Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Re: Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Legg inn av Ziggy »

Zanick skrev: man nov 01, 2021 5:49 pm Hva er grunnen til at Bohinen ikke er med videre? Fått til OK resultater.
Skal ikke se bort ifra at S08 sin sterke mann, Thomas Berntsen, som selv proklamerer at stallen er god nok til å hevde oss nok til å lukte på medalje, ikke mener at Bohinen får ut det han burde av laget. Det skal vel også sies at det så ikke like bra ut for 3 kamper siden som idag.
Skulle Bohinen forsette og plukke skalper, så kan man jo også svelge en liten kamel og tilby kontrakt allikevel 8-)

Sarpingen_1

Legg inn av Sarpingen_1 »

Jeg tror prosjekt Bohinen forblir et avslutta kapittel i klubben uavhengig av hvordan resultatene blir de siste kampene. Det er også helt greit. Lars kom in i klubben på grunn av en ekstraordinær situasjon og han solgte seg inn med at han var ledig der og da. Kunne begynne på jobb neste dag og han måtte ikke kjøpes fri. Takk for innsatsen, resultatet ble bedre en jeg frykta

Nå håper jeg klubben har brukt tia godt. Nå har i alle fall ikke tidspress vært en faktor. Jeg savner en langsiktighet på trenersiden. Det tar tid å forme laget rundt en trener og historien viser at hyppige trenerbytter sjeldent bringer glede

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Malacay skrev: tir nov 02, 2021 12:25 am Dere har jo litt problemer med hyppige spillerbytter også. Det er vanskelig å være trener når 7. far i huset har som eneste mål å kjøpe billig og så selge unna.
Jepp, om vi kunne ha beholdt de "juvelene" som vi får fram litt lenger enn til første mulighet åpner seg, så hadde livet vært litt enklere.
Berntsen sier det jo selv her: Berntsen om Koné: – Prisen har doblet seg
Blir jo dobbel bonus det, skulle være i hans interesse... ;)

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Deilig med sikret plass og ny sesong på øverste nivå. 10 år på rad på øverste nivå er en meget bra prestasjon.

Relativt udramatisk at Bohinen ikke blir med videre. Har vært avtalen hele tiden at han er trener ut sesongen. Syns Bohinen viser at han ikke har de taktiske egenskapene som skal til. Mange merkelige bytter. Skrekkeksempel er B/G kampen der han bytter ut Dyrestam på slutten når vi har 1 poeng i boks og setter inn Utvik som har vært ute mange kamper med skade. Jeg var helt sikker på at Dyrestam var skadet noe han ikke var. Man bytter ikke ut en midtstopper som har full kontroll kampen gjennom i det 83 min. Da tar du ut en offensiv spiller og setter inn Utvik som ekstra midtstopper. Bare den er oppsigelsegrunn i mitt hode.
Mot Enga så velger han å ha to ledige seter på innbytterbenk og ingen spisser. Fardahl Opseth blir henvist til tribunen. Håpløst.

Absolutt greit med ny trener tenker jeg...

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Spradebassen skrev: tor nov 04, 2021 9:44 pm ...
Mange merkelige bytter. Skrekkeksempel er B/G kampen der han bytter ut Dyrestam på slutten når vi har 1 poeng i boks og setter inn Utvik som har vært ute mange kamper med skade. Jeg var helt sikker på at Dyrestam var skadet noe han ikke var. Man bytter ikke ut en midtstopper som har full kontroll kampen gjennom i det 83 min. Da tar du ut en offensiv spiller og setter inn Utvik som ekstra midtstopper. Bare den er oppsigelsegrunn i mitt hode.
Mot Enga så velger han å ha to ledige seter på innbytterbenk og ingen spisser. Fardahl Opseth blir henvist til tribunen. Håpløst.

Absolutt greit med ny trener tenker jeg...
Støttes 100%. Bestemødrene på facebook gruppa starter vel snart en egen gruppe "Vi som vil beholde Bohinen", men jeg er enig med deg uansett.
Synes ikke han har briljert.

gatedalen15

Legg inn av gatedalen15 »

Snart julaften - en konjakk for oss og vurderer å tenne et lys for Fredrikstad. Kan garantert si at den kampen vil aldri bli overtruffet. Vi kan vinne serien, cupen osv men den kampen ryddet opp i 30 års bagasje

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Hva tenker dere om å få lokaloppgjøret mot Fredrikstad tilbake igjen? Det vil vel skje før eller siden. Vil vel tro det gir en voldsom interesse i hele regionen.

Sarpingen_1

Legg inn av Sarpingen_1 »

gatedalen15 skrev: fre nov 05, 2021 11:11 pm Snart julaften - en konjakk for oss og vurderer å tenne et lys for Fredrikstad. Kan garantert si at den kampen vil aldri bli overtruffet. Vi kan vinne serien, cupen osv men den kampen ryddet opp i 30 års bagasje
Datoen leverte greit den :)

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

En relativt kjedelig kamp til det var igjen 15 min. Fossefallet markerte datoen med å synge sangene til de fleste av gutta som var med å slå FFK i 2009. God stemning i høstregnet.

Må dette bare fortsette. Så utrolig deilig å ikke bekymre seg for nedrykk på slutten av sesongen i år.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Kl 14 på SR bank arena spilles denne.

Sarpsborg 08 er underdogs, men har bevist gjennom å slå gode lag som Fredrikstad, Rosenborg, Vålerenga i kvartfinalen og Molde i semifinalen, at de har potensial til å slå nok et godt fotballag.
S08 tapte 5-0 for Viking i serien sist, dog med 3 sentrale spillere ute. Dette kan bli det første gullet til S08.
Tvi, tvi!

MadBum

Legg inn av MadBum »

Bohinen må jo på SOKKEL

MadBum

Legg inn av MadBum »

Sokkelen må rives!

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

MadBum skrev: søn nov 21, 2021 6:46 pm Sokkelen må rives!
Sokkelen er sprengt til helvete! To nederlag på en dag, må være Bohinen sin skyld!

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Ziggy skrev: søn nov 21, 2021 7:45 pm
MadBum skrev: søn nov 21, 2021 6:46 pm Sokkelen må rives!
Sokkelen er sprengt til helvete! To nederlag på en dag, må være Bohinen sin skyld!
En veldig merkelig situasjon å ha havnet i, S08 med flest poeng etter Bohinen fikk sparken, blir avgjørelsen reversert?

Sarpingen_1

Legg inn av Sarpingen_1 »

Takk for sesongen 2021.

Årets oppturer er for meg først og fremst en gledelig solid plassering på tabellen til tross for en trist start. En lettelse å bli kvitt Mikael Stahre, Lars Bohinen skal ha takk for jobben og lykke til videre. Er jo litt spent på hvem som kommer inn på trenersiden

Utenom klubben er jeg glad for at FFK fortsetter å rote det til og en bonus at RBK rota det til i forhold til europaspill. Helt greit at bartene ikke får for mye tilskudd til pengebingen sin

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

God Jul til alle Sarpe- og fotballvenner. Ha en fredfull og flott julehøytid.

Bilde

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Hva tror vi om Stefan Billborn da? Står i følge sportsjournalist i Aftonbladet for en attraktiv og moderne angrepsfotballstil veldig ulikt Stahre. DET høres hvertfall bra ut.

https://www.nettavisen.no/sport/kilder- ... 3424227518

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Spradebassen skrev: ons jan 05, 2022 10:01 pm Hva tror vi om Stefan Billborn da? Står i følge sportsjournalist i Aftonbladet for en attraktiv og moderne angrepsfotballstil veldig ulikt Stahre. DET høres hvertfall bra ut.
For meg ukjent blad,.men etter å ha lest litt om han at fokus er på høyt press og kontringsfotball, så får jeg litt flashbacks av "rock'n'roll" fotballen vi spilte i 2017. Uansett kan det vel bare gå oppover mht underholdningsverdien ifht siste årene...
At Moulins forlenger i tillegg er bra.
Kan vel hende det tar litt tid før det blir bra, men er optimist!

toolshed

Legg inn av toolshed »

Spradebassen skrev: ons jan 05, 2022 10:01 pm Hva tror vi om Stefan Billborn da? Står i følge sportsjournalist i Aftonbladet for en attraktiv og moderne angrepsfotballstil veldig ulikt Stahre. DET høres hvertfall bra ut.

https://www.nettavisen.no/sport/kilder- ... 3424227518
Jeg skal ikke dømme noen før vi har begynt å spille, men jeg har jo de siste års ansettelser i bakhodet. Det er vel det man tror. Altså intet.

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Da ble det svenske Stefan Billborn som ny trener. Liker det jeg hører med offensiv spillestil så får tiden vise om han klarer å sy sammen et lag og stil som ikke blir for naivt. Er helt med på tanken om at det er bedre å vinne 4-2 enn 2-0 og superklar for mer heavy metal fotball på stadion. Fotball handler om å underholde.

https://www.eurosport.no/fotball/elite ... deo.shtml

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Da er Gaute Vetti historie. Synd, men kan jo ikke si han blir savnet da han har vært mer eller mindre skadet hele tiden.
Håper han tåler nordnorsk klima og underlag bedre enn de røffe forhold i solbyen. Lykke til! :D

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Ziggy skrev: lør jan 08, 2022 2:16 pm Da er Gaute Vetti historie. Synd, men kan jo ikke si han blir savnet da han har vært mer eller mindre skadet hele tiden.
Håper han tåler nordnorsk klima og underlag bedre enn de røffe forhold i solbyen. Lykke til! :D
Ja, det er bare å ønske lykke til. Holder han seg skadefri så er potensialet stort. Hva fikk vi for han da? Hadde et år igjen av kontrakt og et nyrikt Glimt som har siklet etter han siden i sommer. 10 mill + god vidersalgsklausul?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Det er lite lekkasjer fra Glimt-systemet og media har heller ikke vært veldig på denne overgangen. Hører noen rykter om at overgangsbeløpet var 3-4 millioner, noen hevder 2. Opererer Sarpsborgpressen med noen tall? Kom hvertfall tydelig frem på 08s hjemmesider at Vetti ønsket overgangen sterkt.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Nordlys skrev: søn jan 09, 2022 2:02 pm Det er lite lekkasjer fra Glimt-systemet og media har heller ikke vært veldig på denne overgangen. Hører noen rykter om at overgangsbeløpet var 3-4 millioner, noen hevder 2. Opererer Sarpsborgpressen med noen tall? Kom hvertfall tydelig frem på 08s hjemmesider at Vetti ønsket overgangen sterkt.
Ikke sett noe om sum på gutten...

Får dere han skadefri så blir det spennende å se hva dere kan hente ut av han. Skulle ønske han fikk en sesong hos oss først for å se...

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

JOACHIM BJÖRKLUND INN I TRENERTEAMET TIL SARPSBORG 08
Den svenske landslagslegenden følger med Stefan Billborn fra Hammarby.

Da har vi 3 svensker i trenerteamet, Stahre sin gamle makker Magnus Edlund er jo fortsatt igjen i S08...
Og det medisinske apparatet består av 3 portugisere.
Nesten bare utlendinger i teamet rundt A laget.
Litt merkelig eller finnes det ikke norske som kan jobben sin? :shock: 8-)

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Da spøker det vel for videre spill i S08 for Kone. Han bøtter jo inn mål på landsen sin så er vel ikke så rart...

Sarpingen_1

Legg inn av Sarpingen_1 »

Ziggy skrev: man jan 17, 2022 8:56 pm Da spøker det vel for videre spill i S08 for Kone. Han bøtter jo inn mål på landsen sin så er vel ikke så rart...
Han blir borte så like greit at han bøtter inn mål og øker prisen vi kan forlange for han

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Da ble det noen overgangsrykter på oss også. SA melder at Anton Skipper er på vei fra Brøndby. Stor midstopper med en bråte ungdomslandskamper. Har kamper for den danske storklubben, men var i fjor lånt ut til Hobro.

Det litt finurlige her er at ryktet dukket opp noen timer etter at en Brøndby-supporter twitret at han fant ut at spilleren hadde startet å følge oss på Instagram. For en tid vi lever i.

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

MrCooger skrev: søn jan 23, 2022 7:24 pm Da ble det noen overgangsrykter på oss også. SA melder at Anton Skipper er på vei fra Brøndby. Stor midstopper med en bråte ungdomslandskamper. Har kamper for den danske storklubben, men var i fjor lånt ut til Hobro.

Det litt finurlige her er at ryktet dukket opp noen timer etter at en Brøndby-supporter twitret at han fant ut at spilleren hadde startet å følge oss på Instagram. For en tid vi lever i.
På tide det skjer noe og en Skipper på skuta er jo noe alle klubber trenger :D

Spradebassen

Legg inn av Spradebassen »

Da var Skipper klar. Solid kæll med grei duellstyrke får en tro.

https://www.sarpsborg08.no/nyheter/anto ... i2bCUzJKTQ

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»