjansen byr seg og flink til å fortelle hvor singel hun er.
Det er du sikkert enig i.

Utover det er jeg objektiv i forhold til hennes person.
Fordi det er det eneste VG, Dagbladet og Se og Hør synes er interessant. Hun bestemmer ikke overskrifter eller hvordan hun portretteres.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

kytec skrev: lør okt 23, 2021 6:10 pm
missChance skrev: lør okt 23, 2021 5:46 pm
kytec skrev: lør okt 23, 2021 5:26 pm
Hva er forskjellen på henne og de andre? At du ikke liker henne?
Alle "forholdene" er selvfølgelig trukket fram av VG fordi de mener det viser en trend.
Har ingenting i mot henne, tenker bare at hun er opptatt av å komme i media om sjansen byr seg og flink til å fortelle hvor singel hun er.
Det er du sikkert enig i.

Utover det er jeg objektiv i forhold til hennes person.
Er jeg? Hun er vel som de fleste andre artister, tenker jeg. Og medias vinklinger er jo ofte den samme ... I den grad jeg faktisk skulle henge meg opp i det. Det er andre "kjendiser" jeg lurer mer på hvorfor er i media, for å si det sånn.
Uansett har jo ikke dette noe med saken å gjøre. Hun er en av flere VG har snakket med i denne saken.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Jeg er ikke noe glad i cancel culture, men her kan gjerne Bakke få smake litt av det!

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

missChance skrev: lør okt 23, 2021 5:46 pm Alle "forholdene" er selvfølgelig trukket fram av VG fordi de mener det viser en trend.
Dukker nok opp både nytt og gammelt når en slik sak eksploderer i media ja.
At Sørvaag sin sak er 7 år gammel blir også helt irrelevant når man ser hvordan denne "stjerne-manageren" har holdt på i flere år med falske beskyldninger mot Wigaard!

Nei helt på sin plass at både nyere og eldre saker dukker opp fra disse som har vært utsatt for Erland Bakke!
Aldeles strålende å se slike folk bli avslørt for hvordan de har oppført seg.

Tenk: han har gjort seg til uvenn med Hanne Sørvaag av alle (!)
Slik jeg kjenner alltid smilende Hanne Sørvaag (rett nok kun fra media): så må jeg si: det er "godt gjort" 😁

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

Makan til fyr. For en gjøk. Bra av VG å kjøre på med denne saken, og tøft gjort av de som står frem med historiene rundt denne fjotten.

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Rettsak mot egen au-pair ja, forteller vel mer enn nok det. For ett rasshøl

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Kanskje like greit at AP-regjeringen vurderer å avskaffe au-pair ordningen.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

VivaLV skrev: lør okt 23, 2021 7:49 pm Kanskje like greit at AP-regjeringen vurderer å avskaffe au-pair ordningen.
Det må de gjerne gjøre, men det hindrer unge filippinske damer å kunne skaffe seg en god startkapital i livet, så må de jobbe dobbelt så mye for halve lønna i Saudi Arabia og Dubai, kjempegreier det, nett som sosialistene vil ha det.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

kytec skrev: lør okt 23, 2021 8:20 pm
VivaLV skrev: lør okt 23, 2021 7:49 pm Kanskje like greit at AP-regjeringen vurderer å avskaffe au-pair ordningen.
Det må de gjerne gjøre, men det hindrer unge filippinske damer å kunne skaffe seg en god startkapital i livet, så må de jobbe dobbelt så mye for halve lønna i Saudi Arabia og Dubai, kjempegreier det, nett som sosialistene vil ha det.
Du har fortsatt til gode å dokumentere denne påstanden.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 8:21 pm
kytec skrev: lør okt 23, 2021 8:20 pm
VivaLV skrev: lør okt 23, 2021 7:49 pm Kanskje like greit at AP-regjeringen vurderer å avskaffe au-pair ordningen.
Du har fortsatt til gode å dokumentere denne påstanden.
Vi kjøpte et hus til vår flinke au-pair for under 100 000, om du tror på det eller ikke er komplett uten interesse.

Spiller ingen rolle for meg om du tror 5600 kr netto oppsparte midler er lite for en dame fra filippinene.

I følge deg skal hun jo bygge huset sitt i Norge så da blir det jo litt knapt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

kytec skrev: lør okt 23, 2021 8:34 pm
Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 8:21 pm
kytec skrev: lør okt 23, 2021 8:20 pm
Du har fortsatt til gode å dokumentere denne påstanden.
Vi kjøpte et hus til vår flinke au-pair for under 100 000, om du tror på det eller ikke er komplett uten interesse.

Spiller ingen rolle for meg om du tror 5600 kr netto oppsparte midler er lite for en dame fra filippinene.

I følge deg skal hun jo bygge huset sitt i Norge så da blir det jo litt knapt.
Så her har du endret ordlyden for påstanden igjen, ja. Her flytter vi målstokken hele tiden.

Tro det eller deg, det var din setning som bygde opp til at de skulle kjøpe her i Norge. Du får skylde på din egne setninger på at det er sånn det blir tolket.

Og for n’te gang: jeg har etterspurt dokumentasjon du selv sier at finnes, men du klarer jo ikke å svare på det.

Queenie

Legg inn av Queenie »

At man i det tatt må ha au-pair i et land som Norge er ganske utrolig.

Men ang herr Bakke kan vi vel forhåpentligvis si fortsettelse følger.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

B.O.B. skrev: lør okt 23, 2021 10:35 am https://www.vg.no/spesial/2021/kjendism ... _row1_pos1

VGs nye avsløring er ikke noe jeg blir sjokkert over, men heller forbannet. Hvorfor får en slik fyr raljere rundt i medielandskapet så lenge?
Flere sider av en sak. Her fikk vi en versjon. Men kjenner jeg egentlig i bryr meg. De som fortsatt bruker han er jo tydeligvis fornøyd

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Kul_Djevel skrev: lør okt 23, 2021 8:44 pm
B.O.B. skrev: lør okt 23, 2021 10:35 am https://www.vg.no/spesial/2021/kjendism ... _row1_pos1

VGs nye avsløring er ikke noe jeg blir sjokkert over, men heller forbannet. Hvorfor får en slik fyr raljere rundt i medielandskapet så lenge?
Flere sider av en sak. Her fikk vi en versjon. Men kjenner jeg egentlig i bryr meg. De som fortsatt bruker han er jo tydeligvis fornøyd
Fram til de havner i konflikt med ham selv. Trakasseringen er jo dokumentert, og hans forklaring med paranoide konspirasjonsteorier over hele linja styrker ikke akkurat hans sak.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Solvgutt1 skrev: lør okt 23, 2021 8:47 pm
Kul_Djevel skrev: lør okt 23, 2021 8:44 pm
B.O.B. skrev: lør okt 23, 2021 10:35 am https://www.vg.no/spesial/2021/kjendism ... _row1_pos1

VGs nye avsløring er ikke noe jeg blir sjokkert over, men heller forbannet. Hvorfor får en slik fyr raljere rundt i medielandskapet så lenge?
Flere sider av en sak. Her fikk vi en versjon. Men kjenner jeg egentlig i bryr meg. De som fortsatt bruker han er jo tydeligvis fornøyd
Fram til de havner i konflikt med ham selv. Trakasseringen er jo dokumentert, og hans forklaring med paranoide konspirasjonsteorier over hele linja styrker ikke akkurat hans sak.
Personlig synes jeg den såkalte dokumentasjonen var litt tynn. Jeg hadde nok uansett ikke valgt han som manager etter denne artikkelen. Dårlig reklame for hans tjenester var det uansett

Number4

Legg inn av Number4 »

Queenie skrev: lør okt 23, 2021 8:38 pm At man i det tatt må ha au-pair i et land som Norge er ganske utrolig.
Au Pair var en bra ordning. Går man 30-40 år tilbake, var det også populært blant unge norske som ønsket seg utenlands for en periode. Dessverre har utviklingen med Au Pair fra særlig asiatiske land til Norge blitt misbrukt. De som utnytter dette og nærmest bruker de som slaver i sin egen husholdning representerer det laveste grums av hva man finner i samfunnet vårt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Kul_Djevel skrev: lør okt 23, 2021 8:49 pm
Solvgutt1 skrev: lør okt 23, 2021 8:47 pm
Kul_Djevel skrev: lør okt 23, 2021 8:44 pm

Flere sider av en sak. Her fikk vi en versjon. Men kjenner jeg egentlig i bryr meg. De som fortsatt bruker han er jo tydeligvis fornøyd
Fram til de havner i konflikt med ham selv. Trakasseringen er jo dokumentert, og hans forklaring med paranoide konspirasjonsteorier over hele linja styrker ikke akkurat hans sak.
Personlig synes jeg den såkalte dokumentasjonen var litt tynn. Jeg hadde nok uansett ikke valgt han som manager etter denne artikkelen. Dårlig reklame for hans tjenester var det uansett
Greier er jo at han åpenbart er en skruppelløse bølle(pent sak) som sikkert er kjekt når han jobber i din favør, og kjipt når han jobber mot deg.

Skulle forresten trodd du hadde noe i mot at man truer med å anmelde folk for voldtekt hvis de ikke er "jævla ydmyk", men det er vel ikke så ille? Fulgte jo opp trusselen også.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Number4 skrev: lør okt 23, 2021 8:53 pm
Queenie skrev: lør okt 23, 2021 8:38 pm At man i det tatt må ha au-pair i et land som Norge er ganske utrolig.
Au Pair var en bra ordning. Går man 30-40 år tilbake, var det også populært blant unge norske som ønsket seg utenlands for en periode. Dessverre har utviklingen med Au Pair fra særlig asiatiske land til Norge blitt misbrukt. De som utnytter dette og nærmest bruker de som slaver i sin egen husholdning representerer det laveste grums av hva man finner i samfunnet vårt.
Samboer jobbet i "Vestkanebaneharnehage" for 20 år siden. Der kom det flere au-pairer og hvis foreldrene en sjelden gang hentet ungene var de stort sett opptatt i telefon. Klovnen Knut og hoppeslott var ikke uvanlig underholdning i barnebursdagene!!!

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Kul_Djevel skrev: lør okt 23, 2021 8:49 pm
Solvgutt1 skrev: lør okt 23, 2021 8:47 pm
Kul_Djevel skrev: lør okt 23, 2021 8:44 pm

Flere sider av en sak. Her fikk vi en versjon. Men kjenner jeg egentlig i bryr meg. De som fortsatt bruker han er jo tydeligvis fornøyd
Fram til de havner i konflikt med ham selv. Trakasseringen er jo dokumentert, og hans forklaring med paranoide konspirasjonsteorier over hele linja styrker ikke akkurat hans sak.
Personlig synes jeg den såkalte dokumentasjonen var litt tynn.
Jeg synes det var greit dokumentert, samt at han selv får komme til orde. Svarene hans viser jo også hvor liten forståelse han har for egen oppførsel, og kommer med beskyldninger om annet management som forsvar. Hels sjanseløs han der når lyset kommer på oppførselen.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Mon tro om Hr. Bakke koser seg med "Stjernekamp" hvor Carina Dahl deltar, eller om han bedriver brannslokking med skitprat om alle involverte i artikkelen.

Queenie

Legg inn av Queenie »

En kar uttaler på Twitter: "Om manageren til Ørjan Burøe. Og John Arne Riise. Per Sundnes. Som spreder ryktet om at jeg lå med femtenåringer på Jodel. Og sikkert mer. Fordi jeg kritiserte Ørjan Burøe for trakassering og seksuelle overtramp mot kvinnelige komikere. Sjarmerende type."

:o

peraleks

Legg inn av peraleks »

Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 8:36 pm
kytec skrev: lør okt 23, 2021 8:34 pm
Chromeback skrev: lør okt 23, 2021 8:21 pm
Du har fortsatt til gode å dokumentere denne påstanden.
Vi kjøpte et hus til vår flinke au-pair for under 100 000, om du tror på det eller ikke er komplett uten interesse.

Spiller ingen rolle for meg om du tror 5600 kr netto oppsparte midler er lite for en dame fra filippinene.

I følge deg skal hun jo bygge huset sitt i Norge så da blir det jo litt knapt.
Så her har du endret ordlyden for påstanden igjen, ja. Her flytter vi målstokken hele tiden.

Tro det eller deg, det var din setning som bygde opp til at de skulle kjøpe her i Norge. Du får skylde på din egne setninger på at det er sånn det blir tolket.

Og for n’te gang: jeg har etterspurt dokumentasjon du selv sier at finnes, men du klarer jo ikke å svare på det.
Litt dokumentasjon her:
https://www.lamudi.com.ph/journal/heres ... ilippines/

By using the aforementioned construction cost estimates in the Philippines, if you’re thinking of building a standard type of house that has about 200 square meters of floor area, you’d probably need to budget between Php 3 million and Php 4 million.

100 kvm vil koste mellom Php 1 mill og 2 mill.
Oversatt til kroner vil det koste mellom 160-320 000 kroner å sette opp et hus der.

Det er også et poeng her i at hvis Norge forbyr Au Pair-ordningen så drar disse til langt mer kummerlige land hvor de virkelig får slavearbeid med langt mindre betalt.

Med det sagt syns jeg det er helt forjævlig, jeg tror fikk ca. en 5-6000 kr fra Kiwi når jeg jobbet der som 17-åring med 2 vakter i uken.
5600 er liksom bare så latterlig lavt.

For saken generelt sett så fremstår Bakke egentlig bare som ren søppel.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»